Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af MrBangDK » 8. jan 2015, 12:12

Hovedet skrev:
MrBangDK skrev:
Hovedet skrev:Nu ser jeg alene fremad i det pågældende indlæg - ikke bagud. Vi kan ikke blive ved med at løfte de 2 pokaler fra foråret, og jeg ser nogle tendenser, der går igen i forhold til seneste mesterskab i 2008, jf. Hamrén/Kent Nielsen - parallellen.

Hvilket er hele pointen: Hvordan skal AaB agere i de kommende år for at spille med i toppen af dansk fodbold (her defineret som top 5 og opefter), og hvordan skaber AaB interesse for sit produkt blandt tilskuerne?

Her kunne jeg godt ønske mig lidt mere ambitiøs retorik og fokus på investeringer - og lidt mindre snak om besparelser og økonomisk mådehold.
Ja, hvis man ikke VIL lære af fortiden, så er det sikkert fint nok...
Det var lige præcis dét, der lå i min kommentar i det første indlæg om "koncernens spøgelse", der svæver over Hornevej. Jeg plæderer ikke for investeringer i bygninger, håndbold, ishockey, sportscollege, reklamebureauer, butikskæder, basketball - men for investeringer i fodbold.
Og tillykke med det... Men som du godt ved, for det har været meldt ud gang på gang på gang, så går man efter at have en positiv drift.. Og hvis man pludselig begynder at smide om sig med lønkroner, så bliver den hurtig negativ igen.

Det er langt sejt træk man har gang i....

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 8. jan 2015, 12:18

MrBangDK skrev:
Hovedet skrev:
MrBangDK skrev:
Hovedet skrev:Nu ser jeg alene fremad i det pågældende indlæg - ikke bagud. Vi kan ikke blive ved med at løfte de 2 pokaler fra foråret, og jeg ser nogle tendenser, der går igen i forhold til seneste mesterskab i 2008, jf. Hamrén/Kent Nielsen - parallellen.

Hvilket er hele pointen: Hvordan skal AaB agere i de kommende år for at spille med i toppen af dansk fodbold (her defineret som top 5 og opefter), og hvordan skaber AaB interesse for sit produkt blandt tilskuerne?

Her kunne jeg godt ønske mig lidt mere ambitiøs retorik og fokus på investeringer - og lidt mindre snak om besparelser og økonomisk mådehold.
Det var lige præcis dét, der lå i min kommentar i det første indlæg om "koncernens spøgelse", der svæver over Hornevej. Jeg plæderer ikke for investeringer i bygninger, håndbold, ishockey, sportscollege, reklamebureauer, butikskæder, basketball - men for investeringer i fodbold.
Og tillykke med det... Men som du godt ved, for det har været meldt ud gang på gang på gang, så går man efter at have en positiv drift.. Og hvis man pludselig begynder at smide om sig med lønkroner, så bliver den hurtig negativ igen.

Egentlig har AaB i vid udstrækning tilbagelagt det stræk. Og positiv drift er jo ikke alene et spørgsmål om mådehold og besparelser; investeringer kan jo også tilvejebringe indtægter, der giver positiv drift. I øvrigt betragter jeg det som usandsynligt, at AaB helt kan undgå underskud i al fremtid. Og det betyder jo heller ikke så meget, hvis der som nu er en kraftig egenkapital.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 8. jan 2015, 12:50

Hovedet skrev: Min reservation går på, om vi skal fortsætte med et af Superligaens laveste spillerbudgetter og markedsføre os med en tilsvarende retorik - som da Allan Gaarde eksempelvis kaldte AaB "en lille klub fra Nordjylland" (Hobro?).
Du kan være stensikker på, at SønderjyskE, Hobro, Vestsjælland og Silkeborg har lavere spillerbudgetter end AaB. Ergo har AaB ikke et af de laveste spillerbudgetter i Superligaen.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 8. jan 2015, 13:07

Hovedet skrev:
Gnu skrev:
Hovedet skrev:
Gnu skrev:
Hovedet skrev:Koncernens spøgelse svæver i en sådan grad over AaB, at jeg godt kan nære frygt for klubbens fremtid; ikke som følge af overdrevent forbrug, men som følge af manglende forbrug og ambitionsniveau.

