Er jeg den eneste, som sidder med den følelse at mange herinde er lidt for krævende ???
Der bliver ønsket erstatning for Kusk.
Jönsson ønskes tilbage.
En midterforsvar mere.
Back up til back pladserne osv.
Vi blev mestre og pokal vindere.
det blev vi på et unikt koncept!
Vi trimmede udgifterne og gav de unge spilletid.
Det var mere af nød end af lyst (Tror jeg)
Men konceptet holdte hele vejen og bestod med et KÆMPE 12 tal!!!!
Nu virker det som om folk er parat til at smide det koncept væk igen ????
Nu skal der pludselig købes ind til alle kæder og helst så vi har 15 mand til hver postion!?
Først vil jeg sige at rent økonomisk kunne det for pokker da være rart, hvis vi fik nogle år med overskud på bundlinjen!
Det får vi ikke, hvis vi skal handle i det omfang nogen ønsker herinde
Der næst vil jeg sige.. HVORFOR skal der så mange spillere ind ?
vores muligheder for kval til CHL tror jeg ikke vi kan forbedre væsentlig med den økonomi vi har!
Og skulle vi satse butikken og det går galt. Så står vi sgu med klunkerne i vandoverfladen igen! Altså på vej ned i dybet.
Hvis vi kigger på vores hold og den måde det har været bygget op bla i sidste sæson.
Så har vi en stamme af rutine op igennem banen.
Fra KEP op til Würtz og Risgård. Det er de rutinerede på holdet som er dem de unge kan læne sig op af.
(De 3 spillere er her endnu). Vi har en kanon målmand med en super reserve bag sig (De er her endnu)
Så har vi 3 kanon gode backs! Det meste af sidste sæson kun 2. Nu er den 3 snart klar igen, så håber og tror på vi er i overtal på de pladser i forhold til det meste af sidste sæson.
Thomsen er her endnu. Dog skadet men mon ikke snart han er med igen.
Kusk ryger! Det er vel næsten så sikkert at det kan være en realitet, inden dette indlæg er færdig.
Til gengæld har vi fået en tidligere landsholdsspiller i Enevoldsen. Jeg synes det skinner igennem herinde, at der ihvertfald er nogen, som ikke kan huske, hvor god han var sidst han var her!! Kan han komme i omdrejninger, hvilket det ser ud til. Så har vi en spiller på minimum samme niveau som Kusk!
Til gengæld er der så hentet et ungt talent i Thrane, som imponerede mig mod Strømsgodset! OG Andreas Bruhn er nok også klar til at afløse i forhold til de minutter Due fik.
Angrebet har mistet Jönsson og fået Helenius. Man kan diskutere for og i mod om man synes det er en svækkelse eller ej.
Jeg synes det ikke!
Alt i alt synes jeg vi ser mindst lige så gode ud som sidste sæson.
Dog synes jeg vi ser bredere ud! Forstået på den måde, at når Dalsgaard bliver klar har vi en af sidste sæsons bedste spillere "ledig" i Patrick.
Plus vi har en Thrane, som jeg tror er en væsentlig bedre sub end Due.
Og vi har en Helenius, som meget gerne skulle være mindre skadet end Jönsson!!
Min pointe er:
Det vil da være snot dumt at købe ville det ikke ??
Vi har haft KÆMPE succes med konceptet fra sidste sæson.
Hvorfor ikke fortsætte ????
Hvad er det folk vil købe ind og hvem vil i sætte af ?
En afløser for Kusk ? Så vil i sætte Enevoldsen, Thrane, Patrick og Bruhn på bænken ?
Jönsson ? Og sætte Spalvis og AK udenfor ?
Lasse Nielsen ? Og sætte Thelander udenfor ?
Jeg siger ikke at vi skal frede nogen.
Men jeg tror sgu sommetider indkøb kan ødelægge mere det gavner for truppens sammensætning og harmoni!
Hvis Kusk ryger håber jeg vi kan lukke vinduet for denne gang.