Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af 634 » 15. mar 2015, 11:53

jonas386 skrev:
634 skrev:
jonas386 skrev:Men sådan er det jo hver gang det samme hold ikke vinder 2 år i træk.
Det synes jeg ikke, der plejer altid at være 3-4 som popper op i forhold til seneste sæson.
Men der er jo stadig nogen der skal være dårligere end året før, ellers ville de jo vinde hvert år.[/quote

Du forstår ikke at jeg mener, stort set alle har svært ved at holde sit niveau i denne sæson i forhold til tidligere. Dog tror jeg nok AaB i dette forår er ved at rette op på det.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 15. mar 2015, 12:04

Mike80 skrev:
634 skrev:
AMadsen skrev:Du skal også tænke på at det er et ufattelige billigt mesterskab :thumbsup:
Det kan der være noget om.
Jeg synes ikke FCM i denne sæson er bedre end efteråret 2013, mest p.g.a. Danny Olsen.
FCK har i et par sæsoner kæmpet med at pleje deres selvforståelse, som synes at være blevet kronisk lidende hos BIF.
AaB havde et svært og stressende efterår med omsider at få økonomien iorden, og krævende kamp-program m.m.
Randers kunne i efteråret hive sig op til en top-placering, som de nu slet ikke kan håndtere.

Jeg synes generelt det hele er blevet mindre godt end det var
Jeg forstår stadig ikke hvad du mener med dette iforhold til det billigere mesterskab?

- FCM har præsteret det 2. Højeste pointsnit efter 21 kampe i Superligaens historie.
- Nr. 2 (vil med FCK sejr i Esbjerg) have 41 point. Et pointantal for nr. 2 i tabellen, hvilket ikke er matchet siden 2009/10 sæsonen.
- FCK vil i givetfald, da samtidigt havde 7 point mere end hvad de tilsvarende havde sidste sæson. Så hvis vi skal måle ud fra forhåndsfavorittens evne til at konkurrere, kræver det ihvertfald på nuværende tidspunkt 7 point mere, at tage mesterskabet end tilsvarende sidste sæson.

Jeg kan ikke se logikken om billigt mesterskab.

Mike[/quote

Hvis den nuværende turnerings model vindes med 33 sejre, betyder det jo ikke at vinderen er historisk bedst, det kan også være modstanderne som er historisk svagere.
Jeg mener ikke FCM i denne sæson er lige så gode som dengang i havde Danny Olsen. De to under strejen har også usædvanligt få point i forhold til spillede kampe, det sender et signal, lettere sejre til andre i rækken
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

tgjensen
Drenge
Drenge

Indlæg af tgjensen » 15. mar 2015, 12:21

Pointstillingen efter 20. runde i henholdsvis sæson 2013/2014 og sæson 2014/15:

1. FC Midtjylland 39 47
2. AaB 34 31
3. FC København 31 38
4. Brøndby IF 29 28
5. FC Nordsjælland 26 28
6. AGF/Hobro 26 27
7. Esbjerg fB 25 23
8. OB 25 25
9. Randers FC 24 34
10. VFF/SIF 22 7
11. FC Vestsjælland 22 15
12. SønderjyskE 19 26

Alt i alt kan jeg ikke rigtig se belægget for, at ligaen skulle være dårligere end sidste sæson. Det er i hvert fald ikke rigtigt, at "stort set alle" har svært ved at holde niveau. En del hold (FCM, FCK, Randers, SønderjyskE) klarer sig meget bedre. Kun FCV har ikke holdt niveau pointmæssigt, og så klarer Silkeborg sig selvfølgelig rigtig dårligt. Resten er alle inden for en enkelt kamps udfald, dvs. 3 point, af hvor de var på samme tid sidste år.

