Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Gnu » 18. nov 2014, 20:24

MHJ skrev:
Gnu skrev: Det er dig, der begynder at snakke om spillerindkøb. Det er en stråmand.

Dine indvendinger er ubegribelige. De har ingen hold i virkeligheden. Jeg beklager, at du føler dig forsmået over, at jeg påpeger dette.
Oeh, forsmaaet? Jeg paapegede vist bare hvor din argumentation var mangelfuld, saa du har vist intet at beklage. Men hvis du stadig har det skidt, kan du evt. uddybe i en PB hvorfor du er ked af det. Og hvis du har argumenter og ikke bare postulater, saa kan vi evt. fortsaette diskussionen.

Hvorfor insisterer du f.eks. paa det var en straamand efter jeg papegede at jeg havde skrevet at det var yderste konsekvens? Hvad goer mine indvendinger ubegribelige? Hvorfor er de ude at trit med virkeligheden?
Du snakker om hypotetiske spillerindkøb for at få din argumentation til at passe. Det er en stråmand.

Dine indvendinger er ubegribelige fordi:
selvfølgelig påvirker det medarbejdernes motivation, når ledelsen tydeligs har opgivet. Har du nogensinde været på en arbejdsplads og oplevet, hvilke mekanismer der gør sig gældende? Hvem gider at løbetræne på en mørk og regnvåd dag i november? Hvem gider at give den en ekstra skalle på træningsbanen? Hvem gider at gå ned i de hårde tacklinger? Det er jo ligegyldigt, når selv ledelsen forventer nedrykning.
Det har jeg efterhånden skrevet et par gange, og nu har jeg altså gentaget mig selv igen. Jeg regner ikke med, at det bliver nødvendigt at gøre det igen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 18. nov 2014, 20:42

Gnu skrev:
MHJ skrev:
Gnu skrev: Det er dig, der begynder at snakke om spillerindkøb. Det er en stråmand.

Dine indvendinger er ubegribelige. De har ingen hold i virkeligheden. Jeg beklager, at du føler dig forsmået over, at jeg påpeger dette.
Oeh, forsmaaet? Jeg paapegede vist bare hvor din argumentation var mangelfuld, saa du har vist intet at beklage. Men hvis du stadig har det skidt, kan du evt. uddybe i en PB hvorfor du er ked af det. Og hvis du har argumenter og ikke bare postulater, saa kan vi evt. fortsaette diskussionen.

Hvorfor insisterer du f.eks. paa det var en straamand efter jeg papegede at jeg havde skrevet at det var yderste konsekvens? Hvad goer mine indvendinger ubegribelige? Hvorfor er de ude at trit med virkeligheden?
Du snakker om hypotetiske spillerindkøb for at få din argumentation til at passe. Det er en stråmand.

selvfølgelig påvirker det medarbejdernes motivation, når ledelsen tydeligs har opgivet. Har du nogensinde været på en arbejdsplads og oplevet, hvilke mekanismer der gør sig gældende? Hvem gider at løbetræne på en mørk og regnvåd dag i november? Hvem gider at give den en ekstra skalle på træningsbanen? Hvem gider at gå ned i de hårde tacklinger? Det er jo ligegyldigt, når selv ledelsen forventer nedrykning.
Det har jeg efterhånden skrevet et par gange, og nu har jeg altså gentaget mig selv igen. Jeg regner ikke med, at det bliver nødvendigt at gøre det igen.
Vi aner ikke om Silkeborg havde koebt spillere hvis de ikke havde budgetteret med nedrykning. Det er bare et hypotetisk scenarie, og bestemt ikke noget mit argument er afhaengigt af som du syntes at paastaa. SE (som du sammenlignede med andetsted) har dog tidligere gjort det, bl.a sidste saeson. Saa naturligvis er det en mulig strategi for at forsoege at indhente de 10 point op. Det maa du da anerkende er en mulighed i stedet for bare at raabe straamand, som om det gavner dit argument det mindste. Det er egentlig ogsaa sagen uvedkommende hvad de bruger pengene paa, da der helt faktuelt er en kaempe forskel paa superliga og 1 div, saa uanset hvad man bruger pengene paa, saa kan det vaere forskellen paa overlevelse og konkurs.

Derudover giver det mere mening at du forholder dig til mine indvendinger (se dem laengere oppe) paa det du nu har copy/pasted, i stedet for at spamme traaden haabloest til. Og nej, du behoever ikke copy/paste det igen, tak.

edit: tak for snakken. Jeg staar af her.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 18. nov 2014, 21:29

MHJ skrev:
Gnu skrev:
MHJ skrev:

Vi aner ikke om Silkeborg havde koebt spillere hvis de ikke havde budgetteret med nedrykning. Det er bare et hypotetisk scenarie, og bestemt ikke noget mit argument er afhaengigt af som du syntes at paastaa. SE (som du sammenlignede med andetsted) har dog tidligere gjort det, bl.a sidste saeson. Saa naturligvis er det en mulig strategi for at forsoege at indhente de 10 point op. Det maa du da anerkende er en mulighed i stedet for bare at raabe straamand, som om det gavner dit argument det mindste. Det er egentlig ogsaa sagen uvedkommende hvad de bruger pengene paa, da der helt faktuelt er en kaempe forskel paa superliga og 1 div, saa uanset hvad man bruger pengene paa, saa kan det vaere forskellen paa overlevelse og konkurs.

Derudover giver det mere mening at du forholder dig til mine indvendinger (se dem laengere oppe) paa det du nu har copy/pasted, i stedet for at spamme traaden haabloest til. Og nej, du behoever ikke copy/paste det igen, tak.

edit: tak for snakken. Jeg staar af her.
Ja, det er muligt at købe et hav af spillere, men mig bekendt er det ikke en mulighed Silkeborg har luftet, så hvorfor begynder du at blande det ind i debatten? Ja, der er stor økonomisk forskel på at spille superliga og 1. division, men - og hold nu fast - det er faktisk muligt at rykke ned uden at gå konkurs. Det sker faktisk gang på gang.

Jeg har forholdt mig til dine indvendinger adskillige gange, men du må altså nøjes med copy/paste-modellen. Jeg gider ærligt talt ikke at omformulere de samme argumenter på ny bare for at tilfredsstille dig.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2014, 00:16

NIN den fromme skrev:
Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:Jeg har lidt vanskeligt ved at følge MTG's Sportschef Peter Nørrelund forargelse over at Silkeborg budgettere med at de rykker ud af landets bedste række. Visatchefen mener det er uambitiøst og stiller spørgsmål ved klubbens berettigelse i Superligaen, samt at de som klub er mindre attraktiv for tv-stationerne. At Silkeborg har set realiteterne i øjnene - de ligger sidst efter 14 runder med 4 point og en målscore på 8-23 og agerer ud fra at der er en statistisk overhængende risiko for de rykker ud, er vel ikke det samme som at kaste håndklædet i ringen? Brøndby forventer et underskud i år på mellem 160-170 millioner. Det er 120 millioner mere end de udmeldte ved årets begyndelse. AGF udråber sig igen og igen som mesterskabs favoritter når de har vundet to kampe og der efter for gode til at rykke ned. Og alligevel laver de ikke andet. Er det mere ambitiøst? Og er det mere ansvarligt?
Hans mål er vel ikke en superliga i økonomisk balance, men en superliga, hvor klubberne køber så mange og så store profiler så muligt, mens de spiller der, og så regner han vel sikkert med at der er andre fantaster klar til at poste penge i andre klubber når de første knækker halsen.

Jeg havde egentlig opfattelsen at du var - mindst - lige så kynisk som mig, men du skriver vel også bevidst naivt her?
Jeg fandt sådan set mest Nørrelunds udmelding omkring Silkeborg så ikke længere ville være attraktiv for tv-selskaberne morsom. Hvis ikke komisk. For mon den betyder, Viasat nu vil ændre deres førstevalg fra Silkeborg til FCK og BIF? Eller de fravælger kampene mod Silkeborg når de to Københavner klubber møder dem, da de tilsyneladende ingen sportslig berettigelse har i Superligaen. Spændende.
Ok, jeg venter også i åndeløs spænding på resultatet når de næste tv-kampe bliver fordelt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 19. nov 2014, 10:14

