Kamptråd - F.C. Brixtofte - AaB, mandag d. 27. Oktober 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Ala
1. div
1. div

Re: Kamptråd - F.C. Brixtofte - AaB, mandag d. 27. Oktober 2

Indlæg af Ala » 28. okt 2014, 08:52

Pastorius skrev:
Califfen skrev: Tjahh både Rissi og Würtz kunne ligne nogen, der har brug for en pause. Men så er det jo godt vi har Augo. Synes han gør det rigtig godt i dag. Han får i den grad stabiliseret midtbanen, efter han kommer ind.
Tja, Kent blev spurgt om hvem han troede ville være MOM hvis det var en AaB'er i studiet efter kampen. Han valgte Risgaard, men var også sådan lidt "nå ja, selvfølgelig" da han hørte de havde valgt Nicolai.
Men det er sgu betænkeligt som en del herinde ønsker Risgård på bænken - når nu sidste års mestertræner ser ham som en af holdets bedste.

Hvem mon det siger noget om:)

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 28. okt 2014, 09:32

Ala skrev:
Pastorius skrev:
Califfen skrev: Tjahh både Rissi og Würtz kunne ligne nogen, der har brug for en pause. Men så er det jo godt vi har Augo. Synes han gør det rigtig godt i dag. Han får i den grad stabiliseret midtbanen, efter han kommer ind.
Tja, Kent blev spurgt om hvem han troede ville være MOM hvis det var en AaB'er i studiet efter kampen. Han valgte Risgaard, men var også sådan lidt "nå ja, selvfølgelig" da han hørte de havde valgt Nicolai.
Men det er sgu betænkeligt som en del herinde ønsker Risgård på bænken - når nu sidste års mestertræner ser ham som en af holdets bedste.

Hvem mon det siger noget om:)
Det er der vel ikke noget bekymrende i. Dette er et debatforum, hvor folk har forskellige indstillinger og ser fodbold på forskellige måder. Ang. træneren altid har ret, så er der jo mange trænere der er blevet fyret for ikke at have det – ikke mindst i AaB. Personligt synes jeg (set med tv-brillerne på) at Risgård spillede en meget anonym kamp. Første gang jeg lagde mærke til ham i 2. halvleg, var ved en fejlaflevering i det 71. min. Jeg troede faktisk, at han var blevet i omklædningsrummet og passede på at ingen snuppede ure og tegnebøger m.m. At Kent ser kampen og Risgårds præstation anderledes handler sikkert om et samlet indtryk af flere faktorer. Det samme kan man sige om KEP som i lang tid har været ønsket hen hvor græsset gro af mange AaB fans, men stadig er at finde i midterforsvaret.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 28. okt 2014, 10:20

Jeg begynder at kunne se "meningen med galskaben" når det kommer til Bruhn.

Jeg var meget hård i min kritik af ham efter hans første 7-8 kampe, men det vil jeg gerne æde igen og undskylde.
Der ER virkelig potentiale i den knajt. Han udvikler sig rigtig meget for tiden. Gode rush og godt overblik.
Dertil kommer at han rent faktisk har været nede og tackle lidt i de seneste par kampe (noget han fuldstændig undlod de første kampe).

Shows what I know. Undskyldning herfra.
Bienvenu Bassogog!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 28. okt 2014, 10:29

astonvilla skrev:Jeg begynder at kunne se "meningen med galskaben" når det kommer til Bruhn.

Jeg var meget hård i min kritik af ham efter hans første 7-8 kampe, men det vil jeg gerne æde igen og undskylde.
Der ER virkelig potentiale i den knajt. Han udvikler sig rigtig meget for tiden. Gode rush og godt overblik.
Dertil kommer at han rent faktisk har været nede og tackle lidt i de seneste par kampe (noget han fuldstændig undlod de første kampe).

Shows what I know. Undskyldning herfra.
Jeg havde også dømt ham ude, men synes, at han har fundet sig til rette og niveauet bare hæver sig.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 28. okt 2014, 11:01

Ja, det har været en fornøjelse at se ham de seneste tre kampe. I starten af sæsonen var han ren lort, men hatten af for Kent og den tillid, han har udvist ham. Den betaler sig tilsyneladende nu.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 28. okt 2014, 12:29

FlæskeFrank skrev:Har lige set redningen på onside. Det viser bare Nicolai Larsens topniveau. Overrasker mig igen og igen.

Får Wichmann assist for scoringen ?
Det bør han gøre!

Finder det i øvrigt absurd, at Helenius i jubelscenerne tager æren for målet ved at løbe ned til fansene bag målet og blive hyldet. Alle mand bør squ da løbe ud mod Wichmann og løfte ham i kongestol. Meget underlig fejring af målet.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 28. okt 2014, 12:45

Califfen skrev:
FlæskeFrank skrev:Har lige set redningen på onside. Det viser bare Nicolai Larsens topniveau. Overrasker mig igen og igen.

Det bør han gøre!

Finder det i øvrigt absurd, at Helenius i jubelscenerne tager æren for målet ved at løbe ned til fansene bag målet og blive hyldet. Alle mand bør squ da løbe ud mod Wichmann og løfte ham i kongestol. Meget underlig fejring af målet.
What? Han viser da bare han er glad for målet? Ser ingen måde at han tager kredit for målet, selvom han egentlig burde i og med han er med til at presse Gregor til at smide den i eget mål
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 28. okt 2014, 12:47

doukas skrev:
Califfen skrev:

Det bør han gøre!

What? Han viser da bare han er glad for målet? Ser ingen måde at han tager kredit for målet, selvom han egentlig burde i og med han er med til at presse Gregor tilsat smide den i eget mål
Hvis det endelig skulle være, skulle AaB-spillerne da kaste sig om halsen på Gregor og smide ham op i luften. For dårligt, AaB-spillere! Skam jer - også når I vinder!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 28. okt 2014, 15:03

AaB 85 95 99 08 skrev:Fedt med lidt marginaler for en gangs skyld og vigtigt med tre point. Med det spil, vi viser, er vi dog et sted, hvor der bør være fuld fokus på nedrykningsstregen. Vi skaber jo så endeligt få chancer - første skud på mål efter godt 30 minutter - og er så uendeligt ineffektive, når chancerne endeligt opstår.

Til gengæld fedt, at Nicolai Larsen igen viste sit gamle jeg og leverede en brandkamp. Klart banens bedste. Og selvom vi lod dem skabe en del farlige situationer, synes jeg faktisk, bagkæden gjorde det fornuftigt.

Risgård var klart banens ringeste. Han har i det hele taget leveret en forfærdelig sæson. Ham må der helt bestemt blive arbejdet på at få fundet en afløser for i næste vindue (ud over et par angribere).
WOW... kigger du stadig kun nedad...???
Den eneste streg jeg kigger på er stregen ved 4. pladsen som giver Europæisk fodbold næste år også... Vi har I alle kampe skabt store chancer (også igår) men være uskarp.
Mod Rio Ave, Kiev og igår vidste at hvis vi bliver ved med at kæmpe og tro på tingene så kommer der noget succes når kampen er over...
Spillet begynder (på en almindelig GRÆS bane) at ligne noget fra sidste sæson... begynder vi at finde noget skarphed foran målet så venter der MANGE point i dette efterår til os...
Vi ved vores sejre kommer i stimer... kan godt se at drengene tager fuld hus i dette efterår i Ligaen, og også formår at spille sig videre i Europa (ser 4-5 point mere til os her)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. okt 2014, 16:08

MrBangDK skrev:Vi vinder!!

Rasmus på snart 6 skal have sin Superliga debut på tribunen, og han glæder sig! Men hvem vil ikke det, når det er AaB man skal se?

/Bang

P.s. Blot en kort intro så der er en tråd til de af jer, der ved en masse!
Hvordan gik det med ham.

Min søn var til sin første kamp i samme alder. 27.000 mand i Parken den dag vi næsten rykkede ned. Det var lige ved at være for stort for ham. Han var fuldstændig stille hele kampen og holdt godt fast i min hånd hele tiden, og jeg skulle gå hele vejen med ud på toilettet med ham, da han skulle tisse. Siden er det blevet bedre.

Han har vel set 6-7 AaB kampe live nu. Udover ovennævnte også de to kampe i maj i Slagelse og i Parken. Han kan lige huske vi blev mestre i 2008 og de efterfølgende CL-kampe, og kan nemt huske den store nedtur der fulgte (og særligt blamagen i Odense inden vinterpausen - fordi hans bedste ven er OB-fan). Man må sige han har fået oplevet lidt af hvert i hans korte AaB-liv, og hvis ikke han er bidt af AaB-bacillen for livet nu, så bliver han det vist aldrig.

Han er en genert lille knægt (når han ikke er i vante rammer), så det var rigtig stort at stå i parken til pokalfinalen (jeg får sgu tårer i øjnkrogene nu) og se ham - af sig selv - hoppe op på stolen og begynde at synge med. Låååå lå lå.....AaB!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: Kamptråd - F.C. Brixtofte - AaB, mandag d. 27. Oktob

Indlæg af Kristian » 28. okt 2014, 16:26

doukas skrev:
Califfen skrev:

Det bør han gøre!

What? Han viser da bare han er glad for målet? Ser ingen måde at han tager kredit for målet, selvom han egentlig burde i og med han er med til at presse Gregor til at smide den i eget mål
Han burde springe på gregor:-) pg give ham en ordentlig krammer:-)

Det er da super fedt at helenius vil ud til fansene og fejre det med dem. Må være vildt at få sejren så sent og på den måde.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 28. okt 2014, 17:39

Hold kæft folk brokker sig over nogen mærkelige ting...

Helenius må ikk fejre målet når han ikke selv har smidt den i kassen?
Risgård er elendig?

Det er jo helt væk! Risgård er en af vores klart vigtigste! Han er altid sindssyg arbejdsom!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 28. okt 2014, 17:42

Kristian skrev:
doukas skrev:
Califfen skrev:

Det bør han gøre!

Det er da super fedt at helenius vil ud til fansene og fejre det med dem. Må være vildt at få sejren så sent og på den måde.

Der er intet i vejen med at fejre scoringen med fansene, men han bør nu lige give anerkende Wichmanns præstation først, for det er altså hovedsaligt Wichmanns mål. Som minimum giv ham et anerkendende nik eller håndtegn, inden han løber ud til fansene.

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Corona » 28. okt 2014, 17:45

Califfen skrev:
Kristian skrev:
doukas skrev:
Califfen skrev:

Det bør han gøre!

Der er intet i vejen med at fejre scoringen med fansene, men han bør nu lige give anerkende Wichmanns præstation først, for det er altså hovedsaligt Wichmanns mål. Som minimum giv ham et anerkendende nik eller håndtegn, inden han løber ud til fansene.
Ja, spontan jubel klæder ikke fodbolden eller noget...

Fedt at Helenius! Glæden siger alt!
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 28. okt 2014, 18:52

Zee skrev: Det er jo helt væk! Risgård er en af vores klart vigtigste! Han er altid sindssyg arbejdsom!
Jeg er enig, men hans form har været "faldende"... Jeg synes nu ikke han var speciel dårlig i går. Wurtz fylder meget, men lavede ukarakteristisk mange fejl. Thomsen har også grumme svært ved at finde sit gamle niveau. Men vores absolut dårligste var da AK, som ikke satte mange fødder rigtigt. Jeg er i det hele taget noget ulden ved vores angreb. Vi ved de kan, men selvtilliden er godt nok langt væk. Nu venter en ganske svær kamp mod Silkeborg, hvor vi vil være kæmpefavoritter.

Men lad os nu glæde os over heldet og den gode fight. Så må vi håbe på en Kiev indsats mod Silkeborg :-)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 28. okt 2014, 18:57

Dejligt at sidste sæsons vigtige målscorer kom i gang, nemlig selvmål.

We are back!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 28. okt 2014, 19:26

Califfen skrev:
Kristian skrev:
doukas skrev:
Califfen skrev:

Det bør han gøre!

Mon ikke de har takket wichmann efter kampen eller i omklædningsrummet;-)

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 28. okt 2014, 22:58

Klaus skrev:
Zee skrev: Det er jo helt væk! Risgård er en af vores klart vigtigste! Han er altid sindssyg arbejdsom!
Jeg er enig, men hans form har været "faldende"... Jeg synes nu ikke han var speciel dårlig i går. Wurtz fylder meget, men lavede ukarakteristisk mange fejl. Thomsen har også grumme svært ved at finde sit gamle niveau. Men vores absolut dårligste var da AK, som ikke satte mange fødder rigtigt. Jeg er i det hele taget noget ulden ved vores angreb. Vi ved de kan, men selvtilliden er godt nok langt væk. Nu venter en ganske svær kamp mod Silkeborg, hvor vi vil være kæmpefavoritter.

Men lad os nu glæde os over heldet og den gode fight. Så må vi håbe på en Kiev indsats mod Silkeborg :-)
Vi er helt enige i at der ikk er mange der rammer niveauet fra sidste sæson, måske lige NL.
Men jeg kan slet ikk forstå man kan sige Risgård er elendig og skal på bænken. Komplet hjernedødt!
Og selvfølgelig lavede RW mange fejl i går, han gled jo konstant. Og så er det meget muligt banen er lige ringe for alle, men jeg så RW glide skræmmende mange gange - og det er ikk kritik af ham.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 28. okt 2014, 23:02

Jeg er lidt rystet over at man vitterligt mener Risgård skal på bænken... Spillede han ikke lige en storkamp mod Kiev, hvor han var afgørende for at vi kunne få gang i de offensive aktioner, med sine vendinger midt på banen? Noget, som han vel nærmest er den eneste der kan i truppen, og som dermed får sat Thomsen, Bruhn og de andre op?

Jeg tror sgu vi undervurderer lidt hvor vigtig Risgård er, når han ikke banker mål ind på stribe. Men hans rolle er vel noget nær den sværeste i truppen, når han både skal løbe enormt meget, samtidig med han skal have det offensive overblik, og have modet og evnerne til at vende med bolden på relativt farlige steder, med en mand i ryggen. Det kan jeg simpelthen ikke se vi har andre der kan gøre (evt Thomsen?) i truppen.

Vi kan selvfølgelige begynde med bare at tyre lange bolde op mod vores noget svingende angribere, men det tror jeg altså ikke er løsningen. Risgård er central for at Thomsen og Bruhn, og dermed også vores offensive backs, kan sættes i scene.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. okt 2014, 23:08

Jeg begriber simpelthen ikke hvad de har gjort ved den bane - vandet lortet med sæbevand måske? Nok plejer den være elendig, men i kampen i går var den simpelthen ikke egnet til at spille fodbold på. Ikke nok med at spillerne gled rundt, de var også helt klart hæmmede i alle deres bevægelser, af frygt for at falde. Det var som at se kampe på frosthårde baner, i gamle dage før banevarmen kom frem. Skrækkeligt... og en gigantisk ulempe for det hold som ikke træner på banen dagligt, og iøvrigt sandsynligvis slet ikke har fået lov til at træne på banen op til kampen.

Jeg har absolut ingen problemer med at glemme alt andet end de 3 dejlige point fra den kamp, jeg mener ikke den sagde noget som helst om holdets niveau. Men det vil de kommende kampe vel vise om jeg har ret i.

Besvar