Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. dec 2014, 01:03

frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:3 korsbåndsskader i et og samme kalender år... 2014 er i sandhed rekordernes år for AaB. Det er jo fuldstændigt uhørt og urimeligt uheldigt :(

For pokker hvor er det synd for Gorter, og på godt nordjysk pissetræls for AaB.

Skal der hentes en erstatning, eller tør man tro på at Ahlmann kommer så meget i spil i foråret at han og Blåbjerg kan deles om kampene, når vi kommer lidt ind i forårssæsonen?

Jeg tvivler på at Gorter har været specielt billig at leje, og tvivler på at man bare kan stoppe lejemålet fordi han uheldigvis er blevet langtidsskadet i kamp for AaB. Hvorfor skulle AZ være interesseret i at få en større lønudgift, til en spiller de ikke kan benytte i hele perioden? Derfor er der selvfølgelig også noget økonomisk i det, og en anden back som har offensive kvaliteter a la Gorter er næppe billig, og han findes i hvert fald ikke umiddelbart i Danmark. Endnu sværere vil det selvfølgelig være at finde en spiller med Ahlmann's klasse, for selv om Gorter er en dygtig spiller, bidrager han trods alt ikke med hvad Ahlmann bedrev før sin skade.

For helvede da også.

EDIT: Hvordan mon status egentlig er på Barrett i OB? Er han mon fortsat skadet, eller er han mon blot ikke en spiller efter Ove's hoved? Han ville efter min mening være den perfekte signing, også når vi ser frem mod den dag Ahlmann ryger til udlandet.
Barrett har været meget skadet og har derfor ikke spillet meget for OB.

Har lige læst på Twitter at Ahlmann har fortalt en af Nordjyskes journalister, at han først er klar i den nye sæson :@

Nu skal der satses på Blåbjerg eller en erstatning og nej Patrick dur stadigvæk ikke som venstre back!
Jeg er klar over at Barrett har haft en alvorlig skade, og derfor ikke har spillet. Men sidst i oktober hed det sig at han var ved at være klar, og jeg har ikke bidt mærke i at have set noget til ham siden.

http://www.bold.dk/nyt/barrett-paa-vej-tilbage-for-ob" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er da meget muligt at han stadig har været skadet, men det er vel heller ikke helt utænkeligt at han ikke helt er en spiller efter Ove's smag, når man kender Ove er det ikke helt umuligt. En spiller som Lucas Jensen virker f.eks. til at være langt fra spilletid.

Det kan også være at Barrett bare slet og ret er vejet og fundet for ung til OB (og Ove) :)

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 13. dec 2014, 07:35

jonas386 skrev:
Hvis man ser på, hvor lidt vores angribere egentlig får at arbejde med, så tror jeg vi kunne stille Ronaldo og Messi derop uden at få gevinst!
Problemet ligger vel netop i at vi mangler en type der kan noget på egen hånd og afgøre kampene, eller om ikke andet vende dem, når spillet ikke fungerer optimalt. Jeg synes egentlig vi har rigeligt af kreative oplægger typer, men vi mangler en mand i front der kan tage 2-3 mand og så hamre den i kassen som vi så Kusk gøre det i sidste sæson. Så netop Messi og Ronaldo tror jeg egentlig kunne være meget belejlige at have til det job ;)
Vores midtbane, og angribere, havde jo stor gavn af at modstanderen hele tiden var opmærksom på Kusk, og/eller Jönsson. Det giver bare de andre spillere mere plads og derved mere frihed til at få puttet et par bolde i kassen.
En bruger herinde skrev sidste år at manden i front blot skulle møde op for at blive topscorer, og det mener jeg egentlig ikke er videre forkert. Se en spiller som Spalvis der i mange situationer var uhyggeligt fri fordi der konstant var fokus på Kusk, Jönsson eller Thomsen og derfor fik han mere plads, og fik derfor scoret en del mål. Den store forskel i år er at der ikke er den her offensive profil der kan lave de her helt sindsyge ting på egen hånd, og derfor kan helt almindelig zoneopdækning sagtens forsvares fremfor den mandsopdækning Kusk især var offer for sidste sæson.

Kan vi finde en angriber der kan lidt af det hele i boksen, men som af gud ved hvilken grund ikke får det til at fungere i en større liga, så vil jeg bestemt ikke klage, men man skal selvfølgelig heller ikke være blind for at den slags ofte koster penge. Men til den nuværende trup kan det være en helt udmærket tilføjelse. For hvis offensiven først kører så tror jeg også på defensiven følger med. Som det er nu, så må det være sygt frustrerende at være defensiv spiller fordi man VED målet skal holdes rent før vi henter en sejr, og derfor tror jeg også vi ser mange flere fejl i år fordi presset ganske enkelt er større på defensiven end den var sidste år.
Sidste år var det jo ikke noget problem at modstanderen scorede til 1-0, for så scorede vi da bare 3 mål. Det sker ikke rigtigt i år.
Jeg synes jo dette efterår har vist præcis, at vi netop IKKE har den kreative mand på midtbanen (Som du jo også beskriver vi havde i Kusk)
Jeg vil stadig mene at vi mangler manden som kan føre bolden frem til de to mand fremme. Ham som kan drible med fart.
Bruhn har helt sikkert potentialet. Han har bare været kørt alt for hårdt (Klart med alle de kampe vi har haft) Jeg tror faktisk også Thrane kunne være en løsning.
Wichman og Børsting er to gode spillere. Men fart har de ikke! Så når midtbanen består af Würtz, Risgård, Wichman og Thomsen. Ja så kan jeg kun pege på en af de 4, som kan sætte en mand! Det tror jeg også godt vores modstandere her hjemme kan se (Altså hvem af de 4, som skal føre bolden frem)
Jeg tror både angriberne og ikke mindst Thomsen lider under, vi ikke har Kusk mere. Han tog så meget pres væk fra de andre. Vi kunne ALTID spille bolden ud på ham og håbe på han kunne lave det uventede. Den løsning findes ikke mere! Den kan komme på sigt med Bruhn. Lige nu er han for nem at tage bolden fra og speeden har han ikke længere. Det er nu nemt nok at forstå. Han er slidt!! Glæder mig til at se ham i foråret efter en god pause.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. dec 2014, 08:29

Gaarde6 skrev:
jonas386 skrev:
Hvis man ser på, hvor lidt vores angribere egentlig får at arbejde med, så tror jeg vi kunne stille Ronaldo og Messi derop uden at få gevinst!
Problemet ligger vel netop i at vi mangler en type der kan noget på egen hånd og afgøre kampene, eller om ikke andet vende dem, når spillet ikke fungerer optimalt. Jeg synes egentlig vi har rigeligt af kreative oplægger typer, men vi mangler en mand i front der kan tage 2-3 mand og så hamre den i kassen som vi så Kusk gøre det i sidste sæson. Så netop Messi og Ronaldo tror jeg egentlig kunne være meget belejlige at have til det job ;)
Vores midtbane, og angribere, havde jo stor gavn af at modstanderen hele tiden var opmærksom på Kusk, og/eller Jönsson. Det giver bare de andre spillere mere plads og derved mere frihed til at få puttet et par bolde i kassen.
En bruger herinde skrev sidste år at manden i front blot skulle møde op for at blive topscorer, og det mener jeg egentlig ikke er videre forkert. Se en spiller som Spalvis der i mange situationer var uhyggeligt fri fordi der konstant var fokus på Kusk, Jönsson eller Thomsen og derfor fik han mere plads, og fik derfor scoret en del mål. Den store forskel i år er at der ikke er den her offensive profil der kan lave de her helt sindsyge ting på egen hånd, og derfor kan helt almindelig zoneopdækning sagtens forsvares fremfor den mandsopdækning Kusk især var offer for sidste sæson.

Kan vi finde en angriber der kan lidt af det hele i boksen, men som af gud ved hvilken grund ikke får det til at fungere i en større liga, så vil jeg bestemt ikke klage, men man skal selvfølgelig heller ikke være blind for at den slags ofte koster penge. Men til den nuværende trup kan det være en helt udmærket tilføjelse. For hvis offensiven først kører så tror jeg også på defensiven følger med. Som det er nu, så må det være sygt frustrerende at være defensiv spiller fordi man VED målet skal holdes rent før vi henter en sejr, og derfor tror jeg også vi ser mange flere fejl i år fordi presset ganske enkelt er større på defensiven end den var sidste år.
Sidste år var det jo ikke noget problem at modstanderen scorede til 1-0, for så scorede vi da bare 3 mål. Det sker ikke rigtigt i år.
Jeg synes jo dette efterår har vist præcis, at vi netop IKKE har den kreative mand på midtbanen (Som du jo også beskriver vi havde i Kusk)
Jeg vil stadig mene at vi mangler manden som kan føre bolden frem til de to mand fremme. Ham som kan drible med fart.
Bruhn har helt sikkert potentialet. Han har bare været kørt alt for hårdt (Klart med alle de kampe vi har haft) Jeg tror faktisk også Thrane kunne være en løsning.
Wichman og Børsting er to gode spillere. Men fart har de ikke! Så når midtbanen består af Würtz, Risgård, Wichman og Thomsen. Ja så kan jeg kun pege på en af de 4, som kan sætte en mand! Det tror jeg også godt vores modstandere her hjemme kan se (Altså hvem af de 4, som skal føre bolden frem)
Jeg tror både angriberne og ikke mindst Thomsen lider under, vi ikke har Kusk mere. Han tog så meget pres væk fra de andre. Vi kunne ALTID spille bolden ud på ham og håbe på han kunne lave det uventede. Den løsning findes ikke mere! Den kan komme på sigt med Bruhn. Lige nu er han for nem at tage bolden fra og speeden har han ikke længere. Det er nu nemt nok at forstå. Han er slidt!! Glæder mig til at se ham i foråret efter en god pause.
Jeg syntes nu nok Boersting viste i sine foerste kampe (bl.a. i debuten mod FCM) at han har fart. Eller han virker ok hurtig paa de foerste meter, som goer han kan rykke i hullerne, og skabe overtal. Slet ikke samme type som Wich' i mine oejne.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 13. dec 2014, 11:56

Arendt skrev:
Eksil skrev:Er Spalvis og Ahlmann klar efter vinterpausen? For det ville give to ekstra angribere (med svensken) og en ekstra back.
Nej sandsynligvis ikke. Ahlmann er eftersigende efter hans tweets klar i slutningen af marts eller starten af april, mens vi intet har hørt angående Spalvis. Han er sandsynligvis først klar til næste sæson.

Det er nærmere sandsynligt, at vi har Patrick Kristensen, Mathias Thrane, Rasmus Jönsson og Gilli Sørensen klar til den 19. februar.
Man kan vel næsten driste sig til at sige....at såfremt Ene og Helenius kun har været rustne og begge to får en god opstart sammen med resten af truppen, og genfinder formen, er det jo næsten som at få to nye spillere ind :cool:

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 13. dec 2014, 12:04

bare ingen garanti for det.
Jeg troede selv at Cornelius ville brage igennem, da han kom tilbage fra Cardiff, nu har han haft et halvt år mere end de to.
Han har stadig ikke fundet formen endnu

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 13. dec 2014, 17:59

Hvad med at leje Casper Sloth i Leeds United? Han har med et flot forår mulighed for at spille sig på U-21 holdet, som skal til slutrunden til sommer. Han kan både spille kant og 8 positionen og ville være et glimrende alternativ til Risgård, hvor han ligeledes ville kunne spille en højre kant for os.

Brian Hamalainen med situationen på venstre back kunne også være et alternativ, da han ikke spiller ret meget i Belgien og ville kunne lejes for en fornuftig pris.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 14. dec 2014, 01:08

Arendt skrev:Hvad med at leje Casper Sloth i Leeds United? Han har med et flot forår mulighed for at spille sig på U-21 holdet, som skal til slutrunden til sommer. Han kan både spille kant og 8 positionen og ville være et glimrende alternativ til Risgård, hvor han ligeledes ville kunne spille en højre kant for os.

Brian Hamalainen med situationen på venstre back kunne også være et alternativ, da han ikke spiller ret meget i Belgien og ville kunne lejes for en fornuftig pris.
Synes vi skal passe på med at tage spillere hjem som lige er skiftet ud. Det er jo som regel knækkede spillere som skal bygges op igen og genfinde sulten, hvilket ikke altid er let. Derudover er der jo rigeligt med den slags opgaver ifht. Helenius og Ene. Vi har ikke brug for flere rustne spillere som skal genfinde sulten. Skal vi signe nogen der er kørt død skal de være et sted, hvor de er rigtigt sultne for at komme igang igen, det tvivler jeg lidt på man er efter et halvt år i Championship. Derudover er han vel ikke lige den type vi mangler.

Ifht. venstreback må det være oplagt at checke mulighederne for at få Hamalainen eller Conboy hentet ind. Ellers er der Leon Jessen, men jeg har aldrig forstået hvordan middelmådige hedeknægt er kommet uden for landets grænser. Det er en skam at DC er endt i GF; men Kent ville nok ikke være interesseret i ham anyway.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 14. dec 2014, 02:12

thomasjn skrev:
Arendt skrev:Hvad med at leje Casper Sloth i Leeds United? Han har med et flot forår mulighed for at spille sig på U-21 holdet, som skal til slutrunden til sommer. Han kan både spille kant og 8 positionen og ville være et glimrende alternativ til Risgård, hvor han ligeledes ville kunne spille en højre kant for os.

Synes vi skal passe på med at tage spillere hjem som lige er skiftet ud. Det er jo som regel knækkede spillere som skal bygges op igen og genfinde sulten, hvilket ikke altid er let. Derudover er der jo rigeligt med den slags opgaver ifht. Helenius og Ene. Vi har ikke brug for flere rustne spillere som skal genfinde sulten. Skal vi signe nogen der er kørt død skal de være et sted, hvor de er rigtigt sultne for at komme igang igen, det tvivler jeg lidt på man er efter et halvt år i Championship. Derudover er han vel ikke lige den type vi mangler.

Ifht. venstreback må det være oplagt at checke mulighederne for at få Hamalainen eller Conboy hentet ind. Ellers er der Leon Jessen, men jeg har aldrig forstået hvordan middelmådige hedeknægt er kommet uden for landets grænser. Det er en skam at DC er endt i GF; men Kent ville nok ikke være interesseret i ham anyway.
Casper vil spille fodbold, der er muligheder for Euro League og vil sandsynligvis gerne deltage i en slutrunde. Hvorfor skulle han ikke være sulten?

Det er alt andet lige bedre, at han har spillet hist og her i et halvt år, fremfor en anden spiller, som ikke har spillet i to år.

Leon Jessen er langtidsskadet, hvorfor han ikke er aktuel. Conboy var eftersigende for dyr i sommers, og jeg er bange for, at vi ikke signer en ny. Jeg håber vi får ham, da han er en rigtig dygtig spiller, og fordi vi ellers har et problem på venstre back. Hamalainen spiller ikke i Genk, og ville sandsynligvis skulle bruge tid på at komme op på sit topniveau.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 14. dec 2014, 08:27

Jeg tror ikke, at med de få ekstra penge EL giver, at der bliver til en VB der er bedre end Blåbjerg. Hvis man skal hente en, så køb da Horsens backen Helstrup. Han burde kunne hentes billigt, da de mangler penge og har brug for at få alle kontrakter genforhandlet eller ud af klubben.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 14. dec 2014, 08:42

Jeg snakkede med et par AGF'ere omkring Casper Sloth.
De kunne stadig ikke forstå, hvad Leeds ville med ham.
Han var elendig i AGF den sidste sæson.
Det har en tur på bænken i Leeds vel næppe ændret på?
Kan heller ikke helt se, hvor han skulle kunne bruges på vores hold??
han skifter vel næppe hjem for at stå i skyggen af Risgård (Hvor Thomsen nok også gerne vil spille)

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 14. dec 2014, 13:05

Gaarde6 skrev:

han skifter vel næppe hjem for at stå i skyggen af Risgård (Hvor Thomsen nok også gerne vil spille)
Det lyder meget subjektivt. Manden er 22 år og har landskampe på sit CV. Han kan ikke betegnes som elendig. Risgård har brug for et alternativ, så han kan få aflastning og kan blive presset hver dag. Derudover har vi fremadrettet brug for en permanent afløser, når Risgård ikke er dygtig nok. Her kunne Casper Sloth være fantastisk på 8'eren.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 14. dec 2014, 13:49

Arendt skrev:
Gaarde6 skrev:

Det lyder meget subjektivt. Manden er 22 år og har landskampe på sit CV. Han kan ikke betegnes som elendig. Risgård har brug for et alternativ, så han kan få aflastning og kan blive presset hver dag. Derudover har vi fremadrettet brug for en permanent afløser, når Risgård ikke er dygtig nok. Her kunne Casper Sloth være fantastisk på 8'eren.
Jeg synes bestemt Sloth var god for et par år siden!
Men derfor kan han jo godt være gået i stå!? Han er ikke skadet men spiller stadig ikke i Leeds.
Det kunne tyde på han ikke er så god, som han var for lidt over en sæson siden (Vi har selv set det med Helenius)
Der er flere ting i det her..
1) Synes det er ALT for tidligt at sende en 31 årig spiller på pension (Risgård)
2) I de kampe, hvor han skal have pause er Thomsen en oplagt afløser.
3) Sloth kan vel ikke være interesseret i at smide hans million hyre i Leeds for at vende hjem allerede??
4) Hvor står Sloth overhovedet nu?
Jeg synes han var piv ringe i de sidste kampe jeg så med ham i AGF! Han er ikke god nok til at spille sig på hold i Leeds OG hvor god er hans form ?? Vi skal IKKE have flere spillere ind, som skal bruge et halvt år på at komme i form! dem har vi rigeligt af i øjeblikket!
Jeg synes det meste taler i mod et skifte hjem til Danmark og AaB nu.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 14. dec 2014, 16:49

Gaarde6 skrev:
Arendt skrev:
Gaarde6 skrev:

Jeg synes bestemt Sloth var god for et par år siden!
Men derfor kan han jo godt være gået i stå!? Han er ikke skadet men spiller stadig ikke i Leeds.
Det kunne tyde på han ikke er så god, som han var for lidt over en sæson siden (Vi har selv set det med Helenius)
Der er flere ting i det her..
1) Synes det er ALT for tidligt at sende en 31 årig spiller på pension (Risgård)
2) I de kampe, hvor han skal have pause er Thomsen en oplagt afløser.
3) Sloth kan vel ikke være interesseret i at smide hans million hyre i Leeds for at vende hjem allerede??
4) Hvor står Sloth overhovedet nu?
Jeg synes han var piv ringe i de sidste kampe jeg så med ham i AGF! Han er ikke god nok til at spille sig på hold i Leeds OG hvor god er hans form ?? Vi skal IKKE have flere spillere ind, som skal bruge et halvt år på at komme i form! dem har vi rigeligt af i øjeblikket!
Jeg synes det meste taler i mod et skifte hjem til Danmark og AaB nu.
Jeg skriver ikke, at Risgård skal på pension. Jeg skriver, at Casper Sloth kunne være hans arvtager fremadrettet, da ingen i truppen banker på til denne plads. Jeg synes, at Thomsen er langt bedre på kanten, hvor han ikke i midten har samme gennemslagskraft. Jeg ved ikke, hvad Casper Sloth får i løn. En millionhyre er selvfølgelig mange ting, men Leeds spiller i championship. Så høj er hans løn sandsynligvis ikke.

Jeg ved ikke, hvor Casper Sloth står. Jeg vil dog sige, at hele AGF holdet virkelig spillede dårligt. Det er svært for en mand at spille rigtig godt, når hele holdet ikke præsterer på et ordentligt niveau. Fordi han ikke har spillet særlig meget Leeds på det sidste, betyder det ikke at han skal bruge et halvt år på at komme i form. Helenius var på sovepiller, deprimeret og mistede mange kilo. Enevoldsen havde stort set ikke spillet i 2 år. Jeg synes, at der er en kæmpe forskel til sammenligning. Jeg tror, at han kan give os mere bredde og blive en profil i Superligaen.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 14. dec 2014, 16:54

http://en.wikipedia.org/wiki/Brian_Hamalainen" onclick="window.open(this.href);return false;

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 15. dec 2014, 10:32

Casper Sloth har spillet for to klubber i denne sæson, så han er under alle omstændigheder uaktuel.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. dec 2014, 15:08

Jeg vil blive skuffet, hvis ikke klubben henter en spiller inden transfervinduet lukker. Af hvilken kvalitet og på hvilken position er jeg åben overfor.

Men jeg mener vi mangler en spiller. Konsekvent 5-6 spillere skadede i efteråret har vist, hvor sårbare vi kan blive. Med lidt held har vi kun Ahlmann, Spalvis og Gorter skadede i foråret. Men de år hvor vi har skadede spillere, har vi rigtig mange skadede, så mon ikke der i foråret konsekvent kan regnes med yderligere 1-2 skadede ?

F.eks. betyder det, at vi i foråret skal spille med 3. eller 4. valget på venstreback. Ikke at vi skal købe nyt, men blot vise, at vi har udfordringer på pladsen. I angrebet i efteråret var AK vel småskadet i et par kampe, Helenius burde nok have haft pause og ingen tror vel Jönsson spiller alle kampene fra start i foråret 2014.

Derudover mister vi Søren Frederiksen, som kunne dække en del pladser.

Vi skal stadig spille mange kampe.

Så når januar bliver til februar håber jeg, at der er kommet yderligere en spiller til. Det må gerne være et talent på den centrale midtbane eller en spiller, som hentes ind for at være førsteviolin.

Hvis man ikke henter ind, så skal Enevoldsen og Helenius være på gammelt topniveau for ellers har man sovet i timen.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 18. dec 2014, 18:30

Vi skal have en venstre back. Ahlmann og Gorter næppe klar til at spille. Blåbjerg har vidst lovende takter i nogle kampe, men mener ikke han er løsningen som back. Vil hellere se ham få flere kampe som stopper, hvor jeg mener han er mere lovende end Kasper P. Kan vi leje en god spiller i et halvt år vil det være perfekt.

Vi skal have en stærk offensiv midtbanespiller, som kan være kampafgørende. Sana ville være et bud. Vi kan ikke KUN være en klub med egen avl. Der må også være nogle ambitioner og et profilkøb til midtbanen vil være en god investering ifht. at blande os i medaljekampen og komme i Europa igen. Synes ikke Bruhn/Børsting er klar til at være faste endnu. Det vil nogen sikkert sige Kusk, Thomsen og Lucas heller ikke var, men de havde trods alt vist mere. og situationen i klubben var anerledes end nu hvor vi er forsvarende double-vindere og videre fra europæisk gruppespil. Samtidig kan de to få masser af spilletid med indhop i et stramt program og de kan slås om Thomsens plads til sommer. Thomsen vil ligeledes havde stor gavn af en der skaber noget offensivt så det hele ikke hænger på ham.

Kan vi derudover sende Wichmann videre og få en ung som kan være backup til især Risgård i erstatning vil jeg være glad. Leje af en venstre back til de andre er klar og en offensiv profil er klart de to store musts.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 19. dec 2014, 09:21

thomasjn skrev:Vi skal have en venstre back. Ahlmann og Gorter næppe klar til at spille. Blåbjerg har vidst lovende takter i nogle kampe, men mener ikke han er løsningen som back. Vil hellere se ham få flere kampe som stopper, hvor jeg mener han er mere lovende end Kasper P. Kan vi leje en god spiller i et halvt år vil det være perfekt.

Vi skal have en stærk offensiv midtbanespiller, som kan være kampafgørende. Sana ville være et bud. Vi kan ikke KUN være en klub med egen avl. Der må også være nogle ambitioner og et profilkøb til midtbanen vil være en god investering ifht. at blande os i medaljekampen og komme i Europa igen. Synes ikke Bruhn/Børsting er klar til at være faste endnu. Det vil nogen sikkert sige Kusk, Thomsen og Lucas heller ikke var, men de havde trods alt vist mere. og situationen i klubben var anerledes end nu hvor vi er forsvarende double-vindere og videre fra europæisk gruppespil. Samtidig kan de to få masser af spilletid med indhop i et stramt program og de kan slås om Thomsens plads til sommer. Thomsen vil ligeledes havde stor gavn af en der skaber noget offensivt så det hele ikke hænger på ham.

Kan vi derudover sende Wichmann videre og få en ung som kan være backup til især Risgård i erstatning vil jeg være glad. Leje af en venstre back til de andre er klar og en offensiv profil er klart de to store musts.
Nu falder pengene jo ikke bare ned fra himlen. Husk på at vi har Patrick, Ahlmann, Jönsson, Spalvis ude med skader. Derved får vi både offensive forstærkninger samt en backup/fast mand til backen/midtbanen. Jeg synes vi er godt rustet vores økonomi taget i betragtning.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 19. dec 2014, 10:43

Mattias Wichmann har efter min mening været langt bedre end Kasper Risgård i efteråret - endda selvom Wichmann alt for ofte er blevet kylet ud på kanten. Hvis en af de to skal lade livet bør det være Kasper Risgård, der har præsteret rigtig tyndt i efteråret - desværre meget lig efteråret 2008.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 19. dec 2014, 10:46

FlæskeFrank skrev:Jeg vil blive skuffet, hvis ikke klubben henter en spiller inden transfervinduet lukker.
Håber du får nogle gode julegaver af familien for jeg tror at Gaarde skuffer sig.

Låst