Lodtrækning EL gruppespil 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Yankee » 29. aug 2014, 14:39

doukas skrev: Har vi ikke plads til 10.000? Nu skrev jeg indtægt, og ikke profit. Og det inkluderer også salg i boderne.
Nej, ikke 10.000 betalende tilskuere. Kapaciteten til europæiske kampe er 10.500, hvoraf UEFA gør krav på mindst 500. Derudover er der sponsorbilletter svarende til mindst de 1.500, der normalt kan sidde på Weber-tribunen. Endeligkommer ingen af klubberne til bare at fylde udebaneburet halvt ud.

Og indtægten er ikke interessant uden omkostninger. AaB betaler jo en væsentlig afgift pr. tilskuer til kommunen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 29. aug 2014, 14:40

Martin Bak skrev:tror AaB skal tænke alternativt, hvis de er interesserede i at få folk på stadion - lav et pakketilbud - 3 hjemmekampe 250 kr.

tror de fleste herinde nok ville komme ligemeget hvad, men det bliver lidt sværere at få trukket hr. og fru danmark op af lænestolen til en hjemmekamp i blæst og regn mod rio ave i november...
Under alle omstaendigheder syntes jeg det er paa tide at taenke mere i retningen af at opbygge stadionkultur, end i at tvinge de sidste sparepenge ud af de mere fanatiske fans. Hvis det betyder vi paa kort sigt mister nogle indtaegter pga. en prisnedsaettelse paa billetter, saa fint, hvis det betyder at der i det lange loeb kommer flere paa stadion, ogsaa i perioder hvor vi ikke spiller om mesterskab.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. aug 2014, 14:40

Martin Bak skrev:tror AaB skal tænke alternativt, hvis de er interesserede i at få folk på stadion - lav et pakketilbud - 3 hjemmekampe 250 kr.

tror de fleste herinde nok ville komme ligemeget hvad, men det bliver lidt sværere at få trukket hr. og fru danmark op af lænestolen til en hjemmekamp i blæst og regn mod rio ave i november...
De kan jo bare sørge for at der er noget at spille for i den kamp, så skal der nok komme folk. Det er trods alt kun 3 hjemmekampe det drejer sig om, og mon ikke den første hjemmekamp trækker masser af tilskuere, uanset hvad, fordi det trods alt ikke lige er hvert år vi kan se UEFA gruppespil i Aalborg.

Desuden ville det være totalt umuligt at få en lodtrækning med 3 virkeligt attraktive hjemmekampe. Vi kunne have trukket Tottenham (vel den mest attraktive modstander som var muligt), men så havde de to øvrige kampe været mod Partizan og Besiktas - to hold som næppe hæver sig over dem vi har fået... det samme kan siges om stort set alle andre grupper, og dem det ikke kan siges om, er grupper hvor vi med stor sandsynlighed ikke ville få en eneste sejr.

Personligt er jeg mest af alt glad for at vi er havnet i en gruppe hvor der er chancer for at der er noget at spille for hele vejen igennem, og hvor risikoen for at stå med et stort rundt 0 ud for pointtallet efter gruppespillet trods alt er markant mindre end i en del andre grupper.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 29. aug 2014, 14:46

Yankee skrev:
doukas skrev: Har vi ikke plads til 10.000? Nu skrev jeg indtægt, og ikke profit. Og det inkluderer også salg i boderne.
Nej, ikke 10.000 betalende tilskuere. Kapaciteten til europæiske kampe er 10.500, hvoraf UEFA gør krav på mindst 500. Derudover er der sponsorbilletter svarende til mindst de 1.500, der normalt kan sidde på Weber-tribunen. Endeligkommer ingen af klubberne til bare at fylde udebaneburet halvt ud.

Og indtægten er ikke interessant uden omkostninger. AaB betaler jo en væsentlig afgift pr. tilskuer til kommunen.

Selvfølgelig er indtægten interessant når man skal se på det relativt, selvom en del af beløbet ryger i kommunens kasse. Igen, mit oplæg var ikke ment som en facitliste, men som et oplæg til en diskussion om hvad der bedst kunne betale sig ligesom f.eks. oversete faktorer kunne berøres i sammenligningen mellem en attraktivt og uattraktiv gruppe.

Har du et bedre forslag til et overslag på indtægter mellem de 2 former for grupper?

Som JS skriver, så kunne det dårligt lade sig gøre at få en gruppe hvor alle 3 hold ville trække fulde huse til en høj billetpris. Rent økonomisk tror jeg det er rimelig fornuftigt med lodtrækningen
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 29. aug 2014, 14:55

NIN den fromme skrev:
Ham der Emil skrev:Jeg trode faktisk der var flere hold indgruppere, men det var måske kun i Uefa Cuppen?
Vi spiller vel to gange mod hvert hold så?

Men for seven da for en lorte gruppe. Så uinteressant som det kunne blive. Mulighederne for at gå videre ser jeg som rigtig gode, en 1. eller 2. plads er minimum.
Selvfølgelig går vi videre og minimum som nr. 1. Vi er det tynde øl i lavest seedingsgruppe og har lige tabt sammenlagt 1-5 i CL kvalen.

* en 1. eller 2. plads er minimum.

Sådan. Men mulighederne for at gå videre ser jeg nu som ganske fine.
Vi burde jo have været videre mod Apoel, desværre var vi slet ikke effektive nok i det første ophør. I kamp 2 havde alle jo en regulær off-dag!
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 29. aug 2014, 15:02

Jeg er enig i at det er nogle grå og triste klubber vi skal op imod - og som geografisk er crap.

Men sportsligt (altså muligheden for at hive points hjem) mener jeg da det er en af de allerbedste grupper vi er kommet i. Måske den bedste.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 29. aug 2014, 15:04

Ham der Emil skrev:
NIN den fromme skrev:
Ham der Emil skrev:Jeg trode faktisk der var flere hold indgruppere, men det var måske kun i Uefa Cuppen?

Men for seven da for en lorte gruppe. Så uinteressant som det kunne blive. Mulighederne for at gå videre ser jeg som rigtig gode, en 1. eller 2. plads er minimum.
Selvfølgelig går vi videre og minimum som nr. 1. Vi er det tynde øl i lavest seedingsgruppe og har lige tabt sammenlagt 1-5 i CL kvalen.

Vi burde jo have været videre mod Apoel, desværre var vi slet ikke effektive nok i det første ophør. I kamp 2 havde alle jo en regulær off-dag!
Jeg er imponeret over din kendskabsgrad til vores kommende modstander, når du så skråsikkert kan annoncere, at vi skal ende på en 1. eller 2. plads i gruppen hvor vi er det dårligst seedet hold. Mht. at vi skulle have kvalificeret os til CL gruppespillet, tror jeg bare vi skal lade det stå et øjeblik. En offday er jo altid belejlig når man ryger ud på røv og albuer og kun evner at score 1 mål i 180 min. Den midtjyske logik og selvforståelse nærmere sig Nordjylland.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 989802.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 29. aug 2014, 15:14

Ham der Emil skrev:
NIN den fromme skrev:

Vi har da muligheden for at gå videre men at sige en 1. eller 2. plads er minimum vil jeg mene er naivt, vores nuværende form taget i betragtning

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 29. aug 2014, 15:14

Kedelig hold, usexet hold og hvad der ellers bliver skrevet om puljen. Jeg håber, at t AaB ser anderledes på det. De skal da se på, at det er dem vi skal møde og vi skal se hvordan vi udvikler holdet sig bedst med det bedst mulige resultat. Denne pulje er et vigtigt skridt i holdets udvikling, til bedre resultater. Vi skal selvfølgelig på lægterne bakke op om holdet og helst med udsolgt skilte hængende fremme. Det er faktisk stort for holdet, klubben og os fans at vi skal spille gruppespil. Havde vi troet på det for et år siden. :aabfan:

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 29. aug 2014, 15:26

Jeg gentager lige mig selv fra første side: Fuld fokus på superligaen.

Europa League er og bliver en taberturnering med vraggodset fra CL-kvalifikationen, komplet usexede østeuropæere, grå østrigere og schweitzere og et par italienske hold som stensikkert ikke tager turneringen seriøst.

Og klarer man sig igennem gruppespillet får man også lige fornøjelsen af taberholdene fra CL-gruppespillet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Philip
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Philip » 29. aug 2014, 15:29

Gnu skrev:Jeg gentager lige mig selv fra første side: Fuld fokus på superligaen.

Europa League er og bliver en taberturnering med vraggodset fra CL-kvalifikationen, komplet usexede østeuropæere, grå østrigere og schweitzere og et par italienske hold som stensikkert ikke tager turneringen seriøst.

Og klarer man sig igennem gruppespillet får man også lige fornøjelsen af taberholdene fra CL-gruppespillet.
Ja hvem husker ikke kampene mod Sampdoria, Deportivo og Manchester City.. Kedelige, grå og usexede...

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 29. aug 2014, 15:37

Europa League har udviklet sig voldsomt de seneste par år, i hvert fald sammenlignet med det bizarre format vi så i 2007/2008 med 5 hold i en gruppe og en kamp imod hinanden.

Pengene og prestigen er langt større nu, og guleroden om chancen for kval. til Champions League øger også incitamentet for de større klubber til at tage det hele mere seriøst
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 29. aug 2014, 15:41

Kampprogram offentliggjort:

http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Dow ... WNLOAD.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 29. aug 2014, 15:45

Jeg kan ikke fatte hvorfor Steaua og Kiev skulle være såkaldte "grå" hold! Det er historiske klassehold. Steaua har vundet Europa Cuppen for mesterhold! Dynamo Kiev, et hold som gennem tiden har gjort fremragende resultater i Champions League med navne som Rebrov og Shevchenko og mange gange været i knockoutfasen. Kiev har også europæiske titler med to gange pokalvinderens cup. De spiller de fleste af deres store kampe på nationalstadionet med plads til over 80.000. En udekamp i Bukarest vil jeg æde min hat på, er et sted, hvor der vil komme mega tryk fra lægterne! Hvad er grå...? Er det bare fordi det er langt væk, eller er det deres samfund folk ikke kan li'? Klubberne fejler efter min mening ingenting. Jeg glæder mig som sindssyg!
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 29. aug 2014, 15:45

Damn ikke nemt at gøre nordjyder tilfredse. Før sidste sæson regnede man os for nedrykkere. Men hvad skete der, DM guld og pokal og nu EL gruppespil mod hold vi godt kan vinde over og måske slutte som nr. 2.

Forventningerne til vores hold er godt nok skruet voldsomt op må man sige. Synes lige man skal trække vejret og se tilbage og så se hvor vi står nu med denne klub.

Hvis vi var endt i gruppe med Lille, Everton og Wolfsburg var det en sikker 4 plads og ingen point til AaB på europa skalaen. Fede away ture bestemt, men det kommer vi jo ikke højere op på ranglisten af. Nu har vi alle chancer for at starte en god túrne rent europæisk. Kom så!!!

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 29. aug 2014, 15:47

Jesper Schmidt skrev:

De kan jo bare sørge for at der er noget at spille for i den kamp, så skal der nok komme folk. Det er trods alt kun 3 hjemmekampe det drejer sig om, og mon ikke den første hjemmekamp trækker masser af tilskuere, uanset hvad, fordi det trods alt ikke lige er hvert år vi kan se UEFA gruppespil i Aalborg.

Desuden ville det være totalt umuligt at få en lodtrækning med 3 virkeligt attraktive hjemmekampe. Vi kunne have trukket Tottenham (vel den mest attraktive modstander som var muligt), men så havde de to øvrige kampe været mod Partizan og Besiktas - to hold som næppe hæver sig over dem vi har fået... det samme kan siges om stort set alle andre grupper, og dem det ikke kan siges om, er grupper hvor vi med stor sandsynlighed ikke ville få en eneste sejr.

Personligt er jeg mest af alt glad for at vi er havnet i en gruppe hvor der er chancer for at der er noget at spille for hele vejen igennem, og hvor risikoen for at stå med et stort rundt 0 ud for pointtallet efter gruppespillet trods alt er markant mindre end i en del andre grupper.
Ved nærmere eftertanke må jeg give dig ret, Jesper. De andre puljer indeholder gerne et (lettere) interessant hold og så 2 hold, der er marginalt mindre uinteressante end vores modstandere. Det stod jo nok på forhånd klart, at der ikke ville spundet guld på entreen. Dels er vores stadion et lille lortestadion, dels skal vi altså op i CL-kaliber, før vi kan samle udsolgt til priser omkring 350 kr.

Derimod indeholder vores pulje reelle sportslige perspektiver i lighed med Esbjergs i fjor. Vi kan ende fra alt som nr. 2 til nr. 4, hvad der havde været helt utænkeligt i flere af de andre puljer, hvor vi endda i visse tilfælde kunne være endt som slagtekvæg (Wolfsburg, Everton, Lille). Mig bekendt modtager klubben godt 1,5 million kroner ved sejr, så der er bestemt mulighed for økonomisk at ligge til.

Steaua Bukarest er nok puljens stærkeste hold, men ikke så stærke, at vi ikke kan tage point fra dem på en god dag. Jeg tror også, der ligger muligheder hos Dynamo Kiev, der slet ikke er på niveau med de hold, vi uheldigvis rendte ind i halvfemsernes CL-kvalifikation, hvor de var sindssygt stærke. Tyngdepunktet i ukrainsk fodbold er rykket mod banditterne ovre østpå, herunder Shaktor Donetsk. De der Rio Bravo - folk kender jeg ikke noget som helst til, og de virker til at være kommet med på en slags fribillet via tabt pokalfinale - den vej har vi jo også yndet at snuppe til Europa nogle gange. Dog vidner deres kampe mod Elfsborg ikke om et niveau, der er uden for vores rækkevidde.

Desværre fulgte i dagens halvårsregnskab en de facto nedjustering på 8 millioner kr. i forhold til det tidligere udmeldte, hvorfor jeg ikke anser det som sandsynligt, at AaB handler på transfermarkedet, hvad der ellers var lagt op til i tilfælde af sportslig mulig pulje.

1aabfan
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: 9000 Hobro

Indlæg af 1aabfan » 29. aug 2014, 15:50

Rent sportsligt har vi da gode chancer mod disse hold, Økonomisk er det en skidt lodtrækning.. og tror at de folk herinde der er negative, er mest fordi de er skuffede over at det er røv langt til udebane kampene for fansene.. Tror de fleste herinde havde håbet på 1 away tur eller flere, aka Tottenham og andre... men så må vi bare støtte op og hjælpe dem videre fra gruppen og håbe på en kanon away der...

Alle mand på stadion :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Kom nu ind i kampen

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 29. aug 2014, 15:52

18-09 kl:21:05 Steaua Bucarest-Aalborg BK
02-10 kl:19:00 Aalborg BK-FC Rio Ave
23-10 kl:19:00 Aalborg BK-Dynamo Kiev
06-11 kl:21:05 Dynamo Kiev-Aalborg BK
27-11 kl:19:00 Aalborg-BK-Steaua Bucarest
11-12 kl:21:05 FC Rio Ave-Aalborg BK

Altså 2 hjemmekampe med start kl:19:00 og en kamp (nok den mest attraktive imod Dynamo Kiev) med start kl:21:05

Heldigvis skal vi ikke til Ukraine før det bliver rigtig koldt, men slutter af i behagelige temperature i Portugal omkring jul

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. aug 2014, 15:55

doukas skrev:18-09 kl:21:05 Steaua Bucarest-Aalborg BK
02-10 kl:19:00 Aalborg BK-FC Rio Ave
23-10 kl:21:05 Aalborg BK-Dynamo Kiev
06-11 kl:19:00 Dynamo Kiev-Aalborg BK
27-11 kl:19:00 Aalborg-BK-Steaua Bucarest
11-12 kl:21:05 FC Rio Ave-Aalborg BK

Altså 2 hjemmekampe med start kl:19:00 og en kamp (nok den mest attraktive imod Dynamo Kiev) med start kl:21:05

Heldigvis skal vi ikke til Ukraine før det bliver rigtig koldt, men slutter af i behagelige temperature i Portugal omkring jul
Jeg ved ikke hvor meget forskel der er økonomisk på at trække attraktive tilskuerhold, og nogle der er lidt kedeligere. Hvis UEFA fordeler puljen ud fra seertal, så er det ganske rigtig lidt skidt, men tilskuerindtægterne er ikke det der kommer til at betyde den helt store forskel.

Det vil derimod betyde alverden hvis vi kunne gå videre fra gruppespillet - særligt hvis FCK ryger ud.

Hvorom alting er, så er det bare emdat få fokus på at få holdet til at fungere, så må vi se hvor langt det bærer os frem. Prioriteten skal klart ligge på superligaen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 29. aug 2014, 15:59

Kristian skrev:Damn ikke nemt at gøre nordjyder tilfredse. Før sidste sæson regnede man os for nedrykkere. Men hvad skete der, DM guld og pokal og nu EL gruppespil mod hold vi godt kan vinde over og måske slutte som nr. 2.

Forventningerne til vores hold er godt nok skruet voldsomt op må man sige. Synes lige man skal trække vejret og se tilbage og så se hvor vi står nu med denne klub.

Hvis vi var endt i gruppe med Lille, Everton og Wolfsburg var det en sikker 4 plads og ingen point til AaB på europa skalaen. Fede away ture bestemt, men det kommer vi jo ikke højere op på ranglisten af. Nu har vi alle chancer for at starte en god túrne rent europæisk. Kom så!!!

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Kan vi ikke begrave den myte om at man regnede os som nedrykkere i guldsaesonen? Jeg mindes ingen "eksperter" eller bookmakere der saa os som nedrykker.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar