Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af Arendt » 8. mar 2015, 22:42

Valsted skrev:
Arendt skrev:

Det er et regulært selvmål fra jeres side, for jeres adfærd ændrer intet. Tværtimod vil kontrollørerne fremadrettet være mere opmærksomme og striks, og det er ærgerligt, at et lille segment skal ødelægge det for den store gruppe.
At kalde det et selvmål at stå fast på sine rettigheder til at bakke klubben op, og skabe en fed kulisse forstår jeg ikke. Du siger det ikke ændrer noget. Én ting er ihvertfald sikkert: At fortsætte ufortrødent, som en lalleglad idiot kontrollens indgriben til trods, ændrer ihvertfald slet ikke noget!
Man bliver nødt til at vise at man er utilfreds med en pludselig forringelse af rettighederne, som stemningsskabende fan, hvilket jeg i den grad mener de nyeste restriktioner er.

"Ingen er større end holdet" siger du. Der tager du fejl. Ingen er større end klubben! End ikke de 11 som render rundt inde på banen. Klubben er mig, dig og alle de andre som står på tribunen år efter år, for at vise støtte og kærlighed til klubben. De midler vi har til rådighed skal vi værne om, og ikke lade en flok humørsyge kontrollører fratage os.
At stå fast på vores rettigheder medfører netop i dette konkrete tilfælde, at vi ikke skaber en fed kulisse. Det medfører, at folk udvandrer og at stemningen desværre bliver dalende.

Kan du ikke fortælle mig, hvilke restriktioner og forringelse af rettigheder, der er så vigtige, at det kan få AaB-fans til at udvandre fra en fodboldkamp og svigte drenge?

Med holdet mente jeg klubben, men jeg er glad for, at vi er enige om dette punkt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Gamen

Indlæg af Gamen » 8. mar 2015, 22:44

Pastorius skrev:
Det ser da ud til - udefra - at der var nogle fans der følte sig større end klubben i dag.

Der er ingen sympati herfra heller.
Ej heller forventeligt.

Det lader til at dele af debattørerne herinde foretrækker en fanscene a la Sønderjyske eller Randers, fremfor en engageret, aktiv fanscene, der gør brug af alle tilgængelige virkemidler, for at skabe de bedste rammer ude og hjemme om AaB's kampe.

Mon ikke spillerne, efter en forklaring, sagtens kan forstå hvorfor de aktive grupper udvandrede.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 8. mar 2015, 22:45

Gamen skrev:
Arendt skrev:Jeg var på stadion i dag og vil gerne henvende mig til de "AaB-fans", som udvandrede i det 41 minut samt andre, der valgte at kaste øl på kontrollørerne og opførte sig forfærdeligt.

Hvad er formålet med jeres gang på stadion? Er det at støtte vores hold, eller drejer det sig i stedet om at sætte bannere op eller lignende?

Med jeres udgang mistede vi desværre noget af stemningen bag mål, men Spar Nord tribunen vil bestå med sang og fest uden jer. I svigtede drengene i dag, og i svigtede ligeledes også jeres med-fans. Vi er 12-mand, som er medvirkende til at hive sejren hjem. Vi skal være med til at støtte drengene, når de har det svært på banen og hive dem op i svære perioder af kampene. Jeg kan godt forstå Enevoldsens reaktion, da han scorede det afgørende mål. Det var ikke godt nok i dag, men i fremtiden skal vi genopbygge vores fort på Aalborg stadion.

Ingen er større end holdet, og ingen er uerstattelige. Det er et regulært selvmål fra jeres side, for jeres adfærd ændrer intet. Tværtimod vil kontrollørerne fremadrettet være mere opmærksomme og striks, og det er ærgerligt, at et lille segment skal ødelægge det for den store gruppe.

Herudover var det en dejlig sejr, og vi er nu 3 point fra tredjepladsen. Det kan blive et rigtig godt forår :aabfan:
Åh ja... Den gode gamle "I svigtede holdet" og "I er ikke uundværlige". Det blev da ellers meget synligt i dag...

Vores tribune er efterhånden forfærdeligt tam, hvis ikke det havde været for den lille aktive gruppe fra ATK, og den noget større gruppe omkring Auxilia m.fl. - jeg ved ikke hvad der er sket, men det er helt tydeligt, at vi ikke har bare halvdelen af den volumen vi havde på lægterne for 6-8 år siden.
Så ja, selvfølgelig kan det mærkes, når de mest aktive boykotter. Og det handler ikke om, at de tager trommen med, men om at de ER Vesttribunen den dag i dag. Marginaltilskuerne giver efterhånden ikke en lyd fra sig på Vest og siderne af tribunen er blevet indtaget af magelige typer, særligt efter den lange periode med sæder.

Vil AaB have en Vesttribune, så må de sørge for at de basale regler overholdes, og at man også viser goodwill mod de der følger holdet uge efter uge.

Det "lille segment" ER Vesttribunen. Før vi har mere end 150 syngende fans til hjemmekampene kan du ikke overbevise mig om andet. Det er meget, meget trist at man så også, som engageret fan, skal høre på den slags l... som du, og enkelte af siddetribune-familiefædrene lukker ud.
Hvilke basale regler og goodwill er så vigtigt, at det kan retfærdiggøre at svigte drenge?

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 8. mar 2015, 23:01

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Det ser da ud til - udefra - at der var nogle fans der følte sig større end klubben i dag.

Ej heller forventeligt.

Det lader til at dele af debattørerne herinde foretrækker en fanscene a la Sønderjyske eller Randers, fremfor en engageret, aktiv fanscene, der gør brug af alle tilgængelige virkemidler, for at skabe de bedste rammer ude og hjemme om AaB's kampe.

Mon ikke spillerne, efter en forklaring, sagtens kan forstå hvorfor de aktive grupper udvandrede.
Stop nu.

Man har opført sig som forkælede og fornærmede teenage piger.

Det kommer man ingen vegne med og opnår i hvert fald ikke nogen sympati.

Personligt er jeg sku ligeglad om I udvandrer eller ej - men forvent blot ikke at I får bred sympati ved sådanne "aktioner", der i bedste fald blot er udtryk for umoden opførsel.
Og jo - I ser Jer over klubben når I opfører Jer sådan.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 8. mar 2015, 23:04

Gamen skrev: Det lader til at dele af debattørerne herinde foretrækker en fanscene a la Sønderjyske eller Randers, fremfor en engageret, aktiv fanscene, der gør brug af alle tilgængelige virkemidler, for at skabe de bedste rammer ude og hjemme om AaB's kampe.

Sådan tror jeg ikke du skal fortolke det.... Der er ingen, der gerne vil fjerne de dedikerede fans bag mål. Det er trods alt der fra mange af familiefædrene på nord kommer fra :-) Det man ikke kan forstå er at man vælger at sætte sig over klubben ved at udvandre. Lynges gamle statement om, at man kan stikke fingren i et glas vand og måle hullets størrelse når man tager den op igen, hvis man skal finde ud af hvor uundværlig man er i klubben gælder stadigvæk. Vi er alle sammen AaB, men over det hele er klubben. Det er den klub vi elsker og støtter. Nogle kommer til, andre stopper, men klubben består. Hvem er det, der taber ved sådan en udvandring??? Klubben mister opbakning, men holdet vandt alligevel. Stemningen var ikke så god som den plejer, men alligevel efter omstændighederne OK. Taberne var vel i virkeligheden dem der gik. De mistede muligheden for at bakke den klub op de elsker i en vigtig kamp. Og det uden at vinde noget. Jeg ser da gerne, at man får plads til de bannere. Men jeg håber godt nok ikke, det var derfor man gik????

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. mar 2015, 23:10

Gamen skrev:
Pastorius skrev:

Ej heller forventeligt.

Næ. Jeg er skam imponeret over den støtte der kommer. Jeg synes bare ikke den giver nogen rettigheder - på samme måde som jeg heller ikke mener det giver særlige rettigheder (udover dem der står på kontrakten) at være sponsor, eller aktionær.

Hvis I vil støtte AaB så gør det. Hvis I ikke vil så lad være, men lad være med at tude og spille kostbare på vejen ud. Det er ynkeligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Indlæg af Gamen » 8. mar 2015, 23:11

Arendt skrev:
Hvilke basale regler og goodwill er så vigtigt, at det kan retfærdiggøre at svigte drenge?
Alene det at tribunens ikoniske bannere fjernes, er nok. Men det er måske svært at forklare en, der aldrig har brugt flere timer på at tegne op og male bannere.
Og tror nu nok at mange af dem der udvandrede i dag, så til gengæld har været der for AaB i øst, vest, syd og nord, når andre fans har "svigtet" dem eller valgt at tage kampen hjemme i sofaen.

For nyligt advokerede det svenske fodboldforbunds talsmand for, at det ville til at overveje pointstraf ved nedladende ytringer om fodboldforbundet under kampene. Et direkte frontalangreb på tribunens funktion, som et fristed hvor langt de fleste ytringer er tilladt (medmindre de overtræder lovgivningen).

På udebane har man igennem årene, fra andre klubber, oplevet flagforbud, sidste øjebliks aflysning af ellers godkendte tifoer, forbud mod tromme, forbud mod f.eks. udtrykket "ultras" på t-shirts og bannere. Den slags er med til at underminere alt det gode arbejde der laves, og så dur det ikke hvis vores egen klub går ind og agerer på samme måde. Det er ødelæggende for gruppernes arbejde, for tribunens identitet, og for dét man som aktiv fan forsøger at skabe - en levende tribune, hvor alle virkemidler tages i brug for at yde det optimale. Og jeg ville gerne se hvad spillerne ville sige til en banner(og farve)løs Vesttribune sådan en kølig tidlig forårsaften. Så er det eneste der indikerer at man er kommet til Aalborg de 27 Michelin-mænd, der insisterer på at flå AaB-trøjen ned over dynejakken. Så bliver det næppe mere Sønderjyske (eller Randers).

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 8. mar 2015, 23:12

Gamen skrev:
Arendt skrev:Jeg var på stadion i dag og vil gerne henvende mig til de "AaB-fans", som udvandrede i det 41 minut samt andre, der valgte at kaste øl på kontrollørerne og opførte sig forfærdeligt.

Hvad er formålet med jeres gang på stadion? Er det at støtte vores hold, eller drejer det sig i stedet om at sætte bannere op eller lignende?

Med jeres udgang mistede vi desværre noget af stemningen bag mål, men Spar Nord tribunen vil bestå med sang og fest uden jer. I svigtede drengene i dag, og i svigtede ligeledes også jeres med-fans. Vi er 12-mand, som er medvirkende til at hive sejren hjem. Vi skal være med til at støtte drengene, når de har det svært på banen og hive dem op i svære perioder af kampene. Jeg kan godt forstå Enevoldsens reaktion, da han scorede det afgørende mål. Det var ikke godt nok i dag, men i fremtiden skal vi genopbygge vores fort på Aalborg stadion.

Ingen er større end holdet, og ingen er uerstattelige. Det er et regulært selvmål fra jeres side, for jeres adfærd ændrer intet. Tværtimod vil kontrollørerne fremadrettet være mere opmærksomme og striks, og det er ærgerligt, at et lille segment skal ødelægge det for den store gruppe.

Herudover var det en dejlig sejr, og vi er nu 3 point fra tredjepladsen. Det kan blive et rigtig godt forår :aabfan:
Åh ja... Den gode gamle "I svigtede holdet" og "I er ikke uundværlige". Det blev da ellers meget synligt i dag...

Vores tribune er efterhånden forfærdeligt tam, hvis ikke det havde været for den lille aktive gruppe fra ATK, og den noget større gruppe omkring Auxilia m.fl. - jeg ved ikke hvad der er sket, men det er helt tydeligt, at vi ikke har bare halvdelen af den volumen vi havde på lægterne for 6-8 år siden.
Så ja, selvfølgelig kan det mærkes, når de mest aktive boykotter. Og det handler ikke om, at de tager trommen med, men om at de ER Vesttribunen den dag i dag. Marginaltilskuerne giver efterhånden ikke en lyd fra sig på Vest og siderne af tribunen er blevet indtaget af magelige typer, særligt efter den lange periode med sæder.

Vil AaB have en Vesttribune, så må de sørge for at de basale regler overholdes, og at man også viser goodwill mod de der følger holdet uge efter uge.

Det "lille segment" ER Vesttribunen. Før vi har mere end 150 syngende fans til hjemmekampene kan du ikke overbevise mig om andet. Det er meget, meget trist at man så også, som engageret fan, skal høre på den slags l... som du, og enkelte af siddetribune-familiefædrene lukker ud.
Synes der var supr stemning sidst i kampen, specielt på Weber, Mærkede ikke noget til nogen der smuttede, så det gjorde mig ikke det helt store, fed sejr :aabfan:
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 8. mar 2015, 23:22

Selvom jeg er voldsomt imponeret over det engagement og arbejde, som de aktive lægger for dagen, så mener jeg personligt, at fanscenen i Aalborg har arbejdet sig i en forkert retning de sidste år. Jeg har selv været fast inventar blandt de syngende/aktive fans, men jeg føler mig mindre og mindre tiltrukket af måden (og jeg tror ikke kun, det er alderen, der trykker). Der er en arrogance i miljøet, som er meget lidt appellerende til de folk, der gerne vil deltage i stemningen, mens som ikke er fast inventar, og jeg forstår godt, at der er mange, der trækker sig. Samtidig synes jeg personligt, at det er en skam, at man i så høj grad fokuserer på komplicerede sange, der overhovedet ikke følger banens liv. Jeg ville til hver en tid foretrække en capo, der ikke forsøgte at overdøve piften af målmanden med en ligegyldig sang, som de færreste kan eller ønsker at synge med på. Stemning er ikke nødvendigvis sang, og det mener jeg er et overset faktum i Aalborg. Og her skyder jeg ikke efter Røde. At han vil stå i det tårn kan jeg kun have respekt for. Jeg er mere ude efter hele den mentalitet, der hedder, at stemningen skal styres og kontrolleres af en lille gruppe. Jeg ville ønske, at man kunne fordumme stemningen lidt og dermed inddrage flere.

Nå, men nok om det. Jeg er efterhånden på vej over på nordtribunen, og jeg skal ikke tegne stemningen i Aalborg. Jeg er som sagt fuld af respekt for de aktive, om end jeg ikke er enig i retningen længere. At bannerne kan betyde så meget er jeg ikke uforstående overfor, men jeg er ikke enig i fremgangsmetoden i dag.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af thomasjn » 8. mar 2015, 23:25

Helt enig, vi kan sagtens blive enige om, at setuppet med bannerne giver nogle udfordringer, men at fans på den måde sætter sig over klubben på baggrund af dette er over stregen. Derudover er der jo mange andre måder end bannere at støtte drengene på. Det virker nærmest som om "fan-identiten" er blevet vigtigere end at støtte AaB.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 8. mar 2015, 23:32

Gamen skrev:
Arendt skrev:
Alene det at tribunens ikoniske bannere fjernes, er nok. Men det er måske svært at forklare en, der aldrig har brugt flere timer på at tegne op og male bannere.
Og tror nu nok at mange af dem der udvandrede i dag, så til gengæld har været der for AaB i øst, vest, syd og nord, når andre fans har "svigtet" dem eller valgt at tage kampen hjemme i sofaen.

For nyligt advokerede det svenske fodboldforbunds talsmand for, at det ville til at overveje pointstraf ved nedladende ytringer om fodboldforbundet under kampene. Et direkte frontalangreb på tribunens funktion, som et fristed hvor langt de fleste ytringer er tilladt (medmindre de overtræder lovgivningen).

På udebane har man igennem årene, fra andre klubber, oplevet flagforbud, sidste øjebliks aflysning af ellers godkendte tifoer, forbud mod tromme, forbud mod f.eks. udtrykket "ultras" på t-shirts og bannere. Den slags er med til at underminere alt det gode arbejde der laves, og så dur det ikke hvis vores egen klub går ind og agerer på samme måde. Det er ødelæggende for gruppernes arbejde, for tribunens identitet, og for dét man som aktiv fan forsøger at skabe - en levende tribune, hvor alle virkemidler tages i brug for at yde det optimale. Og jeg ville gerne se hvad spillerne ville sige til en banner(og farve)løs Vesttribune sådan en kølig tidlig forårsaften. Så er det eneste der indikerer at man er kommet til Aalborg de 27 Michelin-mænd, der insisterer på at flå AaB-trøjen ned over dynejakken. Så bliver det næppe mere Sønderjyske (eller Randers).
Du har helt ret i, at jeg aldrig har malet et banner. Jeg kan også godt forstå det frusterende i at bruge kræfter på at hjælpe drengene med et banner, hvorefter kontrollørerne fjerner dem pga. en brandudgang. Fair nok, så langt er jeg med i retorikken. Der hvor kæden hopper af i dag for mig er, at i udvandrer, og på denne baggrund svigter drengene. Jeg mener og kan se, at flere andre debattører er enige i, at det er at svigte drengene og føle sig større end klubben, når i udvandrer. At folk prioriterer tid og tager med på away har jeg fuldt respekt for, men lad os forholde os til i dag.

Med alt respekt for dig, så har det svenske fodboldforbunds talsmand vel relevans for for svenske klubber og den svenske liga. Det har i mine øjne intet at gøre med denne sag. Jeg kan godt se din pointe angående et fristed, men handler det ikke om at støtte drengene?

Jeg kan godt også forstå din frustration angående flagforbud, aflysninger, forbud mod tromme m.v. Jeg vil dog spørge dig, om ordet "ultras" er altafgørende for at støtte drengene. Er det ikke muligt, at i kan finde et andet navn? Kunne det ikke have ladet sig gøre at støtte drengene under kampen og indlede en dialog med klubben efterfølgende?

Det skal min overbevisning handle om fodbolden og støtte drengene. Er du ikke også enig i dette?

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Alando » 8. mar 2015, 23:32

Enig Kunji

Al respekt for det arbejde der laves med bannere, tifoer osv. Det er super fedt og kanon godt arbejde.

Jeg forstår dog ikke den mentalitet der efterhånden er opstået, hvor der nærmest ses ned på AaB fans iført AaB trøje og det fokus der er på voldsomt komplicerede sange. En klassiker som "så' u' " bruges dårligt på Aalborg Stadion i dag. Det forstår jeg ikke, da det netop er sådan en "sang" der kan hive hele tribunen med og skabe den intense stemning

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 8. mar 2015, 23:32

Jeg har været med til stribevis af møder med AaB under Lynge, og også et par stykker med Gaarde efterfølgende i ASC-regi, men er det ikke længere.

Det der har været kendetegnende ved møderne har altid været en gensidig respekt og forståelse, og enighed om at dialog og samarbejde er vejen mod en stærke klub og en festlig, farverig og positiv fankultur. Dette betyder også at der bliver brugt ganske betydelige ressourcer fra den aktive fanscene i forhold til netop at holde AaB informeret om hvad der rører sig. Vi har kunnet være rygende uenige (hej mandagskampe), men ikke desto mindre har det fungeret enormt godt på denne måde i en årrække. Men der har længe været en positiv indstilling, og at vi løser problemerne ved at sætte os ned og snakke sammen, samt holde hinanden opdateret om eventuelle problematikker.

Derfor synes jeg også det er voldsomt bekymrende at opleve hvordan man tilsyneladende overhovedet ikke interesseret i at høre fanklubbernes/gruppernes holdning til awaykort, og at man under dagens kamp ignorerer det gode samarbejde og dialogen, og gennemtrumfer at alle bannere skal væk. Hvad er det næste gang, som pludselig ikke må være på stadion? 2-pindsflagene? Tromme og megafon?

Folk snakker om pigefornærmede osv osv., men det eneste de aktive fans gjorde var vel bare at sige "Okay, jeg vil ikke bidrage til stemningen under de her vilkår". Der er jo ikke ret mange andre måder man kan vise sin utilfredshed på, når dialog tilsyneladende ikke er på dagsordenen fra klubbens side.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 8. mar 2015, 23:37

Brent skrev:Synes der var supr stemning sidst i kampen, specielt på Weber, Mærkede ikke noget til nogen der smuttede, så det gjorde mig ikke det helt store, fed sejr :aabfan:
Jeg er faktisk enig. Stemningen på Weber var glimrende i dag betyderlig bedre end mod Brøndby. Men fra min plads var det nu tydeligt, at der var problemer bag mål. I min bog kan man nu ikke nødvendigvis sætte lighedstegn mellem god stemning og 90 minutters sang...Men det er nok bare mig :|

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 8. mar 2015, 23:43

thomasjn skrev:

Helt enig, vi kan sagtens blive enige om, at setuppet med bannerne giver nogle udfordringer, men at fans på den måde sætter sig over klubben på baggrund af dette er over stregen. Derudover er der jo mange andre måder end bannere at støtte drengene på. Det virker nærmest som om "fan-identiten" er blevet vigtigere end at støtte AaB.
Som skrevet andetsteds, så vil jeg næsten garantere at det ikke kun handler om bannere og flagene i sig selv. Det handler om måden det skete på, og den eklatante mangel på tillid som AaB har til stemningsskabende fans, om mange nok troede hørte fortiden til. Fans som gjort ufattelig meget arbejde for netop at blive set som en seriøs og respekteret samarbejdspartner, ikke kun for AaB, men også for politiet og justitsministeriet. Eksempelvis har vores egen tidligere ASC-formand været til møder med justitsministeren om netop forholdene for fodboldfans.

Jeg tror virkelig folk føler sig pisset på, når klubben giver dem en fuckfinger lige i smasken under en kamp, vedrørende et emne hvor man ikke har gidet taget fanscenen med på råd (banderne), samt vil til at registrere via awaykort. Specielt når disse fangrupper har brugt så fandens meget tid og ressourcer på at bevise man ikke er ballademagere, og netop har været central i udviklingen af en positiv fankultur i Danmark med dialogbetjente, øget kommunikation osv osv.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 9. mar 2015, 00:01

Frygah skrev:
thomasjn skrev:

Som skrevet andetsteds, så vil jeg næsten garantere at det ikke kun handler om bannere og flagene i sig selv. Det handler om måden det skete på, og den eklatante mangel på tillid som AaB har til stemningsskabende fans, om mange nok troede hørte fortiden til. Fans som gjort ufattelig meget arbejde for netop at blive set som en seriøs og respekteret samarbejdspartner, ikke kun for AaB, men også for politiet og justitsministeriet. Eksempelvis har vores egen tidligere ASC-formand været til møder med justitsministeren om netop forholdene for fodboldfans.

Jeg tror virkelig folk føler sig pisset på, når klubben giver dem en fuckfinger lige i smasken under en kamp, vedrørende et emne hvor man ikke har gidet taget fanscenen med på råd (banderne), samt vil til at registrere via awaykort. Specielt når disse fangrupper har brugt så fandens meget tid og ressourcer på at bevise man ikke er ballademagere, og netop har været central i udviklingen af en positiv fankultur i Danmark med dialogbetjente, øget kommunikation osv osv.
Som jeg også har skrevet andetsteds, så vil jeg spørge dig, om nogle AaB-fans' frustrationer og fjernede bannere berettiger udvandring og manglende støtte til klubben?

Jeg kan også godt se nogle problemstillinger angående awaykortet, og jeg synes Rasmus Trenskow har nogle gode pointer, herunder manglende dialog og at det på ingen måder er proportionalt med dette kort. 19 anholdelser er få, men problemstillingen med at registrere folk for at fjerne ballademagerne og dem, som ikke kan opføre sig ordentligt, er i min optik en rigtig god idé. Hvis du ikke har noget at skjule, er registreringen smertefri.

De personer på stadion i dag, som kastede øl på kontrollørerne m.v. har intet at gøre på et stadion. De repræsenterer AaB på hjemme -og udebane, og det er ærgerligt, hvis disse mennesker skal sætte os andre AaB-fans i bås. Jeg synes, at det er helt rimeligt, hvis de får karantæner fra gangen på stadion, da det tydeligvis ikke er på grund af fodbolden, at de kommer.

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 9. mar 2015, 00:04

Arendt og thomasjn skulle bare tage hinanden i hånden og køre lortet videre og vise, at de kan skabe en bedre fankultur uden folk, der er sure på kontrollørerne og uden alt muligt identitetspjat.

Hvis I får resten af 2015 til det, så lad os se, hvor langt I kan drive det.

Aftale?
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 9. mar 2015, 00:11

Fabbe skrev:Arendt og thomasjn skulle bare tage hinanden i hånden og køre lortet videre og vise, at de kan skabe en bedre fankultur uden folk, der er sure på kontrollørerne og uden alt muligt identitetspjat.

Hvis I får resten af 2015 til det, så lad os se, hvor langt I kan drive det.

Aftale?
Jeg er helt sikker på, at det ikke kan lade sig gøre at have en fangruppe, hvor nogle fans af den ene eller anden årsag er sure på en kontrollør på et eller andet tidspunkt. Dette gælder ligeledes ift. identiteten.

Det er ikke det, som er problemstillingen. Du kan forsøge at forholde dig til den.

Ps. så er jeg beæret over tilbuddet som delt formand med Thomasjn, men jeg har desværre ikke tid i øjeblikket, da jeg er optaget af andre ting. Det lyder ellers spændende.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 9. mar 2015, 00:13

Arrrh...iforhold til fans og opførsel er skræmmeeksemplet et glas rødvin og fuldstændigt styr på det:-) 1000 mennesker og MASSER af plads til børn på alle tribuner:-)
Men er faktisk rigtigt godt tilfreds med den nuværende situation....det er lidt en våd drøm at vi faktisk kan "forsvare" et mesterskab med en medalje.....det drømmer jeg om.
Og som skrevet før har jeg puttet penge i en bøsse"ala frelsens hær" dengang stod vores 1 divisions spillere ude foran Aalborg banegaard og samlede ind:::::::::I mit univers er ligaen lysår fra pokalen.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 9. mar 2015, 00:16

Fed stemning til "new firm" mere af det IGEN i Aalborg:-)
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Besvar