Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Søgaard » 10. jul 2014, 20:56

Frygah skrev:
Yankee skrev:
Søgaard skrev:Hvad er det for en forsvarsspiller du vil hente ind? Altså typemæssigt, hvem er dine drømmesignings her.
Lasse Nielsen.
Jeg må sige vi har lidt forskellige forventninger til hvilke back-ups vi kan forvente i AaB, Yankee. En Lasse Nielsen tror jeg ikke er billig, og så vil det enten være KEP, Thelander eller Lasse som backup. Det tror jeg ikke harmonien bliver god af i truppen, når det gælder en plads man meget sjældent skifter ud på frivilligt. Jeg må indrømme jeg også ser Kasper P. som en fin og billig backup der, hvilket også matcher fint med den udvikling klubben har taget de senere år.
Det er nemlig også min holdning. Der bliver bare skiftet mere på de offensive pladser med flere indhop. Det er den venstre back, som skal afløse Ahlmann når han smutter, vi mangler. Hvis vi forudsætter at Blåbjerg spiller centralt.

Yankee: Nu sagde jeg self. selv drømmesigning. Men mener du seriøst at vi skal forstærke den startende bagkæde? Hvem skal på bænken? Den af KEP/Thelander vi sætter derud, vil videre inden for et år. Og så skal vi hente en igen, mens Kasper P. og Blåbjerg ikke er i nærheden af spilletid i et år, hvis der ikke opstår alvorlige skader..
Aalborg BK 1885!

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 10. jul 2014, 21:25

Søgaard skrev:
Frygah skrev:
Yankee skrev:
Søgaard skrev:Hvad er det for en forsvarsspiller du vil hente ind? Altså typemæssigt, hvem er dine drømmesignings her.
Lasse Nielsen.
Jeg må sige vi har lidt forskellige forventninger til hvilke back-ups vi kan forvente i AaB, Yankee. En Lasse Nielsen tror jeg ikke er billig, og så vil det enten være KEP, Thelander eller Lasse som backup. Det tror jeg ikke harmonien bliver god af i truppen, når det gælder en plads man meget sjældent skifter ud på frivilligt. Jeg må indrømme jeg også ser Kasper P. som en fin og billig backup der, hvilket også matcher fint med den udvikling klubben har taget de senere år.
Det er nemlig også min holdning. Der bliver bare skiftet mere på de offentlige pladser med flere indhop. Det er den venstre back, som skal afløse Ahlmann når han smutter, vi mangler. Hvis vi forudsætter at Blåbjerg spiller centralt.

Yankee: Nu sagde jeg self. selv drømmesigning. Men mener du seriøst at vi skal forstærke den startende bagkæde? Hvem skal på bænken? Den af KEP/Thelander vi sætter derud, vil videre inden for et år. Og så skal vi hente en igen, mens Kasper P. og Blåbjerg ikke er i nærheden af spilletid i et år, hvis der ikke opstår alvorlige skader..
Hvilke pladser er det, du anser for offentlige:-)?

Hvis Gaarde og Kent mener, at Kasper P. er stærk nok til at agere fuldgod reserve, så mangler vi jo ikke nogen til midten. Selvom man ikke ofte skifter ud i midterforsvaret, så mener jeg, at man bør tilstræbe at have 3 næsten ligegode spillere. Dette udfra en betragtning om, at man ikke skal svækkes ved skader, karantæner mm. ligesom jeg også vil mene, at det at der er reel konkurrence om pladserne vil skærpe koncentrationen hos de implicerede spillere - ikke mindst til træning. Og selvom vi er regerende mestre, så mener jeg stadigvæk, at vi indenfor forsvarlige økonomiske rammer skal forsøge at forstærke holdet og ikke blot stille os tilfredse med det vi har.

Henter man en ny nu, fordi man vurderer, at Kasper P. og/eller Blåbjerg ikke er gode nok, så kunne man jo leje en af dem ud.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 10. jul 2014, 21:28

Søgaard skrev:
Frygah skrev:
Yankee skrev:
Lasse Nielsen.
Det er nemlig også min holdning. Der bliver bare skiftet mere på de offentlige pladser med flere indhop. Det er den venstre back, som skal afløse Ahlmann når han smutter, vi mangler. Hvis vi forudsætter at Blåbjerg spiller centralt.

