Kasper Kusk

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar

Re: Kasper Kusk

Indlæg af gravballe » 21. jun 2014, 11:37

Provst i Brovst skrev:
gravballe skrev:
Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hajen skrev:nogen der ved helt eksakt hvordan det foregik, da Per Bjerregaard i ren iver bød over Trond A's klausul.... ?
Trond frasagde sig sin klausul, og lod klubberne forhandle sig frem til en pris.
Det er ikke korrekt.
jo det skete. budet fra Brøndby kom så sent, at Trond sagde til Lynge at han ikke behøvede at sælge til den aftalte klausul, hvor efter Per bød mere end klausulen lød på. Det blev stort set bekræftet af Lynge i halftime, så godt som han nu kunne bekræfte det.
Det står specifikt i meddelelsen til børsen at Trond gør brug af sin klausul.
https://newsclient.omxgroup.com/cdsPubl ... 05&lang=da" onclick="window.open(this.href);return false;
Læs PDFen

viewtopic.php?p=421875#p421875" onclick="window.open(this.href);return false;
Hold nu op..

Ja Trond ville gerne væk fra AaB og brugte sin klausul, men samtidig tillod han at AaB forlangte mere, da Brøndby kom meget sent. Så det er vel korrekt, at han gjorde brug af sin klausul, men smatidig fik AaB mere for ham, end den Klausul lød på. Hele forløbet blev stort set bekræftet i halftime.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 21. jun 2014, 17:02

Mogens
Ja.
Jeg skal lige være helt sikker. Du tror selv på, at hvis en klub tilbyder et beløb større end klausulen (årsagen hertil må være uvis - måske manglende kendskab til en evt. klausul), så skal den sælgende klub selv sige "nej nej, vi har en klausul, som en langt mindre"?

Det vil i mine øjne svare til, at du har en bil til salg til x kr, hvorefter jeg byder x + 5.000, men det afviser du?
En frikøbsklausul betyder, at klubben forpligtiger sig til at sælge spilleren til den pris som spilleren dennes agent og klubben har forhandlet sig frem til, såfremt spilleren ønsker at skifte til denne klub. Det ligger i selve ordet klausul. Dit eksempel er jo det rene nonsens, da der er to parter i salget, spilleren og klubben. Jeg har ikke juridisk forpligtiget mig overfor min bil til at der er en mindste pris på den, da den ikke skal modtaget noget fra køber. Selve idéen med Kusks klausul er, at lægge lå på hvor meget AaB kan forlange for ham og det gør han med en maks. pris.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 21. jun 2014, 17:05

Mogens skrev:
NIN den fromme skrev:
Mogens skrev:
NIN den fromme skrev:
Mogens skrev:
Maglau skrev:[quote="9000AaB"
Det er ikke AaB der forhandler med Twente det er Kusk. Twente har indvilliget i at betale de 5 mill for at snakke med Kusk og nå til enighed med ham.

Kommer der en anden klub på banen skal de også sige ja til 5 mill før de forhandler. AaB vil aldrig kunne få mere end de 5 mill om så en anden klub bød 100 mill så ville de 5 ga til AaB og resten i princippet til Kusk
Jeg tror da, at du tager grueligt fejl. SKulle en (uvidende) klub tilbyde 100 mio. for Kusk, så er det da AaB, der får de penge. Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om.
Skulle Real Madrid i morgen henvende sig og sige til Kusk; Hey dig vil vi gerne have unge mand. Vi tilbyder straks AaB 100 gode danske millioner.

Så vil Kusk sige:

A. I behøves ikke at betale AaB mere end 5 millioner, jeg har en klausul der gør, at de skal slippe mig til den pris. Så stik mig 50 millioner og spar 45.

Eller

B. Wow 100 millioner til AaB? Hvad kan der så blive til mig i overgangssum. 5-10 millioner?

Men nu er det vel sådan, at klubben skal rette henvendelse til klubben først, da spilleren (Kusk i det specifikke tilfælde) har mere end ½ år tilbage af sin kontrakt, ikke?

Derfor...

A: Real henvender sig til AaB og byder 100 mio. AaB accepterer med tårer i øjnene buddet på guldfuglen, hvorefter forhandlingerne mellem Kusk og Real kan begynde.
Jeg skal lige være helt sikker. Du tror selv på, det er sådan en kontrakt mellem to parter med en frikøbsklausul fungerer?
Ja.
Jeg skal lige være helt sikker. Du tror selv på, at hvis en klub tilbyder et beløb større end klausulen (årsagen hertil må være uvis - måske manglende kendskab til en evt. klausul), så skal den sælgende klub selv sige "nej nej, vi har en klausul, som en langt mindre"?

Det vil i mine øjne svare til, at du har en bil til salg til x kr, hvorefter jeg byder x + 5.000, men det afviser du?
Lad nu være med at være stædig alle ved der er en klausul og skulle man ikke vide det ville den interesserede klub sikkert henvende sig til agenten og høre om kusk kunne være interesseret i et skifte før man begyndte på de reelle forhandlinger med klub og spiller.
I den snak ville der sikkert falde en bemærkning om klausulen - så der er ingen chancer for at AaB får mere end det beløb - med mindre kusk forærer AaB nogle penge han selv ville have fået.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 21. jun 2014, 17:10

gravballe skrev:
Provst i Brovst skrev:
gravballe skrev:
Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hajen skrev:nogen der ved helt eksakt hvordan det foregik, da Per Bjerregaard i ren iver bød over Trond A's klausul.... ?
Trond frasagde sig sin klausul, og lod klubberne forhandle sig frem til en pris.
Det er ikke korrekt.
jo det skete. budet fra Brøndby kom så sent, at Trond sagde til Lynge at han ikke behøvede at sælge til den aftalte klausul, hvor efter Per bød mere end klausulen lød på. Det blev stort set bekræftet af Lynge i halftime, så godt som han nu kunne bekræfte det.
Det står specifikt i meddelelsen til børsen at Trond gør brug af sin klausul.
https://newsclient.omxgroup.com/cdsPubl ... 05&lang=da" onclick="window.open(this.href);return false;
Læs PDFen

viewtopic.php?p=421875#p421875" onclick="window.open(this.href);return false;
Hold nu op..

Ja Trond ville gerne væk fra AaB og brugte sin klausul, men samtidig tillod han at AaB forlangte mere, da Brøndby kom meget sent. Så det er vel korrekt, at han gjorde brug af sin klausul, men smatidig fik AaB mere for ham, end den Klausul lød på. Hele forløbet blev stort set bekræftet i halftime.
OK. Så længe det rigtige forløb blev antydet i halftime, så er det lige meget med meddelelsen til børsen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 21. jun 2014, 17:18

NIN den fromme skrev:
Mogens
Ja.

En frikøbsklausul betyder, at klubben forpligtiger sig til at sælge spilleren til den pris som spilleren dennes agent og klubben har forhandlet sig frem til, såfremt spilleren ønsker at skifte til denne klub. Det ligger i selve ordet klausul. Dit eksempel er jo det rene nonsens, da der er to parter i salget, spilleren og klubben. Jeg har ikke juridisk forpligtiget mig overfor min bil til at der er en mindste pris på den, da den ikke skal modtaget noget fra køber. Selve idéen med Kusks klausul er, at lægge lå på hvor meget AaB kan forlange for ham og det gør han med en maks. pris.
Jeg er ikke sikker på jeg følger hvad du skriver. Diskussionen er naturligvis 100% teoretisk, men nu tager vi den jo alligevel.

Men... 1) klausulen er i princippet hemmelig. 2) at man forpligter sig på ikke at kræve mere for en spiller, udelukker ikke at man accepterer et bud over hvad klausulen stipulerer. Det er ikke en pris, det er blot et juridisk forbehold om ikke at kræve mere. Men hvis en anden klub i uvidenhed byder en pris der er højere end klausulen, hvad skulle så forhindre AaB i at sige "ja tak" til den pris?Er det ikke lige præcis grunden til at klausulen er hemmelig? Er det ikke lige præcis en af grundende til Gaarde brokkede sig omkring Kusk/Brøndby-gate?

Igen, jeg er enig i at det ville være uhørt at en anden klub byder over klausulen, med mindre spillerens agent selv havde en stor aktie i en højere pris. Men jeg forstår ikke at man skråsikkert udelukker at køber kan betale over klausulen i ren og skær uvidenhed.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 21. jun 2014, 19:28

MHJ skrev:
NIN den fromme skrev:
Mogens
Ja.

Jeg er ikke sikker på jeg følger hvad du skriver. Diskussionen er naturligvis 100% teoretisk, men nu tager vi den jo alligevel.

Men... 1) klausulen er i princippet hemmelig. 2) at man forpligter sig på ikke at kræve mere for en spiller, udelukker ikke at man accepterer et bud over hvad klausulen stipulerer. Det er ikke en pris, det er blot et juridisk forbehold om ikke at kræve mere. Men hvis en anden klub i uvidenhed byder en pris der er højere end klausulen, hvad skulle så forhindre AaB i at sige "ja tak" til den pris?Er det ikke lige præcis grunden til at klausulen er hemmelig? Er det ikke lige præcis en af grundende til Gaarde brokkede sig omkring Kusk/Brøndby-gate?

Igen, jeg er enig i at det ville være uhørt at en anden klub byder over klausulen, med mindre spillerens agent selv havde en stor aktie i en højere pris. Men jeg forstår ikke at man skråsikkert udelukker at køber kan betale over klausulen i ren og skær uvidenhed.
Fordi det netop er en teoretisk diskussion, at den er hemmelig. Det er jo ikke et spil Meyer hvor klubben der byder på en spiller ikke aner om den er 5-10 eller 55 millioner og må famle sig frem i blinde. Spillerens interesse er jo netop med en klausul 1: At kunne komme væk, hvis det rigtige tilbud kommer og 2: Selv scorer et X beløb på netop at have presset prisen ned ved en frikøbsklausul. Skal vi blive ved det teoretiske, så er klubben (her AaB) forpligtiget til at infomere spilleren hvis der er kommet et tilbud der matcher klausulen. Og så Kunne den interesserede klub blot starte ud med et tilbud på 3 millioner?..Nej tak! Så fire millioner? Nej tak! Hmm hvad så med fem millioner?...Ah pokkers. Vi vender lige tilbage, vi skal forelægge spilleren jeres tilbud.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 22. jun 2014, 08:41

Er der venligst nogen der vil be eller afkræfte de rygter der kører herinde med at Real er ude efter Kusk, og hvor stammer rygtet fra?
AaB - the Nordic gateway to Europe

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 22. jun 2014, 09:36

Brent skrev:Er der venligst nogen der vil be eller afkræfte de rygter der kører herinde med at Real er ude efter Kusk, og hvor stammer rygtet fra?
Tror du seriøst at de forsvarende Champions League vindere er ude efter Kusk...

Ved ikke hvor "rygtet" stammer fra. Det blev postet her på sitet for nogle dage siden, men det er vel lige så seriøst som rygtet Villa fans har moret sig over (Helenius til Real Madrid)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 22. jun 2014, 10:25

Altså, jeg husker også, at der var rygter om, at Real havde interesse i Helenius. Det var selvfølgelig også kun til deres B-hold, selvom de så ham som "a player of the future". Rygtet sagde vist 5 mio. pund.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 22. jun 2014, 11:17

Brent skrev:Er der venligst nogen der vil be eller afkræfte de rygter der kører herinde med at Real er ude efter Kusk, og hvor stammer rygtet fra?
Han er solgt...

Hvis du læser ordentligt efter, så vil du se, at det er et tænkt eksempel.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar

Indlæg af Mogens » 22. jun 2014, 11:25

NIN den fromme skrev:
MHJ skrev:
NIN den fromme skrev:
Mogens
Ja.

