Forza skrev:Mogens skrev:Jeg synes det er meget skægt, at en del folk (eller også er det de samme, der har gjort det mange gange?) snakker om, at Helenius har gainet "en masse" kg. 8-10 kg som der bliver nævnt, er eddermame meget, specielt hvis det skal være brugbar vægt i form af muskler. Det ville selv en seriøs styrketræner have svært ved at tage på i løbet af et år, så jeg TROR sgu ikke, at Helenius er i nærheden af den vægtøgning.
Når det er sagt, så er jeg lidt ligeglad med hvem af Spalvis eller AKJ (altså de nuværende spillere i truppen) Helenius skal spille ved siden af. Når han rammer topformen, vil vi uanset hvad have et af de bedste angreb i superligaen - specielt hvis vi kan forvente samme kreativitet fra de bagvedliggende, offensive kræfter.
8-10 kg er rigtig meget, men for en så tynd person som Helenius som samtidig ikke har spillet så meget bold er det bestemt muligt. Du kan slet ikke sammenligne det med en "seriøs styrketræner" da denne oftest har gainet en del kg i forvejen. Derfor vil hans yderligere kg. være væsentligt sværere at gaine.
Dagen derpå efter handlen er jeg stadig fantastisk glad. Jeg kunne godt ønske mig Jönsson + en forsvarer der kan spille venstre back men uanset hvad, har vi fået nogle gode handler hjem denne sommer. Mere end jeg turde håbe på.
Jeg er også meget glad. Helenius er fantastisk. Mange assist, killerinstinkt og et virkelig godt spark. Han havde tendens til at varme bolden lidt for meget nogle gange, men hvis det bliver pillet af ham, kan jeg ikke se, at vi kunne få en bedre angriber.
Hvad angår sammenligningen, så kan man jo godt være seriøs med sin styrketræning uden at være stor. Man skal jo starte et sted, og lad os for eksemplet skyld sige, at x havde styrketrænet i 2 måneder og pludselig fik en stor trang til at blive stor, så vil jeg stadig mene, at x ville have svært ved at tage 8-10 kg muskler på på et år.
Det er muligt (eller vel nærmere et faktum), at Helenius ikke spillede meget, men at han skulle have styrketrænet så meget, at han har taget så mange kg muskler på - det tillader jeg mig stadig at stille mig mere end tvivlsom overfor.
Det vil da også være voldsomt meget at skulle slæbe rundt på i "ekstra-vægt". Nok var fysikken ikke en af hans forcer, men 4-5 kg muskler vil jeg mene er rigeligt i forhold til at have en solid fysik.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14