Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. mar 2015, 15:03

FCM skrev:
Jesper Schmidt skrev:Sisto er så vidt jeg husker samme årgang som Lucas og Fischer, og et år ældre end Højbjerg... jeg synes disse 3 f.eks. er større talenter end han er
Lucas og Fischer er årgang 94
Pione og Højbjerg er årgang 95

Pione er så den eneste af de 4, der spiller i den danske liga, og dermed er det vel fair nok, at de danske medier fokuserer meget på ham. Det er 4 meget forskellige spillere, og derfor er det svært at sammenligne størrelsen på talentet.
Højbjerg er født i august 95
Sisto er født i februar 95
Lucas er født i september 94
Fischer er født i juni 94

- Så du har naturligvis ret i at de er forskellige årgange, my bad. Det ændrer dog ikke på min pointe, at jeg ikke vidste Sisto er født 4 uger for sent til at være årgang 95. De 4 spillere må siges at være stort set jævnaldrende, med Højbjerg som den klart yngste.

Sisto er da en talentfuld fodboldspiller, en rigtig publikumsspiller med en super teknik, som er god til at lave det uventede. Men hele det cirkus det er blevet til i medierne, og som nærmest eksploderede da han blev "rigtig dansker" synes jeg er helt ude af trit med virkeligheden. Jeg synes også det er ude af trit med virkeligheden at se Sisto som en spiller der kan bryde hele vejen igennem til verdens største klubber, det kan jeg slet slet ikke få øje på.

Var han så fantastisk som han tales op til, så kan det også undre at han stadig, modsat rigtigt mange i hans årgang, stadig spiller i Superligaen - og endda i FCM som jo ellers er knaldhamrende dygtige til at sælge unge spillere til udlandet, især når i selv skal sige det.

Jeg er dog meget enig i at det er enormt svært at sammenligne talenter, og det er selvfølgelig langt hen af vejen gætværk at lave sådanne sammenligninger.

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 11. mar 2015, 15:13

doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
Respekt Jonas. En nuance som klæder dig;) Sagligt, neutralt og heltsikkert en side som senere vil komme dig tilgode, da folk nu i fremtidige debatter må begynde, at forholde sig til du ikke altid ser tingene gennem et par snævre røde og hvide AaB briller.

Mike
Jeg vil også have ros!

Hvis jeg nu siger at:

FCM er de bedste til talentudvikling og har de største talenter

FCM har den bedste trup

FCM har den bedste økonomiske plan

FCM har den bedste trænerstab

FCM har det flottest stadion og de bedste pølser

FCM har den bedste scouting, teknologi og know-how

Får jeg så også ros Mike? PLEASE, GIV MIG ROS, DIN ANERKENDELSE BETYDER ALT!
Ja, det et rigtig flot indlæg. Det handler ikke om at FCM er bedst til alt. Det handler om at man selfølgelig vinder på troværdigheden og seriøsiteten i næste debat, (også selvom man syntes FCM er forkert på den og det syntes Jonas tit de er) når man en gang eller ved flere lejligheder har har bevist, at man evner, at se på FCM som klub, uden at man i sin ophidselse drejer pointen i samme gammelkendte rille som: plasticklub, prostitution, sugardaddy osv. Jonas er sgu ikke positivt stillet iforhold til FCM! Det Buzz Killington, frederikshavneren o.f. Heller ikke og alligevel formår de, (modsat andre herinde) at have en nuance til debatten, som i sidste ende vinder en troværdighed, også i næste debat hvor FCM igen er den store stygge ulv.

Men fortsæt du bare i den tro at det handler om anderkendelse fra Jonas. Jeg har debateret med Jonas mange gange, og at beskylde ham for at søge anerkendelse er sgu nok ikke helt fair. (Jeg tror feks. Mange på ulvegraven (mest tidligere) havde et horn i siden på netop Jonas)

Mike

Nu handler det ikke om, at jeg tror Jonas vil have din ros eller anerkendelse, for det tror jeg han er ligeglad med. Synes bare det er ufrivilligt komisk af dig, at du i bedste skolemester-stil, bedømmer folks måde at debattere på. Som om nogen herinde er interesseret i, hvad du har af meninger om deres debatstil
Jeg syntes egentligt først det blev skolemester idet, du følte behov for at blande dig og begynde at svare på Jonas vegne?! Det var jo ham mit indlæg var henvendt til ik sandt? Jeg har haft mange sammenstød med Jonas og har i tidligere debatter skudt ham i skoene, at han er super farvet og uden objektivitet! Jonas har ændret sin indgangsvinkel og tilgang, hvilket han også tidligere selv har udtrykt. Når jeg engang tidligere (og det kunne du jo ikke vide) har været efter manden skylder jeg selfølgelig også, at udtrykke når jeg syntes det modsatte gør sig gældende. Det handler om min egen troværdighed for jeg forventer ikke at jeg enig med Jonas herfra.

Har du nok selvindsigt til, at se det komiske i, at du tror jeg har en reel interesse i hvad du syntes om min debatstil, og ikke mindst hvad jeg udtrykker over for en 3. Part?

Mike
Nu er det jo ikke kun Jonas debatstil, du har haft behov for at bedømme. Mindes også andre navne er blevet bragt i spil, læs evt. dine egne indlæg igennem. Og jeg svarer jo ikke på Jonas' vegne, jeg svarer på mine egne vegne.

Jeg fatter ikke helt hvad du mener her, Har du nok selvindsigt til, at se det komiske i, at du tror jeg har en reel interesse i hvad du syntes om min debatstil, og ikke mindst hvad jeg udtrykker over for en 3. Part? og tror bevist du prøver at forvirre mig med noget sludder. Men here goes:

Jeg er da ligeglad med din debatstil, som jeg ikke mener hænger sammen med, at jeg synes det er sjovt du har behov for at "rose" visse debattører for deres debatstil, som mere handler om hvad du har af selvopfattelse, og jeg har da aldrig givet udtryk for, at du skulle interesseret i hvad jeg mener om din debatstil.

Kan du ikke selv høre hvor oppustet dette lyder En nuance som klæder dig;) Sagligt, neutralt og heltsikkert en side som senere vil komme dig tilgode Tilgode? Hvorhenne? På diskoteket, i Brugsen eller på Ulvegraven og debatsiden? Hvad er det han har tilgode? Fatter det ikke!

Og så forstå dog, der er jo (næsten) ingen herinde, der i denne tråd er særlig saglige eller neutrale, det er ikke noget jeg higer efter. Det er en AaB-tråd der handler om at hade FCM på et AaB forum, så jeg fatter ikke hvad du vil opnå med dine bedømmelser.
Du ligeglad med min debatstil, men syntes bare det "sjovt" når jeg udtrykker mig i vendinger du ikke syntes passer ind? Det syntes jeg er selvmodsigende og dit behov for at blande dig i min indlæg til Jonas viser jo netop at du er alt andet en ligeglad.

Når man som debattør har format nok til også, at udtrykke sig positivt om den klub man foragter, så gir det kredit på seriøsiteten, og den slags kommer heltsikkert en tilgode i en senere debat, hvor man så vil blive taget mere seriøst, også selvom man har en negativ indgangsvinkel. Men pudsigt, at høre dig udtrykke du ikke fattet det..

Den har jeg fattet! Se eventuelt mit indlæg på ulvegraven under Debatside.dk.

Ok opsummering. Mit indlæg var henvendt til Jonas. Jeg behøvede vel egentligt ikke efterfølgende, at skulle retfærdiggøre dette overfor dig, men har alligevel prøvet. Jeg bør ifølge dig fatte, at tråden het ikke er særlig saglig eller neutral, hvilket sagt på en anden måde i dette tilfælde ikke giver mig meget mulighed for at komme igennem. Gider jeg derfor forsøge at forklare mig yderligere? Nej..

Mike

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 11. mar 2015, 15:33

Sig mig, er der en grund til, at vi går så hårdt til ham Mike herinde?

Vi kan jo sagtens acceptere, at en Esbjergfan går direkte ind og kommenterer på en kamp i minutterne efter, vi har lidt et uhyre bittert nederlag, og alle er nede i kulkælderen. Han blev sågar direkte rost for sin debatstil!

Personligt synes jeg, det giver lidt ekstra kolorit og nuancer med modstanderfans på disse kanter, så længe der naturligvis ikke går bold.dk i den.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2015, 15:34

Hovedet skrev:Sig mig, er der en grund til, at vi går så hårdt til ham Mike herinde?
Ja, han er træls.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 11. mar 2015, 15:37

Tjae, jeg personligt holder meget af Mike, især når han smider jantelovskortet, det er så fedt. Men det er klart, at der bliver gået hårdt til Mike, og han kan tåle det, for Mike er ikke bange for at stikke snuden frem, og lave provokerende statements alene for provokationens skyld. Det har han vist indrømmet. Tror i bund og grund Mike holder af at blive gået hårdt til, så det korte svar er, ja man må gerne gå hårdt til Mike
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 11. mar 2015, 15:49

doukas skrev:
Hovedet skrev:Sig mig, er der en grund til, at vi går så hårdt til ham Mike herinde?

Vi kan jo sagtens acceptere, at en Esbjergfan går direkte ind og kommenterer på en kamp i minutterne efter, vi har lidt et uhyre bittert nederlag, og alle er nede i kulkælderen. Han blev sågar direkte rost for sin debatstil!

Personligt synes jeg, det giver lidt ekstra kolorit og nuancer med modstanderfans på disse kanter, så længe der naturligvis ikke går bold.dk i den.
Tjae, jeg personligt holder meget af Mike, især når han smider jantelovskortet, det er så fedt. Men det er klart, at der bliver gået hårdt til Mike, og han kan tåle det, for Mike er ikke bange for at stikke snuden frem, selvom det kan blive en anelse unuanceret ;)
Jeg ville blive skuffet hvis ikke der blev gået til mig. Jeg skriver på udebane i en tråd om at hade min klub! I en tråd hvor man helt åbenlyst udtrykker, at det ikke behøver at være sagligt eller nuanceret, bliver man selfølgelig "træls" for mange, når man ikke bare spiller med og ligger sig ned i slipstrømmen med resten.

Og nej jeg ikke bange for at stikke snuden frem og gøre det bare en anelse nuanceret, selvom det oprindeligt ikke hører hjemme i denne tråd;)

Mike

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 11. mar 2015, 17:30

Jante-Mike ER bare pissesjov, længere er den vel egentlig ikke.

Han er sjov, når han udråber Nordjylland som jantelovens højborg og samtidig kommer til at afsløre, at han ikke engang fatter, hvad janteloven er for noget.
Han er sjov, når han svarer på kritik af FCM med påstand om mindreværd over for klassens frække dreng.
Han er sjov, når han i sit korstog herinde fremstår lige så enøjet og fanatisk som et medlem af Jehovas Vidner.
Han er sjov, når han tuder over sprogbrugen imod ham - og senere hævder sig skuffet, hvis der ikke bliver gået hårdt til ham.
Han er sjov, når han for femte gang erkærer, at han ikke gider debattere og samtidig glemmer, at han imellem disse fem gange har fremturet med provokerende stikpiller.
Han er sjov, når han tøsefornærmet og sippet over brug af grimme ord som "røv" og "prostitution" tror, at han kan redde ansigt ved at flygte fra en debat med påstande om, at niveauet ikke er højt nok for ham.
Han er sjov, når han på Ulvegraven rakker ned på den debatside.dk, han samtidig bruger så utroligt meget tid på.
Han er sjov, når han surfer hen over en hel flok nuancerede indlæg med objektive synspunkter om FCM for at så følge med sin trademark-påstand om, at nuancer ikke findes på debatside.dk.
Han er sjov, når han forsvinder som dug for solen efter en AaB-titel for så et halvt år senere at have samlet mod til genoptage sin karriere med FCM tilbage på førstepladsen.
Han er sjov, når han tager sit debatvirke så helt ufatteligt alvorligt, at han føler det nødvendigt at komme med forsvarstaler på Ulvegraven for sin karriere herinde.
Han er sjov, når han troller den og tror, at han så bare kan følge op med et mere seriøst bidrag og derefter være forarget over at blive beskyldt for trolling.

Jante-Mike er generelt bare sjov. Det "sys" jeg faktisk?! Men seriøs er han ikke. Ikke mere end så mange andre trolls.

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 11. mar 2015, 17:40

Jesper Schmidt skrev:Var han så fantastisk som han tales op til, så kan det også undre at han stadig, modsat rigtigt mange i hans årgang, stadig spiller i Superligaen.
Lige nøjagtig ift dette har hans manglende danske statsborgerskab jo været en ulempe (eller en fordel, hvis man tager FCM briller på). Eftersom han ikke har kunne spille U-landskampe er han gået lidt under radaren for udenlandske klubbers scouts. De fokuserer naturligt nok mest på U-landsholdsspillerne, og deres niveau er det lettere at få et indtryk af når de møder stærke nationer med landsholdet. Der er helt naturligt langt flere scouts til en U-landsholdskamp end der er til en kamp i ynglingeligaen, Pione har de kun kunnet se i de danske ungdomsligaer, og der er det sværere at vurdere, om det også holder på et højere niveau. Så at han ikke er røget til udlandet endnu, tror jeg handler mere om det manglende statsborgerskab end talentet (i øvrigt er det jo så heller ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel at komme tidligt af sted, da flere af disse talenter jo ender med ikke at slå igennem).

Pione har potentialet til at blive FCMs største salg nogensinde, hvilket naturligvis også er hjulpet af den nuværende økonomiske situation, hvor vi har råd til at sige nej. I sommer sagde vi nej til 15 mio fra Lyon. I vinters 40 mio fra sandsynligvis Porto. Det er naturligvis fugle på taget, men indikerer hvilket prisleje vi ligger på, hvilket naturligvis er afhængig af at han fortsat præstere. Et godt U21-em kan gøre ham rigtig dyr.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 11. mar 2015, 17:54

FCM skrev: Pione har potentialet til at blive FCMs største salg nogensinde, hvilket naturligvis også er hjulpet af den nuværende økonomiske situation, hvor vi har råd til at sige nej. I sommer sagde vi nej til 15 mio fra Lyon. I vinters 40 mio fra sandsynligvis Porto. Det er naturligvis fugle på taget, men indikerer hvilket prisleje vi ligger på, hvilket naturligvis er afhængig af at han fortsat præstere. Et godt U21-em kan gøre ham rigtig dyr.
Jeg er med på at overdrivelse fremmer forståelsen og alt det der.... Mennnn at gøre over 30 millioner til 40 siger vist et og andet om måden man regner på i Herning og omegn :-)

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 11. mar 2015, 18:16

Klaus skrev:Jeg er med på at overdrivelse fremmer forståelsen og alt det der.... Mennnn at gøre over 30 millioner til 40 siger vist et og andet om måden man regner på i Herning og omegn :-)
Vi er vel enige om, at 40 er over 30 ;-)
Kunne ikke huske det præcise tal, blot at det ville være mere end Reid-handlen, som jeg lige huskede som 37 mio, men kan se at det vist var 32, så 40 var nok i overkanten :-)

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 11. mar 2015, 19:43

sulakvelidze skrev:Jante-Mike ER bare pissesjov, længere er den vel egentlig ikke.

Han er sjov, når han udråber Nordjylland som jantelovens højborg og samtidig kommer til at afsløre, at han ikke engang fatter, hvad janteloven er for noget.
Han er sjov, når han svarer på kritik af FCM med påstand om mindreværd over for klassens frække dreng.
Han er sjov, når han i sit korstog herinde fremstår lige så enøjet og fanatisk som et medlem af Jehovas Vidner.
Han er sjov, når han tuder over sprogbrugen imod ham - og senere hævder sig skuffet, hvis der ikke bliver gået hårdt til ham.
Han er sjov, når han for femte gang erkærer, at han ikke gider debattere og samtidig glemmer, at han imellem disse fem gange har fremturet med provokerende stikpiller.
Han er sjov, når han tøsefornærmet og sippet over brug af grimme ord som "røv" og "prostitution" tror, at han kan redde ansigt ved at flygte fra en debat med påstande om, at niveauet ikke er højt nok for ham.
Han er sjov, når han på Ulvegraven rakker ned på den debatside.dk, han samtidig bruger så utroligt meget tid på.
Han er sjov, når han surfer hen over en hel flok nuancerede indlæg med objektive synspunkter om FCM for at så følge med sin trademark-påstand om, at nuancer ikke findes på debatside.dk.
Han er sjov, når han forsvinder som dug for solen efter en AaB-titel for så et halvt år senere at have samlet mod til genoptage sin karriere med FCM tilbage på førstepladsen.
Han er sjov, når han tager sit debatvirke så helt ufatteligt alvorligt, at han føler det nødvendigt at komme med forsvarstaler på Ulvegraven for sin karriere herinde.
Han er sjov, når han troller den og tror, at han så bare kan følge op med et mere seriøst bidrag og derefter være forarget over at blive beskyldt for trolling.

Jante-Mike er generelt bare sjov. Det "sys" jeg faktisk?! Men seriøs er han ikke. Ikke mere end så mange andre trolls.
Åh, var Mike ham med "sys" i sin tid? Ja, det var sgu tider :-)

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 11. mar 2015, 20:04

Hovedet skrev:
sulakvelidze skrev:Jante-Mike ER bare pissesjov, længere er den vel egentlig ikke.

Åh, var Mike ham med "sys" i sin tid? Ja, det var sgu tider :-)
Haha. Der ligefrem en "sys" -tid? Skal love for mit "nemmere skriv" er gået rent ind heroppe;) Gad vide hvor lang tid jeg var blevet banned herinde, hvis jeg var sunket ned på samme debat niveau, som i det citerede.

Mike

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. mar 2015, 20:09

Mike er mega kaw, det var han i hvert fald dengang han kom på blok.

Han har Steinlein briller, en guld iPhone, en thansen stylet Fiat Multipla på 13 tommer alu og en postordre brud på afbetaling fra Ukraine der er hjemme og besøge familien på tredje år.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 11. mar 2015, 20:13

Provst i Brovst skrev:Mike er mega kaw, det var han i hvert fald dengang han kom på blok.

Han har Steinlein briller, en guld iPhone, en thansen stylet Fiat Multipla på 13 tommer alu og en postordre brud på afbetaling fra Ukraine der er hjemme og besøge familien på tredje år.
Hva betyder "kaw"?

Mike

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 11. mar 2015, 22:15

Mike80 skrev:
Provst i Brovst skrev:Mike er mega kaw, det var han i hvert fald dengang han kom på blok.

Hva betyder "kaw"?

Mike
Billede
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 11. mar 2015, 22:23

Kunji skrev:
Mike80 skrev:

Hva betyder "kaw"?

Mike
Billede
Okay. Jeg altså mega pege, thumps up, pege igen, dengang da jeg kom på blok? -Og så I forvirret når jeg skriver sys?? ;)

Mike

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. mar 2015, 22:36

FCM skrev:
Jesper Schmidt skrev:Var han så fantastisk som han tales op til, så kan det også undre at han stadig, modsat rigtigt mange i hans årgang, stadig spiller i Superligaen.
Lige nøjagtig ift dette har hans manglende danske statsborgerskab jo været en ulempe (eller en fordel, hvis man tager FCM briller på). Eftersom han ikke har kunne spille U-landskampe er han gået lidt under radaren for udenlandske klubbers scouts. De fokuserer naturligt nok mest på U-landsholdsspillerne, og deres niveau er det lettere at få et indtryk af når de møder stærke nationer med landsholdet. Der er helt naturligt langt flere scouts til en U-landsholdskamp end der er til en kamp i ynglingeligaen, Pione har de kun kunnet se i de danske ungdomsligaer, og der er det sværere at vurdere, om det også holder på et højere niveau. Så at han ikke er røget til udlandet endnu, tror jeg handler mere om det manglende statsborgerskab end talentet (i øvrigt er det jo så heller ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel at komme tidligt af sted, da flere af disse talenter jo ender med ikke at slå igennem).

Pione har potentialet til at blive FCMs største salg nogensinde, hvilket naturligvis også er hjulpet af den nuværende økonomiske situation, hvor vi har råd til at sige nej. I sommer sagde vi nej til 15 mio fra Lyon. I vinters 40 mio fra sandsynligvis Porto. Det er naturligvis fugle på taget, men indikerer hvilket prisleje vi ligger på, hvilket naturligvis er afhængig af at han fortsat præstere. Et godt U21-em kan gøre ham rigtig dyr.
Den med de manglende U-landskampe kan selvfølgelig være en ganske valid forklaring, det må jeg give dig. Man må dog stadig formode at der er en del scouts som følge med i ungdomsrækkerne, og ikke mindst er Sisto altså i gang med sin 3. sæson i superligaen. Det er jo trods alt ikke fordi han har gået og gemt sig på ungdomsholdene i de seneste år.

Jeg må tilstå at jeg har det enormt svært med at tro på tal som pludselig slipper ud gemme ellers hermetisk tillukkede skodder i klubber, især når det i den grad er tal som hjælper med at tale en hype og høj fortjeneste op. At sige nej til 40 mio. for en spiller som endnu ikke kan siges at være blandt holdets vigtigste, synes jeg godt nok lyder voldsomt... jeg synes også det lyder som en meget voldsom prislap til Sisto.

Et godt U21 EM kan gøre mange spillere rigtigt dyre, et dårligt EM kan gøre det modsatte.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 11. mar 2015, 22:37

Mike80 skrev:
Kunji skrev:
Mike80 skrev:

Hva betyder "kaw"?

Mike
Billede
Okay. Jeg ER altså mega pege, thumps up, pege igen, dengang da jeg kom på blok? -Og så ER I forvirret når jeg skriver sys?? ;)

Mike
ffs Mike
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 12. mar 2015, 09:06

Mike80 skrev:
Hva betyder "kaw"?

Mike
Det måske sjoveste indlæg på debatsiden i nyere tid?

seamann

Indlæg af seamann » 12. mar 2015, 09:24

Glenn er ved at være landsholdsklar.

Billede

Besvar