Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Mike80 » 6. nov 2014, 19:58

Arendt skrev:
FlæskeFrank skrev:
Danni skrev:Ingen har sagt, AaB er førende i DK. Det er noget du har digtet. Der er blevet sagt, FCM ikke er førende. Noget de markedsfører sig med og det provokere selvfølgelig folk, når man ikke mener der er belæg for at sige det. Det er ikke bare i AaB, folk har det sådan. Jeg kan da også huske Niels Christian Holmstrøm sagde for år tilbage i, jeg mener det var i "fodbold uden filter", at den titel havde man taget uden at have belæg for at underbygge det.. Jeg kan sagtens finde parametre og analyser som tæller for at FCM ikke er førende. Du ser dem bare ikke. FCM kan ikke følge med flere klubber målt på spillere i landsholdsregi, hverken i ungdom eller senior. Jeres talenter har ikke vundet noget udover Fischer så vidt jeg lige ved. Det er muligt jeg har overset noget. Men lige såvel som du finder nogle parametre er der altså også andre parametre, som du bare lukker øjnene for.
Helt enig. Jeg mener ikke, at AaB er bedst til talentudvikling, men jeg mener, at AaB gør det rigtig flot i forhold til det setup, som de har valgt. Det er tilstrækkelig til mig.
Mike80 skrev:Jeg har haft nogle debatter herinde efterhånden og det må da også skærer at flere brugere jo faktisk tilkendegiver at AaB nok ikke har været dygtige nok på netop det område og også være bagefter FCM! Det ihvertfald 1. gang jeg oplever andet end blind fornægtelse.. Mike
Vi mener, at vi er dygtige nok , men er trætte af jeres og BIF's konstante udtalelse om, at I er bedst. Hvis man nu siger en påstand tilstrækkelig mange gange, så bliver det til en sandhed. Og I har sagt det rigtig rigtig mange gange, men det gør det altså ikke sandt.
Arendt skrev:Det kan dog på ingen måde diskuteres, at Brøndby er de bedste til talentudvikling i Danmark!
Det er fuldstændig rigtig, at det ikke diskuteres blandt rettroende BIF-fans.

Det største talent, som render rundt på højeste niveau er vel Christian Eriksen, så OB er vel bedst til talentudvikling...
Jeg har lavet en analyse af FCM, og det eneste du tager med derfra er min sidste kommentar. Hvis du ser lidt objektivt på det, så er det også andre end rettroende Brøndby fans, som har den holdning. Kig på deres talentudvikling indenfor 15 år med Andreas Christensen, Pierre Emilie Højbjerg, Daniel Wass, Jens Stryger Larsen, Daniel Agger, Markus Bay, Riza Durmisi, Frederik Holst, Andrew Hjulsager, Nikolai Boilesen, Nicolai Laursen på 16 år som fik debut i pokalen, Mike Jensen, Anders Randrup fik debut for a-landsholdet, Daniel Stenderup, Kasper Lorentzen, Johan Absalonsen, Jannik Vestergaard, Dario Dumic, Patrick Da Silva samt alle deres U-landsholdspillere. Dette er fuldstændig sindssygt! Jeg kunne godt tænke mig, at AaB kunne producere så mange gode spillere.

Ja du vil sikkert angribe mig på Anders Randrup, Daniel Stenderup og Johan Absalonsen. Faktum er dog, at både Johan Absalonsen og Anders Randrup har fået debut på A-landsholdet, mens Daniel Stenderup spiller nogenlunde fast i Esbjerg.

Haha. Nej OB er ikke de bedste til talentudvikling, fordi Christian Eriksen har spillet der og er på det højeste niveau p.t ;)
Nu er akademiet i FCM kun 10 år gammelt! Men lad os da bare for sjov lave en sammenligning siden årgang 1988 på udviklede talenter. Lad os for overblikket og nemhedens skyld nøjes med at fremhæve de 15 største i henholdsvis AaB, Brøndby og FCM.. (Jeg skønner at der i FCM er ca. 35-40 spillere som i perioden har fået superliga debut eller debut i liga på højere niveau så det ville blive rodet! Jeg tror iøvrigt ikke at hverken AaB eller Brøndby kan matche det tal?)

FCM:
Winston Reid,
Simon Kjær,
Jesper Juelsgaard,
Jesper Lauritzen,
Sekue Oliseh,
Jonas Løssl,
Erik Sviatchenko,
Mads Albæk,
Sylvester Igboun,
Marco Larsen,
Lasse Vigen,
Victor Fischer,
Izunna,
Rilwan Hassan,
Mads Hvilsom

AaB? Brøndby?

Mike

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 6. nov 2014, 20:23

Mike80 skrev:Nu er akademiet i FCM kun 10 år gammelt! Men lad os da bare for sjov lave en sammenligning siden årgang 1988 på udviklede talenter. Lad os for overblikket og nemhedens skyld nøjes med at fremhæve de 15 største i henholdsvis AaB, Brøndby og FCM.. (Jeg skønner at der i FCM er ca. 35-40 spillere som i perioden har fået superliga debut eller debut i liga på højere niveau så det ville blive rodet! Jeg tror iøvrigt ikke at hverken AaB eller Brøndby kan matche det tal?)

FCM:
Winston Reid,
Simon Kjær,
Jesper Juelsgaard,
Jesper Lauritzen,
Sekue Oliseh,
Jonas Løssl,
Erik Sviatchenko,
Mads Albæk,
Sylvester Igboun,
Marco Larsen,
Lasse Vigen,
Victor Fischer,
Izunna,
Rilwan Hassan,
Mads Hvilsom

AaB? Brøndby?

Mike
Hvad er det, du gerne vil vinde? At I i perioden 2004-2010, hvor I drev rovdrift på andre klubbers ungdomshold, sløvsind og naivitet, mens I importerede afrikanere, har haft mange talenter, som sidenhen har fået en fin karriere, tilknyttet jeres akademi? Er det den titel?

Mike, værsgo. Du får den. Tag den med hjem og se om du kan finde plads til den i trofæskabet. Hvem ved? Måske kan du lige klemme den ind. Det er i sandhed en bedrift, I kan være stolte af. Og hvor har den bragt jer mangt og megen ære og glæde over de sidste 10 år.

Hvis I vinder mesterskabet i år, så kan jeg sgu godt forstå, at I er stolte over at have mange af jeres egne drenge med i truppen. At du er stolt over, at I har købt talenter til jeres akademi er håbløst. Det er en famlen efter en identitet, fordi I ikke har haft en. I har været dygtige købmænd og foregangsklub inden for en ny talentstrategi i Danmark, men I har altså ikke avlet talenter frem fra den midtjyske muld i særlig vid udstrækning.

Og hvad fanden har det nyttet? I har intet vundet, og I gik nærmest konkurs. I har selvfølgelig skabt hele mennesker, og det skal I være stolte af. Det skal I!
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 6. nov 2014, 20:28

Hvad er definitionen på at "udvikle talenter"? Er det at hente 16-17 årige fra konkurrenterne, træne dem i 2-3 år og så sælge dem videre? Eller er det at have langsigtede samarbejder med lokale og regionale klubber, hvor spillerne trænes af personer der følger en rød tråd i et tæt samarbejde med en superligaklub?

Så længe det er vage termer der diskuteres i, er det komplet umuligt at have en nogen som helst ordentlig debat omkring hvem der er "bedst".

Jeg er fuldt ud tilfreds med AaB's talentarbejde de senere år. Nej, vi har ikke solgt egne talenter for 100+ millioner. Til gengæld har vores talenter været medvirkende til 2 mesterskaber + 1 pokal, samt 150ish millioner kr. i indtægter og en masse fantastiske oplevelser i Europa. Det samtidig med at vores talenters niveau har været med til at stabilisere vores økonomi, så vi for første gang i mange år er nogenlunde i økonomisk balance på vores drift.

Det foretrækker jeg fremfor at have solgt Simon Kjær fra Horsens af, Fischer fra AGF og Winston fra Sønderborg, ligesom jeg foretrækker det fremfor at være i hænderne på henholdsvis en random inder, og en brite. Og det må jo være en smagssag?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 6. nov 2014, 20:40

Og nåja, omkring "hele mennesker", skal vi vel ikke mere end et par år tilbage, hvor 6 af FCM's akademispillere var anklaget for at have skiftes til at knalde en mindreårig pige, og undgik straf fordi hun havde løjet sig ældre. Steinlein var dog ikke tilfreds med spillerne, eller klubben selv, efter han først havde plapret om at deres spillere jo var "populære hos pigerne", i sædvanlig kæk stil.

Men hey, "hele mennesker!".
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 6. nov 2014, 20:48

Helt som forventeligt er der bedste bud på AaB's 15 største talenter self. En debat om titler, rovdrift og alle de gamle sange vi har hørt sunget før i 90% af alle FCM vs. AaB emner herinde! Jeg forstår sgu godt i stolte af jeres vundne mesterskaber, pokaltitel og gode resultater i Europa og jeg dybt misundelig, og ville self. gerne have byttet et Simon Kjær salg med et mesterskab! Men hvor er det bare kedeligt, at det altid er den vej man søger, så snart argumenter til AaB's fordel iforhold til det oprindelige emne i tråden slipper op..

I stjal Jesper Grønkjær i Thisted som 18 årig, Wurtz i skive som 19 årige og nu Nicolai Thomsen i Skagen (100km fra Aalborg) -Føj det ulækkert...

Mike

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 6. nov 2014, 21:08

Mike80 skrev:Helt som forventeligt er der bedste bud på AaB's 15 største talenter self. En debat om titler, rovdrift og alle de gamle sange vi har hørt sunget før i 90% af alle FCM vs. AaB emner herinde! Jeg forstår sgu godt i stolte af jeres vundne mesterskaber, pokaltitel og gode resultater i Europa og jeg dybt misundelig, og ville self. gerne have byttet et Simon Kjær salg med et mesterskab! Men hvor er det bare kedeligt, at det altid er den vej man søger, så snart argumenter til AaB's fordel iforhold til det oprindelige emne i tråden slipper op..
Det oprindelige emne var, at en debattør påstod at Brøndby havde en bedre talentefdeling end FCM. Så kom du tromlende herinde på AaB's fora om hvor ringe vores spillere havde klaret sig i Europa og at dette var en indikator for, at I var gode til talenter og vi var dårlige til det. Dette var muligvis en klodset og provokerende måde at gøre det på, men det er sikkert din overbevisning - så fred være med det. Men du kan vel ikke fortænke os andre i, også at måle på nogle andre parametre, kan du?

Og nu må du have mig undskyldt, men mange af AaB's rejects fra Europa spiller netop nu i mod selveste Dynamo Kiev i Europa League. Du skal vel også selv se den, skal du ikke?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 6. nov 2014, 21:10

Mike80 skrev:Helt som forventeligt er der bedste bud på AaB's 15 største talenter self. En debat om titler, rovdrift og alle de gamle sange vi har hørt sunget før i 90% af alle FCM vs. AaB emner herinde! Jeg forstår sgu godt i stolte af jeres vundne mesterskaber, pokaltitel og gode resultater i Europa og jeg dybt misundelig, og ville self. gerne have byttet et Simon Kjær salg med et mesterskab! Men hvor er det bare kedeligt, at det altid er den vej man søger, så snart argumenter til AaB's fordel iforhold til det oprindelige emne i tråden slipper op..

I stjal Jesper Grønkjær i Thisted som 18 årig, Wurtz i skive som 19 årige og nu Nicolai Thomsen i Skagen (100km fra Aalborg) -Føj det ulækkert...

Mike
Prøv du bare at gøre dette til en AaB vs. FCM-debat, men det var slet ikke den oprindelige præmis. Den oprindelige præmis var nemlig at FCM pt. i dine øjne skulle have titlen som DKs bedste til talentudvikling. Og ingen, absolut ingen fakta bakker det op.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 7. nov 2014, 00:01

Mike80 skrev:
Arendt skrev:
FlæskeFrank skrev:
Danni skrev:Ingen har sagt, AaB er førende i DK. Det er noget du har digtet. Der er blevet sagt, FCM ikke er førende. Noget de markedsfører sig med og det provokere selvfølgelig folk, når man ikke mener der er belæg for at sige det. Det er ikke bare i AaB, folk har det sådan. Jeg kan da også huske Niels Christian Holmstrøm sagde for år tilbage i, jeg mener det var i "fodbold uden filter", at den titel havde man taget uden at have belæg for at underbygge det.. Jeg kan sagtens finde parametre og analyser som tæller for at FCM ikke er førende. Du ser dem bare ikke. FCM kan ikke følge med flere klubber målt på spillere i landsholdsregi, hverken i ungdom eller senior. Jeres talenter har ikke vundet noget udover Fischer så vidt jeg lige ved. Det er muligt jeg har overset noget. Men lige såvel som du finder nogle parametre er der altså også andre parametre, som du bare lukker øjnene for.
Helt enig. Jeg mener ikke, at AaB er bedst til talentudvikling, men jeg mener, at AaB gør det rigtig flot i forhold til det setup, som de har valgt. Det er tilstrækkelig til mig.
Mike80 skrev:Jeg har haft nogle debatter herinde efterhånden og det må da også skærer at flere brugere jo faktisk tilkendegiver at AaB nok ikke har været dygtige nok på netop det område og også være bagefter FCM! Det ihvertfald 1. gang jeg oplever andet end blind fornægtelse.. Mike
Vi mener, at vi er dygtige nok , men er trætte af jeres og BIF's konstante udtalelse om, at I er bedst. Hvis man nu siger en påstand tilstrækkelig mange gange, så bliver det til en sandhed. Og I har sagt det rigtig rigtig mange gange, men det gør det altså ikke sandt.
Arendt skrev:Det kan dog på ingen måde diskuteres, at Brøndby er de bedste til talentudvikling i Danmark!