Jeg er ærlig talt ved at køre sur i evigt defensive udmeldinger, talentsnak og generel selvudslettende retorik, som jeg fornemmer er ved at blive selvopfyldende, jf. uro nu både på spiller- og trænerfronten.

Grundlæggende skal vi gøre op med os selv, om vi ønsker et AaB, der bare eksisterer og lever et stille liv som troldene i Dovre, eller et AaB, der spiller en seriøs rolle i toppen af dansk fodbold. ¨

Hvis "talentudvikling" blot udgør en eufemisme for middelmådighed og ørkenvandring i årevis, foretrækker jeg altså at se en "serbokroat" med klasse fremfor naboens dreng. At dømme ud fra tilskuersnittet i efteråret på Aalborg Stadion står jeg næppe alene med den holdning.
Inden sæsonen hentede vi Enevoldsen, Helenius og Jönsson. Det er sensationelt stærke navne at hente i ét transfervindue for en klub som AaB samtidig med, at vi kun mistede Kusk, som var umulig at holde på. Så hvad er det for manglende ambitioner og forbrug, du snakker om?

At Enevoldsen og Helenius så har skuffet er en helt anden sag, men det er i hvert fald ikke et udtryk for manglende ambitioner eller forbrug.
Jeg er enig i, at AaB leverede fremragende i sommerens transfervindue. Naturligvis kunne ingen holde for, at de pågældende spillere ikke (foreløbigt - det kan nås endnu) har præsteret på det forventede niveau. Jeg vil igen pointere, at jeg her alene forholder mig til fremtiden i AaB.

Klubben har generelt leveret over evne siden 2010 og helt mirakuløst i 2014, når man tager den håbløse økonomi i betragtning. Økonomien er imidlertid ikke længere håbløs, og at jeg mener ikke, det er holdbart, at AaB i det lange løb har et af Superligaens laveste spillerbudgetter. Der var vist en, der tidligere nævnte noget om "en gylden middelvej", og her føler jeg, at balancen er ved at tippe i forhold til overdrevent mådehold, der kan være ligeså farligt som overdrevent forbrug.
Det er - undskyld mig - fuldstændig idiotisk udelukkende at forholde sig til fremtiden uden at skele til, hvad der er gået forud. De tre er i øvrigt stadig en del af den AaB-fremtid, du taler om. Tre spillere, som er hentet ind fra udenlandske kontrakter, der nok ligger et stykke over den gennemsnitlige superliga-kontrakt. Overdrevent mådehold?
Nu skriver jeg netop om fortiden i det pågældende indlæg - mere specifikt perioden fra 2010 til 2014, hvor alle "normale" principper var sat ud af kraft som følge af det fejlslagne koncerneventyr. Og mig bekendt roser jeg også sommerens transfervindue (mere nuanceret skal det så medtages, at 2 af spillerne er på leje, 1 er langtidsskadet, og den største profil blev solgt).

Min reservation går på, om vi skal fortsætte med et af Superligaens laveste spillerbudgetter og markedsføre os med en tilsvarende retorik - som da Allan Gaarde eksempelvis kaldte AaB "en lille klub fra Nordjylland" (Hobro?).
Du kan være helt sikker på, at med Enevoldsen, Helenius og Jönsson på kontrakt har vi ikke et af ligaens mindste budgetter. Havde det været bedre for din selvforståelse, hvis Allan Gaarde havde kaldt AaB for en nordjysk storklub, Nordjyllands nummer 1, regionens hold, eller noget fjerde i dén dur?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 8. jan 2015, 13:13

Hovedet skrev:
MrBangDK skrev:
Hovedet skrev:
MrBangDK skrev:

Egentlig har AaB i vid udstrækning tilbagelagt det stræk. Og positiv drift er jo ikke alene et spørgsmål om mådehold og besparelser; investeringer kan jo også tilvejebringe indtægter, der giver positiv drift. I øvrigt betragter jeg det som usandsynligt, at AaB helt kan undgå underskud i al fremtid. Og det betyder jo heller ikke så meget, hvis der som nu er en kraftig egenkapital.
Så nu hvor der er penge på bogen, så skal de satme også bruges... Lige præcis der, er vi totalt uenige, og jeg er selv glad for at man viser mådehold. Og ja, store investeringer kan give afkast på indtægtssiden. Men vi har ikke så robust en økonomi, at vi kan købe os til sikker succes. Og se på de andre klubber der har prøvet/prøver på det I dansk fodbold. Hvordan er det gået? Tjaaaaa... så vil jeg sgu hellere at AaB satser på talenter!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jan 2015, 14:35

Det er tilladt at tage to trin ad gangen, når man går op af trappen.

