FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: FM

Indlæg af Buzz Killington » 10. dec 2014, 18:05

Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg har en nevø som skal have FM i julegave. Men nymodens computere har jo ikke disk-drev. Hvordan gør man med computerspil nu om stunder??
dåwnloader via steameller lign.

FM2015

http://www.pricerunner.dk/pl/701-300168 ... oad&sort=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Forsinket tak. For lige at være sikker, FM er et strategispil, ikke?? Det hvor man spiller selv hedder Fifa?
Nej, det er et simulationspil! Et strategispil er noget helt helt andet! (Men jo, som Poker driller, det er FM og ikke FIFA han skal ha')

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. dec 2014, 18:08

Poker-One-Kenobi skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg har en nevø som skal have FM i julegave. Men nymodens computere har jo ikke disk-drev. Hvordan gør man med computerspil nu om stunder??

FM2015

http://www.pricerunner.dk/pl/701-300168 ... oad&sort=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Forsinket tak. For lige at være sikker, FM er et strategispil, ikke?? Det hvor man spiller selv hedder Fifa?

Jesus, har du været frosset ned i 20 år? ;)

Jo, det er rigtigt forstået, grauballemand.
Ha ha, nej. Jeg er bare blevet voksen og forstår ikke voksne der spilder deres tid på computerspil. Sidst jeg spillede FM var 98-versionen :)
Og jeg spørger herinde fordi det er til en gave.
Når jeg googler kan man se en masse fin grafik fra kampe, husker ikke det gamle (rigtige) fm som et spil hvor man så kampene også? Men det er også 16 år siden sagde Grauballemanden...

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. dec 2014, 21:57

Køllen I Møllen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:

FM2015

Ha ha, nej. Jeg er bare blevet voksen og forstår ikke voksne der spilder deres tid på computerspil. Sidst jeg spillede FM var 98-versionen :)
Når jeg googler kan man se en masse fin grafik fra kampe, husker ikke det gamle (rigtige) fm som et spil hvor man så kampene også? Men det er også 16 år siden sagde Grauballemanden...
"Computerspil" [sic] giver vel mindst ligeså meget mening som onani?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 11. dec 2014, 08:49

Poker-One-Kenobi skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:

FM2015

"Computerspil" [sic] giver vel mindst ligeså meget mening som onani?
Eller film, tv, musik, laese en bog, gaa en tur i skoven, drikke en oel, eller SE FUCKING FODBOLD.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 11. dec 2014, 09:59

Det flugter vel lidt med FaceBook diskussionen vi havde for nogen tid siden. FB finder jeg for værende et totalt latterligt koncept, givet grunde fremlagt dengang - samt det faktum at det er DIG som bruger som er produktet. FB Inc. skovler milliarder af USD ind på at sælge dine mønstre og data til højstbydende. Klamt.

Anyway, så synes jeg faktisk også det er spild af tid at sidde og spille computerspil, som en voksen mand. Jeg er mere tilhænger at deltage i den virkelige verden.

Derfor synes jeg ikke man kan sammenligne computerspilleri (er det et ord?) med drikke øl, gå til fodbold, gå en tur i skoven osv. osv. da de sidstnævnte er noget der foregår herude i den virkelige Verden. Man kan også være sammen - sådan rent fysisk og ikke virtuelt - med andre når man gør det. Leve livet.
Det samme gælder vel også onani - selvom det nok mere er en disciplin der ikke foregår i "samspil" med andre. Men hver sin smag naturligvis.

Læse en bog er også noget der kan berige dig og gøre dig klogere (vitaminer til hovedet) og som kan give anledning til debat med andre.

Ikke nogle virtuelle stats på en fodboldspiller eller en troldmand som kan kaste en forbandelse på din højre storetå i et computerunivers. Det er for børn.

Min mening. Jeg ved den kun deles med de færreste mennesker.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 11. dec 2014, 10:32

astonvilla skrev:Det flugter vel lidt med FaceBook diskussionen vi havde for nogen tid siden. FB finder jeg for værende et totalt latterligt koncept, givet grunde fremlagt dengang - samt det faktum at det er DIG som bruger som er produktet. FB Inc. skovler milliarder af USD ind på at sælge dine mønstre og data til højstbydende. Klamt.

Anyway, så synes jeg faktisk også det er spild af tid at sidde og spille computerspil, som en voksen mand. Jeg er mere tilhænger at deltage i den virkelige verden.

Derfor synes jeg ikke man kan sammenligne computerspilleri (er det et ord?) med drikke øl, gå til fodbold, gå en tur i skoven osv. osv. da de sidstnævnte er noget der foregår herude i den virkelige Verden. Man kan også være sammen - sådan rent fysisk og ikke virtuelt - med andre når man gør det. Leve livet.
Det samme gælder vel også onani - selvom det nok mere er en disciplin der ikke foregår i "samspil" med andre. Men hver sin smag naturligvis.

Læse en bog er også noget der kan berige dig og gøre dig klogere (vitaminer til hovedet) og som kan give anledning til debat med andre.

Ikke nogle virtuelle stats på en fodboldspiller eller en troldmand som kan kaste en forbandelse på din højre storetå i et computerunivers. Det er for børn.

Jeg har lært mange ting ved at spille computerspil som knajt. Havde jeg eksempelvis ikke brugt så mange timer på Pirates! på C-64, så kendte jeg ikke ret meget til geografi i Karibien! :)

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 11. dec 2014, 12:14

le Cid skrev:
astonvilla skrev:Det flugter vel lidt med FaceBook diskussionen vi havde for nogen tid siden. FB finder jeg for værende et totalt latterligt koncept, givet grunde fremlagt dengang - samt det faktum at det er DIG som bruger som er produktet. FB Inc. skovler milliarder af USD ind på at sælge dine mønstre og data til højstbydende. Klamt.

Jeg har lært mange ting ved at spille computerspil som knajt. Havde jeg eksempelvis ikke brugt så mange timer på Pirates! på C-64, så kendte jeg ikke ret meget til geografi i Karibien! :)
Jeg ville aldrig være blevet så god til engelsk hvis jeg ikke havde gamet så meget FM, startede før det kom med dansk tekst, og holdte mig til det engelske lige siden.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 11. dec 2014, 13:17

Le cid og Dukas: Nu skriver jeg også om voksne mennesker. Det er fint nok at børn leger med forskellige redskaber, herunder computerspil (hvilket også kan udvikle dem motorisk og på andre fronter).

Men voksne mennesker som sidder og spiller computerspil giver meget lidt mening for mig, og er deri enig med Køllen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 11. dec 2014, 15:10

Jeg kunne vaere med saa langt som hvis du skrev at du ikke selv syntes computerspil er sjovt, men naar du har en holdning om hvad andre boer eller ikke boer goere i denne sammenhaeng bliver jeg smaaprovokeret. Og du faar det til at lyde som om at hvis man spiller computerspil, saa er det det man udelukkende goer. Og hvis det var tilfaeldet kunne vi da sagtens blive enige om at det var et problem.

Foerst og fremmest, saa koeber jeg slet ikke at distinktionen mellem den virkelige og den uvirkelige verden er relevant i forhold til om noget er vaerd at bruge sin tid paa. Hvorfor skulle det vaere noget specielt overhovedet? Jeg faar ligesaa meget ud af at spille computer, som en anden faar ud af at skrue paa hans veteranbil, lave musik, male eller spille golf. I FM f.eks. kan det fascinere mig vildt meget at skabe den perfekte taktik og skrue paa de forskellige knapper indtil det hele paa smuk vis koere. Det er som at komponere et mestervaerk. Eller naar man i et andet spil har slaaet det paa hoejeste svaerhedsgrad, saa er det som naar man har gaaet banen i golf langt under par. Om det er paa en skaerm, eller om det er paa en bane er irrelevant. Begge dele er kun ligesaa aegte som det man ligger i det. Og det er virkeligt at man har slaaet spillet.

Og til den med boeger, saa er det i de fleste tilfaelde ren og skaer tidsfordriv, paa linje med 'de unge moedre' Det er ikke noget man bliver klogere af. Og hvis det er for at kunne snakke om det senere, ja, saa tjek lige denne traad. Jeg kan love dig for man kan snakke om computerspil. Og man kan ogsaa spille computerspil socialt, hvis man lyster. At man saa ikke noedvendigvis sidder ved siden af hinanden, er hamrende ligegyldigt. Og selvom jeg nyder at vaere sammen med andre fornuftige mennesker, saa er nogle af de fedeste sociale oplevelser jeg har haft, vaeret sammen med andre gennem computeren. Og sidst men ikke mindst, saa vil jeg paastaa at der er masser af laerdom at hente i computerverdenen. Som andre naevner, saa fremmer det engelskkundskaberne. Og spil som Civilization gjorde mig vildt interesseret i historie og geografi. Derudover gjorde moralske dilemmaer i forskellige adventure og rollespil mig interesseret i filosofi (som jeg i dag lever af).

Men jo da, at bare spille computer er da ikke det fedeste i verden. Men det er at se fodbold 24/7, eller spille golf da heller ikke. Men som en hobby kan jeg slet ikke se problemet, eller hvorfor det skulle vaere specielt for boern. Gennemsnits gameren (som det vist hedder) er omkring 30 aar, og masser af spil bliver udviklet til voksne. Jeg kan slet ikke se problemet. Er du sikker paa det ikke bare er snobberi eller konservatisme?

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 11. dec 2014, 18:11

Køllen i Møllen, du skal måske kigge på det der http://store.steampowered.com/" onclick="window.open(this.href);return false; det er der, du skal aktivere spillet igennem.
Det skal du have hentet og installeret
Desværre ikke nok, bare at smide skiven i pc -
Men et fantastisk spil, så kom du bare i gang igen, også med siden 98 :)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. dec 2014, 19:54

birk skrev:Køllen i Møllen, du skal måske kigge på det der http://store.steampowered.com/" onclick="window.open(this.href);return false; det er der, du skal aktivere spillet igennem.
Det skal du have hentet og installeret
Desværre ikke nok, bare at smide skiven i pc -
Men et fantastisk spil, så kom du bare i gang igen, også med siden 98 :)
Det er købt til gave. Jeg er voksen og bruger derfor ikke tid på computerspil. Mig og A Villa er sådan nogle gammeldags klovne der går rundt udenfor i den virkelige verden :)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. dec 2014, 09:01

Køllen I Møllen skrev: Jeg er voksen og bruger derfor ikke tid på computerspil. Mig og A Villa er sådan nogle gammeldags klovne der går rundt udenfor i den virkelige verden :)
Du mener når du ikke har travlt med at skrive herinde, eller stille spørgsmål til dit nyeste Apple produkt i "Jeg søger en" tråden" ?

Du er debatsidens mest aktive bruger, efter JSJ trak sig.

Gå dog ud i den virkelige verden og konverser i stedet for.

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Corona » 12. dec 2014, 11:11

Hanga skrev:
Køllen I Møllen skrev: Jeg er voksen og bruger derfor ikke tid på computerspil. Mig og A Villa er sådan nogle gammeldags klovne der går rundt udenfor i den virkelige verden :)
Du mener når du ikke har travlt med at skrive herinde, eller stille spørgsmål til dit nyeste Apple produkt i "Jeg søger en" tråden" ?

Du er debatsidens mest aktive bruger, efter JSJ trak sig.

Gå dog ud i den virkelige verden og konverser i stedet for.
Oh, snap!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 1. feb 2015, 16:13

Naa, saa fik jeg endelig fingrene i FM2015. Jeg er i gang med at brygge en ordenlig AaB taktik sammen, men indtil da, saa lige et par AaB observationter efter en lille haandfuld kampe:

1) Boersting er suveraen som 'raumdeuter' ude paa floejen. Stik ham lidt traening saa han kan vende sig til pladsen, og saa bliver han immer geil.
2) Man kan stadig saelge spillere alt for dyrt. Halvdelen af Pr.L klubberne boed paa Blaabjerg, og alle accepterede et bud paa 24 millioner. Men husk at bede bestyrelsen om at beholder en stoerre procentdel af transferindtaegterne. De sagde ja, og jeg fik dermed 80% af Blaabjergsalget.
3) I forlaengelse af 2), saa virker "tricket" med at forhoeje spillernes pris ved spilstart stadig, og man kan sagtens flytte asking price til over 24 mil for samtlige spillere (sikkert ogsaa hoejere), uden de begynder at brokke sig. Det afholder de andre klubber fra at byde paa spillerne. Men husk at goere det lige saa snart man overtager en klub, eller keober en spiller. Hvis man venter, bliver de sure.
4) Rokkedal og Opondo kan biddrage lige fra start.
5) AK og Helenius er et urealistisk godt angrebsmakkerpar.

Er der forresten nogen der kan anbefale nogle must buy relativt billige spillere unde 24 der kan forstaerke truppen? Har omkring 20 mil at goere godt med.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 1. feb 2015, 18:01

Der er et par nordmænd som Kristoffer Ajer og Marius Lundemo, hvor sidstnævne var en super erstatning for Würts/Risgaard på sigt.

Derudover er Pavel Savitskiy fuldstændig blæst. Men rigtig svær at få fat på, da han er eftertragtet. I første sæson stjal Dinamo Moskva ham gratis fra hans oprindelige klub, og nu her 4 år senere ser han sådan her ud, efter Tottenham i sæson 3 hentede ham for 215 millioner:

Billede
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 1. feb 2015, 22:57

Tak Frygah, vil tjekke dem ud.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 3. mar 2015, 11:23

Nogen der ved om der er sket noget med AaB-spillernes CA og PA efter transferupdaten er kommet ud?
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. mar 2015, 22:29

Lucas Kuskenius skrev:Nogen der ved om der er sket noget med AaB-spillernes CA og PA efter transferupdaten er kommet ud?
Jeg har desværre ikke haft tid til at justere dataen, så hvis noget er ændret, er det sket med Søren Nørbæks hånd (chefresearcher).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 4. mar 2015, 23:50

Er der andre der oplever at man pludselig ikke modtager talenter længere efter en årrække? Har et spil hvor jeg er en 7-8 sæsoner inde, og jeg får ikke længere regen spillere ind. Der står der har været nogen i klubben, men de er allesammen forsvundet igen inden jeg overhovedet har hørt noget som helst om dem. Lidt ærgeligt da 2 af dem er blevet samlet op af hhv Gladbach og Arsenal og ser ud til at være helt fornuftige talenter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 5. mar 2015, 00:36

jonas386 skrev:Er der andre der oplever at man pludselig ikke modtager talenter længere efter en årrække? Har et spil hvor jeg er en 7-8 sæsoner inde, og jeg får ikke længere regen spillere ind. Der står der har været nogen i klubben, men de er allesammen forsvundet igen inden jeg overhovedet har hørt noget som helst om dem. Lidt ærgeligt da 2 af dem er blevet samlet op af hhv Gladbach og Arsenal og ser ud til at være helt fornuftige talenter.
Maaske havde din talentchef tidligere ansvaret for at skrive kontrakter med og hente talenter, saa det ligesom var paa autopilot. Siden er der saa sket et eller andet (f.eks. har du fyret ham), saa nu er det dit ansvar. Men da det plejer at koere af sig selv, har du glemt selt at skrive kontrakter med trialisterne.

Eller maaske er det bare endnu en bug.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar