Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Arendt » 10. jul 2014, 01:26

jonas386 skrev:Helt enig med Ahrend. Helenius - Spalvis med AK som 3. Valg vil være et af de stærkeste angreb i ligaen. Spalvis -Helenius virker som et match der er meant to be, de virker til at komplimentere hinanden godt, det bliver Helenius med en spiller der kan score på alle de lette chancer og opsøger huller i feltet.

Jeg vil gerne sætte 500 på at Helenius/Spalvis tilsammen har scoret 30+ mål(i alle turneringer) når sæsonen er slut. Hvis det er det Kent satser på selvfølgelig
Hvordan kan du få det til Ahrend?

Derudover er jeg glad for, at du er enig. Vi skal dog nok regne med, at der går et stykke tid, før Helenius er oppe i omdrejninger. Spalvis og AK spiller sandsynligvis mod Sønderjyske den 19.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. jul 2014, 01:35

Ingen anelse. Autocorrect tror jeg.
Helenius skal nok være klar.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 10. jul 2014, 04:21

Arendt skrev:
jonas386 skrev:Helt enig med Ahrend. Helenius - Spalvis med AK som 3. Valg vil være et af de stærkeste angreb i ligaen. Spalvis -Helenius virker som et match der er meant to be, de virker til at komplimentere hinanden godt, det bliver Helenius med en spiller der kan score på alle de lette chancer og opsøger huller i feltet.

Jeg vil gerne sætte 500 på at Helenius/Spalvis tilsammen har scoret 30+ mål(i alle turneringer) når sæsonen er slut. Hvis det er det Kent satser på selvfølgelig
Hvordan kan du få det til Ahrend?

Derudover er jeg glad for, at du er enig. Vi skal dog nok regne med, at der går et stykke tid, før Helenius er oppe i omdrejninger. Spalvis og AK spiller sandsynligvis mod Sønderjyske den 19.
Med mindre Helenius er skadet, så spiller han.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 10. jul 2014, 09:07

Jeg synes det er meget skægt, at en del folk (eller også er det de samme, der har gjort det mange gange?) snakker om, at Helenius har gainet "en masse" kg. 8-10 kg som der bliver nævnt, er eddermame meget, specielt hvis det skal være brugbar vægt i form af muskler. Det ville selv en seriøs styrketræner have svært ved at tage på i løbet af et år, så jeg TROR sgu ikke, at Helenius er i nærheden af den vægtøgning.

Når det er sagt, så er jeg lidt ligeglad med hvem af Spalvis eller AKJ (altså de nuværende spillere i truppen) Helenius skal spille ved siden af. Når han rammer topformen, vil vi uanset hvad have et af de bedste angreb i superligaen - specielt hvis vi kan forvente samme kreativitet fra de bagvedliggende, offensive kræfter.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 10. jul 2014, 09:18

Mogens skrev:Jeg synes det er meget skægt, at en del folk (eller også er det de samme, der har gjort det mange gange?) snakker om, at Helenius har gainet "en masse" kg. 8-10 kg som der bliver nævnt, er eddermame meget, specielt hvis det skal være brugbar vægt i form af muskler. Det ville selv en seriøs styrketræner have svært ved at tage på i løbet af et år, så jeg TROR sgu ikke, at Helenius er i nærheden af den vægtøgning.

Når det er sagt, så er jeg lidt ligeglad med hvem af Spalvis eller AKJ (altså de nuværende spillere i truppen) Helenius skal spille ved siden af. Når han rammer topformen, vil vi uanset hvad have et af de bedste angreb i superligaen - specielt hvis vi kan forvente samme kreativitet fra de bagvedliggende, offensive kræfter.
8-10 kg er rigtig meget, men for en så tynd person som Helenius som samtidig ikke har spillet så meget bold er det bestemt muligt. Du kan slet ikke sammenligne det med en "seriøs styrketræner" da denne oftest har gainet en del kg i forvejen. Derfor vil hans yderligere kg. være væsentligt sværere at gaine.

Dagen derpå efter handlen er jeg stadig fantastisk glad. Jeg kunne godt ønske mig Jönsson + en forsvarer der kan spille venstre back men uanset hvad, har vi fået nogle gode handler hjem denne sommer. Mere end jeg turde håbe på.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Mogens
Allstar
Allstar

Indlæg af Mogens » 10. jul 2014, 14:44

Forza skrev:
Mogens skrev:Jeg synes det er meget skægt, at en del folk (eller også er det de samme, der har gjort det mange gange?) snakker om, at Helenius har gainet "en masse" kg. 8-10 kg som der bliver nævnt, er eddermame meget, specielt hvis det skal være brugbar vægt i form af muskler. Det ville selv en seriøs styrketræner have svært ved at tage på i løbet af et år, så jeg TROR sgu ikke, at Helenius er i nærheden af den vægtøgning.

8-10 kg er rigtig meget, men for en så tynd person som Helenius som samtidig ikke har spillet så meget bold er det bestemt muligt. Du kan slet ikke sammenligne det med en "seriøs styrketræner" da denne oftest har gainet en del kg i forvejen. Derfor vil hans yderligere kg. være væsentligt sværere at gaine.

Dagen derpå efter handlen er jeg stadig fantastisk glad. Jeg kunne godt ønske mig Jönsson + en forsvarer der kan spille venstre back men uanset hvad, har vi fået nogle gode handler hjem denne sommer. Mere end jeg turde håbe på.
Jeg er også meget glad. Helenius er fantastisk. Mange assist, killerinstinkt og et virkelig godt spark. Han havde tendens til at varme bolden lidt for meget nogle gange, men hvis det bliver pillet af ham, kan jeg ikke se, at vi kunne få en bedre angriber.

Hvad angår sammenligningen, så kan man jo godt være seriøs med sin styrketræning uden at være stor. Man skal jo starte et sted, og lad os for eksemplet skyld sige, at x havde styrketrænet i 2 måneder og pludselig fik en stor trang til at blive stor, så vil jeg stadig mene, at x ville have svært ved at tage 8-10 kg muskler på på et år.

Det er muligt (eller vel nærmere et faktum), at Helenius ikke spillede meget, men at han skulle have styrketrænet så meget, at han har taget så mange kg muskler på - det tillader jeg mig stadig at stille mig mere end tvivlsom overfor.

Det vil da også være voldsomt meget at skulle slæbe rundt på i "ekstra-vægt". Nok var fysikken ikke en af hans forcer, men 4-5 kg muskler vil jeg mene er rigeligt i forhold til at have en solid fysik.
95-99-08-14

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 10. jul 2014, 14:46

Nu er Helenius jo en rigtig Aalborg dreng, så han har selvfølgelig suppleret vægttræningen med en god omgang russiske steroider. Det holder hunnar!

Well, det vigtigste er, at det er åbenlyst(Man kan se det på billeder af ham til træning osv.), at Helenius har taget nogle kilo på. Og en god portion af de ekstra kilo er i form af muskler.

Jeg er svært glad for at se ham tilbage for AaB.

Jeg synes satme den nye sæson ser spændende ud. Ikke at jeg forventer en gentagelse af 13/14 sæsonen...
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 10. jul 2014, 15:22

Mogens skrev: Hvad angår sammenligningen, så kan man jo godt være seriøs med sin styrketræning uden at være stor. Man skal jo starte et sted, og lad os for eksemplet skyld sige, at x havde styrketrænet i 2 måneder og pludselig fik en stor trang til at blive stor, så vil jeg stadig mene, at x ville have svært ved at tage 8-10 kg muskler på på et år.
Nu er det jo også almindeligt anerkendt at personer reagerer forskelligt på træning. Nogle gainer hurtigt, andre stort set ikke. Nogle vil, som du siger, aldrig kunne tage 8-10 kg. på over et år, selvom de startede fra scratch, uden hjælp af nogle mindre lovlige sager. Mens andre sagtens ville kunne få det til at gå op. Nu er der ikke nogle der har bekræftet hans vægt, så lad os sige 4-5 kg. - man kan visuelt se at der er sket meget med ham. Det er vel det vigtige? Om han så kan bruge det til noget på banen, det får vi at se, men det er vel det der er en debat værd og ikke om det er 4-5-6-7 eller 8 kg. mere der står på badevægten.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 10. jul 2014, 21:10

"- Der er hård konkurrence om pladserne, så det kommer selvfølgelig også an på, hvor mange kampe jeg får. Det skal i hvert fald være et tocifret antal mål. Ellers er det ikke en succes for mig. Jeg scorede 16 mål sidste gang, og jeg er i hvert fald ikke blevet dårligere til at afslutte, siger en smilende Nicklas Helenius."
Nordjyske.dk 12:47
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Mogens
Allstar
Allstar

Indlæg af Mogens » 10. jul 2014, 21:28

Halil skrev:

Nu er Helenius jo en rigtig Aalborg dreng, så han har selvfølgelig suppleret vægttræningen med en god omgang russiske steroider. Det holder hunnar!

Well, det vigtigste er, at det er åbenlyst(Man kan se det på billeder af ham til træning osv.), at Helenius har taget nogle kilo på. Og en god portion af de ekstra kilo er i form af muskler.

