Mike80 skrev:634 skrev:AMadsen skrev:Du skal også tænke på at det er et ufattelige billigt mesterskab
Det kan der være noget om.
Jeg synes ikke FCM i denne sæson er bedre end efteråret 2013, mest p.g.a. Danny Olsen.
FCK har i et par sæsoner kæmpet med at pleje deres selvforståelse, som synes at være blevet kronisk lidende hos BIF.
AaB havde et svært og stressende efterår med omsider at få økonomien iorden, og krævende kamp-program m.m.
Randers kunne i efteråret hive sig op til en top-placering, som de nu slet ikke kan håndtere.
Jeg synes generelt det hele er blevet mindre godt end det var
Jeg forstår stadig ikke hvad du mener med dette iforhold til det billigere mesterskab?
- FCM har præsteret det 2. Højeste pointsnit efter 21 kampe i Superligaens historie.
- Nr. 2 (vil med FCK sejr i Esbjerg) have 41 point. Et pointantal for nr. 2 i tabellen, hvilket ikke er matchet siden 2009/10 sæsonen.
- FCK vil i givetfald, da samtidigt havde 7 point mere end hvad de tilsvarende havde sidste sæson. Så hvis vi skal måle ud fra forhåndsfavorittens evne til at konkurrere, kræver det ihvertfald på nuværende tidspunkt 7 point mere, at tage mesterskabet end tilsvarende sidste sæson.
Jeg kan ikke se logikken om billigt mesterskab.
Mike[/quote
Hvis den nuværende turnerings model vindes med 33 sejre, betyder det jo ikke at vinderen er historisk bedst, det kan også være modstanderne som er historisk svagere.
Jeg mener ikke FCM i denne sæson er lige så gode som dengang i havde Danny Olsen. De to under strejen har også usædvanligt få point i forhold til spillede kampe, det sender et signal, lettere sejre til andre i rækken