Kamptråd: Pokalkvartfinale Esbjerg FB - AaB, torsdag d. 5. marts 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: Pokalkvartfinale Esbjerg FB - AaB, torsdag d. 5. marts 2015

Indlæg af Kunji » 5. mar 2015, 23:09

EfBeren skrev:
Kunji skrev:
Kreddy skrev:
EfBeren skrev:Så fik I sgu jeres egen medicin idag mht mål man ikke kan garderer sig imod. :)

Var overbevidst om den var lukket, men fodbold er et underligt spil nogle gange.
gardere *
Superflot indlæg, du byder ind med der. Tak.

Pueha, det er sgu en træls kamp at tabe. Telefonnummeret er altså tæt på at have ret i, at sæsonen er ved at være slut. Hvis vi taber på søndag, så virker det usandsynligt, at vi har andet end sekundære placeringer at kæmpe for. Det er sgu bittert, når man - trods elendigt spil - har fået så mange chancer for at være med i denne sæson.
Jeg beklager, hvis I ser mit indlæg som hånligt, fordi det var på ingen måder skrevet med det formål. Jeg har intet imod AaB, og har faktisk stor sympati for jer.

Hvis I havde scoret på jeres kæmpe chance til 3-1, så var det AaB der var videre nu. Det gør det bare endnu mere underligt, fordi vi sejlede voldsomt i mange situationer.
Min kommentar var ikke henvendt mod dig, men derimod den debattør, der lige valgte at rette en sølle grammatisk fejl i dit indlæg.

Jeg har ikke oplevet andet end sympatiske EfB-fans herinde, og måden I opfører jer på herinde er eksemplarisk. Så I er skam så evigt velkomne. :)

Tillykke med sejren. I fortjente den, og jeg håber, I tager hele lortet!
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 5. mar 2015, 23:10

For at gnide salt i såret så skal det nok vise sig, at Esbjerg i morgen får en motorvej til pokalfinalen ved at trække Slagelse :S

1. halvleg var nogenlunde, mens kollapset i 2. halvleg gav minder om det vi har set i nogle af de europæiske udekampe. Nøj hvor er det ringe, men det viser også vi er sårbar når den centrale akse Thelander - Würtz - Risgård - Jönsson ikke er med.
Hold da op hvor har vi problemer når modstanderne spiller fysisk. Larsen er kommenteret af andre, hvis ikke CC får chancen på søndag så må han godt nok være skuffet.

Sæsonen er selvfølgelig ikke slut, men indrømmet så bliver det mere end svært at nå en top 4 placering. Randers venter hjemme søndag, dem har vi altid store problemer mod i Aalborg. De spiller på fysikken og det har vi traditionelt uendelig svært ved at håndtere.

Kent raus, giv Kuhn chancen resten af sæsonen!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 5. mar 2015, 23:11

Hovedet skrev:
Klaus skrev:
budo skrev:
Hovedet skrev:
budo skrev:Nu har alle fokus på at Larsen sejler, men det er godt nok også rystende som Bruhn er faldet i niveau siden efteråret. Han blev omtalt som en nu Kusk og lignende, men lige nu leverer han da bare fejl på fejl på fejl. Ved godt han er en ung spiller og vil have udsving, men hans bundniveau er dælme lavt.

Og så Kasper P.??? Hvordan kan nogen anbefale ham frem for Thelander og KEP? Ligegyldig hvor mange hjerneblødninger KEP får (og jeg hader ham for hver enkelt af dem), så er jeg 100 gange mere tryg ved ham, end ved Kasper P.

Træls, træls kamp, hvor det var ret tydeligt, at 5 kampe på 14 dage er mere end vores smalle trup kan holde til. Synes dog at Kent bærer en stor del af ansvaret i dag. Det var tæt på B kæden han stillede med i dag, og han var godt nok træg til at skifte ud da det gik galt i anden halvleg. ØV!
Det er også det, jeg harcellerer over. For fanden da, vi havde jo vundet denne kamp i stærkeste opstilling og nok endda stort. Nu har vi pisset pokalen væk - og virkelig pisset den væk med stort P. Bevares, vi er da med i Superligaen takket være den gode start, men, men, men, men...
Og en ny pokal triumf er nok det eneste, der kunne have dulmet kvalmen, når nu de vamle hedebønder får fedtet sig til deres købemesterskab :@ Jeg tror desværre ikke Kent helt har forstået situationens alvor :thumbsdown:
ENIG
I min skuffede verden har vi foræret en pokalsemifinale væk til et hold, der er ringere end AaB, og som vi kunne have givet en omgang tæsk. Og nu står vi altså i en situation, hvor FCK SKAL vinde pokalen, for at 4. pladsen giver adgang til Europa Cuppen - og selv om vi rent faktisk bliver nr. 4 OG FCK vinder pokalen, skal vi altså ud i absurde 4 kvalifikationsrunder for at nå gruppespillet. Det er fandeme svært at gejle sig op til, må jeg tilstå.
På den positive side, kan det ende med en masse gode europa point, grundet nogle modstandere vi simpelthen skal slå.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. mar 2015, 23:12