Fordi det netop er en teoretisk diskussion, at den er hemmelig. Det er jo ikke et spil Meyer hvor klubben der byder på en spiller ikke aner om den er 5-10 eller 55 millioner og må famle sig frem i blinde. Spillerens interesse er jo netop med en klausul 1: At kunne komme væk, hvis det rigtige tilbud kommer og 2: Selv scorer et X beløb på netop at have presset prisen ned ved en frikøbsklausul. Skal vi blive ved det teoretiske, så er klubben (her AaB) forpligtiget til at infomere spilleren hvis der er kommet et tilbud der matcher klausulen. Og så Kunne den interesserede klub blot starte ud med et tilbud på 3 millioner?..Nej tak! Så fire millioner? Nej tak! Hmm hvad så med fem millioner?...Ah pokkers. Vi vender lige tilbage, vi skal forelægge spilleren jeres tilbud.

@ Maglau. Det har intet med stædighed at gøre - jeg er bare ikke enig i, hvordan sådan en klausul skal tolkes.

Ja, jeg er enig i, at såfremt beløbet i klausulen bliver tilbudt AaB, så skal det accepteres. Jeg er bare ikke enig i, at man fra AaB´s side ikke "må" acceptere et højere bud. Som jeg har opfattet diskussionen siden jeg brød ind, så er det netop det snakken går på.

Igen tager jeg udgangspunkt i, at en evt. interesseret klub IKKE ved, at der 1) er en klausul eller 2) ikke ved hvad klausulen lyder på. Man kan med rette formode, at en given klub synes at Kusks niveau sagtens kunne indbringe en højere pris, hvorfor de ikke nødvendigvis ville starte med at byde 3 mio. for efterfølgende at gå langsomt frem, men måske starte ved 10 mio., hvilket slet ikke ville være urealistisk.

Det korte af det lange er, at formentlig ALLE klubber, der kunne have interesse i Kusk ved, at der er en klausul, men at der såfremt en interesseret klub ikke er klar over dette og byder 10 mio. - ja, så bliver salgsprisen 10 mio.
95-99-08-14

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 22. jun 2014, 17:12

Mogens skrev:
NIN den fromme skrev:
MHJ skrev:
NIN den fromme skrev:
Mogens
Ja.

@ Maglau. Det har intet med stædighed at gøre - jeg er bare ikke enig i, hvordan sådan en klausul skal tolkes.

Ja, jeg er enig i, at såfremt beløbet i klausulen bliver tilbudt AaB, så skal det accepteres. Jeg er bare ikke enig i, at man fra AaB´s side ikke "må" acceptere et højere bud. Som jeg har opfattet diskussionen siden jeg brød ind, så er det netop det snakken går på.

Igen tager jeg udgangspunkt i, at en evt. interesseret klub IKKE ved, at der 1) er en klausul eller 2) ikke ved hvad klausulen lyder på. Man kan med rette formode, at en given klub synes at Kusks niveau sagtens kunne indbringe en højere pris, hvorfor de ikke nødvendigvis ville starte med at byde 3 mio. for efterfølgende at gå langsomt frem, men måske starte ved 10 mio., hvilket slet ikke ville være urealistisk.

Det korte af det lange er, at formentlig ALLE klubber, der kunne have interesse i Kusk ved, at der er en klausul, men at der såfremt en interesseret klub ikke er klar over dette og byder 10 mio. - ja, så bliver salgsprisen 10 mio.
I teorien har du ret.
Men såfremt en klub henvender sig til AaB og spørger de vil acceptere et bud på kusk på 10 mio og siger ja det vil vi.
Så vil den købende klub indlede forhandlinger med kusk om hans kontraktforhold når de så er enige vil klubben igen henvende sig til AaB for at afregne med dem om overgangssum
Men denne gang kommer de og siger:kusk kontrakt blev lidt dyrere end budgetteret så vi vil kun give 5 mio for ham - det kan AaB ikke afslå
En købende klub vil jo aldrig betale overgangssum før de personlige ting er plads - derfor er det teori og teori at AaB vil kunne få mere.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 23. jun 2014, 16:32

Kusk frikøbs klausul er den mest omtalte jeg kan huske i årevis i superligaen.

Det er ærligtalt urealistisk optimistisk at tro en klub ville byde højere end den klausul.

Hvad der mere kan være grundlaget for at Twente siger de skal sælge for at købe
Det er da 100% fordi Sivebæk vil have penge til Kusk..

"I skal kun betale 5 til AaB, derfor kan i godt stikke 10 til Kusk"

At tro vi får mere end hans frikøbsklausul..., når den er så offentlig som den er..
Ja... jeg vil godt sætte en kasse øl på det modsatte, lad os sige det sådan
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Mogens
Allstar
Allstar

Indlæg af Mogens » 23. jun 2014, 20:31

Har du fulgt med, så ville du fatte, at vi snakker teori.
95-99-08-14

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 24. jun 2014, 00:09

Ja teori på ligefod med at vi køber Ronaldo...

:danmarkfan:

Alle kender hans frikøbs klausul, vi får ikke mere end den..
Men snak du bare videre om 'hvis nu Twente pludselig havde en ledelse af 5 årige'

Og Kusk pludselig var mere interesseret i at AaB fik 10 million, fremfor han selv fik ekstra 5..
Vi har jo netop set fra ham og Sivebæks side hvor interesseret de tidligere har været i at lave en god handel for AaB.

Mogens
Allstar
Allstar

Indlæg af Mogens » 24. jun 2014, 20:35

Lad nu være at lyde bedrevidende. Snakken har udelukkende gået på, om AaB kunne få mere end klausulen sagde. JA, er svaret.

Lad i øvrigt være med at gøre Kusk mere grådig end højst nødvendig, medmindre du ved, at han direkte har bedt Sivebæk gøre opmærksom på klausulen.
95-99-08-14

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 25. jun 2014, 22:54

Du elsker Kasper Kusk alt det du vil, faktum er ham og Sivebæk for 2 år siden ikke gad forlænge med os.
De trak den hele efterårs sæsonnen, hvor Lynge flere gange var ude i medierne og tude over de slet ikke gad snakke med ham.
De trak den indtil der var under 6 måneder så andre klubber kunne tilbyde kontrakt.

Og så gik de til forhandlingsbordet med AaB, og alt blev på deres præmisser.
Hvilket blandt andet er derfor vi står til at miste 15-20millioner nu på hans salg

Ingen tvivl om Kasper Kusk kan lide AaB, men du siger til mig jeg ikke skal være bedrevidende.
Det er også en kombination af du åbenbart er ekseptionelt naiv.

Og lige med hensyn til opmærksomhed på klausulen...
Hvor tror du Brøndby og alle de danske medier fik klausulen indhold af vide fra ?
Tror du det er AaB der har meldt det ud?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jun 2014, 00:00

AllanPedersen skrev:Og så gik de til forhandlingsbordet med AaB, og alt blev på deres præmisser.
Hvilket blandt andet er derfor vi står til at miste 15-20millioner nu på hans salg
Skal vi ikke lige spise brød til. Du mener, at AaB havde solgt Kusk i dette vindue til min. 20-25 mio kr. Han er god, men den pris var han ikke solgt til.

Så kan du selvfølgelig sige, at det burde AaB have solgt ham til, men det er jo bare din personlige holdning.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 26. jun 2014, 08:53

AllanPedersen skrev:Du elsker Kasper Kusk alt det du vil, faktum er ham og Sivebæk for 2 år siden ikke gad forlænge med os.
De trak den hele efterårs sæsonnen, hvor Lynge flere gange var ude i medierne og tude over de slet ikke gad snakke med ham.
De trak den indtil der var under 6 måneder så andre klubber kunne tilbyde kontrakt.

Og så gik de til forhandlingsbordet med AaB, og alt blev på deres præmisser.

Ingen tvivl om Kasper Kusk kan lide AaB, men du siger til mig jeg ikke skal være bedrevidende.
Det er også en kombination af du åbenbart er ekseptionelt naiv.

Og lige med hensyn til opmærksomhed på klausulen...
Hvor tror du Brøndby og alle de danske medier fik klausulen indhold af vide fra ?
Tror du det er AaB der har meldt det ud?
Synes absolut du gør ham og sivebæk mere kynisk end de behøver være.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. jun 2014, 09:15

Forløbet er ikke helt forkert beskrevet. Dog mangler en væsentlig detalje: I store dele af perioden måtte AaB reelt ikke skrive nye kontrakter.

Besvar