NIN den fromme skrev:Nu er, fodbold stadig en sport og ikke et af Viasat kuntig iscenesat realityshows. Der spilles om point, placeringer, mesterskab og nedrykning. Hvor klubber agerer ud fra forudsætninger, budgetter og de muligheder de nu engang har. Sådan er det i dag og sådan var det før MTG valgte at købe rettighederne til ligaen med de spændende og knap så spændende hold der nu engang er. Det er næppe anderledes i lille Danmark end i alle andre liga mht. så kaldte "freeriders" og S.U. hold. Sidste sæson var FC Vestsjælland den helt store underholdningsmagnet med 11 mand en halv meter foran eget straffesparksfelt og hvor de blev skreget tilbage igen, listede de sig tre skridt over midten. Medmindre der var tale om en dødboldsituation. Åh ja, de var sprudlende. Havde taktiske nyskabelser. Interessante profiler og spillere. Hr og fru foldbold Danmark sad med fugtige håndflader og vidste aldrig hvad de kunne forvente, stod Slagelse på menuen. FC Vestsjælland var en Kinderoverraskelse i en Kinderoverraskelse. Jeg er sikker på at Nørrelund ville opnå permanent rejsning, var der 11 mere af deres slags i ligaen
Jeg ville i hvert fald føle mig snydt, hvis jeg havde betalt 1200 for et sæsonkort til Silkeborg Stadion eller hvis jeg havde betalt over 10 millioner for TV-rettigheder til Silkeborgs kampe. Så ville jeg forvente at klubben satte alle sejl til for at præstere på et knapt så pinligt niveau i forårets kampe - selvom en nedrykning er realistisk.

Hvis det er fordi Silkeborg er på fallittens rand, kunne de jo melde det ud. Så ville ingen bebrejde dem noget.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 19. nov 2014, 15:14

Så er diskussionen om hvorvidt FCM er DKs bedste til talentudvikling lukket.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 19. nov 2014, 16:37

Yankee skrev:
NIN den fromme skrev:Nu er, fodbold stadig en sport og ikke et af Viasat kuntig iscenesat realityshows. Der spilles om point, placeringer, mesterskab og nedrykning. Hvor klubber agerer ud fra forudsætninger, budgetter og de muligheder de nu engang har. Sådan er det i dag og sådan var det før MTG valgte at købe rettighederne til ligaen med de spændende og knap så spændende hold der nu engang er. Det er næppe anderledes i lille Danmark end i alle andre liga mht. så kaldte "freeriders" og S.U. hold. Sidste sæson var FC Vestsjælland den helt store underholdningsmagnet med 11 mand en halv meter foran eget straffesparksfelt og hvor de blev skreget tilbage igen, listede de sig tre skridt over midten. Medmindre der var tale om en dødboldsituation. Åh ja, de var sprudlende. Havde taktiske nyskabelser. Interessante profiler og spillere. Hr og fru foldbold Danmark sad med fugtige håndflader og vidste aldrig hvad de kunne forvente, stod Slagelse på menuen. FC Vestsjælland var en Kinderoverraskelse i en Kinderoverraskelse. Jeg er sikker på at Nørrelund ville opnå permanent rejsning, var der 11 mere af deres slags i ligaen
Jeg ville i hvert fald føle mig snydt, hvis jeg havde betalt 1200 for et sæsonkort til Silkeborg Stadion eller hvis jeg havde betalt over 10 millioner for TV-rettigheder til Silkeborgs kampe. Så ville jeg forvente at klubben satte alle sejl til for at præstere på et knapt så pinligt niveau i forårets kampe - selvom en nedrykning er realistisk.

Hvis det er fordi Silkeborg er på fallittens rand, kunne de jo melde det ud. Så ville ingen bebrejde dem noget.
Hvis man er bange for at stå med skæg, snot og fletningerne i postkassen som forbruger, skal man jo helt holde sig fra at bruge sine surt opsparede penge på ting hvor udfaldet ikke er givet på forhånd og i stedet investere i samleboksen af Det Lille Hus på Prærieren hvor der er drama op -og nedture, men hvor alt ender godt til sidst og Charles Ingalls altid giver sig 100%. Jeg er sikker på, at GF's fans føler det samme tomrum som Silkeborg med en hjemmesejr hver andet år på trods af bestyrelsen evige udmeldinger om den næste storhedstid ligger lige omkring det næste hjørne.

Ang. de 10 millioner for fodboldrettighederne. Så har MTG da de skrev den check ikke skænket 80% af klubberne i ligaen så meget som en tanke og slet ikke oprykkerne. Deres fokus er og har været og vil være Brøndby og FCK. End ikke et storspillede og målscorende mesterhold sidste sæson kunne få dem til at fravige et kronisk midterhold fra Vestegnen som første prioritet.