Helt enig med Kunji. Håber i tager den, Esbjerg er en af de klubber jeg sagtens kan unde succes. Selvfølgelig ikke over AaB, men når vi ikke kan tage den så må i meget gerne gøre det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. mar 2015, 23:12

Hovedet skrev:
I min skuffede verden har vi foræret en pokalsemifinale væk til et hold, der er ringere end AaB, og som vi kunne have givet en omgang tæsk. Og nu står vi altså i en situation, hvor FCK SKAL vinde pokalen, for at 4. pladsen giver adgang til Europa Cuppen - og selv om vi rent faktisk bliver nr. 4 OG FCK vinder pokalen, skal vi altså ud i absurde 4 kvalifikationsrunder for at nå gruppespillet. Det er fandeme svært at gejle sig op til, må jeg tilstå.
Jamen det er svært at være uenig; jeg sad og grundede lidt over, hvordan det hér nederlag rangerer i fht. de 2 mega-nederlag i Europa i efteråret, eller den samlede nedsabling af Brügge. Svaret må være, at det her er det værste; 45 minutter med 2 oppe, som man så forærer - den tager vi lige igen, FORÆRER! - væk, i en turnering, hvor man er meget tæt på målet, og modstanden er overkommelig.

Det er til at brække sig over.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

seamann

Indlæg af seamann » 5. mar 2015, 23:14

Kent raus.

Det skulle være sket for et par måneder siden, men her er da en god anledning. Pinligt.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 5. mar 2015, 23:14

Indkald hele banden til træning kl. 5 i morgen tidlig og kør dem benhårdt i 90' minutter uden afbrydelse. Så kan de måske lære, hvad det kræves at vinde fodboldkampe - hårdt arbejde i 90 minutter.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. mar 2015, 23:19

Funky skrev:
Hovedet skrev:
Jamen det er svært at være uenig; jeg sad og grundede lidt over, hvordan det hér nederlag rangerer i fht. de 2 mega-nederlag i Europa i efteråret, eller den samlede nedsabling af Brügge. Svaret må være, at det her er det værste; 45 minutter med 2 oppe, som man så forærer - den tager vi lige igen, FORÆRER! - væk, i en turnering, hvor man er meget tæt på målet, og modstanden er overkommelig.

Det her er langt værre. Den "kamp" mod Club Brügge var jo afgjort efter en halv time i Aalborg - helt som forventet.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. mar 2015, 23:22

Kristian skrev:
Hovedet skrev:
Klaus skrev:
budo skrev:
Hovedet skrev:
budo skrev:Nu har alle fokus på at Larsen sejler, men det er godt nok også rystende som Bruhn er faldet i niveau siden efteråret. Han blev omtalt som en nu Kusk og lignende, men lige nu leverer han da bare fejl på fejl på fejl. Ved godt han er en ung spiller og vil have udsving, men hans bundniveau er dælme lavt.

Og så Kasper P.??? Hvordan kan nogen anbefale ham frem for Thelander og KEP? Ligegyldig hvor mange hjerneblødninger KEP får (og jeg hader ham for hver enkelt af dem), så er jeg 100 gange mere tryg ved ham, end ved Kasper P.

Træls, træls kamp, hvor det var ret tydeligt, at 5 kampe på 14 dage er mere end vores smalle trup kan holde til. Synes dog at Kent bærer en stor del af ansvaret i dag. Det var tæt på B kæden han stillede med i dag, og han var godt nok træg til at skifte ud da det gik galt i anden halvleg. ØV!
Det er også det, jeg harcellerer over. For fanden da, vi havde jo vundet denne kamp i stærkeste opstilling og nok endda stort. Nu har vi pisset pokalen væk - og virkelig pisset den væk med stort P. Bevares, vi er da med i Superligaen takket være den gode start, men, men, men, men...
Og en ny pokal triumf er nok det eneste, der kunne have dulmet kvalmen, når nu de vamle hedebønder får fedtet sig til deres købemesterskab :@ Jeg tror desværre ikke Kent helt har forstået situationens alvor :thumbsdown:
ENIG
På den positive side, kan det ende med en masse gode europa point, grundet nogle modstandere vi simpelthen skal slå.
Ja, ligesom mod Slavija Sarajevo og Dila Gori - hehe. Ej, det er selvfølgelig rigtigt, men jeg tror ærligt talt ikke, AaB har en chance for at overleve 4 kvalifikationsrunder som useedet.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 5. mar 2015, 23:23

Hovedet skrev:
Funky skrev:
Hovedet skrev:

Det her er langt værre. Den "kamp" mod Club Brügge var jo afgjort efter en halv time i Aalborg - helt som forventet.
Den eneste jeg kan komme i tanke om er i 2009 hvor vi tabte til Hobro. For mig er det sku samme følelse jeg sidder med lige nu.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 5. mar 2015, 23:23

Kristian skrev:
Hovedet skrev:
Klaus skrev:
budo skrev:
Hovedet skrev:

ENIG
Norsk fodbold har i de seneste sæsoner haft store problemer europæisk. Hold som eks. Rosenborg er indtrådt i 1. kvalrunde og historikken viser at det er mere end svært at nå gruppespillet når holdene indtræder så tidligt. Alle norske hold i denne sæson blev slået ud før knock out runden!

Der er ingen hold der vil indrømme det, men når de indtræder så tidligt er der måske nogle hold der 'sælger' EL. Økonomisk går det måske i bedste fald op, men en uheldig lodtrækning kan koste klubben penge. Derudover medfører mange kval runder et stort slid på truppen, men vigtigst af alt så er kvalen fyldt med giftige modstandere. Der er mange grimme østeuropæiske hold som hurtigt kan stoppe eventyret.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. mar 2015, 23:25

frederikshavneren skrev:For at gnide salt i såret så skal det nok vise sig, at Esbjerg i morgen får en motorvej til pokalfinalen ved at trække Slagelse :S

1. halvleg var nogenlunde, mens kollapset i 2. halvleg gav minder om det vi har set i nogle af de europæiske udekampe. Nøj hvor er det ringe, men det viser også vi er sårbar når den centrale akse Thelander - Würtz - Risgård - Jönsson ikke er med.
Hold da op hvor har vi problemer når modstanderne spiller fysisk. Larsen er kommenteret af andre, hvis ikke CC får chancen på søndag så må han godt nok være skuffet.

Sæsonen er selvfølgelig ikke slut, men indrømmet så bliver det mere end svært at nå en top 4 placering. Randers venter hjemme søndag, dem har vi altid store problemer mod i Aalborg. De spiller på fysikken og det har vi traditionelt uendelig svært ved at håndtere.

Et lille lys i mørket er så i det mindste, at Esbjerg trak FCK i semifinalen! (og at jeg med mine mange bitre indlæg i aften forhåbentlig snart får status af "landshold" herinde :aabfan:

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 5. mar 2015, 23:27

Uden at ville lægge hovedet på blokken var det (så vidt jeg lige kan overskue) første gang siden en kamp mod Vejle på Aalborg Stadion i 1987, at AaB tabte en kamp mod et dansk hold efter at have ført med to mål. Dengang blev 2-0 til 2-3. Det skete også på White Hart Lane i 2007, men imod danske hold går der heldigvis årtier imellem kampforløb som i aften. (Der var dog en kamp i Næstved i oktober 1989, der blev tabt med 4-5 - andre har måske en erindring om den, men jeg har ikke).

Det er selvfølgelig stærkt utilfredsstillende, at man kan smide en sikker semifinale væk på den måde. Når det er sagt, er der alligevel nogle få positive ting at tage med. Et par af dem er lidt søgte, men sådan må det jo være på sådan en aften:

- der var mål af angribere igen.
- endnu en kamp med store chancer/gode forsøg - også i anden halvleg: Enevoldsen, Helenius, KEP, Thomsen.
- det var Esbjerg, vi tabte til. Jeg kan nævne ti andre hold i Superligaen, jeg ville have det mere stramt med at sende i semifinalen.
- FCK er med i turneringen endnu, så det havde nok alligevel været utopi at tro på en ny finale. Denne sæsons AaB-hold virker ikke stærkt nok til at slå FCK over to semifinaler.

Og så er der alt det negative, som nok allerede er kommet på bordet, så det gider jeg ikke kaste mig ud i.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 5. mar 2015, 23:27

Hovedet skrev:
frederikshavneren skrev:For at gnide salt i såret så skal det nok vise sig, at Esbjerg i morgen får en motorvej til pokalfinalen ved at trække Slagelse :S

Et lille lys i mørket er så i det mindste, at Esbjerg trak FCK i semifinalen! (og at jeg med mine mange bitre indlæg i aften forhåbentlig snart får status af "landshold" herinde :aabfan:
Skruebrækker!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. mar 2015, 23:29

Aabwibz skrev:
Hovedet skrev:
Funky skrev:
Hovedet skrev:

Den eneste jeg kan komme i tanke om er i 2009 hvor vi tabte til Hobro. For mig er det sku samme følelse jeg sidder med lige nu.
Nja, den var der jo så i det mindste lidt kult over, og da var turneringen stadig så ung, at man ikke kunne se Parken i horisonten. Desuden førte AaB ikke 2-0 ved pausen og var tragikomisk nok aldrig i nærheden af at vinde.

Men alt har måske en dybere årsag, som man siger, og havde AaB vundet i aftes, ville jeg lige nu have været bitter over at have trukket FCK i semifinalen!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 5. mar 2015, 23:30

thomasjn skrev:Indkald hele banden til træning kl. 5 i morgen tidlig og kør dem benhårdt i 90' minutter uden afbrydelse. Så kan de måske lære, hvad det kræves at vinde fodboldkampe - hårdt arbejde i 90 minutter.
Ja, straf! Det bliver man klogere af! Og i lyset af at dette var 5 kamp paa 14 dage saa er jeg sikker paa det lige er hvad der skal til. Heck, at koere dem doede inden en fysisk kraevende Randers kamp om 3 dage er simpelthen det klogeste jeg har hoert. Saa kan de laere det!
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 5. mar 2015, 23:32

Kent raus!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. mar 2015, 23:33

sulakvelidze skrev:Uden at ville lægge hovedet på blokken var det (så vidt jeg lige kan overskue) første gang siden en kamp mod Vejle på Aalborg Stadion i 1987, at AaB tabte en kamp mod et dansk hold efter at have ført med to mål. Dengang blev 2-0 til 2-3. Det skete også på White Hart Lane i 2007, men imod danske hold går der heldigvis årtier imellem kampforløb som i aften. (Der var dog en kamp i Næstved i oktober 1989, der blev tabt med 4-5 - andre har måske en erindring om den, men jeg har ikke).

Det er selvfølgelig stærkt utilfredsstillende, at man kan smide en sikker semifinale væk på den måde. Når det er sagt, er der alligevel nogle få positive ting at tage med. Et par af dem er lidt søgte, men sådan må det jo være på sådan en aften:

- der var mål af angribere igen.
- endnu en kamp med store chancer/gode forsøg - også i anden halvleg: Enevoldsen, Helenius, KEP, Thomsen.
- det var Esbjerg, vi tabte til. Jeg kan nævne ti andre hold i Superligaen, jeg ville have det mere stramt med at sende i semifinalen.
- FCK er med i turneringen endnu, så det havde nok alligevel været utopi at tro på en ny finale. Denne sæsons AaB-hold virker ikke stærkt nok til at slå FCK over to semifinaler.

Og så er der alt det negative, som nok allerede er kommet på bordet, så det gider jeg ikke kaste mig ud i.
Hold da op, skal vi godt tilbage til 1987 for at finde en kamp, hvor AaB har tabt efter at ført 2-0! Jeg kan faktisk på stående fod nævne en del kampe, hvor vi har vundet efter at været bagud 0-2 (bl.a. - sjovt nok - hele 2 gange mod Vejle, både hjemme og ude) eller sågar 0-3 (Lyngby 2007) og 1-4 (Ikast 1988). Jeg kan sgu ikke huske den kamp i Næstved, alene resultatet bør man da huske!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 5. mar 2015, 23:33

Buzz Killington skrev:
thomasjn skrev:Indkald hele banden til træning kl. 5 i morgen tidlig og kør dem benhårdt i 90' minutter uden afbrydelse. Så kan de måske lære, hvad det kræves at vinde fodboldkampe - hårdt arbejde i 90 minutter.
Ja, straf! Det bliver man klogere af! Og i lyset af at dette var 5 kamp paa 14 dage saa er jeg sikker paa det lige er hvad der skal til. Heck, at koere dem doede inden en fysisk kraevende Randers kamp om 3 dage er simpelthen det klogeste jeg har hoert. Saa kan de laere det!
De lukkede EfB ind i en kamp de aldrig burde været lukket ind - det er simpelthen for vattet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 5. mar 2015, 23:35

Haderslev eller Slagelse i pokalfinalen... Hvor er det fesent!

Besvar