Nu er akademiet i FCM kun 10 år gammelt! Men lad os da bare for sjov lave en sammenligning siden årgang 1988 på udviklede talenter. Lad os for overblikket og nemhedens skyld nøjes med at fremhæve de 15 største i henholdsvis AaB, Brøndby og FCM.. (Jeg skønner at der i FCM er ca. 35-40 spillere som i perioden har fået superliga debut eller debut i liga på højere niveau så det ville blive rodet! Jeg tror iøvrigt ikke at hverken AaB eller Brøndby kan matche det tal?)Arendt skrev:Jeg har lavet en analyse af FCM, og det eneste du tager med derfra er min sidste kommentar. Hvis du ser lidt objektivt på det, så er det også andre end rettroende Brøndby fans, som har den holdning. Kig på deres talentudvikling indenfor 15 år med Andreas Christensen, Pierre Emilie Højbjerg, Daniel Wass, Jens Stryger Larsen, Daniel Agger, Markus Bay, Riza Durmisi, Frederik Holst, Andrew Hjulsager, Nikolai Boilesen, Nicolai Laursen på 16 år som fik debut i pokalen, Mike Jensen, Anders Randrup fik debut for a-landsholdet, Daniel Stenderup, Kasper Lorentzen, Johan Absalonsen, Jannik Vestergaard, Dario Dumic, Patrick Da Silva samt alle deres U-landsholdspillere. Dette er fuldstændig sindssygt! Jeg kunne godt tænke mig, at AaB kunne producere så mange gode spillere.FlæskeFrank skrev:Helt enig. Jeg mener ikke, at AaB er bedst til talentudvikling, men jeg mener, at AaB gør det rigtig flot i forhold til det setup, som de har valgt. Det er tilstrækkelig til mig.Danni skrev:Ingen har sagt, AaB er førende i DK. Det er noget du har digtet. Der er blevet sagt, FCM ikke er førende. Noget de markedsfører sig med og det provokere selvfølgelig folk, når man ikke mener der er belæg for at sige det. Det er ikke bare i AaB, folk har det sådan. Jeg kan da også huske Niels Christian Holmstrøm sagde for år tilbage i, jeg mener det var i "fodbold uden filter", at den titel havde man taget uden at have belæg for at underbygge det.. Jeg kan sagtens finde parametre og analyser som tæller for at FCM ikke er førende. Du ser dem bare ikke. FCM kan ikke følge med flere klubber målt på spillere i landsholdsregi, hverken i ungdom eller senior. Jeres talenter har ikke vundet noget udover Fischer så vidt jeg lige ved. Det er muligt jeg har overset noget. Men lige såvel som du finder nogle parametre er der altså også andre parametre, som du bare lukker øjnene for.
Vi mener, at vi er dygtige nok , men er trætte af jeres og BIF's konstante udtalelse om, at I er bedst. Hvis man nu siger en påstand tilstrækkelig mange gange, så bliver det til en sandhed. Og I har sagt det rigtig rigtig mange gange, men det gør det altså ikke sandt.Mike80 skrev:Jeg har haft nogle debatter herinde efterhånden og det må da også skærer at flere brugere jo faktisk tilkendegiver at AaB nok ikke har været dygtige nok på netop det område og også være bagefter FCM! Det ihvertfald 1. gang jeg oplever andet end blind fornægtelse.. Mike
Det er fuldstændig rigtig, at det ikke diskuteres blandt rettroende BIF-fans.Arendt skrev:Det kan dog på ingen måde diskuteres, at Brøndby er de bedste til talentudvikling i Danmark!
Det største talent, som render rundt på højeste niveau er vel Christian Eriksen, så OB er vel bedst til talentudvikling...
Ja du vil sikkert angribe mig på Anders Randrup, Daniel Stenderup og Johan Absalonsen. Faktum er dog, at både Johan Absalonsen og Anders Randrup har fået debut på A-landsholdet, mens Daniel Stenderup spiller nogenlunde fast i Esbjerg.
Haha. Nej OB er ikke de bedste til talentudvikling, fordi Christian Eriksen har spillet der og er på det højeste niveau p.t
FCM:
Winston Reid,
Simon Kjær,
Jesper Juelsgaard,
Jesper Lauritzen,
Sekue Oliseh,
Jonas Løssl,
Erik Sviatchenko,
Mads Albæk,
Sylvester Igboun,
Marco Larsen,
Lasse Vigen,