Der er mange måder at agere på i fodboldlandskabet og jeg kan på ingen måde se, at Silkeborgs er mere uambitiøs eller at man har givet op i forhold til Brøndby som kun med en sidste sekunds redning og endnu en rig onkel har forpurreret både nedrykning og konkurs til landets næstbedste række. Er det 12 af den slags klubber Nørrelund efterlyser, for så er det ikke meget Superligafodbold han får for sine mange penge på den lange bane.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2014, 17:44

Yankee skrev:

...og hvis du var kreditor eller aktionær.

Der er vel heller ikke nogen der har sagt at de ikke vil forsøge at klare frisag.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 20. nov 2014, 10:53

NIN den fromme skrev: Hvis man er bange for at stå med skæg, snot og fletningerne i postkassen som forbruger, skal man jo helt holde sig fra at bruge sine surt opsparede penge på ting hvor udfaldet ikke er givet på forhånd og i stedet investere i samleboksen af Det Lille Hus på Prærieren hvor der er drama op -og nedture, men hvor alt ender godt til sidst og Charles Ingalls altid giver sig 100%. Jeg er sikker på, at GF's fans føler det samme tomrum som Silkeborg med en hjemmesejr hver andet år på trods af bestyrelsen evige udmeldinger om den næste storhedstid ligger lige omkring det næste hjørne.

Ang. de 10 millioner for fodboldrettighederne. Så har MTG da de skrev den check ikke skænket 80% af klubberne i ligaen så meget som en tanke og slet ikke oprykkerne. Deres fokus er og har været og vil være Brøndby og FCK. End ikke et storspillede og målscorende mesterhold sidste sæson kunne få dem til at fravige et kronisk midterhold fra Vestegnen som første prioritet.

Der er mange måder at agere på i fodboldlandskabet og jeg kan på ingen måde se, at Silkeborgs er mere uambitiøs eller at man har givet op i forhold til Brøndby som kun med en sidste sekunds redning og endnu en rig onkel har forpurreret både nedrykning og konkurs til landets næstbedste række. Er det 12 af den slags klubber Nørrelund efterlyser, for så er det ikke meget Superligafodbold han får for sine mange penge på den lange bane.
I forhold til alle normale virksomheder ville du have helt ret. Men fodboldklubber er ikke normale virksomheder. De lever af, at folk gider bruge deres søndag eftermiddag på at tage på stadion. Når folk så hører at Silkeborg egentlig bare går og venter på at der står 1. august på kalenderen og Næstved kommer på besøg - jamen, så er det da ikke underligt hvis Silkeborgenserne hellere vil bruge deres søndag eftermiddag på at se håndbold eller formel 1. Det er bare så ultra-kynisk en tankegang af Silkeborg at jeg krummer mine tæer.

Hvad vil Silkeborg overhovedet med tilværelsen hvis ikke de vil gøre det bedst mulige udtryk når de nu endelig er i Superligaen? De har knoklet løs i en hel sæson i 1. division for at kvalificere sig, og når de så endelig er oppe går de bare og venter på at det er slut så de kan komme til at knokle for at rykke op igen. Det er en meget mærkværdig logik, der minder lidt om de folk, der mente, at AaB skulle spare spillere i Europa League.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 20. nov 2014, 11:40

Med det nye underskud i Brøndby må de da snart have brugt de 200m de fik ind?

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 20. nov 2014, 11:58

gravballe skrev:Med det nye underskud i Brøndby må de da snart have brugt de 200m de fik ind?
Well, både og. De har på papiret tabt 150 mio kr, men af dem var "kun" 35 mio kr. i rigtige penge. De havde altså et driftsunderskud på 35 mio kr, trods salget af kolossen fra Køge.

Resten var i kontraktværdier og andet, som tæller ifht egenværdien, men som ikke er rede penge. Det er blandt andet værdiden af deres fejlindkøb som er blevet nedskrevet (se nordmændene).

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. nov 2014, 12:06

Yankee skrev:
NIN den fromme skrev: Hvis man er bange for at stå med skæg, snot og fletningerne i postkassen som forbruger, skal man jo helt holde sig fra at bruge sine surt opsparede penge på ting hvor udfaldet ikke er givet på forhånd og i stedet investere i samleboksen af Det Lille Hus på Prærieren hvor der er drama op -og nedture, men hvor alt ender godt til sidst og Charles Ingalls altid giver sig 100%. Jeg er sikker på, at GF's fans føler det samme tomrum som Silkeborg med en hjemmesejr hver andet år på trods af bestyrelsen evige udmeldinger om den næste storhedstid ligger lige omkring det næste hjørne.

I forhold til alle normale virksomheder ville du have helt ret. Men fodboldklubber er ikke normale virksomheder. De lever af, at folk gider bruge deres søndag eftermiddag på at tage på stadion. Når folk så hører at Silkeborg egentlig bare går og venter på at der står 1. august på kalenderen og Næstved kommer på besøg - jamen, så er det da ikke underligt hvis Silkeborgenserne hellere vil bruge deres søndag eftermiddag på at se håndbold eller formel 1. Det er bare så ultra-kynisk en tankegang af Silkeborg at jeg krummer mine tæer.

Hvad vil Silkeborg overhovedet med tilværelsen hvis ikke de vil gøre det bedst mulige udtryk når de nu endelig er i Superligaen? De har knoklet løs i en hel sæson i 1. division for at kvalificere sig, og når de så endelig er oppe går de bare og venter på at det er slut så de kan komme til at knokle for at rykke op igen. Det er en meget mærkværdig logik, der minder lidt om de folk, der mente, at AaB skulle spare spillere i Europa League.
Har Silkeborg meldt ud at de giver op? De budgetteret realistisk. Noget man vel er forpligtiget til og som mange andre virksomheder burde lære af.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. nov 2014, 12:14

Hvem er mand for at undersøge denne til bunds, finde fejl og justere den til AaBs fordel? :)

http://m.bt.dk/superligaen/den-store-ta ... nkurrenter" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Re: Sv: Superliga 2014/2015

Indlæg af budo » 20. nov 2014, 12:43

Køllen I Møllen skrev:Hvem er mand for at undersøge denne til bunds, finde fejl og justere den til AaBs fordel? :)

http://m.bt.dk/superligaen/den-store-ta ... nkurrenter" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis det var et bare tilnærmelsesvist seriøst medie, gjorde jeg det gerne. Men livet er sq for kort, til at bruge tid på BTs shortcomings :)

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 20. nov 2014, 12:44

Eksil skrev:
gravballe skrev:Med det nye underskud i Brøndby må de da snart have brugt de 200m de fik ind?
Well, både og. De har på papiret tabt 150 mio kr, men af dem var "kun" 35 mio kr. i rigtige penge. De havde altså et driftsunderskud på 35 mio kr, trods salget af kolossen fra Køge.

Resten var i kontraktværdier og andet, som tæller ifht egenværdien, men som ikke er rede penge. Det er blandt andet værdiden af deres fejlindkøb som er blevet nedskrevet (se nordmændene).
Tak for gennemgangen. Man havde lige håbet de snart have brændt alt af.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. nov 2014, 12:45

Køllen I Møllen skrev:Hvem er mand for at undersøge denne til bunds, finde fejl og justere den til AaBs fordel? :)

Man kunne jo se på hvor mange af deres talenter der spiller på eget hold også - og hvordan det hold har klaret sig i DK og europæsik i den periode.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. nov 2014, 13:15

At Brøndby banker alle konkurrenter er vel også lidt af en sandhed med modifikationer.
Af de spillere der nævnes som eksempler er der jo kun 1 af dem der har været profil for BIF, og en enkelt der har spillet i mangel af bedre. Brøndby har, i mine øjne, DKs bedste ungdomsafdeling, men det er ikke det samme som de er gode til talentarbejde. For det synes jeg ikke BIF har været de sidste mange år. De store talenter fra BIF er spillere som Højbjerg, Boilesen, Andreas Christensen og til dels Jannik Vestergaard (hvis man skal tage fra de sidste par år), men ingen af disse har gjort en forskel, eller så meget som spillet en kamp af betydning for BIFs førstehold. På det punkt synes jeg AaB, FCM, FCN og også EfB er bedre end BIF. Ingen af de 3 klubber har dog samme ungdomsafdeling som BIF. BIF mangler dog stadig en del mht at integrere unge talenter på 1. holdet. På det nuværende hold er det vel kun Durmisi og Holst der er egne talenter, resten er købt. Okay, Dumic får også spilletid, men han er jævnt ringe, så ingen grund til at inddrage ham. Det er ikke fordi man har haft en længere plan med ham. Man har allerede lavet flere forsøg på at opgradere hans plads. At Per Rud så ikke er den bedste i verden til at spotte gode centerforsvarer siger jo ikke så meget om Dumic.
Der synes jeg hvertfald vi er bedre til at inddrage unge talenter i truppen (AaB talenter eller ej), de sidste par år kan man jo nævne Helenius, Kusk, Thomsen, Larsen, Thelander, Ahlmann, Dalsgaard. Alle spillere (minus Thelander) der aldrig har været de helt store forventninger til (læs: i DBU regi), men som alligevel har udviklet sig til profiler i suppen. Af kommende spillere kan man her nævne Andreas Bruhn der er ved at få en rolle at spille. Hvad har BIF præsteret de sidste par år på den front? Jens Stryger? Mike Jensen? Jeg er ikke imponeret. Daniel Wass kan selvfølgelig også nævnes, men det ændrer ikke det store.

Her vil den hurtigere Brøndby fan så påpege at de største talenter fra BIF er røget til store europæiske klubber inden de har nået førsteholdet, og det er da også rigtigt, men det er her BIF ikke er gode nok til at give de næstbedste talenter chancen, for hvis de(n) bedste kan ryge til klubber som Chelsea, Bayern, Inter og Ajax, så burde de næstbedste jo uden de større problemer have et niveau der kan være med på suppen. Og andre klubber har jo samme "problem". AaB har sendt Lucas til Ajax og Jakob Laursen til Juve, mens FCM har sendt Vigen til Fulham, Fischer til Ajax osv.

Så det burde nærmere være at BIF har suppens, eller DKs bedste ungsomsafdeling, og ikke bedste talentarbejde.
Hvem der præcis er bedst her ved jeg ikke, men det er hvertfald, imo, rimelig tæt mellem os, FCM og EfB.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 20. nov 2014, 13:22

AaB har i denne sæson givet 7.486 spilleminutter til home grown players

FCM har givet 6.466 spilleminutter (Izunna, Igboun og Hassan inkl)

Brøndby har givet 5.935 minutter.

Mesterskabssæsonen fordelte sig således.

AaB gav 15.860 minutter til home grown players (eksl. Ahlmann, Spalvis, Nicolai Larsen og Dalsgaard - 7.550 minutter)

FCM gav 19.549 minutter

Brøndby gav 10.345 minutter.

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 20. nov 2014, 20:08

Den store talentkrig: Brøndby banker alle konkurrenter! WOW...

Fremragende journalistisk drejning af Brøndby Tidende's nye journalist Emil Broo Holm (ansat august 14) Praktikanten har tydeligvis fået besked på at International centre for sports studie's undersøgelse ikke har været spændende nok iforhold til den målgruppe fra Vestegnen man så gerne vil pleje..

Den oprigtige undersøgelse: http://www.football-observatory.com/IMG ... ract-2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

...Har jo ellers, for den objektive læser, masser af national interesse! Man kan bla. På side 7 læse at FCM og AaB ligger henholdsvis nr. 1 og 2 iforhold til den brugte procentdel egentalenter i deres 1. Holds kampe i ligaer uden for de 5 største ligaer. Men den slags pjat er self. Ikke interessant nok i sig selv! Det iøvrigt også pudsigt at Brøndby med Emil's optælling ikke er at finde på en 7 plads i level 2 hold på side 8 i undersøgelsen, hvor de jo ellers burde høre hjemme hvis tallet holder.

Der self. Heller ikke nogen pointe i at Brøndby har aktive spillere som er 6-7 år ældre end FCM's første akademi årgang! Altså fra det tidspunkt hvor den omtalte "talentkrig" vel i virkeligheden først blev sparket igang! Jo, Brøndby banker alle...

Mike

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. nov 2014, 20:39

Den originale undersøgelse giver jeg heller ikke meget for. Som brugeren Acebone pointerede på bold, så er det kun topligaer der tælles med, hvilket da er fint nok, bortset fra at ligaer som den norske, finske, slovenske osv. alle tælles med, mens ligaer som serie-b, Championsship og 2.BuLi, for lige at nævne de mest åbenlyse, ikke tælles med. Så derfor tæller spillere som Lasse Vigen og Yussuf Poulsen ikke med, mens store AaB talenter som Kasper Jensen tæller med.

Besvar