Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Spanky » 3. nov 2014, 12:44

Arendt skrev:Truppen kunne godt bruge en ung 6'er på midtbanen, som kan udvikle sig til at blive for god til Superligaen. Det samme gælder 8'er positionen, hvor vi har brug for aflastning af Risgård.

Derudover kunne David Boysen være spændende, da han har den kreativitet, som vi efterlyser. Vi har manglet kantspillere i denne sæson. I forhold til en ny angriber, så har vi allerede 5 i truppen. Hvis vi skal have en ny angriber, så skal vi af med SF.
Jeg har en ide/fornemmelse om, at Paddy bliver kørt i stilling til at overtage 6'er positionen på sigt. Hvis Augo holder det niveau han har vist i de kampe han har fået i denne sæson og han er tilfreds med sin rolle i truppen, så tror og håber jeg der mindst er én sæson mere i ham. Men når dagen kommer, hvor Augo indstiller karrieren tror jeg Paddy bliver førstereserve til Wurtz og viceanfører. Holder Wurtz sit nuværende niveau burde der være en 3-4 sæsoner i ham. Til den tid kan Paddy så overtage Wurtz rolle som 6'er og anfører.

Ovenstående er selvfølgelig ikke ensbetydende med, at vi ikke skal fylde op med unge- og 1. div. spillere på diverse pladser. Gaarde kan selvfølgelig også få jackpot og skaffe os den nye John Obi Mikel, så giver ovenstående ide/fornemmelse ikke meget mening hvis det sker ;)

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 3. nov 2014, 13:09

Spanky skrev:
Arendt skrev:Truppen kunne godt bruge en ung 6'er på midtbanen, som kan udvikle sig til at blive for god til Superligaen. Det samme gælder 8'er positionen, hvor vi har brug for aflastning af Risgård.

Derudover kunne David Boysen være spændende, da han har den kreativitet, som vi efterlyser. Vi har manglet kantspillere i denne sæson. I forhold til en ny angriber, så har vi allerede 5 i truppen. Hvis vi skal have en ny angriber, så skal vi af med SF.
Jeg har en ide/fornemmelse om, at Paddy bliver kørt i stilling til at overtage 6'er positionen på sigt. Hvis Augo holder det niveau han har vist i de kampe han har fået i denne sæson og han er tilfreds med sin rolle i truppen, så tror og håber jeg der mindst er én sæson mere i ham. Men når dagen kommer, hvor Augo indstiller karrieren tror jeg Paddy bliver førstereserve til Wurtz og viceanfører. Holder Wurtz sit nuværende niveau burde der være en 3-4 sæsoner i ham. Til den tid kan Paddy så overtage Wurtz rolle som 6'er og anfører.

Ovenstående er selvfølgelig ikke ensbetydende med, at vi ikke skal fylde op med unge- og 1. div. spillere på diverse pladser. Gaarde kan selvfølgelig også få jackpot og skaffe os den nye John Obi Mikel, så giver ovenstående ide/fornemmelse ikke meget mening hvis det sker ;)
Det faktum at AaB var ude med snøren efter Jens Jønsson viser, at de også mener at der mangler en 6er mere i truppen. Blandt AaBs mange dygtige blodflyttere mangler der måske et ordenligt skrummel mere af Gaversen typen.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 3. nov 2014, 14:56

Spanky skrev:

Patrick Kristensen er en meget værdifuld spiller i truppen, da han kan gardere på rigtig mange positioner i start-elleve. I forhold til at starte inde og være en profil på vores hold ligesom Rasmus Würtz, der mener jeg, at vi bør have større ambitioner end ham. Vi har brug for nyt blod og nogle unge talenter, som har ambitioner om at udvikle sig til landsholdspillere. Jeg kunne sagtens se en ung dansk spiller, men ligeledes svensk, som kan udfylde tomrummet på vores midtbane, når vi foretager vores generationsskifte.

Jeg elsker Augo og hans måde at være et forbillede for AaB, men han er færdig efter denne sæson. Der er ingen grund til at forlænge den kontrakt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 3. nov 2014, 16:15

Er det virkelig seriøst at folk vil have en angriber i næste vindue ? :o

Ja Ak og Helenius er IKKE skarpe lige nu.
MEN de har altså begge vist at de ved, hvor målet står.
Er ikke et sekund i tvivl om de begge nok skal komme igang igen!

Der ud over kommer der altså to angribere i pausen/foråret i Jönsson og Spalvis!
Vi har både kvalitet og bredde fremme. Tror ikke løsningen er at hente en ny ude fra, hver gang der er spillere som ikke lige er på toppen.

Jönsson, Spalvis og AK var den rene gift i sidste sæson.
De skal nok komme igang igen.. Ingen grund til panik og vilde indkøb.

Vi tager medaljer med den nuværende trup!
Jeg er ikke et sekund i tvivl!

fish
Superliga
Superliga

Re: Sv: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af fish » 3. nov 2014, 16:20

Gaarde6 skrev:Er det virkelig seriøst at folk vil have en angriber i næste vindue ? :o

Der ud over kommer der altså to angribere i pausen/foråret i Jönsson og Spalvis!
Vi har både kvalitet og bredde fremme. Tror ikke løsningen er at hente en ny ude fra, hver gang der er spillere som ikke lige er på toppen.

Jeg tilslutter mig dine betragtninger. Der er kort snor her på siden omkring vores angribere. Og vi har ikke budget til at købe en med scoringsgaranti.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 3. nov 2014, 16:22

fish skrev:
Gaarde6 skrev:Er det virkelig seriøst at folk vil have en angriber i næste vindue ? :o

Jeg tilslutter mig dine betragtninger. Der er kort snor her på siden omkring vores angribere. Og vi har ikke budget til at købe en med scoringsgaranti.
Nej!!! Vi skal købe Messi. I morgen.

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 3. nov 2014, 16:23

dyhrmaN skrev:
fish skrev:

Nej!!! Vi skal købe Messi. I morgen.
Jep Zlatan er på vej ned og vil ikke bringe nok kvalitet ind

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 4. nov 2014, 10:28

David Boysen er jeg lunken ved. Kan godt lide ham som type, men det gik ikke særligt godt i Viborg. Måske han har svært ved at undvære København eller ikke kan tage springet? Det eneste der måske kan "forsvare" hans katastrofale tid i Viborg er, at de har den ringeste træner Suppen nogensinde og set og tilmed ham med de mærkeligste ideer.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 4. nov 2014, 11:33

Ja! Sjældent har jeg været mere seriøs omkring noget som helst.
Det må for min skyld gerne være en kortsigtet lappeløsning til forårssæsonen (lejeaftale)

-Jönsson kommer MÅSKE i gang i foråret. Men husk på Jönsson er ikke nogen bomber. Han er oplægger til mål primært.
-Spalvis: Han er ude med overrevet korsbånd - at tro på han skal nå at komme tilbage og være Vor Frelser i forårssæsonen vil jo være en større sensation end da en anden Frelser gik på vandet og efter sigende flækkede vin sammen af det rene vand.
-AK mener jeg ganske ikke besidder de kvaliteter vi har brug for - ej heller på det mentale plan.
-Helenius ved vi er en klasseangriber. Finder han sit spil igen til foråret? Det vides ikke - et gamble.

Jeg er enig i at der ikke skal foretages panikindkøb. Bl.a. derfor kan en midlertidig løsning være svaret. Og hvis det er en succes kan det jo være noget der kan konverteres til en permanent løsning.
Eksempel: Vores komet Ahlmann ude med overrevet korsbånd - Gaarde snupper Gorter ind på lejeaftale. En KLASSE deal efter min mening. Og nu vi har set ham og hvor god han er kan vi jo passende se på at gøre noget mere permanent når lejeaftalen udløber, hvis muligt (han kan vel også spille defensiv midt samt venstre kant).
Bienvenu Bassogog!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 4. nov 2014, 13:04

Eksil skrev:

Enig i at der mangler unge folk til midten. De bærende kræfter har alle rundet 30 og Augo har kontraktudløb til sommer.

SF er allerede væk til vinter, så der er plads i truppen til en offensiv forstærkning, spørgsmålet er om der også er penge til det
Selvfølgelig er der penge til det. Vi får et overskud på mellem 40 og 50 millioner kr. i år, vi har lige gennemført en aktieemission til 75 millioner kr. og har ved årsskiftet en egenkapital mellem 90 og 100 millioner kr.

Vi skal vænne os selv til at spørge om, vi har råd til at lade være med at forstærke os, når/hvis behovet er påkrævet. Vi skal være opmærksomme på, at sparede kroner i spillerbudget meget ofte er lig med langt større mistede indtægter andetsteds, og vi skal i det hele taget væk fra den minimalistiske tankegang, der prægede AaB fra 2010 til 2014. I hvert fald hvis der i fremtiden skal spilles topfodbold i Aalborg.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 4. nov 2014, 13:34

Hovedet skrev:Vi skal vænne os selv til at spørge om, vi har råd til at lade være med at forstærke os, når/hvis behovet er påkrævet. Vi skal være opmærksomme på, at sparede kroner i spillerbudget meget ofte er lig med langt større mistede indtægter andetsteds, og vi skal i det hele taget væk fra den minimalistiske tankegang, der prægede AaB fra 2010 til 2014. I hvert fald hvis der i fremtiden skal spilles topfodbold i Aalborg.
Jeg er helt enig i, at vi har råd til forstærkning, men ligefrem konkludere at sparede kroner bare betyder tab andre steder, er nok lige at stramme den.

For mig at se skal Søren Frederiksen erstattes af en lignende kaliber/potentiale, altså en spiller, som ikke spiller fast i en større nordisk klub, og som har potentialet til at blive til noget. Det vil også kunne være en 1.divisionsspiller eller en spiller med Rolf Tofts forløb(ikke slået til i større klub, men nu boltre sig på lavere niveau).

Drømmescenariet må være Rade Prica, som vil kunne lære de to lømler, som vi har rendende, noget om samspil og attitude.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 4. nov 2014, 14:01

Jeg synes ikke vi skal hente nogen for SF. Der er rigeligt med backup i truppen. Henter man en ny, så kan man lige så godt smide Gilli ud. Vi har endda Børsting og Thrane ude pt., Ene bliver brugt på toppen og Thomsen på off. midt. Jönsson kommer tilbage og kan vikarierer på en kant.

Offensivt får vi Jönsson og Spalvis tilbage. Det skulle være rigeligt.

Bevares - kommer der et talent eller en spiller der er god og masser af potentiale i, så skal man da gøre det. Og man skal planlægge til fremtiden, hvis vi eksempelvis forventer at sælge Thomsen til sommer, hvem tænker de så kan tage over - og er der så nok bredde til den tid. Men vi skal have tiltro til vores trup og ungdomsarbejde, som vi har haft de seneste år. Man kan også agere hvis der opstår langtidsskader, som vi gjorde med Gorter. Men at købe en angriber mere, til at supplere, Helenius, AK, Jönsson, Spalvis og Ahlmann eller en erstatning for en marginalspiller som SF - det er spild af ressourcer.

Jeg kan ikke se, hvem vi offensivt skal kunne bænke i foråret? Og hvor meget skal vi ikke bruge, hvis vi skal have en spiller med kvalitet der kan bænke spillere som Ene, Helenius, Jönsson?
Aalborg BK 1885!

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 4. nov 2014, 14:14

Søgaard skrev:Jeg synes ikke vi skal hente nogen for SF. Der er rigeligt med backup i truppen. Henter man en ny, så kan man lige så godt smide Gilli ud. Vi har endda Børsting og Thrane ude pt., Ene bliver brugt på toppen og Thomsen på off. midt. Jönsson kommer tilbage og kan vikarierer på en kant.

Bevares - kommer der et talent eller en spiller der er god og masser af potentiale i, så skal man da gøre det. Og man skal planlægge til fremtiden, hvis vi eksempelvis forventer at sælge Thomsen til sommer, hvem tænker de så kan tage over - og er der så nok bredde til den tid. Men vi skal have tiltro til vores trup og ungdomsarbejde, som vi har haft de seneste år. Man kan også agere hvis der opstår langtidsskader, som vi gjorde med Gorter. Men at købe en angriber mere, til at supplere, Helenius, AK, Jönsson, Spalvis og Ahlmann eller en erstatning for en marginalspiller som SF - det er spild af ressourcer.

Jeg kan ikke se, hvem vi offensivt skal kunne bænke i foråret? Og hvor meget skal vi ikke bruge, hvis vi skal have en spiller med kvalitet der kan bænke spillere som Ene, Helenius, Jönsson?
Det fremgår meget uklart, hvor Gilli Sørensen skal spille på banen. Kan han spille på kanterne, eller er han decideret angriber? Hvis han er angriber, så bekymrer det mig, at SF har fået chancen i stedet for ham. Vi har været hårdt ramt af skader, hvor Børsting og Thrane har været hårdt ramt på kanterne, mens vi i angrebet har haft Jönsson og Spalvis ude. Det er endnu uvist, hvornår de kommer på banen igen.

Vi skal stole på vores talentarbejde, for det fungerer. Næste år får vi i Jannik Pohl op med mulig tilføjelse af Oliver Abildgaard, men lige nu og her kunne vi godt bruge en ung spiller, som kan spille både kant og angriber, da vi ser tynde ud på de positioner.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 4. nov 2014, 14:58

Arendt skrev:
Søgaard skrev:Jeg synes ikke vi skal hente nogen for SF. Der er rigeligt med backup i truppen. Henter man en ny, så kan man lige så godt smide Gilli ud. Vi har endda Børsting og Thrane ude pt., Ene bliver brugt på toppen og Thomsen på off. midt. Jönsson kommer tilbage og kan vikarierer på en kant.

Det fremgår meget uklart, hvor Gilli Sørensen skal spille på banen. Kan han spille på kanterne, eller er han decideret angriber? Hvis han er angriber, så bekymrer det mig, at SF har fået chancen i stedet for ham. Vi har været hårdt ramt af skader, hvor Børsting og Thrane har været hårdt ramt på kanterne, mens vi i angrebet har haft Jönsson og Spalvis ude. Det er endnu uvist, hvornår de kommer på banen igen.

Vi skal stole på vores talentarbejde, for det fungerer. Næste år får vi i Jannik Pohl op med mulig tilføjelse af Oliver Abildgaard, men lige nu og her kunne vi godt bruge en ung spiller, som kan spille både kant og angriber, da vi ser tynde ud på de positioner.
Men har vi ikke unge kanter/angribere nok i Ando, Børsting, Thrane, Gilli, Ahlmann og Spalvis?

Som sagt, mener jeg lidt at man bør skrotte Gilli eller Thrane, for at få plads til en ny ung i rækken, hvis man henter en ind der er bedre end dem. Men enig i, at det fremgår lidt uklart hvad planen er med Gilli og hvorfor SF får spilletid frem for ham. Kan kun bedømme ham på det indhop han lavede og der synes jeg der var nogle fine takter - det samme gælder Thranes indhop, men han er så skadet. De to skal til foråret vel ret beset sætte sig på den tid, som SF har fået her i efteråret.
Aalborg BK 1885!

ebbejeppe
2. div
2. div

Indlæg af ebbejeppe » 4. nov 2014, 15:07

Men har vi ikke unge kanter/angribere nok i Ando, Børsting, Thrane, Gilli, Ahlmann og Spalvis?
[/quote]

Enig! Med Thomsen, Ando, Børsting, Thrane, Gilli, Wichmann og PK som kanter/potentielle kanter, mener jeg ikke vi har behov for yderligere spillere til denne position. Dette gør sig også gældende i angrebet efter min mening: Med fire mand (Ene, AK, Helenius og Ahlmann) bør det være muligt at få gang i målscoringen hos 2. Dertil kan Jönsson forhåbentlig supplere hurtigst muligt i foråret.

Derfor er mit største ønske til det kommende vindue en ny, ung spiller til 6'er- eller 8'er spilleren.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 4. nov 2014, 17:15

Søgaard skrev:
Arendt skrev:

Som sagt, mener jeg lidt at man bør skrotte Gilli eller Thrane, for at få plads til en ny ung i rækken, hvis man henter en ind der er bedre end dem. Men enig i, at det fremgår lidt uklart hvad planen er med Gilli og hvorfor SF får spilletid frem for ham. Kan kun bedømme ham på det indhop han lavede og der synes jeg der var nogle fine takter - det samme gælder Thranes indhop, men han er så skadet. De to skal til foråret vel ret beset sætte sig på den tid, som SF har fået her i efteråret.
Det kræver, at Børsting, Spalvis og Thrane er skadesfrie. Selv i denne skadesperiode har Gilli ikke spillet, og det kan derfor spekuleres i, hvorvidt om han har niveauet. Jeg kunne godt tænke mig, at vi fik en angriber/kant, som har et stort potentiale. Jeg mener derudover, at Wichmann er klart bedst centralt. Han spiller back i vores system, når Dalsgaard går med frem. PK skal muligvis i en operation, hvis han ikke bliver skadesfri.

Så nej jeg mener ikke, at vi har unge kanter/angribere nok. Derudover er jeg enig i, at vi godt kunne bruge to spillere på 6'er og 8'er positionen.

oswald
2. div
2. div

Indlæg af oswald » 4. nov 2014, 17:37

Der bliver meget stille.

http://www.bt.dk/superligaen/AaB-foruds ... sfervindue" onclick="window.open(this.href);return false;

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 4. nov 2014, 18:02

Gilli ligner en ny Hallur = en spiller der aldrig får chancen/slår til, så send ham på græs i de lavere rækker. Der kan han få selskab af Wichmann, som bare ikke får noget gennembrud for alvor og er på vej til at blive overhalet i hierakiet af Ando, Børsting og Thrane. Desuden ryger SF jo også når hans kontrakt udløber.

Så kan man have rum til at hente et par unge talenter ind til andre pladser f.eks den foreslåede 6´er eller 8´er og en midterforsvarer mere.

Om der skal ske mere afhænger af hvornår Spalvis og Jönsson forventes klar. Bliver der ikke klar skal der lejes en angriber mere til forårsturneringen. Så har vi også mere at måle op imod mht om Enevoldsen og Helenius skal forsøges tilknyttet permanent til næste sommer (hvis det er økonomisk fornuftigt)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 4. nov 2014, 21:40

Hvad med om vi prøvede at holde lidt fast i den trup, vi har nu? Jeg synes potentialet er enormt, og jeg tror vi har mest brug for at få spillet de mange sommerindkøb bedre ind på holdet og få styr på skader og småskavanker.

Henrik Dalsgaard og Donny Gorter bliver nærmest bedre kamp for kamp og ligner et virkelig godt backpar. KEP og Thelander har velsagtens været det bedste centerforsvar i ligaen so far. Bruhn er i gang med et mindre gennembrud og Thomsen har også vist en opadgående formkurve. Oppe foran trænger vi vel til at starte lidt forfra i januar og få Jönsson på græs igen. Så synes jeg faktisk vi har en ualmindeligt stærk og bred trup, der bestemt ikke trænger til flere lejesvende som skal bruge et halvt år på at komme i form.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 4. nov 2014, 22:32

Yankee skrev:Hvad med om vi prøvede at holde lidt fast i den trup, vi har nu? Jeg synes potentialet er enormt, og jeg tror vi har mest brug for at få spillet de mange sommerindkøb bedre ind på holdet og få styr på skader og småskavanker.

Henrik Dalsgaard og Donny Gorter bliver nærmest bedre kamp for kamp og ligner et virkelig godt backpar. KEP og Thelander har velsagtens været det bedste centerforsvar i ligaen so far. Bruhn er i gang med et mindre gennembrud og Thomsen har også vist en opadgående formkurve. Oppe foran trænger vi vel til at starte lidt forfra i januar og få Jönsson på græs igen. Så synes jeg faktisk vi har en ualmindeligt stærk og bred trup, der bestemt ikke trænger til flere lejesvende som skal bruge et halvt år på at komme i form.
Jeg kan godt følge dig, men vi er nødt til at tænke fremadrettet på 6'er og 8'er positionen. Derudover er det et problem, at vi har 6 skader konstant. Her til kamptruppen mod Dynamo Kiev har vi udover de langtidsskadede Rasmus Jönsson, Spalvis og Jakob Ahlmann ligeledes PK, Børsting og Thrane skadet. Det er et problem, og jeg håber snart, at de vender tilbage fra skader. Især Børsting har et spændende potentiale. Hvis det ikke ændrer sig til foråret, så kunne det være nødvendigt med en kant, så vi får udfyldt hullet efter SF.

Låst