AaB skal være en stor klub i denne sæson, i næste og ...om hundrede år.thomasjn skrev:Helt enig, det er simpelthen for defensivt. Vi SKAL være klart bedre end en del klubber i Danmark og her tænker jeg på; Randers, FCN, Hobro, SønderjysKE, FCV og Silkeborg samt bedre end Esbjerg i de flese sæsoner. Vi bør være faste kandiater til at komme i Europa årligt og medaljekandidater de fleste år. Vi skal ligge og slåsse med klubber som OB, FCM og til dels Brøndby (mon ikke Jan Bech enten mister tålmodigheden eller bliver sparket ud pga. en magtkamp inden et par år) om placeringerne 2-5. Så er der selvfølgelig AGF som er en joker, men de er nok ikke relevante i et par år fremover. Men som forsvarende doublevindere og med penge på bogen er det uacceptabelt, at holdet ikke er i stand til at konkurrere om medaljer som minimum.Hovedet skrev:Nu rammer det indlæg meget præcist i forhold til mine tanker/bekymringer om et fremtidigt AaB. Jeg synes , at udmeldinger om mådehold fylder for meget i forhold til den faktiske økonomiske virkelighed, AaB befinder sig i, og at overdrevent underspil hurtigt kan blive selvopfyldende og aflæses direkte i tilskuertal, TV-penge og sponsorindtægter.FlæskeFrank skrev:Det er tilladt at tage to trin ad gangen, når man går op af trappen.
Selvfølgelig kan man slå sig hårdere og chancen for at det går galt er større end hvis man al tid tager et trin ad gangen med fokus på trappen osv.
Men Gaardes retorik om, at vi (stadig) har et lille budget osv. Det bliver for meget. Her må man gerne kigge på, at man har fået penge ind(overskud, ikke emissionspengene), hvorfor ikke sige, at vi tjente 35 mio kr. på EL. De behøver måske ikke samle støv alle sammen. Så kan man da godt kigge på et lidt større budget.
Det behøver jo ikke være spillere, havde AaB meldt ud, at de så ville bruge 5 mio på en kunstgræsbane, så de ikke behøvede at tage til Hjørring eller hvor der nu er en nutidig plæne, så fint nok med mig. Men hvis man får en ekstra månedsløn, så ryger de jo ikke bare ind på kontoen, men bliver brugt på noget ekstra. Det er det ekstra, som jeg mangler i Gaardes udmelding.
Det er fint nok at meddele spillerne, at vi ikke er blevet sønderlig rigere i budgettet end i går. Men så må AaB også være proaktiv og så sælge spillere(hvis man ikke regner med at kunne forlænge med Dalsgaard om et år, så skal man kraftigt overveje om ikke han skal sælges til sommer - ikke august, men juni/op til transfervinduet).
Nej, jeg bryder mig ikke om at lancere AaB som "en lille klub fra Nordjylland", når den række, vi spiller i, indeholder klubber fra Randers, Haderslev, Hobro, Esbjerg, Silkeborg, Slagelse, Herning, Farum og Odense.
Jeg synes det var rigtig fedt at vinde the double sidste sæson, men det var specielt fedt fordi vi gjorde med ryggen mod muren. Jeg ville også rigtig gerne at vi klarer os godt i de nærmeste sæsoner, men jeg er altså glad for at det kun kommer til at ske, hvis vi kan gøre det med de midler vi har til rådighed.
Det er helt korrekt at det ikke er særlig sandsynligt at vi skal kunne klare os godt igennem uden at kunne investere i nogle flere gode spillere, men så må det altså være sådan. Indtil der kommer nogle flere penge i kassen. År efter år.
Alle jer der skriger på forstærkninger, I må ud og skaffe nogle midler til klubben. Gerne årligt tilbagevendende indtægter der gør at vi kan skrue op for ambitionerne UDEN at sætte vores økonomikse uafhængighed på spil. Om nogen bør AaB-fans vide hvor hurtigt man kan brænde en egenkapital på størrelse med vores af. Vi er så nødt til at komme til Herning eller vestegnen for at finde ud af hvor hurtigt man kan brænde den af, UDEN at få noget som helst til gengæld.
Vi har været der, også selvom det ikke ser kulsort ud, så er alt altså heller ikke lyserødt. Vi er nødt til at blive ved med at hive kaniner op af hatten et stykke tid endnu, og så må vi sikkert lære at leve med at det ikke lykkedes hvert eller hvert andet år.