AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af sulakvelidze » 5. okt 2014, 23:19

Hovedet skrev:
sulakvelidze skrev:
Hovedet skrev:
sulakvelidze skrev:
Funky skrev:
Hajen skrev:kan Disciplinærudvalget ta' Agger's stempling op som en sag, nu hvor dommeren indrømmer, at han ikke så stemplingen (som han så kun ville gi' gult nu han så den igen og igen..)
Hvordan helvede kan en stempling med strakt ben på siden af en modstanders KNÆ give andet end direkte rødt?!?!?!? Kan en dommersagkyndig (ikke Milton, han tæller ikke længere...) give en forklaring??
Du behøver ikke en dommersagkyndig til at forklare, hvoror den ikke giver udvisning. Risgård rammer jo hovedet på sømmet helt præcist:

"Han rammer ihvertfald ikke bolden, og en stempling så langt oppe på benet, den øh...nu skal jeg passe på, hvad jeg siger. Men dommeren var ihvertfald bange for at give ham det røde kort, og det havde vi egentlig også forventet."

Det er så til gengæld også noget pjat og formatløst at begive sig ud i den slags implicitte anklager. Vi husker jo også vores harme sidste år, da Riddersholm skulle i gang med at spinne over Würtz´s håndbold i Odense. Desuden var der så kort tid tilbage, at et rødt kort til Agger næppe havde gjort nogen forskel resultatmæssigt. Der er ikke lige præcis dén situation, jeg ærgrer mig over efter kampen.
http://www.bt.dk/superligaen/aaber-efte ... gger-roedt" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes, det er meget fint, at Risgård sætter ord på årsagen til det manglende røde kort. For selvfølgelig turde den dommer ikke dømme det. Og forskellen på Risgårds udtalelse og Glens spin er, at Glens spin var et forsøg på at svække AaB fremover med DBUs hjælp. Det er Risgård jo slet ikke ude i her.

Og nej, et rød kort havde ikke ændret resultatet. Men derfor pisser det mig alligevel af, at det ikke blev dømt.
Det pisser dæleme også mig af i den forstand, at jeg simpelthen ikke kan døje det misfoster, som den klub er. Dog ærgrer jeg mig mere over KEPs fejl og Hradesckys superredning til sidst. Jeg ville hellere have haft point end Agger udvist.
Ja, helt enig.

Og i øvrigt enig med dem, der ser med fortrøstning på dette nederlag. Når vi endelig skulle tabe til BIF igen, foretrækker jeg suverænt denne kamp frem for en af de tre i sidste sæson eller den i foråret 2011. Så på den måde er timingen ikke værst. Det nederlag måtte jo komme en dag.

Og AaB skal nok høste point igen. Der er kun tre point til nedrykningsstregen, men frygten for den har jeg slet ikke. Spillet går den rigtige vej, og vi skal nok hente sejre nok til at holde vinterpause med tryghed i sindet. Om vi så er for langt fra medaljekampen til den tid, er en anden sag.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. okt 2014, 23:31

Lige kommet hjem fra Brøndby. Det er rart at se at fornemmelsen af at dommeren var helt væk, også deles af folk der har set TV-billederne.

Derudover synes jeg vi spillede en rigtig god kamp, med undtagelse af starten af 2. halvleg, hvor vi var presset i bund, og ikke rigtig fik noget aflastning, før KEP's fejl.

KEP spiller også næste gang, og det skal han også. Den måde vi spiller på, skal give nogle personlige fejl en gang imellem. De har så ramt KEP lidt for ofte, men det er altså også hans skuldre der bærer mest på den del af banen - alternativerne laver måske ikke så mange fejl, men så bliver vores opspil, måske også lidt for forsigtigt, og vi kommer til at få boldene tilbage i hovedet langt oftere. Med lidt mere selvtillid og held i sprøjten havde vi scoret rigeligt mål til at det ikke havde kostet.

Generelt hænger holdet bedre sammen, og der er begyndt at komme lidt mere tryk på fra midtbanen og backerne, når vi angriber - det gav angriberne lidt flere muligheder end ellers, og de skal nok begynde at gå ind. Den skal have en tand mere, og så skal det nok blive rigtig godt.

Med den opstilling vi havde i dag, havde jeg ventet vi blev ydmyget, men det blev vi langt fra. Vi spillede bedst i store dele af kampen, og burde have vundet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
EvilF
Drenge
Drenge

Indlæg af EvilF » 6. okt 2014, 00:20

Dommeren er altid elendig - især når man har tabt :@

Agger skulle som minimum have haft et mørkegult for stemplingen - men hvad med Nicolai Larsen og Donny Gorter? 2 x rødt i mine øjne.

I tabte, fordi I ikke scorer på jeres chancer og giver gaver i forsvaret - ikke pga. Anders Poulsen :cheers:
**Jeg holder med Brøndby IF**

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. okt 2014, 00:26

EvilF skrev:Dommeren er altid elendig - især når man har tabt :@

Agger skulle som minimum have haft et mørkegult for stemplingen - men hvad med Nicolai Larsen og Donny Gorter? 2 x rødt i mine øjne.

I tabte, fordi I ikke scorer på jeres chancer og giver gaver i forsvaret - ikke pga. Anders Poulsen :cheers:
Brugte Larsen overhovedet hænderne? Det så ikke sådan ud fra mit sæde, som var rimelig tæt på.

....og dommeren var også elendig da det stadig stod 0-0. Men selvfølgelig skulle vi selv have afgjort kampen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af Kristian » 6. okt 2014, 00:26

Ej hold nu op med Gorter. Det var en kamp om bolden hvor han går efter bolden med hovedet og tilfældigt rammer manden. Fair nok med gult.

Agger skal minimum have rødt og Larsen var også heldig med ik at få rødt.

Pas på med at komme ind på dette forum og fortælle os at det ikke var dommerens skyld. Self er det ikke det, men det er nu engang sådan mange fodboldfans reagere på, når ens hold taber tætte kampe.

Alle hold tuder over dommeren inkl. jer selv:-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
EvilF
Drenge
Drenge

Indlæg af EvilF » 6. okt 2014, 00:39

Pastorius skrev: Brugte Larsen overhovedet hænderne? Det så ikke sådan ud fra mit sæde, som var rimelig tæt på.
Ok - tjek den på tv igen. Der er ikke så meget at være i tvivl om.
Kristian skrev: Pas på med at komme ind på dette forum og fortælle os at det ikke var dommerens skyld. Self er det ikke det, men det er nu engang sådan mange fodboldfans reagere på, når ens hold taber tætte kampe.

Yeah, yeah - I know. Stay classy; ligesom jer ;)
jensemand57 skrev:Rendestensvinet Agger, skal ikke være glemt, når han og hans slæng kommer til Aalborg. Han skal mærke en frygt, som han ikke har oplevet før, han skal føle, at det vil være nødvendigt med politieskort.
**Jeg holder med Brøndby IF**

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 6. okt 2014, 00:46

EvilF skrev:
Pastorius skrev: Brugte Larsen overhovedet hænderne? Det så ikke sådan ud fra mit sæde, som var rimelig tæt på.
Kristian skrev: Pas på med at komme ind på dette forum og fortælle os at det ikke var dommerens skyld. Self er det ikke det, men det er nu engang sådan mange fodboldfans reagere på, når ens hold taber tætte kampe.

jensemand57 skrev:Rendestensvinet Agger, skal ikke være glemt, når han og hans slæng kommer til Aalborg. Han skal mærke en frygt, som han ikke har oplevet før, han skal føle, at det vil være nødvendigt med politieskort.
Så smart så smart. Jeg tror Larsen forsøger at trække armene til sig og redde med brystet men rammer armen. Han tager ihvertfald ikkr med handsker og det ligner ikke noget han ville gøre.

Men det var dælme ik dommerens skyld vi taber, kep laver en total blunder. Vi skaber det vi skal og burde jo udligne de sidste 20 min.

Føler kun vi var på hælene starten af anden halvleg. Hjalp da risgård får sat aftryk på midten.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 6. okt 2014, 05:22

MrBangDK skrev:Mener du at vi er i akut nedrykningsfare med 23 spillerunder igen?
Så tæt som holdene ligger så tidligt i sæsonen, så må der være rigtig mange der er i akut nedrykningsfare.
Det er tåbeligt at snakke om nedrykning så tidligt på sæsonen. Der kan ske rigtig meget. Lad os se efter eks. 22 runder, så er der et noget mere tydeligt billede.

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 6. okt 2014, 07:13

EvilF skrev:

Jeg elsker når fans fra andre klubber, som lige har vundet over os, skal ind og sætte deres præg på forum - det viser satme format ;-)

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 6. okt 2014, 07:29

Røv-bittert at tabe en kamp hvor 1 point var inde for rækkevidde.

På positiv-siden er at vi nok spiller årets bedste kamp i Superligaen, endda med en spritny midtbane. Desuden viste Andreas Bruhn hvorfor han er i spil til start11eren. Thomsen spillede vel også sin bedste kamp som central midtbanespiller.

Negativt er naturligvis manglende skarphed i begge ender. Skræmmende så mange 100 procents chancer vi brænder. Samtidig giver vi nemme mål væk. Det begynder at ligne det der plejer at være et bundholds lod.

Næste kamp mod Hobro skal nu vindes. Forhåbentlig bruges landsholdspausen til at træne afslutninger.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 6. okt 2014, 07:40

Arrrgh! Jeg bliver simpelthen så indebrændt af et nederlag til Brømbøh - heldigvis er det så længe siden sidst at jeg næsten havde glemt følelsen. Selv om spillet var fornuftigt i store dele af kampen og selv om vi havde fortjent en udligning på den flotte slutspurt ændrer det ikke ved at det var et bittert nederlag til en sand hademodstander. At der så er diverse kontroversielle begivenheder i kampen, incl. et ganske tydeligt straffespark samt mindst et manglende rødt kort (tøsedommer), gør jo bare nederlaget endnu mere uspiseligt.

Øv, øv og tre gange øv. Nu skal Hobro prygles.
Lindmark / Vendelbokartellet

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 6. okt 2014, 08:04

Nicolai Larsens er ikke til rødt. Hvis den ikke rammer hans arme, rammer den ham i hovedet. Det er jo ikke en oplagt scoringschance. Gorter's kan jeg ikke forklare. Den synes jeg bare ikke er til rødt. Hvis man vil skade en spiller starter man jo sjældent med at smadre sit eget hoved. Om Aggers er til rødt eller ej, kan folk diskutere som de vil. Jeg synes altid en tackling med knopperne forrest i en halv meters højde og en bold der svæver en halv meter væk skal give rødt. Det er bare min mening. Men det værste af det er, at Risgaard's karriere kan smadres på sådan en tackling. Når den så kommer fra en spiller, som selv har haft utallige skader i karrieren, kan man jo ikke rigtig forstå, han kan finde på den der. Og at der står en dommer ved siden af som lige synes, den er til frispark, mens han giver Risgaard et gult kort lidt senere for at snitte en Brøndbyspiller, ja så kan jeg da godt forstå Risgaard bliver en smule knotten og udtaler sig efter kampen, som han gør.
Længe leve arbejderklassen!

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 6. okt 2014, 08:16

Fair nok, så var der nok også rødt til jeres dreng på hans "takling" af Børsting. Samtidigt laver I 4 x bremse på midtbanen uden at se skyggen af kort mens AaB høster to. Dommeren var elendig, ja, men med bias mod BIF.

EDIT: I øvrigt bliver jeg nødt til at rose Agger for hans interview efter kampen. Ingen bortforklaring eller forsøg på at tale det ned.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 6. okt 2014, 09:04

[/quote]

Ok, dén der repræsenterer nok ikke ligefrem højdepunktet af klasse. Det må jeg give vores besøgende Brøndbyven ret i hehe

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. okt 2014, 12:34

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 134698.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvor er det utroligt at den klovn kan blive ved med at holde fast i det udsagn? kan han virkelig ha været en af de bedste dommere i DK når han i ramme alvor kan blive ved med at holde fast i det udsagn.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 6. okt 2014, 13:56

Forza skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 134698.ece

Hvor er det utroligt at den klovn kan blive ved med at holde fast i det udsagn? kan han virkelig ha været en af de bedste dommere i DK når han i ramme alvor kan blive ved med at holde fast i det udsagn.
Man kan jo ikke forbyde Kim Milton at have den holdning, selv om jeg personligt mener, at den tackling er til rødt. Det tjener dog til Daniel Aggers ære, at han erkender sin brøde uden videre. Han er et rigtigt mandfolk. I øvrigt må jeg med skam i livet erkende, at jeg faktisk har sympati for Brøndbys spillere og trænere på trods af min enorme antipati mod klubben som sådan.

Valsted
2. div
2. div
Geografisk sted: 9240

Indlæg af Valsted » 6. okt 2014, 13:59

Nå, nu er der igen kommet lidt ilt til hjernen ovenpå ærgelserne vedrørende KEP, de manglende dommerkendelser, de uudnyttede chancer osv.

Jeg synes bestemt, at jeg kan trække positive takter frem fra kampen, som kan løfte humøret en smule på sådan en Mandag.

Vores etablerede angrebsspil var bedre end set længe. Specielt Thomsen viste noget af det vi glædede os over sidste sæson. Vores chanceskabende fase igår lover bestemt bedre for fremtiden.

Helenius synes jeg virker på vej tilbage. Han scorede et flot mål mod Rio Ave, og igår var det kun en fantom redning som holdte ham fra at nuppe det ene point med hjem til Aalborg til os.

Ja gu er det træls at blive ved med at "kigge frem ad", og sige "der var gode momenter som vi kan tage med os videre", når man ikke får point, men jeg synes der var mange opløftende ting, som viser at der arbejdes hårdt på træningsbanen for tiden, og vi flytter os.

seamann

Indlæg af seamann » 6. okt 2014, 14:00

Hovedet skrev:

Man kan jo ikke forbyde Kim Milton at have den holdning, selv om jeg personligt mener, at den tackling er til rødt. Det tjener dog til Daniel Aggers ære, at han erkender sin brøde uden videre. Han er et rigtigt mandfolk. I øvrigt må jeg med skam i livet erkende, at jeg faktisk har sympati for Brøndbys spillere og trænere på trods af min enorme antipati mod klubben som sådan.
Fordi Pape springer ud, behøver du ikke også gøre det.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. okt 2014, 14:13

Hovedet skrev:

Jamen helt enig i at man må respektere at Agger ikke prøver at bortforklare hans handling og blot udtaler sig som en mand.

Hvordan du dog kan have sympati for deres spillere og deres irriterende træner forstår jeg dog en klap af.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 6. okt 2014, 14:27

Forza skrev:
Hovedet skrev:

Jamen helt enig i at man må respektere at Agger ikke prøver at bortforklare hans handling og blot udtaler sig som en mand.

Hvordan du dog kan have sympati for deres spillere og deres irriterende træner forstår jeg dog en klap af.
Her har jeg vist bevæget mig ind i en hvepserede. Nå, men Thomas Frank virker - i modsætning til ledelse og fans - nogenlunde ædruelig og roste i øvrigt også AaB til nærmest absurde højder i forrige sæson. Og der er ikke umiddelbart en af Brøndbys spillere, jeg nærer nogen videre antipati mod. Daniel Agger har jo undskyldt over for Risgaard, og så er den ikke længere i den forstand.

Besvar