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 15. mar 2015, 12:50

Eksil skrev:Det er en joke Mike, baseret på den gamle FCKer Gravgaards øffen om at det "var et historisk billigt mesterskab", efter AaB vundet mesterskabet. Det var en latterlig kommentar, men flere andre greb den og pludselig blev målestokken for hvor dyrt/billigt et mesterskab hvor mange point FCK har.
Ok. Kommentaren gir også kun "mening" for mig set i et komisk perspektiv! Og alligevel er den ganske som du udtrykker latterlig..

Edit: Og så jeg stadig lidt i tvivl om nogle debattører herinde rent faktisk deler din opfattelse af den skal læses med humor?

Mike

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 15. mar 2015, 13:20

Mike80 skrev:
Eksil skrev:Det er en joke Mike, baseret på den gamle FCKer Gravgaards øffen om at det "var et historisk billigt mesterskab", efter AaB vundet mesterskabet. Det var en latterlig kommentar, men flere andre greb den og pludselig blev målestokken for hvor dyrt/billigt et mesterskab hvor mange point FCK har.
Ok. Kommentaren gir også kun "mening" for mig set i et komisk perspektiv! Og alligevel er den ganske som du udtrykker latterlig..

Edit: Og så jeg stadig lidt i tvivl om nogle debattører herinde rent faktisk deler din opfattelse af den skal læses med humor?

Mike
Alle her inde bruger det som en joke, fordi medierne brugte "billigt mesterskab" både da vi vandt sidste år, og tilbage i 2008. Hver gang Brøndby eller FCK ikke køre de andre hold over, er det i mediernes øjne et billigt mesterskab.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 15. mar 2015, 16:14

Det ser efterhånden ud til, at FCV og SIF bliver nedrykkerne.

At FCV rykker ned, har jeg det fint med. Klubben spiller kedelig fodbold og har et kedeligt stadion uden nogen rigtigt sjæl blandt klubbens tilhængere. Sidste år var klubben ekstremt destruktiv, og selvom de har forsøgt sig mere i år, er der en del hold i første division jeg gerne ser i deres sted. Viborg, AGF og Lyngby er alle glimrende byt.

I forhold til SIF er jeg lidt mere i tvivl. SIF går i gang med at bygge et af Danmarks aller mest ambitiøse stadions i forhold til stadionets størrelse, og vel reelt set også byen. Et stadion, der virker gennemtænkt og æstetisk rigtigt lækkert. Med dette for øje ser jeg det som en skam, at de skulle bytte med enten Lyngby eller Vendsyssel, som har ringe stadions, som ikke er superligaen værdig. SIF spiller heller ikke destruktivt som FCV - de spiller vel bare generelt ringe, og næsten hellere det end et bus-hold. Alt i alt håber jeg på at se SIF i ligaen igen, når deres nye stadion står klar.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 15. mar 2015, 16:28

dyhrmaN skrev:Det ser efterhånden ud til, at FCV og SIF bliver nedrykkerne.

At FCV rykker ned, har jeg det fint med. Klubben spiller kedelig fodbold og har et kedeligt stadion uden nogen rigtigt sjæl blandt klubbens tilhængere. Sidste år var klubben ekstremt destruktiv, og selvom de har forsøgt sig mere i år, er der en del hold i første division jeg gerne ser i deres sted. Viborg, AGF og Lyngby er alle glimrende byt.

I forhold til SIF er jeg lidt mere i tvivl. SIF går i gang med at bygge et af Danmarks aller mest ambitiøse stadions i forhold til stadionets størrelse, og vel reelt set også byen. Et stadion, der virker gennemtænkt og æstetisk rigtigt lækkert. Med dette for øje ser jeg det som en skam, at de skulle bytte med enten Lyngby eller Vendsyssel, som har ringe stadions, som ikke er superligaen værdig. SIF spiller heller ikke destruktivt som FCV - de spiller vel bare generelt ringe, og næsten hellere det end et bus-hold. Alt i alt håber jeg på at se SIF i ligaen igen, når deres nye stadion står klar.
SIF har klart underpræsteret i efteråret ifht deres holds reelle niveau. De bør vel stadigvæk rykke ned, men jeg forventer at de skraber en del point sammen her i foråret. Og i bund og grund er SIF vel et godt eksempel på at superligaen godt kan udvides (om det så er til 14 eller 16 hold er en anden snak). Med både AGF, Silkeborg, Lyngby og Viborg er der vel nok om buddet - ligesom Hjørring og FCV også kan gøre sig gældende.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 15. mar 2015, 16:29

Jacob skrev:
dyhrmaN skrev:Det ser efterhånden ud til, at FCV og SIF bliver nedrykkerne.

SIF har klart underpræsteret i efteråret ifht deres holds reelle niveau. De bør vel stadigvæk rykke ned, men jeg forventer at de skraber en del point sammen her i foråret. Og i bund og grund er SIF vel et godt eksempel på at superligaen godt kan udvides (om det så er til 14 eller 16 hold er en anden snak). Med både AGF, Silkeborg, Lyngby og Viborg er der vel nok om buddet - ligesom Hjørring og FCV også kan gøre sig gældende.
Forøvrigt helt enig med dig ifht FCV og deres spillestil - samtidig har vi haft store problemer med dem, så lad os endelig få dem ud af Superligaen :)
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 15. mar 2015, 19:50

Enig med jer andre mht. FCV - lad os få demud af ligaen i en fart. Det ville være skønt om nogle af alle plastickonstruktionerne begyndte at krakkelere. Derudover er Slagelse på ingen måde gearet til Superliga udover Kurts penge. Slagelses naturlige formåen er vel at være 2. divisionsklub (ikke sikker på deres naturlige formåen ville række til en 1. division på 12 hold).

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. mar 2015, 21:33

Kristian skrev:FCM har været suverænt det bedste hold i denne sæson og minder vel om FCK's pointsnit for nogle sæsoner siden.

Københavnerpressen skal bare stikke piben ind og indse, at deres københavnerhold ikke har handlet og ageret godt nok for at følge med spillemæssigt med AaB i sidste sæson og FCM i denne.
Helt enig.
FCM er i særklasse og det er ynkeligt at der er folk der ikke vil indrømme dette men går helt in denial. Specielt når disse får penge for at have forstand på fodbold. Sidste år var mesterskabet billigt fordi AaB ikke fik mange point, i år er det billigt fordi FCM får for mange (svag modstand).
Man bliver så træt....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 19. mar 2015, 16:04

Køllen I Møllen skrev:
Kristian skrev:FCM har været suverænt det bedste hold i denne sæson og minder vel om FCK's pointsnit for nogle sæsoner siden.

Københavnerpressen skal bare stikke piben ind og indse, at deres københavnerhold ikke har handlet og ageret godt nok for at følge med spillemæssigt med AaB i sidste sæson og FCM i denne.
Helt enig.
FCM er i særklasse og det er ynkeligt at der er folk der ikke vil indrømme dette men går helt in denial. Specielt når disse får penge for at have forstand på fodbold. Sidste år var mesterskabet billigt fordi AaB ikke fik mange point, i år er det billigt fordi FCM får for mange (svag modstand).
Man bliver så træt....
Du har helt ret. Dog fortjener FCK også den kredit, at de har præsteret ualmindeligt stærkt efter en meget sløj start. Siden sommer-transfervinduet lukkede er de kun 2 point dårligere end FC Midtjylland og har et snit på 2,2 point pr. kamp og siden landskampspausen i november har de hentet 2,6 point pr. kamp.

Det gør ikke FC Midtjyllands præstation og overlegenhed mindre, tværtimod. FC København er ved at levere en - selv for dem - fin sæson, men FC Midtjylland er bare på en anden planet. De har holdt et ekstraordinært højt niveau fra sæsonstarten i midten af juli, hvor FC København først kom op i gear i løbet af september.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 22. mar 2015, 20:43

Hvis resultatet holder i Parken så kan FCM godt begynde at planlægge guldfesten. De smider ikke det kæmpe forspring de har oparbejdet. I næste runde skal FCK til Brøndby, her kan FCK sagtens sætte endnu flere point til. FCM ser meget solide ud og har opnået et imponerende point snit, hvis de kan holde kadencen risikerer vi at de bliver det bedste mesterhold i Superligaens historie (pointmæssigt) :(
Det vil være en nedtur der er til at tage og føle på.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 22. mar 2015, 20:45

frederikshavneren skrev:Hvis resultatet holder i Parken så kan FCM godt begynde at planlægge guldfesten. De smider ikke det kæmpe forspring de har oparbejdet. I næste runde skal FCK til Brøndby, her kan FCK sagtens sætte endnu flere point til. FCM ser meget solide ud og har opnået et imponerende point snit, hvis de kan holde kadencen risikerer vi at de bliver det bedste mesterhold i Superligaens historie (pointmæssigt) :(
Og 9500 i parken. Hold da ferie hvor ringe man!!det jo til grin.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 22. mar 2015, 20:56

Kristian skrev:
frederikshavneren skrev:Hvis resultatet holder i Parken så kan FCM godt begynde at planlægge guldfesten. De smider ikke det kæmpe forspring de har oparbejdet. I næste runde skal FCK til Brøndby, her kan FCK sagtens sætte endnu flere point til. FCM ser meget solide ud og har opnået et imponerende point snit, hvis de kan holde kadencen risikerer vi at de bliver det bedste mesterhold i Superligaens historie (pointmæssigt) :(
Ringe tilskuertal og ringe fodbold. Denne Superliga sæson har været skuffende.

Var det Don Ø, Glistrup el. Dan Hammer, som forudså at FCK et par sæsoner senere ville få et tilskuersnit på 25.000 til deres Superliga kampe?

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 22. mar 2015, 21:06

frederikshavneren skrev:
Kristian skrev:
Ringe tilskuertal og ringe fodbold. Denne Superliga sæson har været skuffende.

Var det Don Ø, Glistrup el. Dan Hammer, som forudså at FCK et par sæsoner senere ville få et tilskuersnit på 25.000 til deres Superliga kampe?
Jeg tror, det var Don Ø. Men det var vist også i den periode, hvor de fiflede med tilskuertallene for at få interessen for FCK til at se større ud. De var ikke en kæft bedre end krejlerne fra Herning. Moralsk anløbne tosser i jakkesæt.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 5. apr 2015, 21:27

Hvis FCK vinder i morgen, så er der dælme lagt i kakkelovnen til en barsk kamp mod FCM:-)

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 13. apr 2015, 20:01

Hvordan satan kan Flinta's hjerneblødning ikke give rødt?? Det siger alt om den fuldstændigt fucked up linie vi har set fra dommerne i denne sæson.. Av for satan!!
Ska' vi hak'?

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 13. apr 2015, 20:03

AAAAAVVVV fuldstændig vanvittig tackling af Flinta - jeg fik brækfornemmelser da jeg så hvordan cornelius fod vendte rundt.
Respekt til viaplay for ikke at svælge i det ikke vise det før i pausen hvor de advarede mod det.
Men hvad sker der for dommeren kun at give gult - han skal fandme i fængsel.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 13. apr 2015, 20:05

MrBangDK skrev:Hvordan satan kan Flinta's hjerneblødning ikke give rødt?? Det siger alt om den fuldstændigt fucked up linie vi har set fra dommerne i denne sæson.. Av for satan!!
Jeg har det helt skidt og kan godt forstå at spillerne var rystede - fuck det var ulækkert og sygt at sådan noget ikke giver rødt og 100 dages karantæne
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Superliga 2014/2015

Indlæg af 9520AaB » 13. apr 2015, 20:32

Og med et blev Flinta min hadespiller nr 1. Fy for satan en idiot.

Besvar