Det største talent, som render rundt på højeste niveau er vel Christian Eriksen, så OB er vel bedst til talentudvikling...
Jeg har lavet en analyse af FCM, og det eneste du tager med derfra er min sidste kommentar. Hvis du ser lidt objektivt på det, så er det også andre end rettroende Brøndby fans, som har den holdning. Kig på deres talentudvikling indenfor 15 år med Andreas Christensen, Pierre Emilie Højbjerg, Daniel Wass, Jens Stryger Larsen, Daniel Agger, Markus Bay, Riza Durmisi, Frederik Holst, Andrew Hjulsager, Nikolai Boilesen, Nicolai Laursen på 16 år som fik debut i pokalen, Mike Jensen, Anders Randrup fik debut for a-landsholdet, Daniel Stenderup, Kasper Lorentzen, Johan Absalonsen, Jannik Vestergaard, Dario Dumic, Patrick Da Silva samt alle deres U-landsholdspillere. Dette er fuldstændig sindssygt! Jeg kunne godt tænke mig, at AaB kunne producere så mange gode spillere.

Ja du vil sikkert angribe mig på Anders Randrup, Daniel Stenderup og Johan Absalonsen. Faktum er dog, at både Johan Absalonsen og Anders Randrup har fået debut på A-landsholdet, mens Daniel Stenderup spiller nogenlunde fast i Esbjerg.

Haha. Nej OB er ikke de bedste til talentudvikling, fordi Christian Eriksen har spillet der og er på det højeste niveau p.t ;)
Nu er akademiet i FCM kun 10 år gammelt! Men lad os da bare for sjov lave en sammenligning siden årgang 1988 på udviklede talenter. Lad os for overblikket og nemhedens skyld nøjes med at fremhæve de 15 største i henholdsvis AaB, Brøndby og FCM.. (Jeg skønner at der i FCM er ca. 35-40 spillere som i perioden har fået superliga debut eller debut i liga på højere niveau så det ville blive rodet! Jeg tror iøvrigt ikke at hverken AaB eller Brøndby kan matche det tal?)

FCM:
Winston Reid,
Simon Kjær,
Jesper Juelsgaard,
Jesper Lauritzen,
Sekue Oliseh,
Jonas Løssl,
Erik Sviatchenko,
Mads Albæk,
Sylvester Igboun,
Marco Larsen,
Lasse Vigen,
Victor Fischer,
Izunna,
Rilwan Hassan,
Mads Hvilsom

AaB? Brøndby?

Mike
Johan Absalonsen, Kasper Lorentzen, Pierre Emile Højbjerg, Andreas Christensen, Daniel Agger, Mikkel Thygesen, Nicolai Boilesen, Spelmann, Daniel Wass, Anders Randrup, Durmisi, Hjulsager, Jannik Vestergaard, Frederik Holst, Niki Zimling. De har alle spillet i Brøndby indenfor de 10 år i har haft jeres akademi.

Disse 15 er mindst lige så gode, som de 15 du nævner og der er sikkert flere, så meget er jeg heller ikke inde i Brøndby. Kan man tælle bare et par årgange tilbage kan man tilføje Kahlenberg og Krohn-Dehli. Og nu gider jeg sgu ikke komme med mere fakta til dig, for enten forholder du dig ikke til det eller også kan du ikke fatte det.
Længe leve arbejderklassen!

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 7. nov 2014, 05:06

Danni skrev:
Mike80 skrev:
Arendt skrev:
FlæskeFrank skrev:

FCM:
Winston Reid,
Simon Kjær,
Jesper Juelsgaard,
Jesper Lauritzen,
Sekue Oliseh,
Jonas Løssl,
Erik Sviatchenko,
Mads Albæk,
Sylvester Igboun,
Marco Larsen,
Lasse Vigen,
Victor Fischer,
Izunna,
Rilwan Hassan,
Mads Hvilsom

AaB? Brøndby?

Mike
Johan Absalonsen, Kasper Lorentzen, Pierre Emile Højbjerg, Andreas Christensen, Daniel Agger, Mikkel Thygesen, Nicolai Boilesen, Spelmann, Daniel Wass, Anders Randrup, Durmisi, Hjulsager, Jannik Vestergaard, Frederik Holst, Niki Zimling. De har alle spillet i Brøndby indenfor de 10 år i har haft jeres akademi.

Disse 15 er mindst lige så gode, som de 15 du nævner og der er sikkert flere, så meget er jeg heller ikke inde i Brøndby. Kan man tælle bare et par årgange tilbage kan man tilføje Kahlenberg og Krohn-Dehli. Og nu gider jeg sgu ikke komme med mere fakta til dig, for enten forholder du dig ikke til det eller også kan du ikke fatte det.
Ja, de har spillet i Brøndby! Men flere af disse spillere er jo fra en årrække der ligger 5 år længere tilbage end alderen på FCM's akademi? Er det ikke lidt "konkurrence" forskydende og misvisende for bedste talent udvikling i nyere tid, at du kan fremhæve spillere fra en periode som fysisk er 150% længere tilbage end FCM overhovedet har leget med..

Vi blir da IMO nød til at se bort fra Johan Absalonsen, Kasper Lorentzen, Daniel Agger, Mikkel Thygesen, Nike Zimling og Spellman hvis vi skal arbejde ud fra samme periode og med de samme vilkår! Og så ser jeg på ingen måde Brøndby's sidste 9 spillere overståre FCM's ditto 15?! Og da slet ikke de 6 udskiftere fra årgange efter 1988 der skal suppleres op med (det fra FCM's første kuld) når spillere som Anders Randrup og Spellman allerede er fremhævet blandt toppen..

Mike

Danni
Landshold
Landshold

Indlæg af Danni » 7. nov 2014, 06:41

Mike80 skrev:
Danni skrev:
Mike80 skrev:
Arendt skrev:
FlæskeFrank skrev:

FCM:
Winston Reid,
Simon Kjær,
Jesper Juelsgaard,
Jesper Lauritzen,
Sekue Oliseh,
Jonas Løssl,
Erik Sviatchenko,
Mads Albæk,
Sylvester Igboun,
Marco Larsen,
Lasse Vigen,
Victor Fischer,
Izunna,
Rilwan Hassan,
Mads Hvilsom

AaB? Brøndby?

Mike

Ja, de har spillet i Brøndby! Men flere af disse spillere er jo fra en årrække der ligger 5 år længere tilbage end alderen på FCM's akademi? Er det ikke lidt "konkurrence" forskydende og misvisende for bedste talent udvikling i nyere tid, at du kan fremhæve spillere fra en periode som fysisk er 150% længere tilbage end FCM overhovedet har leget med..

Vi blir da IMO nød til at se bort fra Johan Absalonsen, Kasper Lorentzen, Daniel Agger, Mikkel Thygesen, Nike Zimling og Spellman hvis vi skal arbejde ud fra samme periode og med de samme vilkår! Og så ser jeg på ingen måde Brøndby's sidste 9 spillere overståre FCM's ditto 15?! Og da slet ikke de 6 udskiftere fra årgange efter 1988 der skal suppleres op med (det fra FCM's første kuld) når spillere som Anders Randrup og Spellman allerede er fremhævet blandt toppen..

Mike
Er det ikke lidt konkurrenceforvridende, at du skal vælge fra en helt specifik årgang, hvorfra du mener FCM er godt stillet? Nu har jeg bare hurtigt nævnt 15 spillere, som alle har været 19 år eller derunder, da jeres akademi startede for 10 år siden. Altså ungdomsspillere i den tid det der akademi har eksisteret. Du kan jo heller ikke nævne 15 der er bedre fra den tid. Men det er jo flueknepperi det her. Vi kan også tage de sidste 20 år eller 30..? Eller hvis du gerne vil have øjebliksbilledet, kan vi gå 10 år frem og vælge fra årgang 95 og frem. Her kan det heller ikke bevises, at FCM skulle være bedre med sådan en liste, i øvrigt heller ikke bedre end AaB og sikkert også mange andre. Men sådan en liste handler selvfølgelig om øjnene der ser. Man kan også se på antal landsholdsspillere, hvilket er lidt mere håndgribeligt, og her er FCM heller ikke bedre, tværtimod faktisk. Og det her er slet ikke for at ramme dig eller FCM. Det er min ærlige mening. Da den her diskussion startede, gik jeg ud fra, du holdte med AaB.
Og hvorfor hele tiden tale om det akademi og 10 år. Jeg aner ikke hvornår det akademi er startet. Jeg ved bare, jeres klub er 15 år gammel og vi snakker klub målt på klub. Men jeg kan vurdere, at om vi taler 15, 10, 5 eller 2 år tilbage, kan der argumenteres for, at der er andre klubber i DK, som mindst kan måle sig med FCM.

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 7. nov 2014, 09:38

Svar til dig Danni: Kunne ikke citerer længere..

Det ikke noget jeg vælger på bagrund af kvaliteten i en bestemt årgang! Prøver lige igen.. FCM skabte som den første danske klub et fodboldakademi herhjemme. Det skete i 2004 og med årgang 1988 som første årgang! Diskutionen her kom i kølvandet på om FCM med rette kunne tillade sig, at melde ud, at de har været DK´s bedste talentudvikler siden akademiets oprindelse, og derfor giver det vel netop rigtig god mening, at sammenligne med de årgange, som har haft alder til at spille ungdomsfodbold i netop den periode?!

Jeg har aldrig sagt eller hørt FCM melde ud, at de skulle være den førende klub på talentudvikling gennem tiderne herhjemme?! Har du?? Brøndby har helt klart været førende Alltime.. FCM ændrede som den første klub bevidst strategi ved årligt at smide 10 mio i netop talentudvikling og gå benhårdt efter succes ad den vej med forbillede i akademiet i Nantes! (Det gav allerede dengang en masse klø fra fodbold dk. og alle eksperterne mente slet ikke det var vejen til succes med en så elitær tankegang her i danmark! Jeg husker specielt Hans Brun Larsen kloge sig flere steder) Derfor giver det jo ingen mening efterfølgende, at skulle måle produktet i den periode op imod de talenter og det produkt Brøndby har udviklet på 15-20-30år og bagefter tage det som en konkurencedygtig sammenligning.. Brøndbys Masterclass siger vel også en del om, at de efterhånden har følt sig overhalet på talentdelen, og følt sig nødsaget til at smide en masse penge i et projekt, som igen kan få den frem som førende klub herhjemme! - Det er de ikke i nyere tid...

Mike

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 7. nov 2014, 09:38

Gæt en klub Mike.

Morten Nordstrand
Andreas Bjelland
Uffe Bech
Thomas Kristensen
Kim Aabech
Ryan Johnson Laursen
Emil Larsen
Youssuf Poulsen
Nikolaj Larsen
Tobias Mikkelsen
Mikkel Bechmann
Brian Hamalainen
Anders AC Christiansen
Christian Nørgaard
Frederik Sørensen
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 7. nov 2014, 09:46

doukas skrev:Gæt en klub Mike.

Morten Nordstrand
Andreas Bjelland
Uffe Bech
Thomas Kristensen
Kim Aabech
Ryan Johnson Laursen
Emil Larsen
Youssuf Poulsen
Nikolaj Larsen
Tobias Mikkelsen
Mikkel Bechmann
Brian Hamalainen
Anders AC Christiansen
Christian Nørgaard
Frederik Sørensen
Så gætter jeg Lyngby!

Gæt en klub i samme periode som FCM har leget med om talentudvikling!

Uffe Bech
Ryan Johnson Laursen
Emil Larsen
Youssuf Poulsen
Nikolaj Larsen
Brian Hamalainen
Anders AC Christiansen
Christian Nørgaard
Frederik Sørensen

Mike

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 7. nov 2014, 09:57

Mike80 skrev:

Morten Nordstrand
Andreas Bjelland
Uffe Bech
Thomas Kristensen
Kim Aabech
Ryan Johnson Laursen
Emil Larsen
Youssuf Poulsen
Nikolaj Larsen
Tobias Mikkelsen
Mikkel Bechmann
Brian Hamalainen
Anders AC Christiansen
Christian Nørgaard
Frederik Sørensen
Så gætter jeg Lyngby!

Uffe Bech
Ryan Johnson Laursen
Emil Larsen
Youssuf Poulsen
Nikolaj Larsen
Brian Hamalainen
Anders AC Christiansen
Christian Nørgaard
Frederik Sørensen

Mike
Mike, det kan jo ikke være rigtigt at du SKAL bestemme præmissen for denne diskussion. Det er ligesom når børn diskuterer med argumenter alá "det gælder ikke for jeg gjorde mig ikke god" eller "det gælder ikke for jeg var ikke parat". Opstarten af akademiet skal død og pine da ikke være et fixpunkt i en diskussion om hvem der har udmærket sig mest ift. talentudvikling - det er jo plat og useriøst.

Derimod giver det mere mening hvis vi siger fra 1999 og frem, hvor jeres klub blev grundlagt. Punktum.

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 7. nov 2014, 10:07

doukas skrev:
Mike80 skrev:

Morten Nordstrand
Andreas Bjelland
Uffe Bech
Thomas Kristensen
Kim Aabech
Ryan Johnson Laursen
Emil Larsen
Youssuf Poulsen
Nikolaj Larsen
Tobias Mikkelsen
Mikkel Bechmann
Brian Hamalainen
Anders AC Christiansen
Christian Nørgaard
Frederik Sørensen
Så gætter jeg Lyngby!

Uffe Bech
Ryan Johnson Laursen
Emil Larsen
Youssuf Poulsen
Nikolaj Larsen
Brian Hamalainen
Anders AC Christiansen
Christian Nørgaard
Frederik Sørensen

Mike
Mike, det kan jo ikke være rigtigt at du SKAL bestemme præmissen for denne diskussion. Det er ligesom når børn diskuterer med argumenter alá "det gælder ikke for jeg gjorde mig ikke god" eller "det gælder ikke for jeg var ikke parat". Opstarten af akademiet skal død og pine da ikke være et fixpunkt i en diskussion om hvem der har udmærket sig mest ift. talentudvikling - det er jo plat og useriøst.

Derimod giver det mere mening hvis vi siger fra 1999 og frem, hvor jeres klub blev grundlagt. Punktum.
Okay. Det bliver altså mindre barnligt hvis der DIG som istedet bestemmer, sætter præmissen og beslutter det giver mere mening at måle fra 1999 istedet for den periode FCM netop har markedført sig som bedste talentudvikling.. hmm.. Og så et punktum ligefrem?!? Godt så...

Under alle omstændigheder er det vel et temperaments spørgsmål og jeg finder perioden efter akademiet mest målbart! Kan jeg antage at du i den bredde søgning med resultat i Lyngby talenter gennem tiderne, så også mener at FCM de sidste 10 år trodsalt har været førende..?

Mike

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 7. nov 2014, 10:23

doukas, Danni og i andre: I må forstå, at FCM er VERDENSKLASSE i alt, hvad de foretager sig. De har godt nok ikke nogen titler overhovedet, men de er stadig VERDENSKLASSE, for hvis man bare markedsfører sig sådan og siger det ofte nok, så er man VERDENSKLASSE.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Indlæg af Frank Buck » 7. nov 2014, 10:23

Damn, hvor kan en tråd da hurtigt blive fyldt med gentagelser og tomme argumenter.....

Kan I ikke bare blive enige om at I ikke er enige og næppe bliver det?

Denne tråd hedder Superliga 2014/15 og jeg har lidt svært ved at se hvorfor den så skal fyldes med ligegyldig snak om FCM?
Jeg er da fuldstændig bedøvende ligeglad med om Mike80 mener FCM er Guds gave til talentudvikling i DK. Lad da endelig bare ham beholde den tro - det er da inderligt ligegyldigt.
I mine øjne er det vigtige at få noget ud af talenterne, ikke blot at 'opdyrke' dem. Så jeg er ganske tilfreds med AaBs talentudvikling og har bestemt ikke nogle mindreværdskomplekser over for FCM hvad det angår - who cares om de har fået lidt flere millioner ved at sælge dem? Vi har derimod tjent ganske pænt på at gøre vores talenter så gode at de kunne vinde the double og score penge på den måde. Det er da langt at foretrække....
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Danni
Landshold
Landshold

Indlæg af Danni » 7. nov 2014, 10:28

Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:

Morten Nordstrand
Andreas Bjelland
Uffe Bech
Thomas Kristensen
Kim Aabech
Ryan Johnson Laursen
Emil Larsen
Youssuf Poulsen
Nikolaj Larsen
Tobias Mikkelsen
Mikkel Bechmann
Brian Hamalainen
Anders AC Christiansen
Christian Nørgaard
Frederik Sørensen
Så gætter jeg Lyngby!

Uffe Bech
Ryan Johnson Laursen
Emil Larsen
Youssuf Poulsen
Nikolaj Larsen
Brian Hamalainen
Anders AC Christiansen
Christian Nørgaard
Frederik Sørensen

Mike

Okay. Det bliver altså mindre barnligt hvis der DIG som istedet bestemmer, sætter præmissen og beslutter det giver mere mening at måle fra 1999 istedet for den periode FCM netop har markedført sig som bedste talentudvikling.. hmm.. Og så et punktum ligefrem?!? Godt så...

Under alle omstændigheder er det vel et temperaments spørgsmål og jeg finder perioden efter akademiet mest målbart! Kan jeg antage at du i den bredde søgning med resultat i Lyngby talenter gennem tiderne, så også mener at FCM de sidste 10 år trodsalt har været førende..?

Mike
Lige nu er de det i hvert fald ikke. Det viser både deres egne hold i ungdomsrækkerne og landsholdene i ungdomsrækkerne. Det er muligt, du kan finde nogle årgange indimellem hvor FCM har mange gode spillere. Men sådan er det da med mange klubber. Det kommer tit lidt i klynger..

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 7. nov 2014, 10:29

Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:

Morten Nordstrand
Andreas Bjelland
Uffe Bech
Thomas Kristensen
Kim Aabech
Ryan Johnson Laursen
Emil Larsen
Youssuf Poulsen
Nikolaj Larsen
Tobias Mikkelsen
Mikkel Bechmann
Brian Hamalainen
Anders AC Christiansen
Christian Nørgaard
Frederik Sørensen
Så gætter jeg Lyngby!

Uffe Bech
Ryan Johnson Laursen
Emil Larsen
Youssuf Poulsen
Nikolaj Larsen
Brian Hamalainen
Anders AC Christiansen
Christian Nørgaard
Frederik Sørensen

Mike

Mike
Nej, Mike. For min skyld kunne vi gå 15-20-30 år tilbage. Men det ville jo trods alt ikke være retfærdigt idet jeres klub endnu ikke var grundlagt på det tidspunkt. Det er jo netop dig der vil bestemme præmissen ved at holde fast i 2004 - jeg siger blot at det giver mere mening at starte før "FCM netop besluttede talentudvikling var en god ide". Hvis det stod til dig, så var præmissen at talentudviklingen skulle vurderes ud fra de 2 transfervinduer hvor FCM solgte talenter bedst. Men du bliver nød til at se lidt ud over din akademi-næsetip hvis du vil tages bare lidt seriøst.

Selvfølgelig finder du tiden efter akademiet mest målbart - men husk nu på kære ven, at der altså også var noget der hed FCM og talentudvikling før 2004.

Ved du hvad Mike, jeg vil give dig så meget, som at sige at FCM fra 2004-2010 var førende på talentsiden, tillykke med den titel. Men at de skulle være det lige nu, eller fra 2010-2014 findes der vist ikke noget belæg for.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 7. nov 2014, 10:52

Mike80 skrev:Svar til dig Danni: Kunne ikke citerer længere..

Det ikke noget jeg vælger på bagrund af kvaliteten i en bestemt årgang! Prøver lige igen.. FCM skabte som den første danske klub et fodboldakademi herhjemme. Det skete i 2004 og med årgang 1988 som første årgang! Diskutionen her kom i kølvandet på om FCM med rette kunne tillade sig, at melde ud, at de har været DK´s bedste talentudvikler siden akademiets oprindelse, og derfor giver det vel netop rigtig god mening, at sammenligne med de årgange, som har haft alder til at spille ungdomsfodbold i netop den periode?!

Jeg har aldrig sagt eller hørt FCM melde ud, at de skulle være den førende klub på talentudvikling gennem tiderne herhjemme?! Har du?? Brøndby har helt klart været førende Alltime.. FCM ændrede som den første klub bevidst strategi ved årligt at smide 10 mio i netop talentudvikling og gå benhårdt efter succes ad den vej med forbillede i akademiet i Nantes! (Det gav allerede dengang en masse klø fra fodbold dk. og alle eksperterne mente slet ikke det var vejen til succes med en så elitær tankegang her i danmark! Jeg husker specielt Hans Brun Larsen kloge sig flere steder) Derfor giver det jo ingen mening efterfølgende, at skulle måle produktet i den periode op imod de talenter og det produkt Brøndby har udviklet på 15-20-30år og bagefter tage det som en konkurencedygtig sammenligning.. Brøndbys Masterclass siger vel også en del om, at de efterhånden har følt sig overhalet på talentdelen, og følt sig nødsaget til at smide en masse penge i et projekt, som igen kan få den frem som førende klub herhjemme! - Det er de ikke i nyere tid...

Mike
Du rammer det meget godt her. Jeg tror ikke ret mange er uenige i, at FCM fandt et hul i talentudviklingen med akademikonceptet, som gjorde at de kom op i front. Men Brøndby mener, at de er tophold numero uno for tid og evighed fordi de indførte fuldtidsprofessionalisme i Danmark. That ship has sailed.

Både for FCM og Brøndby. I var gode, men netop de seneste 10 år er der sket rigtig meget på talentudviklingen og det er svært at se hvem, som er bedst i dag. Der er jo ingen klubber(måske OB undtaget.-)) som sjofler deres talenter mere. Sådan har det været i måske 5 år og derfor er det ikke rigtig at nogen er bedst. At BIF jo så har været nød til at fortælle om en ekstrasatsning på ungdomsholdet er jo ikke FCMs skyld. FCM har selvfølgelig betydning i den ligning, men det er ligeså meget, at alle andre klubber også har skærpet talentarbejdet og talenter derfor ikke har haft anledning til at skifte.

For nu at tage en anden selvpromoverende klub. Brøndby mener de er den største klub i DK, måske kun overhalet med et mulehår af FCK. Sidst de blev danske mestre var i 2005, altså hvis de ikke bliver mestre næste år, så er det mere end 10 år siden de blev mestre.
Kegleholdet AaB er blevet mestre 1995, 1999, 2008 og 2014, altså fire gange. I samme periode er BIF blevet mestre fem gange(1996, 1997, 1998, 2002 og 2005). Da Silkeborg vandt i 1994 vil det altså sige, at BIF kun har vundet et mesterskab mere end os de sidste 20 år. Alligevel skal vi høre på historier om, hvor mange gange større og bedre de er. Det er meget trættende og svarer til din fortælling om FCM.

Omkring talentudviklingen. Så anerkendes FCM for at have fundet en niche i talentudviklingen for 10 år siden, som kunne bringe dem frem i rækkerne. Men der er løbet meget vand i åen sidenhen og konkludere andet end de har været en af store udviklere de sidste 10 år, er helt ude i hampen. Så underkender man, hvad de andre klubber har foretaget sig sidenhen.
- FlæskeFrank

Besvar