Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af sulakvelidze » 16. sep 2014, 10:13

Yankee skrev:Hvis du kan konkludere at "AaB aldrig vinder to år i træk", så vil jeg bruge samme logik til at konkludere at FCM aldrig vinder noget som helst. (den fik Flæskefrank vist lige outpacet mig på)

Det her er ingen mellemsæson for AaB. Vi har allerede slået FCK og FCM og har kun ét point færre end på samme tid sidste år. Samtidig har vi hentet kæmpe-profiler som Helenius og Rasmus Jönsson. Det er to mega-transfers, som ALLE de andre klubber er grønne af misundelse over.

Det nærmer sig altså en hån mod de ting, der foregår i AaB, hvis man regner det her for en mellemsæson.
Mellemsæson er selvfølgelig at stramme den, hvis AaB kommer i medaljekamp igen, hvad de selvfølgelig sagtens kan komme. Jeg har bare svært ved at forestille mig guld to år i træk, og derfor regner jeg ikke AaB som en af de klubber, der kan stå i vejen for FCM's første mesterskab. Andre må tage vagten, og der har de jo så meldt sig ud på stribe.

Selvfølgelig kan man ikke definitivt afskrive et nyt mesterskab til AaB. Men sandsynligheden taler for noget andet i år, og derfor er Danske Spils odds 1,90 på guld til FCM meget sigende for, hvor store favoritter de er lige nu. Jeg håber selvfølgelig, at det ændrer sig, men lige nu er Superligaen i en tilstand, hvor guldet er lige til at samle op for Glen & Co. Jeg vil faktisk gå så langt som at kalde det en skandale, hvis de misser denne mulighed.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 16. sep 2014, 10:21

FlæskeFrank skrev:
sulakvelidze skrev:AaB vinder aldrig to år i træk, så de var på forhånd ude af ligningen.
Nu er det vel mere realistisk, at vi vinder mesterskabet to år i træk end FCM vinder noget som helst!

Det er en god pointe, som jeg vil nyde at fyre af over for FCM-tilhængere efter et nyt mesterskab. Naturligvis så bare med "tre år i træk". :) Jeg vil dog stadig hævde, at det er mere sandsynligt, at FCM vinder deres første titel, end at vi vinder to i træk. Naturligvis ikke, hvis man kun ser statistisk på det, men det gør jeg heller ikke. Jeg ser bare ikke FCM's potentiale som så lille, at vi kan tillade os at afvise muligheden for et mesterskab til dem. Tværtimod er deres potentiale, efter at have bukket sig forover for deres engelske milliardær, temmelig stort.
FlæskeFrank skrev:Den eneste forskel mellem denne sæson og sidste mht. styrkeforholdet os og FCM er vel, at FCM-spillerne måske ikke har så meget udlængsel.

Vi er klart styrket, men skal spille europæisk. Det er ikke knald eller fald kampe, så jeg tror ikke det koster i ligaen. Vores spillere vil også gerne være en sæson mere.

FCM er styrket og har forlænget med flere.

Men vi mangler at se FCM i en dårlig periode, den har vi haft. Når først vi eller FCK kommer i sejrsstime, mens FCM kun taber eller spiller uafgjort, så kender vi nok Glen igen.
Det er også mit håb. Men nøgternt set vurderer jeg det som overvejende sandsynligt, at de har lært af sidste sæson, og at guldet havner hos dem.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 16. sep 2014, 10:29

FCM vinder, de har flere point end på samme tid sidste år, Vi har mindre point end samme tid sidste år. FCM´s spil bygger vidre på det gode fra sidste år, vi skal finde på noget nyt efter tabet af kusk. Vi indhenter dem ikke, jeg vil dog også være lykkelig for en top 3 i år, men selv det tror jeg bliver svært. FCM vinder guld i år..... Vi har allerede lavet for mange personlige fejl, som har kostet os 6-9 point. (fcn, ob og esbjerg kampen)

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 16. sep 2014, 10:31

sulakvelidze skrev:
Yankee skrev:Hvis du kan konkludere at "AaB aldrig vinder to år i træk", så vil jeg bruge samme logik til at konkludere at FCM aldrig vinder noget som helst. (den fik Flæskefrank vist lige outpacet mig på)

Det her er ingen mellemsæson for AaB. Vi har allerede slået FCK og FCM og har kun ét point færre end på samme tid sidste år. Samtidig har vi hentet kæmpe-profiler som Helenius og Rasmus Jönsson. Det er to mega-transfers, som ALLE de andre klubber er grønne af misundelse over.

Det nærmer sig altså en hån mod de ting, der foregår i AaB, hvis man regner det her for en mellemsæson.
Mellemsæson er selvfølgelig at stramme den, hvis AaB kommer i medaljekamp igen, hvad de selvfølgelig sagtens kan komme. Jeg har bare svært ved at forestille mig guld to år i træk, og derfor regner jeg ikke AaB som en af de klubber, der kan stå i vejen for FCM's første mesterskab. Andre må tage vagten, og der har de jo så meldt sig ud på stribe.

Selvfølgelig kan man ikke definitivt afskrive et nyt mesterskab til AaB. Men sandsynligheden taler for noget andet i år, og derfor er Danske Spils odds 1,90 på guld til FCM meget sigende for, hvor store favoritter de er lige nu. Jeg håber selvfølgelig, at det ændrer sig, men lige nu er Superligaen i en tilstand, hvor guldet er lige til at samle op for Glen & Co. Jeg vil faktisk gå så langt som at kalde det en skandale, hvis de misser denne mulighed.
Jeg synes det er tidligt at give dem guldet - det er ren mourinho stil. Men jeg vil give ret i at FCM henter en masse point lige nu som vi ikke henter, bl.a. med de uafgjorte vi har spillet som de lavet til sejre.
For vores vedkommende tror jeg meget at vores sæson defineres af de næste 4 kampe - FCV, Randers, BIF og Hobro skal give mindst 8 pont, får vi det kommer vi til at bide os fast lige under toppen og er klar til at vores hold kommer op i gear til foråret. Men vi skal til at spille bedre ala mod FCK for jeg tror ikke det er holdbart at fortsætte med at spille elendigt som vi har gjort indtil nu.

Jeg nægter også at tro at BIF kan blive ved med at sejle rundt som de gør, på et eller andet tidspunkt må de klassespillere de har komme i sync med hinanden og så er det hele åbent igen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 16. sep 2014, 11:09

Mesterskabet er billigt til salg i år!!! Det må være sandheden, når nu ikke giganterne fra Kbh gider at række ud efter det.

Jeg mindes, at både FCM og OB begge de seneste 10 år har været nr. 2 tre år i træk uden, at de kan skrive superligavindere på cv'et.

Der har siden superligaens tid været følgende mestre FCK, BIF, AaB, Lyngby, Silkeborg, Herfølge og FCN. Kun FCK, BIF og os har vundet mere end en gang. Det er altså ikke en liga, hvor der kommer nye mestre til. Jeg ser FCN ligeså farlige som FCM.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 16. sep 2014, 12:34

sulakvelidze skrev: Mellemsæson er selvfølgelig at stramme den, hvis AaB kommer i medaljekamp igen, hvad de selvfølgelig sagtens kan komme. Jeg har bare svært ved at forestille mig guld to år i træk, og derfor regner jeg ikke AaB som en af de klubber, der kan stå i vejen for FCM's første mesterskab. Andre må tage vagten, og der har de jo så meldt sig ud på stribe.

Ja, odds taler for at FCM bliver mestre. Det gjorde de også på samme tid sidste år. Dengang kunne man få over odds 50 på AaB som danske mestre. Det kan man ikke idag. Pointen er at odds er et udtryk for spiludbydernes risikospredning på baggrund af deres kunders spillemønster. Det er ikke et udtryk for hvor sandsynlige bestemte begivenheder er.

FCM er favoritter, men der er bestemt ikke 53% sandsynlighed for at de vinder guld, som odds antyder.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 21. sep 2014, 20:59

Godt med et FCM nederlag og egentlig også fint med FCK sejr.

Nu skal vi bare slå Slawelse i morgen så er vi godt med igen.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 22. sep 2014, 18:31

Brent skrev:Godt med et FCM nederlag og egentlig også fint med FCK sejr.

Nu skal vi bare slå Slawelse i morgen så er vi godt med igen.
Det kan blive svært nok endda. Ikke mindst med tilgangen af Anders Kure til FC Vestsjælland. En spiller du meget gerne havde set i AaB.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 28. sep 2014, 15:56

Fc Midtjylland vandt fuldt fortjent og må indrømme, de har et godt hold

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 28. sep 2014, 17:21

birk skrev:Fc Midtjylland vandt fuldt fortjent og må indrømme, de har et godt hold
De er stadig nedern. Og grimme.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 28. sep 2014, 17:49

Califfen skrev:
birk skrev:Fc Midtjylland vandt fuldt fortjent og må indrømme, de har et godt hold
De er stadig nedern. Og grimme.
Tror guldkampen kommer til at stå ml. Ikast og Farum. Uanset hvad vil det være fesent hvis guldet havner i en af disse to byer.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 28. sep 2014, 18:08

Fcm vinder guld. Hvor er det tamt AaB satsede alt på et par spillere der ikke er i form. Man havde ellers muligheder for at bygge på.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 28. sep 2014, 18:13

Jeg magter ikke at skulle se FCM hæve kanden til maj.

Det bliver forfærdeligt. Man burde gå i hi.
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 28. sep 2014, 20:28

astonvilla skrev:Jeg magter ikke at skulle se FCM hæve kanden til maj.

Det bliver forfærdeligt. Man burde gå i hi.
Undervurder nu ikke Farum. De har et rigtig godt koncept og ser stærke ud. De har to af suppens bedste midtbane spillere i Uffe Bech og AC, hvis de kan holde på dem kan de blive guld værd. Efter langvarige skader er Søren Christensen og Kasper Lorentzen efterhånden klar igen, det er en klar forstærkning for dem. Joshua John er ved at genfinde lidt af fordums takter og når den stærke svensker David Moberg Karlsson for alvor viser sit niveau så har Farum et meget stærkt hold.

Tror guldkampen bliver en duel ml. Farum og Ikast, hvor jeg anser Farum som svag guldfavorit.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 28. sep 2014, 20:56

Midt i alt elendigheden må vi da finde glæde i det faktum at vi ligger i den bedste halvdel efter 9 spillede runder!
Utroligt, så piss poor vi har spillet.
Men dejligt.
Bienvenu Bassogog!

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 28. sep 2014, 22:30

Jeg finder det bare dybt fusterende med den måde ligaen har udviklet sig på, man vælger at erstatte Kusk med en spiller der ikke er i form. Så er det rigtigt vi er hårdt ramt af skader i angrebet og venstre kant, men det som virkelig rammer os, er der intet bliver skabt på midtbanen, vores spil er i den grad alt for forudsigeligt. Men i den situation vi vel har været, i de sidste par år, skal vi vel være glade for tingene som de er gået. Jeg er bare sikker på, vi let kunne have snuppet en guld medalje mere, hvis erstatningen for kusk havde været bedre. (en ene i top form er self kanont, men når hele vores offensiv hænger på spillere der pt ikke er klar endnu, helenius, ene og jonsson) så er det sku et fejlsats..

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 28. sep 2014, 23:10

gravballe skrev:Jeg finder det bare dybt fusterende med den måde ligaen har udviklet sig på, man vælger at erstatte Kusk med en spiller der ikke er i form. Så er det rigtigt vi er hårdt ramt af skader i angrebet og venstre kant, men det som virkelig rammer os, er der intet bliver skabt på midtbanen, vores spil er i den grad alt for forudsigeligt. Men i den situation vi vel har været, i de sidste par år, skal vi vel være glade for tingene som de er gået. Jeg er bare sikker på, vi let kunne have snuppet en guld medalje mere, hvis erstatningen for kusk havde været bedre. (en ene i top form er self kanont, men når hele vores offensiv hænger på spillere der pt ikke er klar endnu, helenius, ene og jonsson) så er det sku et fejlsats..
Men hvem ville du have taget i stedet? Vi bliver jo nødt til at sætte os ind i at alternativet til Ene som erstatning ville have været Kløve fra Horsens. Blot fordi vi vandt mesterskab og pokal, betød det ikke at vi nogle penge at rutte med.

Det er jo ikke fordi Gaarde og Kent sidder og tænker på at de ikke vil have de absolut bedste spillere. Men med vores økonomi var det enten at hive spillere som Ene og Helenius tilbage, der før har vist stor klasse i Aalborg, eller tage fuldstændig uprøvede spillere ind på det her niveau, som Kløve og Thrane.

Jeg vil til enhver tid forsvare det valg man har taget, på trods af det ikke er gået som jeg har håbet. Men at sidde nu og brokke sig over vi ikke hev klassespillere der var 100% i form i juli måned, er simpelthen en fejlslutning. Vi har jo ikke råd til at købe spillere som Lasse Vibe, hvilket jo er den klasse vi skal op i, hvis man skulle have en reel erstatning for Kusk (Vibe er så blevet angriber i stedet).
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 29. sep 2014, 08:27

Jeg er helt på det rene me det er svært at finde bedre spillere til de pladser, men som det ser ud nu, er det jo nu vi har brug for forstærkningen, ikke om 9 mdr når de begynder at komme i top form, hvor det hele er smidt væk. En ganske habil kant fra superligaen vil have givet mere, end vi får pt. Jeg er så rimelig sikker på at Helenius ikke var tiltænkt til at være fast så hurtigt, men kun er det pga skade ved Spalvis.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 29. sep 2014, 11:07

Vi kan ikke med rimelighed forlange, at AaB genvinder mesterskabet; det er kun FCK, der har økonomi/rutine til at kunne indfri sådanne forventninger.

Derimod kan vi godt være skuffede over både den nuværende placering, pointantal og ikke mindst spillemæssige præstation, særligt set i lyset af at også Brøndby og FCK halter. FCM og til dels FCN har virkelig lagt sig i en fordelagtig position, og man kan kun begræde, at AaB i hele efteråret har lignet et hold, der lige er begyndt at træne efter julepausen.

Vi har haft økonomi til at handle i dette transfervindue, og jeg synes, at klubben skulle have reageret på problemerne på den offensive midtbane, før transfervinduet lukkede.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 29. sep 2014, 11:18

Ud: Jeppe Curth, Kasper Kusk, Anders Due
Ind: Nicklas Helenius, Thomas Enevoldsen, Rasmus Jönsson

Altsammen afviklet i god tid inden sæsonstart.

Det er altså stærkt transferarbejde for en klub, der ikke engang har et top-6-budget. På kort sigt kunne vi virkelig godt have brugt Curth og Due men på lang sigt er jeg mere end godt tilfreds med byttet.

Besvar