Jeg er enig i at behovet for en midterforsvar er minimal. Kasper P. har vist i den overståede sæson, at han sagtens kan håndtere opgaven dernæst står Blåbjerg på spring til mere spilletid. Vi går ind i den fjerde sæson med det samme system (hvis vi ser bort fra mindre nuancer), så alle spillere kender deres rolle og ved hvad de skal byde ind med på de enkelte pladser. Derfor han jeg overhovedet ikke nogen betænkeligheder ved at overlade pladserne i midterforsvaret til Kasper P. og/eller Blåbjerg - det skal se meget sort ud på skadesfronten, hvis ikke de vil have en del forholdsvis rutineret spillere omkring sig de gange det bliver nødvendigt de starter.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 10. jul 2014, 21:30

Mogens skrev:
Søgaard skrev:
Frygah skrev:
Yankee skrev:
Lasse Nielsen.

Hvilke pladser er det, du anser for offentlige:-)?

Hvis Gaarde og Kent mener, at Kasper P. er stærk nok til at agere fuldgod reserve, så mangler vi jo ikke nogen til midten. Selvom man ikke ofte skifter ud i midterforsvaret, så mener jeg, at man bør tilstræbe at have 3 næsten ligegode spillere. Dette udfra en betragtning om, at man ikke skal svækkes ved skader, karantæner mm. ligesom jeg også vil mene, at det at der er reel konkurrence om pladserne vil skærpe koncentrationen hos de implicerede spillere - ikke mindst til træning. Og selvom vi er regerende mestre, så mener jeg stadigvæk, at vi indenfor forsvarlige økonomiske rammer skal forsøge at forstærke holdet og ikke blot stille os tilfredse med det vi har.

Henter man en ny nu, fordi man vurderer, at Kasper P. og/eller Blåbjerg ikke er gode nok, så kunne man jo leje en af dem ud.
Har du set noget, som gør dig i tvivl om Kasper P ?
Personligt er jeg MEGET tryg ved at have ham inde! Jeg synes han skiller sig aldeles glimmerende af med bolden. Meget rolig i sit spil og ingen panik, når han får bolden.
De kampe han spillede for os har han da på INGEN måde været dårligere end, den makker han har spillet sammen med rent defensivt.
Kort og godt. Hvorfor er han IKKE den 3 spiller du snakker om, som er lige så god som de andre ???

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 10. jul 2014, 21:54

Helt enig i at der ikke skal hentes nogen til det centrale forsvar. Kasper P har vist at han er god nok til superligaen og med Blåbjerg finder vi vel først ud af det hvis han får minutter på holdet. Han er stadig ung jo.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 10. jul 2014, 21:56

Er jeg den eneste, som sidder med den følelse at mange herinde er lidt for krævende ???

Der bliver ønsket erstatning for Kusk.
Jönsson ønskes tilbage.
En midterforsvar mere.
Back up til back pladserne osv.

Vi blev mestre og pokal vindere.
det blev vi på et unikt koncept!

Vi trimmede udgifterne og gav de unge spilletid.
Det var mere af nød end af lyst (Tror jeg)
Men konceptet holdte hele vejen og bestod med et KÆMPE 12 tal!!!!

Nu virker det som om folk er parat til at smide det koncept væk igen ????

Nu skal der pludselig købes ind til alle kæder og helst så vi har 15 mand til hver postion!?

Først vil jeg sige at rent økonomisk kunne det for pokker da være rart, hvis vi fik nogle år med overskud på bundlinjen!
Det får vi ikke, hvis vi skal handle i det omfang nogen ønsker herinde :|

Der næst vil jeg sige.. HVORFOR skal der så mange spillere ind ?
vores muligheder for kval til CHL tror jeg ikke vi kan forbedre væsentlig med den økonomi vi har!
Og skulle vi satse butikken og det går galt. Så står vi sgu med klunkerne i vandoverfladen igen! Altså på vej ned i dybet.