Jeg synes satme den nye sæson ser spændende ud. Ikke at jeg forventer en gentagelse af 13/14 sæsonen...
Enig. Vi skal supplere titlerne med europæisk bold i år:-)

I øvrigt er der også forskel på nogle kg og på 8-10 kg.

Nevermind - han er formentlig blevet stærkere, og hvis bare det ikke er gået ud over hurtigheden, så kan det kun styrke hans i forvejen høje niveau.
95-99-08-14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 11. jul 2014, 08:28

Mogens skrev:
Halil skrev:

Enig. Vi skal supplere titlerne med europæisk bold i år:-)

I øvrigt er der også forskel på nogle kg og på 8-10 kg.

Nevermind - han er formentlig blevet stærkere, og hvis bare det ikke er gået ud over hurtigheden, så kan det kun styrke hans i forvejen høje niveau.
Det kan sagtens lade sig gøre for. Men om det er 8-10 kg kan jeg af gode grunde heller ikke vurdere.

Præcis. Fysikken var sådan set det vigtigste han skulle arbejde på i England da det uden tvivl er det han manglede mest da vi solgte ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 21. jul 2014, 18:30

Et forstærket reservehold spillede i eftermiddags i Vrå en træningskamp mod Hjørring. AaB vandt kampen 3-1. Helenius scorede 2 mål (heraf 1 på straffe), F. Børsting scorede det tredje mål. Med for AaB var spillere som Helenius, Kasper P., Blåbjerg, Rye, Thrane og A. Bruhn.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 31. jul 2014, 09:49

Ævlede kommentatorerne i går om at Helenius har været ramt af en bakterieinfektion? Fik ikke fat i det, synes de var ude i en sammenligning med det Wieghorst fejlede ( Guillain-Barrés syndrom), eller har jeg bare hørt det helt forkert?
Aalborg BK 1885!

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 31. jul 2014, 10:26

Søgaard skrev:Ævlede kommentatorerne i går om at Helenius har været ramt af en bakterieinfektion? Fik ikke fat i det, synes de var ude i en sammenligning med det Wieghorst fejlede ( Guillain-Barrés syndrom), eller har jeg bare hørt det helt forkert?
Jep, det gjorde de, som han vist fik fra noget kylling?

Havde ikke hørt han havde været syg der ovre før ?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 4. aug 2014, 16:25

"- For mit eget vedkommende har det været fint. Det har været hårdt, men det er gået ok. Jeg kom ind og scorede på straffespark mod FC Midtjylland, og nu har jeg lige spillet 90 minutter mod OB. Det var der ingen, der havde regnet med allerede nu – hverken Kent Nielsen eller jeg havde troet på, at jeg kunne holde til det. Det var jeg godt tilfreds med, og jeg var også en del af opspillet til målet. Jeg mangler stadig noget, men jeg forventer ikke, at jeg rammer topformen, hverken i forhold til grundform eller det fodboldmæssige, før i slutningen af september, siger Nicklas Helenius til tipsbladet.dk."

"Jeg kunne sagtens se mig selv i AaB et par år eller tre mere, hvis det går godt. Det er jeg sikker på, at det nok skal komme til."
Helenius: Kan se mig selv i AaB i tre år endnu
04 Aug, 2014

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 18. aug 2014, 03:25

Jeg har tænkt lidt på om vi ikke trænger til en ny frisparksskytte? Som jeg husker det har Helenius kun scoret på frispark i en udekamp mod Bundby. Det er fint at han har prøvet sig frem med lidt den samme sparketeknik som Ronaldo, men der er mildest talt kvalitets forskel på dem.

Alternativerne står ikke i kø, men når nu ikke Helenius har præsteret på frispark i lang tid (også før han drog til Villa) så er det måske snart på tide at gi' en anden chancen.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 18. aug 2014, 08:16

Han sparker som Drogba, og hverken han eller Ronaldo scorer på hvert frispark. Hvis du havde set Madrids kampe, så ville du vide hvor mange gange Ronaldos frispark er helt håbløse.
Hader København!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 2. sep 2014, 09:52

Vides det, hvad det er for en sygdom, Helenius har fået behandling for?

Jeg kan ikke hitte ud af rygterne om det. Der tales om det er madforgiftning over til den hjernesygdom Morten Wieghorst havde på et tidspunkt i Celtic.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
OlleBruun
2. div
2. div

Indlæg af OlleBruun » 2. sep 2014, 10:01

Halil skrev:Vides det, hvad det er for en sygdom, Helenius har fået behandling for?

Jeg kan ikke hitte ud af rygterne om det. Der tales om det er madforgiftning over til den hjernesygdom Morten Wieghorst havde på et tidspunkt i Celtic.

Kilde??

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 2. sep 2014, 10:03

Ollebruun:

Internettet og tv kommentatorer.
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar