Jeg forstår, hvad du mener, og hvor du vil hen.Gaarde6 skrev:Jeg kan ikke lade være med at tænke på et citat længere tilbage i denne tråd.dyhrmaN skrev:Suk...
Med alle de spændende og store navne, der har været inde over billedet, ender vi med en ven af huset. Det slår mig som en smule uambitiøst og ganske middelmådigt. Hav nu nogle ambitioner for ...
Kan selvfølgelig bare ikke huske, hvem det var, der skrev det (undskyld men låner det lige)
Hvis Søndergaard havde været Svensker og med et CV, som fortæller at han trænede en klub i Østrig tidligere.
Så havde debat siden jublet over en mulig signing.
Nu kører man i stedet på at han er "ven af huset"
Stop nu jer selv for pokker! Manden bliver IKKE ansat fordi han er ven af huset!!
Manden bliver ansat fordi Gaarde mener han er den rigtige. Han har sgu bedre CV end Kent havde da han kom!
At han kender AaB ser jeg da som en klar fordel, fremfor en ny, som skal finde sig selv til rette.
Jeg kan sagtens se Søndergaard som træner for os.
Men argument om, at "hvis han havde været svensker", står for mig lidt som en alogisme. Han er jo netop ikke svensker og har ikke trænet en klub i Østrig. At en udlænding ikke nødvendigvis har bedre meritter end Søndergaard medfører ikke i min verden, at Søndergaard er ligeså egnet - det er en meget forsimplet sammenligning og på kanten til en logisk fejlslutning.
Jeg savner, at man tør satse på et lidt uskrevent blad, som måske kan opnå langt mere, end man vil med Søndergaard. En person, som kan tilføre en anden kultur og tilføre ukendte spillere. Jeg vil mene, at man netop godt kan bede efter en udlænding på den bagrund, at han er udlænding - det kan i sig selv være både en force eller en ulempe, og det finder vi ikke ud af, medmindre man tør satse bare en lille smule. Og det er her, jeg søger, at man for en gangs skyld gør noget andet end "det fornuftige", og tør bryde ud af sikkerhedens middelmådige net.
Jeg får grå hår og bliver 10 år ældre, når folk tiljubler Søndergaard, fordi han er "det fornuftige valg". Der er aldrig nogen, der har fået succes i denne verden alene ved at træffe "fornuftige valg" - det kræver mod, ambitioner og satsning.