Hvis vi kigger på vores hold og den måde det har været bygget op bla i sidste sæson.
Så har vi en stamme af rutine op igennem banen.
Fra KEP op til Würtz og Risgård. Det er de rutinerede på holdet som er dem de unge kan læne sig op af.
(De 3 spillere er her endnu). Vi har en kanon målmand med en super reserve bag sig (De er her endnu)
Så har vi 3 kanon gode backs! Det meste af sidste sæson kun 2. Nu er den 3 snart klar igen, så håber og tror på vi er i overtal på de pladser i forhold til det meste af sidste sæson.
Thomsen er her endnu. Dog skadet men mon ikke snart han er med igen.
Kusk ryger! Det er vel næsten så sikkert at det kan være en realitet, inden dette indlæg er færdig.
Til gengæld har vi fået en tidligere landsholdsspiller i Enevoldsen. Jeg synes det skinner igennem herinde, at der ihvertfald er nogen, som ikke kan huske, hvor god han var sidst han var her!! Kan han komme i omdrejninger, hvilket det ser ud til. Så har vi en spiller på minimum samme niveau som Kusk!
Til gengæld er der så hentet et ungt talent i Thrane, som imponerede mig mod Strømsgodset! OG Andreas Bruhn er nok også klar til at afløse i forhold til de minutter Due fik.
Angrebet har mistet Jönsson og fået Helenius. Man kan diskutere for og i mod om man synes det er en svækkelse eller ej.
Jeg synes det ikke!

Alt i alt synes jeg vi ser mindst lige så gode ud som sidste sæson.
Dog synes jeg vi ser bredere ud! Forstået på den måde, at når Dalsgaard bliver klar har vi en af sidste sæsons bedste spillere "ledig" i Patrick.
Plus vi har en Thrane, som jeg tror er en væsentlig bedre sub end Due.
Og vi har en Helenius, som meget gerne skulle være mindre skadet end Jönsson!!

Min pointe er:
Det vil da være snot dumt at købe ville det ikke ??
Vi har haft KÆMPE succes med konceptet fra sidste sæson.
Hvorfor ikke fortsætte ????
Hvad er det folk vil købe ind og hvem vil i sætte af ?

En afløser for Kusk ? Så vil i sætte Enevoldsen, Thrane, Patrick og Bruhn på bænken ?
Jönsson ? Og sætte Spalvis og AK udenfor ?
Lasse Nielsen ? Og sætte Thelander udenfor ?

Jeg siger ikke at vi skal frede nogen.
Men jeg tror sgu sommetider indkøb kan ødelægge mere det gavner for truppens sammensætning og harmoni!

Hvis Kusk ryger håber jeg vi kan lukke vinduet for denne gang.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 10. jul 2014, 22:17

Gaarde6 skrev:Er jeg den eneste, som sidder med den følelse at mange herinde er lidt for krævende ???
Jeg synes fans der er overbevist om at denne sæson ikke var unik og at AaB kan erobre en topplacering uden et større budget er meget krævende.

De spillere som vi kan holde på er blevet dygtigere og mere erfarne, de vil snart have mere i løn. AaBs talent fabrik, imponerende som den har vist sig, kan ikke levere spillere på kommando eller efter påkrævet position.

Vil vi være et tophold, som jeg mener vi bør være og som har været AaBs ambition siden 1995, så skal der satses sportslig i de år hvor der er størst chance for gevinst. Det er der i de år hvor der er mulighed for Champions Leauge, ikke de år hvor vi er uden for europæisk kvalifikation.

Personlig vil jeg bænke Spalvis og AKJ for Helenius og Jönsson. Jeg er overbevist om at AaB målrettet jagter Jönsson og jeg tror også han kommer inden vinduet lukker, medmindre der kommer en konflikt med lockout og kaos. Med Helenius og Jönsson i AaB er de det naturlige valg i angrebet og sådan tror jeg det bliver.

Hvis Thomsen ryger, hvad der er en vis fare for, så tror jeg ikke nødvendigvis AaB går på indkøb, jeg tror heller ikke der er jagt på forstærkninger til forsvaret, slet ikke en centerforsvarer eller højre back.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 10. jul 2014, 22:23

Hvis Thomsen ryger for i nærheden af 20 af de rigtig lange, så købes der naturligvis en erstatning omgående! Det kunne sagtens være en Danny Olsen, som er AAAALT for god til gjæf i første division!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 10. jul 2014, 22:37

Uden at kende fremtiden så vil jeg matche disse 11 mod hvem som helst i ligaen.

Men Danny Olsen som erstatning for Thomsen er indlysende, hvis AGF vil sælge og AaB vil købe ind til den position. Jeg tror desværre det er helt udelukket at forvente 20 millioner for Thomsen, jeg er overrasket over Gaarde vil sige nej til 13 millioner, når man tager AaBs fortid med brandudsalg i mente. Stor ros til Gaarde og AaB for at have fundet et negativt svar frem til en klub der vil købe.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 11. jul 2014, 04:52

Provst i Brovst skrev:

Men Danny Olsen som erstatning for Thomsen er indlysende, hvis AGF vil sælge og AaB vil købe ind til den position. Jeg tror desværre det er helt udelukket at forvente 20 millioner for Thomsen, jeg er overrasket over Gaarde vil sige nej til 13 millioner, når man tager AaBs fortid med brandudsalg i mente. Stor ros til Gaarde og AaB for at have fundet et negativt svar frem til en klub der vil købe.
Ene spillede venstre siden mod Strømgodset og Dalsgaard plejer at spille i højre, så de to vil nok blive byttet rundt, ellers et stærkt hold.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 11. jul 2014, 06:21

Provst i Brovst skrev:
Gaarde6 skrev:Er jeg den eneste, som sidder med den følelse at mange herinde er lidt for krævende ???
Jeg synes fans der er overbevist om at denne sæson ikke var unik og at AaB kan erobre en topplacering uden et større budget er meget krævende.

De spillere som vi kan holde på er blevet dygtigere og mere erfarne, de vil snart have mere i løn. AaBs talent fabrik, imponerende som den har vist sig, kan ikke levere spillere på kommando eller efter påkrævet position.

Vil vi være et tophold, som jeg mener vi bør være og som har været AaBs ambition siden 1995, så skal der satses sportslig i de år hvor der er størst chance for gevinst. Det er der i de år hvor der er mulighed for Champions Leauge, ikke de år hvor vi er uden for europæisk kvalifikation.

Personlig vil jeg bænke Spalvis og AKJ for Helenius og Jönsson. Jeg er overbevist om at AaB målrettet jagter Jönsson og jeg tror også han kommer inden vinduet lukker, medmindre der kommer en konflikt med lockout og kaos. Med Helenius og Jönsson i AaB er de det naturlige valg i angrebet og sådan tror jeg det bliver.

Hvis Thomsen ryger, hvad der er en vis fare for, så tror jeg ikke nødvendigvis AaB går på indkøb, jeg tror heller ikke der er jagt på forstærkninger til forsvaret, slet ikke en centerforsvarer eller højre back.
Men er det vigtigste ikke at kvalificere sig til Europa?
Altså at vinde kval kampene og komme med?
Og her vil du satse med en spiller som med stor sandsynlighed ikke er klar til de kampe? (RJ)

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 11. jul 2014, 07:33

Jeg mener ikke Jönsson skal købes ind til angrebet...

Med Helenius, AK og Spalvis samt unge ahlmann og til dels SF som subs har vi end rigeligt kvalitet her.
Det vil være latterligt at bænke både Spalvis og AK på samme gang i vores økonomiske sitaution. 2 spillere som var GULD værd i ordets betydning sidste sæson og som vil kunne lave +20 mål tilsammen når det er spillet ind.

Henter man Jönsson ind tror jeg faktisk godt det kunne være som afløser for Kusk. Jönsson var klart bedst når han faldt ned i banen (helt ned omkring midten) hvor han med et fantastisk drive og bevægelig skar sig på gennem midten mv. Så siger folk nok, jamen han er angriber, han gider ikke arbejde defensivt som en kantspiller skal.
Tjah, hvor meget defensivt lavede Kusk lige?? Tror sagtens man kan få Jönsson til at yde minimum så meget defensivt som Kusk lavede :)
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 11. jul 2014, 07:43

Jönsson skal ikke spille venstre kant. Så vil der ikke være en skudtrudsel fra den kant.
Det skal være en venstre benet der spiller der...

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 11. jul 2014, 07:46

Brodernumsi skrev:
Provst i Brovst skrev:

Ene spillede venstre siden mod Strømgodset og Dalsgaard plejer at spille i højre, så de to vil nok blive byttet rundt, ellers et stærkt hold.
Ja, du kan starte med at bytte Ene og Dalle. Derefter kan du bytte Dalle med Paddy, så Dalle har backen og Paddy kommer på kanten. Syens efterhånden jeg har set flere bud herinde på startopstillinger uden Kusk og Thomsen, hvor Dalle er placeret på kanten. Det har jeg meget svært ved at forestille mig da vores kanter i stor stil skal søge ind centralt mellem midtbanen og angrebet. I min bog har Dalle slet ikke kvaliteterne til det, han skal derimod komme stormende bagfra og gøre spillet bredt på den sidste 1/3 af banen med overlab og lignende. Paddy har jeg fidus til kan gøre sig gældende på Kusk's plads og finde de rum hos modstanderen vi har været så dygtige til i den overstående sæson.

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 11. jul 2014, 07:47

hje1980 skrev:Jönsson skal ikke spille venstre kant. Så vil der ikke være en skudtrudsel fra den kant.
Det skal være en venstre benet der spiller der...
Igen, det er fuldstændig vanvittigt at gå så meget op i hvilket ben en kantspiller bruger. Især når vores kanter trækker ind i banen konstant. Jeg kunne forstå det hvis man ville have en kant som skulle til baglinjen og slå indlæg...

Det der med at VILLE have en venstre benet højre kant og nærmest være ligeglad med kvaliteten bare de er venstre benet er vanvittigt. Vi skal have den bedste kvalitet vi kan få !

En højrebenet højre kant vil have andre forcer, eksempelvis nemmere ved at slå indlæg ind mod Spalvis og Helenius.
AaB er min trosretning

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 11. jul 2014, 07:49

Provst i Brovst skrev:

Det er et godt bud, og det kan muligvis ske i Europa, hvis vi spiller på udebane. Jeg tror ikke, at dette bliver vores startsopstilling i den nye sæson. På venstrekanten kommer Thomsen, Enevoldsen, Thrane og Andreas Bruhn til at slås om pladsen. Hvis Thomsen bliver solgt for 20 mio kr., tror jeg ikke at der bliver købt en afløser, da vi allerede har 3 spillere, som kan dække denne position.

Jeg er overrasket over, at vi ikke solgte Kusk i går. Det kan dog lige så godt ske i dag. Vi har i angrebet Helenius, Spalvis, AKJ, Søren Frederiksen og Ahlmann. Rolf Toft ryger sandsynligvis til AGF, hvis de vil have ham. Vi er nødt til at være tro mod vores talentfabrik, som Gaarde6 siger. Vi må dog ligeledes ikke være naive, læser jeg i hvert fald Provst i Brovst mener. Jeg tror på denne baggrund, at hvis Rasmus Jönsson kommer, så kommer han til at dække højrekanten. Han har spillet den i Helsingborg og blev solgt for 3 mio €. Indtil vi får ham, og han bliver fit efter sin genoptræning, viste Kent mod Standard Liege, at han vil prøve Søren Frederiksen og Mathias Wichmann på højrekanten. Jeg ser muligvis hellere Enevoldsen end både Søren Frederiksen og Mathias Wichmann derovre, men Kent må se noget her i opstarten, som jeg i hvert fald ikke har set.

Jeg tror, at vores formation mod Sønderjyske kommer til at se sådan ud.

På sigt tror jeg, at Dalsgaard vinder pladsen tilbage fra PK. Ligeledes bliver der stor konkurrence mellem Helenius, Spalvis og AKJ i angrebet. Der bliver også stor konkurrence på venstrekanten, da både Thomsen, Ando, Thrane og Ene gerne vil spille. Derfor håber jeg også på sigt, at Ene kan rykkes over i højre side, selvom han før i tiden ikke har imponeret på denne position.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 11. jul 2014, 07:54

Arendt skrev:
Provst i Brovst skrev:

Det er et godt bud, og det kan muligvis ske i Europa, hvis vi spiller på udebane. Jeg tror ikke, at dette bliver vores startsopstilling i den nye sæson. På venstrekanten kommer Thomsen, Enevoldsen, Thrane og Andreas Bruhn til at slås om pladsen. Hvis Thomsen bliver solgt for 20 mio kr., tror jeg ikke at der bliver købt en afløser, da vi allerede har 3 spillere, som kan dække denne position.

Jeg er overrasket over, at vi ikke solgte Kusk i går. Det kan dog lige så godt ske i dag. Vi har i angrebet Helenius, Spalvis, AKJ, Søren Frederiksen og Ahlmann. Rolf Toft ryger sandsynligvis til AGF, hvis de vil have ham. Vi er nødt til at være tro mod vores talentfabrik, som Gaarde6 siger. Vi må dog ligeledes ikke være naive, læser jeg i hvert fald Provst i Brovst mener. Jeg tror på denne baggrund, at hvis Rasmus Jönsson kommer, så kommer han til at dække højrekanten. Han har spillet den i Helsingborg og blev solgt for 3 mio €. Indtil vi får ham, og han bliver fit efter sin genoptræning, viste Kent mod Standard Liege, at han vil prøve Søren Frederiksen og Mathias Wichmann på højrekanten. Jeg ser muligvis hellere Enevoldsen end både Søren Frederiksen og Mathias Wichmann derovre, men Kent må se noget her i opstarten, som jeg i hvert fald ikke har set.

På sigt tror jeg, at Dalsgaard vinder pladsen tilbage fra PK. Ligeledes bliver der stor konkurrence mellem Helenius, Spalvis og AKJ i angrebet. Der bliver også stor konkurrence på venstrekanten, da både Thomsen, Ando, Thrane og Ene gerne vil spille. Derfor håber jeg også på sigt, at Ene kan rykkes over i højre side, selvom han før i tiden ikke har imponeret på denne position.
Hvis Nikolaj Thomsen spiller i AaB og ikke er skadet er han en af de mest sikre startede på holdkortet !
AaB er min trosretning

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 11. jul 2014, 07:58

andreasaab89 skrev:
Arendt skrev:
Provst i Brovst skrev:

Hvis Nikolaj Thomsen spiller i AaB og ikke er skadet er han en af de mest sikre startede på holdkortet !
Der står også startsopstillingen mod Sønderjyske, hvor jeg ikke forventer, at han er skadesfri.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. jul 2014, 08:20

Frygah skrev: Jeg må sige vi har lidt forskellige forventninger til hvilke back-ups vi kan forvente i AaB, Yankee. En Lasse Nielsen tror jeg ikke er billig, og så vil det enten være KEP, Thelander eller Lasse som backup. Det tror jeg ikke harmonien bliver god af i truppen, når det gælder en plads man meget sjældent skifter ud på frivilligt. Jeg må indrømme jeg også ser Kasper P. som en fin og billig backup der, hvilket også matcher fint med den udvikling klubben har taget de senere år.
Jeg er 100% enig. Min oprindelige kommentar drejede sig også om at det vil være fuldstændig overkill at hente Rasmus Jönsson, så vi rent offensivt vil have folk som Anders K. Jacobsen, Thomas Enevoldsen, Søren Frederiksen og ikke mindst vores største talenter, Andreas Bruhn og Victor Ahlmann, siddende udenfor. Derfor foreslog jeg at bruge "Jönsson-pengene" i defensiven, hvor vi slet ikke har samme antal eller styrke som offensivt - HVIS vi altså nu er besluttet på eksterne forstærkninger.
Søgaard skrev:Yankee: Nu sagde jeg self. selv drømmesigning. Men mener du seriøst at vi skal forstærke den startende bagkæde? Hvem skal på bænken? Den af KEP/Thelander vi sætter derud, vil videre inden for et år. Og så skal vi hente en igen, mens Kasper P. og Blåbjerg ikke er i nærheden af spilletid i et år, hvis der ikke opstår alvorlige skader..
For det første ville jeg rigtig gerne forstærke vores bagkæde. Jeg synes stadig vi lukker alt for mange mål, men det handler også lidt om fodboldfilosofi, og det er en helt anden diskussion, som jeg ikke tør tage under 50 dage efter at dette forsvar har vundet the Double ;)
Derudover er jeg helt enig med dig. Det er virkelig synd at skubbe Thelander, Kasper P og Blåbjerg længere væk fra førsteholdet. Det er netop hvad vi IKKE skal gøre. Men det illustrerer også hvorfor vi IKKE skal hente Rasmus Jönsson, da det skubber Enevoldsen, AK, Thrane, Bruhn og V. Ahlmann længere væk fra førsteholdet. Hvis du så holder de to "onder" op imod hinanden synes jeg trods alt der er større ræson i at gå fra 6 til 7 forsvarsspillere end fra 6 til 7 angribere - også fordi Jönsson alligevel ikke vil kunne deltage i CL-kvallen.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 11. jul 2014, 08:21

[quote="Gaarde6"]Til gengæld har vi fået en tidligere landsholdsspiller i Enevoldsen. Jeg synes det skinner igennem herinde, at der ihvertfald er nogen, som ikke kan huske, hvor god han var sidst han var her!! Kan han komme i omdrejninger, hvilket det ser ud til. Så har vi en spiller på minimum samme niveau som Kusk!quote]

Det er jeg simpelthen uenig i! Ene er en fremragende spiller når han er i topform og vil klart være en af profilerne i ligaen, men at sige at han minimum har samme niveau som Kusk synes jeg lidt negligerer Kusk indsats for os det sidste år. Han havde i slutningen af sæsonen nogle helt anonyme kampe, men ser man bort fra dem har han været den mest kampafgørende ikke-angriber vi har haft i mange år. hans måde at iscenesætte spillet og være afgørende med en masse mål er sjælden set af en kantspiller og Ene har aldrig været så afgørende for sine klubber.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst