Potentiel Superligastrejke

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Halil » 11. aug 2014, 14:19

jonas386 skrev:Er der noget der forhindrer spillerne i at spille alligevel, selvom der skulle være en strejke? Altså udover en blokade. Vil det have nogle konsekvenser hvis eks Würtz gerne vil spille anyways?
Skruebrækkervirksomhed kaldes det.

Konsekvenserne ved at gå imod den vil nok være eksklusion af Spillerforeningen og fordømmelser i pressen m.m.

Det er en lidt sjov størrelse, da fodboldarbejdsret, imø, ikke kan sammenlignes fuldt ud med mere normale fagforeningers arbejde.
Uden Synd Ingen Frelse

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 11. aug 2014, 14:26

frederikshavneren skrev:Jeg har meget lidt kendskab til de fagretslige regler, men er der nogen der kan svare på følgende:

Hvis det ender i konflikt kan parterne så hvis de er enige lave en undtagelse i forhold til de europæiske kampe, således at disse kan gennemføres som planlagt og at der kan stilles med stærkeste hold?

Jeg ved godt at DF og SF har sagt at de vil være internt solidariske, men begge parter ved også at det vil være en katastrofe hvis det koster europæisk.
Divisionsforeningen ville friholde de fem klubber med europæisk deltagelse fra en eventuel konflikt, men det ville Spillerforeningen naturligvis ikke være med til, da det ville forringe deres forhandlingsposition ganske voldsomt.
Halil skrev:
jonas386 skrev:Er der noget der forhindrer spillerne i at spille alligevel, selvom der skulle være en strejke? Altså udover en blokade. Vil det have nogle konsekvenser hvis eks Würtz gerne vil spille anyways?

Konsekvenserne ved at gå imod den vil nok være eksklusion af Spillerforeningen og fordømmelser i pressen m.m.

Det er en lidt sjov størrelse, da fodboldarbejdsret, imø, ikke kan sammenlignes fuldt ud med mere normale fagforeningers arbejde.
Sådan noget kan smadre en virksomhed totalt, hvis nogen fx husker RiBus-konflikten.

Men lad nu være med at gå i panik. Der skal nok komme en eller anden løsning inden 19/8.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 11. aug 2014, 14:33

Sådan noget kan smadre en virksomhed totalt, hvis nogen fx husker RiBus-konflikten.
Ja, det kan blive et cirkus.

Men igen, så er det sgu svært at sammenligne den her konflikt med andre og hvad eventuelle konsekvenser vil være.
Uden Synd Ingen Frelse

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 11. aug 2014, 15:08

FlæskeFrank skrev:
fish skrev:
Mads Øland skrev:"Jeg brænder for at skabe fremdrift for sporten og tror virkelig på, at bedre vilkår for spillerne fører til en bedre sport og bedre resultater. Jeg er egentlig voldsom elitært indstillet i sportslig forstand. Jeg kan slet ikke have, at folk ikke gør sig umage, og derfor vil jeg næsten gøre alt for at skabe rammerne for, at vi får de bedste spillere, klubhold og landshold"
http://pol.dk/1750015

Jeg er helt sikkert uvidende om alle detaljer i denne sag, men det citat er ikke noget jeg kan genkende i Ølands nuværende politik.
Det får man ved at stille krav, så det er der vel ikke noget odiøst i.

Jeg tror da også min fagforening har skabt gode vilkår for mig ved at stille krav til arbejdsgiverne. Men det må din fagforening jo så ikke stille overfor din arbejdsgiver, eller hvad ?
Jeg kan godt se at mit forrige indlæg kan misforståes. Jeg er helt med på at han som spillernes repræsentant skal skal stille krav til divisionsforeningen og han har jo tydligvis mange gode ideer. Jeg mener bare ikke at flere af de krav som SF med Øland som ansigt udad til ligger op til på nogen måde skaber rammerne for at "vi får de bedste spillere, klubhold og landshold". Men du mener måske at det afskære U19 fra at træne og spille på førsteholdet, at ikke tillade deltidsbeskæftigede spillere at træne i tidsrummet 8-15.30 eller hvornår det nu var, vil give DK bedre spillere?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 11. aug 2014, 15:15

Gnu skrev:
frederikshavneren skrev:Jeg har meget lidt kendskab til de fagretslige regler, men er der nogen der kan svare på følgende:

Hvis det ender i konflikt kan parterne så hvis de er enige lave en undtagelse i forhold til de europæiske kampe, således at disse kan gennemføres som planlagt og at der kan stilles med stærkeste hold?

Jeg ved godt at DF og SF har sagt at de vil være internt solidariske, men begge parter ved også at det vil være en katastrofe hvis det koster europæisk.
Divisionsforeningen ville friholde de fem klubber med europæisk deltagelse fra en eventuel konflikt, men det ville Spillerforeningen naturligvis ikke være med til, da det ville forringe deres forhandlingsposition ganske voldsomt.
Halil skrev:

Men lad nu være med at gå i panik. Der skal nok komme en eller anden løsning inden 19/8.
Der skal findes en løsning ASAP. Det nytter ikke meget hvis der findes en løsning d. 19. august, da det vil smadre forberedelserne til APOEL Nicosia kampen d. 20. august.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 11. aug 2014, 15:16

Frank Buck skrev:Jeg har normalt kendt for at have en god fantasi, men jeg har virkelig svært ved at forestille mig at der skulle blive en konflikt. Så dumme tror jeg simpelthen ikke hverken spillerne eller klubberne. De ved der skal findes en løsning, for sker det ikke, vil det være ødelæggende for dansk fodbold. Det er ingen af parterne interesseret i.
Lige nu ser det måske sort ud, men spillerne ved også at de med denne timing har fået lagt maks pres på klubberne og derfor virker de nok lidt utilnærmelige. Jeg tror det blot er et spørgsmål om hvem der blinker først, og én af dem skal nok blinke inden 20. august.
Så skal du bare fantasere lidt videre. Luk øjnene og forestil dig Mads Øland for bordenden.
Han vil jo bare have denne her konflikt - no matter what.
Igennem hele forløbet har han jo vist han er en malplaceret fagforeningspamper, som hverken er til at hugge eller stikke i - og som elsker den magt han dermed opnår.

Lige meget hvad DF er kommet med af forslag og tilbud har der jo bare været totalt stilhed fra hans side og han har bare siddet med armene over kors og han venter bare på konflikten kan træde i kraft. Så kan han få sin plads i historiebøgerne.

Manden er gal.

En konflikt er for mig at se uundgåelig og SF er totalt afsporet (se også forrige side om deres vanvittige tiltag).

Vi får konflikt og vi får ikke CL. Det er jeg sikker på.
Bienvenu Bassogog!

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 11. aug 2014, 15:18

Måske man ligefrem skal håbe at Blå Bjarne ringer til Spillerforeningen og "beder" dem om at lægge sig fladt ned i forhandlingerne. Det plejer han jo at gøre.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 11. aug 2014, 15:20

Nogen der ved hvornår der kan ventes en udmelding fra dagens møde i forligsinstitutionen?

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 11. aug 2014, 15:43

Fabbe skrev:Uanset om det er spillernes eller klubbernes "skyld" - eller hvad man kan kalde det. Det her kan ødelægge ALT.

For cirka 10 år siden var jeg træt af at spekulere over, hvem som var skyld i, at cykelsporten var et cirkus af latterlige undskyldninger om doping. Engang fulgte jeg interesseret med i sportsgrenen, og jeg stod og klappede langs landevejene, når der var Danmark Rundt. Nu har jeg ikke set fem minutters sammenhængende cykelløb i 10 år.

Hvis den her konflikt ødelægger AaBs chance for at kvalificere sig til Champions League, så vil jeg ikke føle mig mindre som AaB'er. Så vil jeg føle mig som en statsborger i eksil på den anden side af jordkloden. Jeg vil drømme mig tilbage til dengang, vi havde det sjovt, men hele lortet, som det har udviklet sig til, kan få lov at rende og hoppe. Det har ødelagt sig selv indefra.

Det var bare en besked til parterne i den her konflikt: Jeg kommer til at vende hele pisset ryggen, og det er tvivlsomt, om jeg nogensinde vil vende om igen.
Bortset fra det med cykelsporten (jeg har aldrig set mere end fem minutter af det i hele mit liv), så er vi helt enige. Min kæde hopper simpelthen af såfremt farcen her bliver aktuel og AaB må stille med et ungdomshold til to for klubben så livsvigtige kampe som de kommende to i CL-kvalen.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. aug 2014, 15:47

Henriksen skrev:
Fabbe skrev:Uanset om det er spillernes eller klubbernes "skyld" - eller hvad man kan kalde det. Det her kan ødelægge ALT.

For cirka 10 år siden var jeg træt af at spekulere over, hvem som var skyld i, at cykelsporten var et cirkus af latterlige undskyldninger om doping. Engang fulgte jeg interesseret med i sportsgrenen, og jeg stod og klappede langs landevejene, når der var Danmark Rundt. Nu har jeg ikke set fem minutters sammenhængende cykelløb i 10 år.

Hvis den her konflikt ødelægger AaBs chance for at kvalificere sig til Champions League, så vil jeg ikke føle mig mindre som AaB'er. Så vil jeg føle mig som en statsborger i eksil på den anden side af jordkloden. Jeg vil drømme mig tilbage til dengang, vi havde det sjovt, men hele lortet, som det har udviklet sig til, kan få lov at rende og hoppe. Det har ødelagt sig selv indefra.

Det var bare en besked til parterne i den her konflikt: Jeg kommer til at vende hele pisset ryggen, og det er tvivlsomt, om jeg nogensinde vil vende om igen.
Bortset fra det med cykelsporten (jeg har aldrig set nereu end fem minutter af det i hele mit liv), så er vi helt enige. Min kæde hopper simpelthen af såfremt farcen her bliver aktuel og AaB må stille med et ungdomshold til to for klubben så livsvigtige kampe som de kommende to i CL-kvalen.
Det er ihvertfald nogle spillere der er absolut ligeglade med AaB hvis de strejker.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Indlæg af Frank Buck » 11. aug 2014, 15:55

astonvilla skrev: ...
Så skal du bare fantasere lidt videre. Luk øjnene og forestil dig Mads Øland for bordenden.
...
Det hjælper selvfølgelig lidt. :)
Men uanset hvor forhippet han er på at få det maksimale ud af denne situation, så tror jeg stadig ikke han ville kunne overbevise et flertal af spillerne om at det bedste for dem vil være at bombe dansk fodbold et årti tilbage....og da især ikke de af hans medlemmer der spiller i AaB.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 11. aug 2014, 15:58

Spillerne må ikke træne og spille selvom Spillerforeningen gav dem lov, klubberne har Lock outet spillerne. Men stadions bliver heller ikke passet hvis en strejke bliver en realitet da der er varslet sympatikonflikt for dem der arbejder der, med at slå græs, fjerne skrald osv.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 11. aug 2014, 16:01

nik skrev:Spillerne må ikke træne og spille selvom Spillerforeningen gav dem lov, klubberne har Lock outet spillerne. Men stadions bliver heller ikke passet hvis en strejke bliver en realitet da der er varslet sympatikonflikt for dem der arbejder der, med at slå græs, fjerne skrald osv.
Lockouten har undtaget de internationale kampe.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 11. aug 2014, 16:03

Mangler snart en udmelding fra Gårde om hvad han mener om en mulig strejke, sidste var han jo helt oppe på barrikaderne

seamann

Indlæg af seamann » 11. aug 2014, 16:08

nik skrev:Mangler snart en udmelding fra Gårde om hvad han mener om en mulig strejke, sidste var han jo helt oppe på barrikaderne
Hvorfor skulle det være interessant?

Men nu du interesserer dig for sagen, kan du så ikke viderebringe overenskomsterne til Pirates - de har vist kun maksimal lønninger derude.

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 11. aug 2014, 16:16

Der er vist ikke kommet en spillerforening for Ishockey eller for Håndbold endnu, men håber da det sker så der kommer styr på forholdene

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. aug 2014, 16:17

Det er besynderligt at ingen (tilsyneladende?) har nævnt hvordan forløbet var sidst, der var strejke. Det er ellers meget relevant, da vi også dengang spillede europæiske kampe.

Der nåede at ryge en 2-3 Superligarunder og vi var meget langt i forberedelserne til at møde Zalgiris med et cirkushold bestående af U19-drenge og en samling gamle legender med Søren Thorst i spidsen. Så blev det hele løst to dage før blandt andre vi og Brøndby skulle spille europæisk. Inden da havde Per Nielsen og Dan Anton valgt at gå skruebrækker-vejen og meldt ud at de ville trodse strejken og spille Brøndbys UEFA Cup-kampe.

Et lignende forløb kunne man sagtens forestille sig denne gang. Jeg er overbevist om at der kommer en lockout, men også overbevist om at det nok skal blive løst inden CL-kampene. Spillerne må ikke træne på klubbens anlæg, men ligesom sidst vil man rundt omkring holde sig igang og træne i lokale parker eller lignende. Om man fra fanklubbernes side igen vil "erstatte" kampene med fan-kampe skal jeg ikke kunne sige, men det var da underholdende sidst.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 11. aug 2014, 16:24

nik skrev:Der er vist ikke kommet en spillerforening for Ishockey eller for Håndbold endnu, men håber da det sker så der kommer styr på forholdene
Du er bare en troll hva?

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 11. aug 2014, 16:27

Nej mener seriøst der burde være bedre forhold i Hockey

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 11. aug 2014, 16:37

Så er forhandlingerne startet http://sporten.tv2.dk/2014-08-11-spille ... ndlingerne" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar