Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 12. maj 2014, 14:29

Maglau skrev:Min vådeste drøm og hedeste fantasi hedder at både Helenius og Lucas er trætte af reserve bold og bænkeplads, men gerne vil hjem og spille superliga bold og måske hvis vi er heldige lidt europa bold.

luk øjnene og forestil jer

Kusk-Ris-Würtz-Thomsen
Lucas
Helenius

Fårk de ville køre rundt med selv beton Ove´s FCV.
Ja, kunne man holde fast i det nuværende hold og så ikke supplere det med eksotiske stjerner men gamle AaB-kendinge som Helenius, Lucas, lasse N og Enevoldsen (eller bare nogle af dem :cool: ) ville det være guddommeligt. Det ville være helt i det nuværende AaB's ånd.

Det vigtigste er bare, at vi i år tager Europa seriøst og ikke paniksælger tidligt igen, uden at have afløseren klar.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 12. maj 2014, 15:06

Nicklas og Lasse er hjertelig velkommen tilbage. Jeg er spændt på om holdet bliver forstærket eller vi måske endda også mister vores svensker, uden at få en erstatning.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 12. maj 2014, 22:34

Provst i Brovst skrev:Nicklas og Lasse er hjertelig velkommen tilbage. Jeg er spændt på om holdet bliver forstærket eller vi måske endda også mister vores svensker, uden at få en erstatning.
De skal ikke tilbage. Vi skal afsøge noget nyt.

Jeg synes specielt i forsvaret, at det ville være hul i hovedet at hente Lasse hjem. Thelander og KEP har vel netop vist, at de er godkendte første og andetvalg på pladsen. Kasper Pedersen er OK som tredjevalg, mens Blåbjerg er talentet, som snart skal foldes ud.

I angrebet ville Helenius pynte, men jeg er ikke klar til at skubbe Spalvis og AK bag i køen, slet ikke efter ½-1 års indkøring med de to. Vi er nød til at tro på dem. Må ærlig indrømme, at jeg hellere så Thomas Dalgaard i AaB end Helenius(han skal nok blomstre i udlandet). Med Dalgaard får vi en angriber, som også vil kunne sættes på bænken i visse kampe. Tilsvarende kan jeg godt se, at komme vi i et europæisk gruppespil, så mangler vi en rutineret midterforsvarer til at supplere KEP og Thelander.
- FlæskeFrank

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 12. maj 2014, 22:43

Lazy boy som supplement til AK og Spalvis ville ære super, men mon ikke prisen er for høj, han har jo netop forlænget i Viborg. Helenius ville også give vores angreb nye perspektiver da vi så får en spiller der kan afslutte ude fra, hvilket man af og til har savnet.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 12. maj 2014, 22:54

FlæskeFrank skrev:
Provst i Brovst skrev:Nicklas og Lasse er hjertelig velkommen tilbage. Jeg er spændt på om holdet bliver forstærket eller vi måske endda også mister vores svensker, uden at få en erstatning.
De skal ikke tilbage. Vi skal afsøge noget nyt.

Jeg synes specielt i forsvaret, at det ville være hul i hovedet at hente Lasse hjem. Thelander og KEP har vel netop vist, at de er godkendte første og andetvalg på pladsen. Kasper Pedersen er OK som tredjevalg, mens Blåbjerg er talentet, som snart skal foldes ud.

I angrebet ville Helenius pynte, men jeg er ikke klar til at skubbe Spalvis og AK bag i køen, slet ikke efter ½-1 års indkøring med de to. Vi er nød til at tro på dem. Må ærlig indrømme, at jeg hellere så Thomas Dalgaard i AaB end Helenius(han skal nok blomstre i udlandet). Med Dalgaard får vi en angriber, som også vil kunne sættes på bænken i visse kampe. Tilsvarende kan jeg godt se, at komme vi i et europæisk gruppespil, så mangler vi en rutineret midterforsvarer til at supplere KEP og Thelander.
Nu kender jeg slet ikke til Lasses' situation, ønsker eller ambitioner - eller sågar om AaB er interesseret og det økonomisk kan hænge sammen for begge parter. MEN skulle vi være ude efter en spiller på Lasses plads og enderne kan nå hinanden, vil det da være totalt tåbeligt at vælge en ukendt spiller, blot fordi vi skal prøve noget nyt. Når nu vi ved lige nøjagtigt hvad vi får med Lasse. Både som spiller og menneske og omvendt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. maj 2014, 08:08

Noget rigtigt gør de altså ude på Hornevej.

Det ser i hvert fald ikke ud til at det bliver lønnen der kommer til at spærre for at Rasmus Jönsson bliver i AaB:

http://www.bold.dk/nyt/AaB-lejesvend-vi ... -nogle-aar" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er sådan noget her der danner basis for legendestatus!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Flower » 13. maj 2014, 08:15

Pastorius skrev:Noget rigtigt gør de altså ude på Hornevej.

Det ser i hvert fald ikke ud til at det bliver lønnen der kommer til at spærre for at Rasmus Jönsson bliver i AaB:

http://www.bold.dk/nyt/AaB-lejesvend-vi ... -nogle-aar" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er sådan noget her der danner basis for legendestatus!
Og lige så hurtigt kan det jo vende. Lad os antage at AaB ikke har pengene til det, så kan eksempelvis FCK stå med Jönsson i truppen om 3 måneder. Fra Legende til Årh for helvede da også.

Jeg håber dog vi finder en løsning, han ville være fantastisk at have med på europaturne!
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. maj 2014, 08:26

Flower skrev: Og lige så hurtigt kan det jo vende. Lad os antage at AaB ikke har pengene til det, så kan eksempelvis FCK stå med Jönsson i truppen om 3 måneder. Fra Legende til Årh for helvede da også.

Jeg håber dog vi finder en løsning, han ville være fantastisk at have med på europaturne!
Der er forskel på at der er basis for legendestatus og så at man har legendestatus. Hvis AaB ikke kan få det til at hænge sammen med Rasmus Jönsson, så tror jeg heller ikke han havner i andre danske klubber. Forskellen fra for en måned eller to siden er at man dengang troede han var på vej helt tilbage efter sin skade. Nu ved man at den stadig driller. Jeg kan ikke forestille mig at FCK vil satse på en halvskadet Rasmus Jönsson, og det er ikke engang sikkert at AaB (der kender sundhedstilstanden indgående) vil - det får vi at se.

...men øjebliksbillederne har du da helt ret i, men hvis ikke vi skulle have lov til at sole os i glæden og succesen nu, hvornår så. Så taler vi om realisme og rimelige forventninger efter sommerpausen, når AaB er røget ud af europa og måske er startet halvlunkent i ligaen (alt sammen næsten lige så sandsynligt som det modsatte).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 13. maj 2014, 08:49

Problemet med eventuelt at hente Lucas, Helenius og Lasse hjem er om deres motivation er i top. De havde alle tre udlængsel og dermed ambitioner om at prøve sig af på en højere/anden hylde. Det er der ikke nogen af dem der rigtig har gjort. I hvert fald ikke i kamp. Jeg tror endnu der skal gå nogle år, før det bliver relevant for de tre at vende hjem. Om fem år er det måske muligt med Helenius og Lasse, men Lucas er på en anden hylde. Han vender først hjem om +10 år. (Ja, jeg ved godt han brokker sig lige nu, men gennembruddet i Ajax skal nok komme)

Det er en anden situation med Enevoldsen fx. Han har været ude at prøve sig af over flere sæsoner. Derfor kan han være klar til en ny/gammel udfordring. Skaderne gør dog en retur til AaB mere kompliceret end som så.

Det største transferønske herfra er, at vi primært holder på truppen. Bliver det til en længerevarende europæisk deltagelse kræver det dog en større bredde. Især når vi siger farvel til Curth og Due.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 13. maj 2014, 09:04

Kunne godt se Danny Olsen i AaB. Det virker til at der måske er en frikøbsklausul. Han har en del rutine, som vi kommer til at mangle nu Due og Curth stopper.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 13. maj 2014, 09:43

Jeg har aldrig været synsk, men nu har jeg haft den samme våde drøm tre gange, så måske er jeg ved at blive det eller også er vandet bare dårligt i Brønshøj.

Holder drømmen stik sælger vi Ahlmann og Kusk i dette transfervindue og forstærker os med Marxen, Enevoldsen og Tulio (hans kontrakt med Evian løber faktisk ud med udgangen af juni og han er jo nordjysk gift)
In verbis simus faciles

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 13. maj 2014, 09:50

Reyad skrev:Problemet med eventuelt at hente Lucas, Helenius og Lasse hjem er om deres motivation er i top. De havde alle tre udlængsel og dermed ambitioner om at prøve sig af på en højere/anden hylde. Det er der ikke nogen af dem der rigtig har gjort. I hvert fald ikke i kamp. Jeg tror endnu der skal gå nogle år, før det bliver relevant for de tre at vende hjem. Om fem år er det måske muligt med Helenius og Lasse, men Lucas er på en anden hylde. Han vender først hjem om +10 år. (Ja, jeg ved godt han brokker sig lige nu, men gennembruddet i Ajax skal nok komme)

Det er en anden situation med Enevoldsen fx. Han har været ude at prøve sig af over flere sæsoner. Derfor kan han være klar til en ny/gammel udfordring. Skaderne gør dog en retur til AaB mere kompliceret end som så.

Det største transferønske herfra er, at vi primært holder på truppen. Bliver det til en længerevarende europæisk deltagelse kræver det dog en større bredde. Især når vi siger farvel til Curth og Due.
Hvorfor skulle motivationen hos Lucas, Helenius og Lasse ikke være i top, hvis de vendte hjem? Alle tre er unge og kloge nok til at vide at spiller de godt kan de få en ny udenlandskontrakt næste år. Det var noget andet hvis man f.eks. hentede Mads Junker eller andre der er i deres fodboldmæssige efterår.

Enig i at vi primært skal holde på truppen. Men vi er nødt til at forstærke os, hvis vi i næste sæson skal spille med i top 4. Vi skal derfor minimum have tre spillere ind i truppen med afgangen af Curth, Due og Jønsson.

Mht sidstnævnte så bliver han nok næppe kampklar før næste forår (hvis nogensinde), med den operation han skal igennem. Derfor synes jeg han er en urealistisk signing. Selv om han passer perfekt ind i spilkonceptet.

Personligt synes jeg man skal gå all-in på Helenius. Han er så langt fra Aston Villas 1. hold, at det virker sandsynligt at han kan få en pose penge med fra Birmingham, der kan betale noget af hans løn i de næste 2 år.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 13. maj 2014, 09:55

Kempes skrev:
Reyad skrev:Problemet med eventuelt at hente Lucas, Helenius og Lasse hjem er om deres motivation er i top. De havde alle tre udlængsel og dermed ambitioner om at prøve sig af på en højere/anden hylde. Det er der ikke nogen af dem der rigtig har gjort. I hvert fald ikke i kamp. Jeg tror endnu der skal gå nogle år, før det bliver relevant for de tre at vende hjem. Om fem år er det måske muligt med Helenius og Lasse, men Lucas er på en anden hylde. Han vender først hjem om +10 år. (Ja, jeg ved godt han brokker sig lige nu, men gennembruddet i Ajax skal nok komme)

Hvorfor skulle motivationen hos Lucas, Helenius og Lasse ikke være i top, hvis de vendte hjem? Alle tre er unge og kloge nok til at vide at spiller de godt kan de få en ny udenlandskontrakt næste år. Det var noget andet hvis man f.eks. hentede Mads Junker eller andre der er i deres fodboldmæssige efterår.

Enig i at vi primært skal holde på truppen. Men vi er nødt til at forstærke os, hvis vi i næste sæson skal spille med i top 4. Vi skal derfor minimum have tre spillere ind i truppen med afgangen af Curth, Due og Jønsson.

Mht sidstnævnte så bliver han nok næppe kampklar før næste forår (hvis nogensinde), med den operation han skal igennem. Derfor synes jeg han er en urealistisk signing. Selv om han passer perfekt ind i spilkonceptet.

Personligt synes jeg man skal gå all-in på Helenius. Han er så langt fra Aston Villas 1. hold, at det virker sandsynligt at han kan få en pose penge med fra Birmingham, der kan betale noget af hans løn i de næste 2 år.

Fra BT:
Sakset i interview mwd Gaarde: "der ikke vil afvise, at AaB de kommende måneder forsøger at hente nogle af klubbens tidligere førsteholdsspillere hjem; for eksempel Lucas Andersen i Ajax, Nicklas Helenius i Aston Villa og Thomas Enevoldsen i Mechelen.

- Det er spillere, vi er opmærksomme på, og som vi kender godt. Men umiddelbart betragtet anser jeg det ikke som videre realistisk, at de får comeback i AaB-trøjen. De er jo næppe helt billige", siger Allan Gaarde.

Glædeligt at de er på lystavlen hos AaB.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 13. maj 2014, 12:39

Kempes skrev:

Det er ligesom at gå tilbage til en halvgrim ekskæreste, da man fandt ud af, at der ikke var andre der ville have en. Helt lykkelig bliver man aldrig :-)

(Beklager at måtte sammenligne AaB med halvgrimme ekskærester :P )

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 13. maj 2014, 14:16

Bliver spændende at se hvem der ryger i vinduet fra idealopstillingen.

Sælger vi nogle fra denne må Lasse Nielsen/Enevoldsen/Lucas/Helenius være mulighederne man vil gå efter. Her vil jeg klart have Helenius som øverste mål omend jeg desværre finder det ret urealistisk.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 13. maj 2014, 14:29

Forza skrev:Bliver spændende at se hvem der ryger i vinduet fra idealopstillingen.

Sælger vi nogle fra denne må Lasse Nielsen/Enevoldsen/Lucas/Helenius være mulighederne man vil gå efter. Her vil jeg klart have Helenius som øverste mål omend jeg desværre finder det ret urealistisk.
Lad endelig Lasse blive i Holland. Vi har klaret os fint uden Lasse og midterforsvaret bør ikke være 1. prioritet i transfervinduet. Derudover udtalte Lasse også meget tydeligt før skiftet, at han var træt af Superligaen. Han sagde tydeligt at han trængte til nye udfordringer og at han ønskede at optræde på andre stadions. Lasse vil sikkert forsøge at komme væk fra Nijmegen, men jeg tror ikke at han har som første prioritet at vende hjem til Danmark. Når mesterskabs euforien har lagt sig og det bliver hverdag igen og vi er ude af Europa, så kan man tvivle på Lasses motivation hvis han skulle vende hjem.

Som jeg ser det skal vi hente en back up til Ahlmann. Det holder ikke at vi kun har én venstre back i truppen, det gør os enormt sårbar hvis Ahlmann bliver skadet, får karantæne eller han bliver ramt af en formnedgang. Derudover kan vi også se frem til et potentielt heftigt kampprogram pga. de europæiske kampe, derfor ser jeg meget gerne at der hentes en gardering på pladsen. Og nej Patrick kan ikke spille venstre back.

Derudover skal der også gerne hentes erstatninger for Jönsson og Kusk hvis de smutter.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 13. maj 2014, 14:32

frederikshavneren skrev:
Forza skrev:Bliver spændende at se hvem der ryger i vinduet fra idealopstillingen.

Lad endelig Lasse blive i Holland. Vi har klaret os fint uden Lasse og midterforsvaret bør ikke være 1. prioritet i transfervinduet. Derudover udtalte Lasse også meget tydeligt før skiftet, at han var træt af Superligaen. Han sagde tydeligt at han trængte til nye udfordringer og at han ønskede at optræde på andre stadions. Lasse vil sikkert forsøge at komme væk fra Nijmegen, men jeg tror ikke at han har som første prioritet at vende hjem til Danmark. Når mesterskabs euforien har lagt sig og det bliver hverdag igen og vi er ude af Europa, så kan man tvivle på Lasses motivation hvis han skulle vende hjem.

Som jeg ser det skal vi hente en back up til Ahlmann. Det holder ikke at vi kun har én venstre back i truppen, det gør os enormt sårbar hvis Ahlmann bliver skadet, får karantæne eller han bliver ramt af en formnedgang. Derudover kan vi også se frem til et potentielt heftigt kampprogram pga. de europæiske kampe, derfor ser jeg meget gerne at der hentes en gardering på pladsen. Og nej Patrick kan ikke spille venstre back.

Derudover skal der også gerne hentes erstatninger for Jönsson og Kusk hvis de smutter.
Er enig i alt hvad du skriver. Tilmed mister vi også Due så vi er virkelig svagt besat i de kampe Ahlmann ikke kan spille.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 13. maj 2014, 15:49

frederikshavneren skrev:

Kirkeskov fra AGF kunne være en super gardering for ahlman. tvivler dog at han vil acceptere en reservetjans.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 13. maj 2014, 16:23

degn skrev:
frederikshavneren skrev:

Kirkeskov fra AGF kunne være en super gardering for ahlman. tvivler dog at han vil acceptere en reservetjans.
Det afhænger af, om vi er kvalificeret til gruppespil. I forhold til kval.-kampe handler til vel om at holde fast i den nuværende trup og supplere op i forhold til dem, der rejser eller er ukampdygtige i længere tid. Så må det bære eller briste. Bare vi ikke står ligesom sidste år uden at være klar, når første kamp skal spilles. Kommer vi først i gruppespil kan det da ikke udelukkes, at vi kan lokke spillere af Kierkeskovs kaliber til, eller måske nogle af vores egne gamle navne fra en endnu højere hylde.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. maj 2014, 18:08

Ved ikke om den er blevet postet herinde, men Helenius agent udtaler:

- Nicklas kunne godt tænke sig at komme hjem til AaB, siger Mads Bach Lund til onside.dk, før han fortsætter:

- Vi skal sætte os ned og snakke i løbet af sommeren.
http://onside.dk/superligaen/helenius-spoeger-i-AaB
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Låst