4. kval.runde CL. AaB - APOEL - 20 august kl 20.45

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: 4. kval.runde CL. AaB - APOEL - 20 august kl 20.45

Indlæg af Kristian » 20. aug 2014, 23:37

Hovedet skrev:Det er ikke game over for AaB endnu. Den her hjemmebanefordel er somme tider lidt et tveægget sværd, fordi det er så forbandet kostbart at slippe udebanemål ind. Det kan også forklare AaBs tilgang til 2. halvleg. Heldigvis scorede de altså kun 1 gang, og ingen skal bilde mig ind, at det er verdens ottende vidunder, at AaB scorer dernede.

Jeg er spændt på, hvilken indstilling Apoel kommer med til den kamp. Vil de forsøge at blæse AaB omkuld, velvidende at de faktisk er videre med 0-0? Det kan godt ende som en lidt skizofren omgang for dem, og får AaB scoret, kan et andet mål til AaB være fatalt for dem, da de dermed skal score 3.

Det kan godt være, at Apoel bare er meget bedre hjemme end, og hvis det er tilfældet, må AaB "nøjes" med de 35 millioner og EL - gruppespil. Det havde jo været ren utopi bare for et år siden. Dog sidder jeg lidt med et indtryk af, at det her kan blive et Dinamo Zagreb - dacapo. For deres fans på Cypern er den allerede hjemme med 1-1 i Aalborg, og det kan sagtens være til AaBs fordel.
Hvis de her Apoel spillere bliver så meget bedre på hjemmebane så må vi også bare sige de har gjort deres arbejde godt. Hvis vi møder der her kontrahold dernede har vi helt sikkert 50 % chance for at gå videre.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

jensemand57
Allstar
Allstar

Re: 4. kval.runde CL. AaB - APOEL - 20 august kl 20.45

Indlæg af jensemand57 » 20. aug 2014, 23:37

Træls og ikke et retfærdigt resultat. Jeg håber godt nok, at AaB kaster lidt af respekten for dette hold væk og prøver lidt mere med fart i. Enevoldsen og Dalsgaard må godt starte inde i næste kamp. Dagens ringeste hos AaB Helenius. Den knægt var direkte ugidelig og doven med en fejlmargin som en miniputspiller, der første gang prøver at spilleren fodboldkamp. Men vi er ikke uden muligheder i næste kamp. Der skal bare siges fuck deres publikum og så bare frem over stepperne.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 20. aug 2014, 23:39

jensemand57 skrev:Træls og ikke et retfærdigt resultat. Jeg håber godt nok, at AaB kaster lidt af respekten for dette hold væk og prøver lidt mere med fart i. Enevoldsen og Dalsgaard må godt starte inde i næste kamp. Dagens ringeste hos AaB Helenius. Den knægt var direkte ugidelig og doven med en fejlmargin som en miniputspiller, der første gang prøver at spilleren fodboldkamp. Men vi er ikke uden muligheder i næste kamp. Der skal bare siges fuck deres publikum og så bare frem over stepperne.
Helenius blev nu rost ganske meget af de engelske kommentatorer på den kanal, jeg så, for hans evne til at holde i bolden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 20. aug 2014, 23:41

Califfen skrev:
Oldager skrev:Hordan vi går hen og taber point i denne kamp, ja, det er mig en gåde. Fint med chancer, fint med skud, for lidt mål. De scorer så på deres chance. Det er da godt nok bekymrende med vores niveau i de sidste mange 2. halvlege, hvor energien og gnisten synes forsvundet - skal vi køre PrL-træninger fra nu af? Nå, men vi har da klaret os med dårligere resultater, hvor vi også burde have vundet på hjemmebane. Mindes det var mod et hold kaldet Dynamo Zakræb, men jeg husker måske forkert.

Jeg tror på det.
Man spiller ikke om points i play-off kampe. Men ellers er jeg enig. Pinlig indsats i dag. Vi spiller aaalt for langsomt. Trist kamp at overvære.
Det bliver svært nu. Apoels niveau er måske ikke som sådan skræmmende, men det virker som et hold der har masser af international erfaring og er super effektive og kyniske, når det gælder, og på de parametre er vi bare milevidt bagefter. Det er game over desværre.
Du har ret!! Det er game over, vi er ude! Vi rykker også ned! Giv alle aktie pengene til Lynge, så han kan få lidt rejer og luk lortet!!!
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 20. aug 2014, 23:42

Funky skrev:
jensemand57 skrev:Træls og ikke et retfærdigt resultat. Jeg håber godt nok, at AaB kaster lidt af respekten for dette hold væk og prøver lidt mere med fart i. Enevoldsen og Dalsgaard må godt starte inde i næste kamp. Dagens ringeste hos AaB Helenius. Den knægt var direkte ugidelig og doven med en fejlmargin som en miniputspiller, der første gang prøver at spilleren fodboldkamp. Men vi er ikke uden muligheder i næste kamp. Der skal bare siges fuck deres publikum og så bare frem over stepperne.
Helenius blev nu rost ganske meget af de engelske kommentatorer på den kanal, jeg så, for hans evne til at holde i bolden.
Han kommer ikke frem til afslutninger men ok til at spille bolden op på, men synes et eller andet sted ikke at det er helt godt nok det han præstere. Der mangler sq lidt vildskab.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 20. aug 2014, 23:48

Kristian skrev:
Hovedet skrev:Det er ikke game over for AaB endnu. Den her hjemmebanefordel er somme tider lidt et tveægget sværd, fordi det er så forbandet kostbart at slippe udebanemål ind. Det kan også forklare AaBs tilgang til 2. halvleg. Heldigvis scorede de altså kun 1 gang, og ingen skal bilde mig ind, at det er verdens ottende vidunder, at AaB scorer dernede.

Jeg er spændt på, hvilken indstilling Apoel kommer med til den kamp. Vil de forsøge at blæse AaB omkuld, velvidende at de faktisk er videre med 0-0? Det kan godt ende som en lidt skizofren omgang for dem, og får AaB scoret, kan et andet mål til AaB være fatalt for dem, da de dermed skal score 3.

Det kan godt være, at Apoel bare er meget bedre hjemme end, og hvis det er tilfældet, må AaB "nøjes" med de 35 millioner og EL - gruppespil. Det havde jo været ren utopi bare for et år siden. Dog sidder jeg lidt med et indtryk af, at det her kan blive et Dinamo Zagreb - dacapo. For deres fans på Cypern er den allerede hjemme med 1-1 i Aalborg, og det kan sagtens være til AaBs fordel.
Hvis de her Apoel spillere bliver så meget bedre på hjemmebane så må vi også bare sige de har gjort deres arbejde godt. Hvis vi møder der her kontrahold dernede har vi helt sikkert 50 % chance for at gå videre.

Lige præcis. Hvis de bare er meget bedre end AaB dernede - nå, så var det dét, og vi kan begynde at se frem til spændende kampe i Europa League og en genopretning i Superligaen. Jeg er bare slet ikke sikker på, at det er tilfældet. Det har ofte været på udebane - sådan var det faktisk også i foråret - at vi har scoret mange mål. Guderne skal vide, at dette hold skriger på en kreativ offensiv midtbanespiller á la Kusk (min påstand er, at vi var gået videre med ham på holdet), men spillere som Würtz og Thomsen er altså ved at komme i omdrejning. Og mon ikke Risgaard snart dukker op med en kasse? Det ligger lidt i luften - gør det ikke?

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 20. aug 2014, 23:50

Hovedet skrev:
Kristian skrev:

Lige præcis. Hvis de bare er meget bedre end AaB dernede - nå, så var det dét, og vi kan begynde at se frem til spændende kampe i Europa League og en genopretning i Superligaen. Jeg er bare slet ikke sikker på, at det er tilfældet. Det har ofte været på udebane - sådan var det faktisk også i foråret - at vi har scoret mange mål. Guderne skal vide, at dette hold skriger på en kreativ offensiv midtbanespiller á la Kusk (min påstand er, at vi var gået videre med ham på holdet), men spillere som Würtz og Thomsen er altså ved at komme i omdrejning. Og mon ikke Risgaard snart dukker op med en kasse? Det ligger lidt i luften - gør det ikke?

Præcis. Han scorer når han vil, og jeg er ret sikker på, at han godt vil score på Cypern. Jeg er tilmed så sikker, at der ryger en lille mønt på ham som målscorer.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 20. aug 2014, 23:53

Hovedet skrev:
Kristian skrev:

Wurtz og Thomsen var der 120 % i første halvleg. Det er vel forståeligt at Thomsen blir træt til sidst. Tænk hvis han ikke var snublet:-(

Self kunne kusk have pyntet. Men tror noget af træthedsproblemet skal ses i lyset af, at Risgård, Wurtz, Thomsen, Helenius har været ude med skade eller dårlig form. Vi har ikke haft den base konstant i hver kamp i den her sæson endnu.

1 halvleg var jo sublim og med masser af ideer når vi kom derop af.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Indlæg af Peter A. » 20. aug 2014, 23:54

Ork!!

Hvor er det træls at vi endnu en gang kun får et pis-resultat ud af sådan en kamp. Det her burde sådan set være afgjort efter kamp 1...

Men det er simpelthen ikke godt nok at vi kun formår at score en gang i en kamp vi sidder så meget på. Men i perioder alt for meget spillen sidevejs og bagud. Der mangler flow i offensiven, når får sat fart i bolden og kommer afsted i dybden så bliver vi farlige..

Og så er det altså skidt at det nu er tredje hjemmekamp i streg vi ikke formår at veksle en 1-0 føring til en sejr. Der skal altså virkelig strammes op. Men det er svært når vi åbenbart ikke kan holde nullet mere, jeg synes vi er for svare forsvarsmæssigt..KEP er altså for langsom..hent Lasse hjem.

Og Helenius...der skal altså vises meget mere engagement og vilje...se på AK.....men måske får han ikke så meget søvn for tiden ;-)

Meget opløftende comeback af Dalle..men forstår i øvrigt ikke helt Kent i dag..hvad hjælper det at sætte en mand en med 4 min. igen??

Men lækkert med superligapause i den kommende weekend..
Hey AaB!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 21. aug 2014, 00:01

GAME OVER (det virkede mod Zagreb)!

Skuffende resultat mod et cypriotisk hold der bestemt ikke var prangende. Alligevel viste de i glimt at de har klasse. Tydeligt at se deres internationale erfaring, de var enormt kynisk da det gjaldt.

Jeg synes egentlig at vi spillede en god 1. halvleg. Vi sad på spillet og spillede bolden godt rundt. Ja det var lidt meget på tværs, men sådan er det jo når vi i den grad mangler gennembruds spillere (Jönsson er hårdt savnet).

2. halvleg var ren deja vu. Det lignede til forveksling hjemmekampene mod Farum/Esbjerg. Vi var i kontrol i 1. halvleg, men det er dybt bekymrende at vi for 3. hjemmekamp i træk går totalt i stå efter pausen. For mig er det tydeligt at spillerne har svært ved at stå distancen fysisk. Et hårdt kampprogram og mange skader ser ud til at volde store problemer. Uanset hvad skal der gøres et eller andet andet. Det holder hverken europæisk eller i Superligaen, at spillerne går kolde efter pausen.

Stemningen var da godt nok mat. Var slet ikke op på niveau med Sampdoria kampen.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 21. aug 2014, 00:07

Mogens skrev:
Hovedet skrev:
Kristian skrev:

Præcis. Han scorer når han vil, og jeg er ret sikker på, at han godt vil score på Cypern. Jeg er tilmed så sikker, at der ryger en lille mønt på ham som målscorer.
Jeg smider sgu en tyver på Risgaard som målscorer dernede. Jeg satsede samme beløb på 2-1 til AaB i Zagreb, og det holdt jo næsten. Jeg kan godt leve med, at det bliver en anden AaB´er, der sender klubben i Champions League, hvis det kommer dertil :-)

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 21. aug 2014, 00:12

frederikshavneren skrev:GAME OVER (det virkede mod Zagreb)!

Skuffende resultat mod et cypriotisk hold der bestemt ikke var prangende. Alligevel viste de i glimt at de har klasse. Tydeligt at se deres internationale erfaring, de var enormt kynisk da det gjaldt.

Jeg synes egentlig at vi spillede en god 1. halvleg. Vi sad på spillet og spillede bolden godt rundt. Ja det var lidt meget på tværs, men sådan er det jo når vi i den grad mangler gennembruds spillere (Jönsson er hårdt savnet).

2. halvleg var ren deja vu. Det lignede til forveksling hjemmekampene mod Farum/Esbjerg. Vi var i kontrol i 1. halvleg, men det er dybt bekymrende at vi for 3. hjemmekamp i træk går totalt i stå efter pausen. For mig er det tydeligt at spillerne har svært ved at stå distancen fysisk. Et hårdt kampprogram og mange skader ser ud til at volde store problemer. Uanset hvad skal der gøres et eller andet andet. Det holder hverken europæisk eller i Superligaen, at spillerne går kolde efter pausen.

Stemningen var da godt nok mat. Var slet ikke op på niveau med Sampdoria kampen.
Jeg forstår altså ikke, at dette hold ikke skulle være fysisk i form til at spille 90 minutter. Vi har altså før denne kamp blot haft 2 europæiske kampe, og det var da ikke sådan, at vi sidste år ikke kunne holde til at spille en hel kamp, fordi vi havde haft 2 kampe mod Dila Gori. Enten er der slet og ret tale om dårlig træning og optakt - og det lyder da næsten usandsynligt - eller også er der blot tale om noget mere tilfældigt. I kampen mod Nordsjælland gik vi egentlig ikke ned, der var jo "blot" tale om 2 foræringer ud af det blå. Mod Esbjerg var der derimod noget om snakken. I dag kan også til en vis grad forklares med, at frygten for at indkassere det ofte fatale udebanemål var større end lysten til at jage det 2. mål.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 21. aug 2014, 00:13

Blåbjerg laver godtnok mange fejlafleveringer i dag, wich var heller ikke prangende, spillet bliver alt for fantasiløst med ham på kanten.

Håber Ene kommer ind for wich i returen og så gerne vores hollænder i stedet for Blåbjerg. Ærgerligt at vi ikke veksler et massivt spillerovertag til en sejr. Var den her kam spillet omkring pokalfinalen, havde vi vundet 4-0. Jeg tror dog sagtens vi kan lave et resultat i returen.
AaB - the Nordic gateway to Europe

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 21. aug 2014, 00:13

Kristian skrev:
Funky skrev:
Han kommer ikke frem til afslutninger men ok til at spille bolden op på, men synes et eller andet sted ikke at det er helt godt nok det han præstere. Der mangler sq lidt vildskab.

Ok at spille bolden op til? Tja hvis man gerne vil af med bolden igen. Når det skete faldt han enten til jorden eller lavede et frispark. Ja han mangler vildskab især i presspillet, så lunter han nærmest bare afsted. Der skal tales med store bogstaver til knægten, og lade ham forstå, at der skal altså arbejdes noge mere.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 21. aug 2014, 00:17

Selv med en 1-0er havde vi skulle derned og levere, javist vi kan ikke spille på resultatet på samme måde, men det dur vi satme heller ikke til

Et mål og det hele tipper vores vej dernede, helt samme mekanismer som i Zagreb

Lad os nu se hvor skræmmende de er på hjemmebane, bare fordi fck tabte dernede, mod et helt andet hold, gør det ikke opgaven umulig

Op med hovedet knejter!

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 21. aug 2014, 00:27

MrRepsak skrev:første halveg var bestemt godkendt men bør ligesom mod Nordsjælland prikke en mere i rusen.

2. halveg var godt nok sølle, og jeg begynder lidt at frygte for om spillerne ikke er i god nok form. Vi ser virkelig trætte ud og virker ikke til at havde det overskud der skal til for at tage de løb der kan ændre kampen.

Men Jønsson, kusk, ahlmann, spalvis fra foråret

Helenius, Enevoldsen i gammel form og vi har et andet hold.

Efter omstændighederne syntes jeg egentlig det er ganske okay.

Skuffelsen er dog retfærdig at sidde tilbage med for Apoel ville godt nok ikke meget og 1-1 må være et drømme resultat for dem.

Vi "vinder" 2-2 ude :)
Ja, Ja den ene og den anden i den gamle form og alle de skadede spillere klar, ja så kører det, men spørgsmål er så bare hvornår?

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 21. aug 2014, 00:34

Det gør jo næsten fysisk ondt at se den her igen http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... l-thomsen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 21. aug 2014, 00:37

Lang tur hjem i aften....

Jeg tror desværre, at det var i aften vi mistede Champions League gruppespillet. Naturligvis har vi en chance på Cypern, men i aften havde vi dem nede i sækken. Forskellen var effektivitet. Vi har 3 gange så mange afslutninger men mangler i den grad kynisme i begge felter. Jeg synes ikke der skal udpeges syndebukke, men mon ikke vi også i de sidste par kampe har set Blåbergs begrænsninger på venstre back. Man sidder også med en underlig fornemmelse af, at vi ikke gik 100% efter sejren. Det var ikke just vildskab og ild i øjnene vi så hos spillerne i aften. Der var vel tale om en yderst kontrolleret offensiv, i en kamp hvor vi rent faktisk havde chancen for at gøre noget magisk. Og det er fandme en træls følelse at sidde med bagefter, at vi kunne have fået meget mere ud af det.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 21. aug 2014, 00:50

http://ekstrabladet.dk/sport/kommentare ... 975057.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Egentlig meget enig i jan Jensens analyse, der manglede noget fandenivoldshed.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 21. aug 2014, 01:00

Brent skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/kommentare ... 975057.ece

Egentlig meget enig i jan Jensens analyse, der manglede noget fandenivoldshed.
Men der var ingen i Aalborg, som formåede at give spillerne et regulært los i røven. Der var ingen af de nærmest elektriske udladninger, der skal til for at få succes i Champions League. Trods alt er der mere end 100 millioner kroner på spil. Et beløb som er forskellen på at spille i Champions League eller i Europa League. Jeg savnede både vilje og galskab. Selvopofrelse og blod på knæene. AaB står over for en historisk mulighed. Det fremgik desværre ikke af aftenens matte kamp.

Jeg syntes han lukker en masse lort ud uden nogen som helst forståelse for kampbilledet.

Der var jo ingen dueller overhovedet, og cyprioterne ville jo ikke have bolden. Så det er jo ikke underligt der ingen kamp om bolden var. Problemet var ikke manglende fandenivoldskhed. Problemet var ikke manglende fight. Problemet var at vi ikke formåede at spille bolden hurtigt forbi eller igennem deres mur. Vi havde jo allerede bolden, så hvorfor skulle vi kæmpe for den?

Hvis Cyprioterne havde forsøgt at tage duellerne, så havde fight været på sin plads. Men de parkerede fuldstændigt bussen og lod os tage initiativet.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar