Højbjerg er født i august 95FCM skrev:Lucas og Fischer er årgang 94Jesper Schmidt skrev:Sisto er så vidt jeg husker samme årgang som Lucas og Fischer, og et år ældre end Højbjerg... jeg synes disse 3 f.eks. er større talenter end han er
Pione og Højbjerg er årgang 95
Pione er så den eneste af de 4, der spiller i den danske liga, og dermed er det vel fair nok, at de danske medier fokuserer meget på ham. Det er 4 meget forskellige spillere, og derfor er det svært at sammenligne størrelsen på talentet.
Sisto er født i februar 95
Lucas er født i september 94
Fischer er født i juni 94
- Så du har naturligvis ret i at de er forskellige årgange, my bad. Det ændrer dog ikke på min pointe, at jeg ikke vidste Sisto er født 4 uger for sent til at være årgang 95. De 4 spillere må siges at være stort set jævnaldrende, med Højbjerg som den klart yngste.
Sisto er da en talentfuld fodboldspiller, en rigtig publikumsspiller med en super teknik, som er god til at lave det uventede. Men hele det cirkus det er blevet til i medierne, og som nærmest eksploderede da han blev "rigtig dansker" synes jeg er helt ude af trit med virkeligheden. Jeg synes også det er ude af trit med virkeligheden at se Sisto som en spiller der kan bryde hele vejen igennem til verdens største klubber, det kan jeg slet slet ikke få øje på.
Var han så fantastisk som han tales op til, så kan det også undre at han stadig, modsat rigtigt mange i hans årgang, stadig spiller i Superligaen - og endda i FCM som jo ellers er knaldhamrende dygtige til at sælge unge spillere til udlandet, især når i selv skal sige det.
Jeg er dog meget enig i at det er enormt svært at sammenligne talenter, og det er selvfølgelig langt hen af vejen gætværk at lave sådanne sammenligninger.