Selvfølgelig kan man slå sig hårdere og chancen for at det går galt er større end hvis man al tid tager et trin ad gangen med fokus på trappen osv.

Men Gaardes retorik om, at vi (stadig) har et lille budget osv. Det bliver for meget. Her må man gerne kigge på, at man har fået penge ind(overskud, ikke emissionspengene), hvorfor ikke sige, at vi tjente 35 mio kr. på EL. De behøver måske ikke samle støv alle sammen. Så kan man da godt kigge på et lidt større budget.

Det behøver jo ikke være spillere, havde AaB meldt ud, at de så ville bruge 5 mio på en kunstgræsbane, så de ikke behøvede at tage til Hjørring eller hvor der nu er en nutidig plæne, så fint nok med mig. Men hvis man får en ekstra månedsløn, så ryger de jo ikke bare ind på kontoen, men bliver brugt på noget ekstra. Det er det ekstra, som jeg mangler i Gaardes udmelding.

Det er fint nok at meddele spillerne, at vi ikke er blevet sønderlig rigere i budgettet end i går. Men så må AaB også være proaktiv og så sælge spillere(hvis man ikke regner med at kunne forlænge med Dalsgaard om et år, så skal man kraftigt overveje om ikke han skal sælges til sommer - ikke august, men juni/op til transfervinduet).

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 8. jan 2015, 15:46

Med denne artikel fra AaB og Allan Gaarde kan det udledes, at en positiv økonomisk drift er det vigtigste fundament for AaB fremadrettet. Jeg kan se, at det bliver diskuteret heftigt mellem debattører herinde på debatsiden, hvorvidt hvilken strategi, som skal benyttes.

Det kan argumenteres for at være fornuftigt at satse på billige spillere samt vores talentudvikling, da perioden fra 2010 til 2014 har opfostret Rasmus Thelander, Lucas Andersen, Nicklas Helenius, Lukas Spalvis, Jakob Ahlmann, Nikolaj Thomsen, Frederik Børsting, Andreas Bruhn, Jakob Blåberg, Kasper Kusk, Kasper Pedersen, Nicolai Larsen og til dels Viktor Ahlmann, som var ukendte for omverdenen, men i forskellige omfang har slået igennem på AaBs førstehold. Dette er imponerende, intet mindre. På den anden side kan der argumenteres for, at vi skal forsøge at udvikle os fremadrettet til at være et tophold. Til dem tænker jeg, at investeringer ikke nødvendigvis er en succés. Vi har siden 2011/2012 sæsonen bevist, at vi kan opnå flotte resultater med en kombination af rutine og spillere af egen avl. Jeg tror på denne strategi som AaB forsøger at integrere uden at være jubeloptimist efter sidste sæson. Jeg forventer, at vi ender i top 6 i denne sæson, men ikke meget mere.

De kolde facts med egne subjektive kommentarer

kontraktudløb 30/6-2015
Carsten Christensen
En solid 2. keeper, som er tilfreds med tilværelsen. Jeg har ikke informationer omkring hans løn, men hvis vi finder et yngre og mere lovende alternativ, så kan det ikke afvises, at han bliver byttet.
Thomas Augostinussen
Vores anfører og et AaB koryfæ, som er et forbillede for alle de unge spillere med hans træningsdisciplin og hvordan han indfinder sig med en bænkplads, selvom han naturligvis gerne vil spille. Med Gaardes udmeldning i forhold til, at han vil tage beslutninger, som ville vække ramaskrig i offentligheden, så kan dette være et farvel til denne mand. Jeg tror det.
Thomas Enevoldsen
Har efter lang tid uden spilletid spillet et halvt år, hvor han stort set ikke har været ramt af skader. Har primært været anvendt som hængende angriber som bindeled mellem midtbane og angreb, hvor han har formået at lave to vigtige mål i Euro League og et mål i Superligaen. Skal ud og bevise at han skal tilbydes en kontrakt ved hans kontraktudløb den 30. juni med Mechelen. Jeg tror og håber på, at han kommer tættere på sit topniveau i dette efterår, nu hvor rusten er blevet banket af.
Donny Gorter
Har gjort det rigtig flot i efteråret, men blev desværre korsbåndsskadet i kampen mod Rio Ave. Dette er et naturligt farvel til sommer.
Nicklas Helenius
Har desværre ikke ramt fordums styrke, hvorfor det kun er blevet til 4 mål i efteråret. Jeg har læst i en artikel i går, at Helenius har selvtrænet meget i ferien og ser meget trimmet ud. Dette er forhåbentligt tilfældet, hvorfor jeg tror og håber på, at vi Helenius i en bedre udgave med Rasmus Jönsson som angrebsmakker.
Viktor Ahlmann
Er ubestridt en af de dygtigste angribere i sin årgang, men vejen fra talent til gennembrud på AaB's førsteholdstrup er lang. Skal ud og bevise Gaarde i foråret, at han er værd at satse på fremadrettet. Hvis Liverpool vil have ham til prøvetræning, mens Inter tidligere har været interesseret i ham, er der et stort talent, som skal forløses.

I forhold til Jakob Blåbjerg, Anders K. Jakobsen, Henrik Dalsgaard og Gilli Sørensen med udløb 31 december 2015, håber jeg på, at vi kan forlænge med de tre førstnævnte, mens Gilli bliver siet fra. Har været meget skadet og vist for lidt. Vi må erkende, at færinger har svært ved at slå igennem i AaB.
Vi må slutteligt acceptere, at hvis vi modtager et bud på 5 mio. kr. på Rasmus Thelander til sommer, så bliver han sandsynligvis solgt. Han har kontraktudløb 30. juni 2016. Vi må ligeledes acceptere, at hvis der bliver budt 12-14 mio. kr. på Nikolaj Thomsen til sommer, så bliver han sandsynligvis ligeledes solgt, da han har kontraktudløb 31. december 2016.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 8. jan 2015, 15:55

FlæskeFrank skrev:Det er tilladt at tage to trin ad gangen, når man går op af trappen.

Selvfølgelig kan man slå sig hårdere og chancen for at det går galt er større end hvis man al tid tager et trin ad gangen med fokus på trappen osv.

Men Gaardes retorik om, at vi (stadig) har et lille budget osv. Det bliver for meget. Her må man gerne kigge på, at man har fået penge ind(overskud, ikke emissionspengene), hvorfor ikke sige, at vi tjente 35 mio kr. på EL. De behøver måske ikke samle støv alle sammen. Så kan man da godt kigge på et lidt større budget.

Det behøver jo ikke være spillere, havde AaB meldt ud, at de så ville bruge 5 mio på en kunstgræsbane, så de ikke behøvede at tage til Hjørring eller hvor der nu er en nutidig plæne, så fint nok med mig. Men hvis man får en ekstra månedsløn, så ryger de jo ikke bare ind på kontoen, men bliver brugt på noget ekstra. Det er det ekstra, som jeg mangler i Gaardes udmelding.

Det er fint nok at meddele spillerne, at vi ikke er blevet sønderlig rigere i budgettet end i går. Men så må AaB også være proaktiv og så sælge spillere(hvis man ikke regner med at kunne forlænge med Dalsgaard om et år, så skal man kraftigt overveje om ikke han skal sælges til sommer - ikke august, men juni/op til transfervinduet).
Nu rammer det indlæg meget præcist i forhold til mine tanker/bekymringer om et fremtidigt AaB. Jeg synes , at udmeldinger om mådehold fylder for meget i forhold til den faktiske økonomiske virkelighed, AaB befinder sig i, og at overdrevent underspil hurtigt kan blive selvopfyldende og aflæses direkte i tilskuertal, TV-penge og sponsorindtægter.

Nej, jeg bryder mig ikke om at lancere AaB som "en lille klub fra Nordjylland", når den række, vi spiller i, indeholder klubber fra Randers, Haderslev, Hobro, Esbjerg, Silkeborg, Slagelse, Herning, Farum og Odense.

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga

Indlæg af Rasmus » 8. jan 2015, 16:11

Yankee skrev:
Hovedet skrev: Min reservation går på, om vi skal fortsætte med et af Superligaens laveste spillerbudgetter og markedsføre os med en tilsvarende retorik - som da Allan Gaarde eksempelvis kaldte AaB "en lille klub fra Nordjylland" (Hobro?).
Du kan være stensikker på, at SønderjyskE, Hobro, Vestsjælland og Silkeborg har lavere spillerbudgetter end AaB. Ergo har AaB ikke et af de laveste spillerbudgetter i Superligaen.

Enig, men mener at have hørt/læst at Vestsjællands skulle have en rimelig stort spillerbudget

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 8. jan 2015, 16:22

Rasmus skrev:
Yankee skrev:

Enig, men mener at have hørt/læst at Vestsjællands skulle have en rimelig stort spillerbudget
Det placerer trods alt AaB som nr. 8 eller 9 på spillerbudgetsiden ud af i alt 12 klubber (hvoraf nr. 11 og 12 rykker ned). Jeg kan ikke forstå, at det er specielt kontroversielt at diskutere, om det skal være det fremtidige ambitionsniveau i en klub, der er hjemmehørende i landets 3. største kommune og enevældige i en hel region med godt 600.000 mennesker.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 8. jan 2015, 16:51

Ched Evans
http://en.wikipedia.org/wiki/Ched_Evans" onclick="window.open(this.href);return false;

En type vi har manglet siden Benedict Vilakazi.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 8. jan 2015, 16:53

Provst i Brovst skrev:Ched Evans
http://en.wikipedia.org/wiki/Ched_Evans" onclick="window.open(this.href);return false;

Troll?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 8. jan 2015, 17:00

Arendt skrev:

Troll?
Delvist, uden at kende sagen så lyder ideen om "to drunk to consent" ekstremt fishy.

http://chedevans.com/judge-for-yourself" onclick="window.open(this.href);return false;

Det var anderledes med Benedict Vilakazi, hun har 14!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jan 2015, 17:02

Spillerbudget.

Det kan godt være at OB har et større spillerudgifter end os, men jeg er ikke sikker på budgettet. De hænger på nogle store regninger, men indkøbene de seneste vinduer tyder ikke på større budget. Så det er mediesnak.

Ingen tvivl om, at FCK, Brøndby og FCM råder over flere midler end os andre. Randers er også kendt for at brænde mange penge af, men OB, FCN, Esbjerg og FCV er på linje med os. Silkeborg, SønderjyskE, og Hobro har mindre end os

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 8. jan 2015, 17:03

Hovedet skrev:
FlæskeFrank skrev:Det er tilladt at tage to trin ad gangen, når man går op af trappen.

Nu rammer det indlæg meget præcist i forhold til mine tanker/bekymringer om et fremtidigt AaB. Jeg synes , at udmeldinger om mådehold fylder for meget i forhold til den faktiske økonomiske virkelighed, AaB befinder sig i, og at overdrevent underspil hurtigt kan blive selvopfyldende og aflæses direkte i tilskuertal, TV-penge og sponsorindtægter.

Nej, jeg bryder mig ikke om at lancere AaB som "en lille klub fra Nordjylland", når den række, vi spiller i, indeholder klubber fra Randers, Haderslev, Hobro, Esbjerg, Silkeborg, Slagelse, Herning, Farum og Odense.
Meget på linie med jer to.
I forhold til vi er forsvarende double-mestre, kan man squ godt skrue lidt op for retorikken. Det er jo ikke langt fra vi begynder at lyde ligesom Silkeborg, som allerede er klar til at rykke ned.
Det klassiske nordjyske underspil kan også blive for meget, og det begynder så småt at virke utroværdigt og kedeligt.

Mht. spillere med kontraktudløb i den nærmeste fremtid, så mener jeg helt klart førsteprioriteten må være at forlænge med Dalle. Han er en ret unik og vigtig spiller for os, som kan blive svær at erstatte. Resten kan vi godt undvære, eller nemmere erstatte i hvert fald.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 8. jan 2015, 17:04

Provst i Brovst skrev:
Arendt skrev:

Troll?
Delvist, uden at kende sagen så lyder ideen om "to drunk to consent" ekstremt fishy.

http://chedevans.com/judge-for-yourself" onclick="window.open(this.href);return false;

Krydret med denne frækkert. http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2015/01/08/162731.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Lad os give ham 6. mio kr. i årsløn, en plads på bænken og et guldkort til Jomfru Ane Gade. Jeg er sikker på, at de nordjyske gader får et mere fredeligt natteliv med denne legende rendende hver weekend.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 8. jan 2015, 17:08

Arendt skrev:
Provst i Brovst skrev:
Arendt skrev:

Troll?

Krydret med denne frækkert. http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2015/01/08/162731.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Lad os give ham 6. mio kr. i årsløn, en plads på bænken og et guldkort til Jomfru Ane Gade. Jeg er sikker på, at de nordjyske gader får et mere fredeligt natteliv med denne legende rendende hver weekend.
Jeps, det var der jeg læste. Engelsktalende lande er ekstremt politisk korrekte.

Det er et massivt problem at man kan risikere at blive dømt som voldtægtsmand hvis kvinden fortryder bagefter og hun har drukket. Man kan heldigvis ikke blive dømt for hans forbrydelse i Danmark.

Det er en man. city spiller, han kan nok noget med en bold.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 8. jan 2015, 19:00

Provst i Brovst skrev:
Arendt skrev:
Provst i Brovst skrev:
Arendt skrev:

Troll?

Jeps, det var der jeg læste. Engelsktalende lande er ekstremt politisk korrekte.

Det er et massivt problem at man kan risikere at blive dømt som voldtægtsmand hvis kvinden fortryder bagefter og hun har drukket. Man kan heldigvis ikke blive dømt for hans forbrydelse i Danmark.

nu har hun jo åbenbart ikke selv anmeldt voldtægten. Problemet er, at hun ikke kan huske noget fra den aften - og det er så åbenbart blevet tolket af retten som, at hun har været unconcious. Hjemmesiden slår netop fast, at beruselse i sig selv ikke betyder, at kvinden fritages for ansvar.
Af personlig erfaring :@ ved jeg at blackout hos nogle mennesker sagtens kan vare mange timer og i den periode kan personen i blackout sagtens føre samtaler, bevæge sig og for den sags skyld have sex uden at kunne huske det bagefter. Det er langt fra alle, der får den slags blackout, men vi er nogle stykker i hvert fald. Jeg ved ikke om det er det, der er sket i denne situation, men man må gå ud fra, at retten har vejet beviserne for og imod. Jeg syntes også det lyder meget tyndt baseret på hjemmesiden og forhåbentligt kan den appel, han har gang i, rense ham, hvis han er uskyldig.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 8. jan 2015, 19:08

MR er den rigtige vinder skrev:
Provst i Brovst skrev:
Arendt skrev:
Provst i Brovst skrev:
Arendt skrev:

Troll?

nu har hun jo åbenbart ikke selv anmeldt voldtægten. Problemet er, at hun ikke kan huske noget fra den aften - og det er så åbenbart blevet tolket af retten som, at hun har været unconcious. Hjemmesiden slår netop fast, at beruselse i sig selv ikke betyder, at kvinden fritages for ansvar.
Af personlig erfaring :@ ved jeg at blackout hos nogle mennesker sagtens kan vare mange timer og i den periode kan personen i blackout sagtens føre samtaler, bevæge sig og for den sags skyld have sex uden at kunne huske det bagefter. Det er langt fra alle, der får den slags blackout, men vi er nogle stykker i hvert fald. Jeg ved ikke om det er det, der er sket i denne situation, men man må gå ud fra, at retten har vejet beviserne for og imod. Jeg syntes også det lyder meget tyndt baseret på hjemmesiden og forhåbentligt kan den appel, han har gang i, rense ham, hvis han er uskyldig.
Jeg tvivler, han er fcked.

This is england:
A long list of sex acts just got banned in UK porn
http://www.independent.co.uk/news/uk/a- ... 97174.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 8. jan 2015, 20:25

Hovedet skrev:

Helt enig, det er simpelthen for defensivt. Vi SKAL være klart bedre end en del klubber i Danmark og her tænker jeg på; Randers, FCN, Hobro, SønderjysKE, FCV og Silkeborg samt bedre end Esbjerg i de flese sæsoner. Vi bør være faste kandiater til at komme i Europa årligt og medaljekandidater de fleste år. Vi skal ligge og slåsse med klubber som OB, FCM og til dels Brøndby (mon ikke Jan Bech enten mister tålmodigheden eller bliver sparket ud pga. en magtkamp inden et par år) om placeringerne 2-5. Så er der selvfølgelig AGF som er en joker, men de er nok ikke relevante i et par år fremover. Men som forsvarende doublevindere og med penge på bogen er det uacceptabelt, at holdet ikke er i stand til at konkurrere om medaljer som minimum.

Låst