Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pastorius » 7. apr 2015, 16:06

dyhrmaN skrev:
thomasjn skrev:
mqv skrev:Måske han er for dyr til vores slunkne kasse, men jeg synes sgu ham der Serge Déblé, som render rundt i Viborg, ser spændende ud. Han er målfarlig, er teknisk dygtig og han har speed.
Med tanke på han har ownet 1. division håber jeg helt klart det er en spiller, som AaB holder øje med.
Igen vil jeg tillade mig at spørge, om den kasse nu virkeligt er så slunken endda? Altså, vi så jo selv regnskabet. Det er nævnt i mange tråde før og af mange brugere, og nu nævner jeg det igen. Jeg håber ikke, at AaB er for middelmådige og ambitionsløse til ikke at ville bruge de økonomiske muskler til at hente en 1. divisionsspiller. Kom nu lidt AaB ... vi kan også lulle os selv i søvn.
Kassen er irrelevant. AaB's ambition er at der skal være balance i driften, hvis vi ender med en 6. plads i suppen, og uden europæisk deltagelse.
Dvs at vi skal kunne hæve vores indtægter for at kunne hæve lønudgifterne. Det er ikke ligetil, for vi kommer fra et historisk lavt budget, hvor det meste efterhånden er trimmet ned til et absolut minimum.

Vores likvide overskud kan kun bruges til at investere hvor vi kan se at det vil øge vores fremtidige indtægtsgrundlag, men ikke med fugle på taget eller Tom-synergieffekter, men med målbare og sandsynlige indtægter.

Det giver os også mulighed for at agere i situationer hvor vores budget ikke holder. Fx. ved en truende nedrykning, hvor vi ikke i så fald behøver at gå ud med tiggerstaven til erhvervslivet og pantsætte spillere for at kunne gøre hvad der skal til for at undgå nedrykning. Desværre ser det bare ud til at vi har været lidt tilbageholdende med at bruge det middel - ellers ville vi vel have erstattet Gorter, da han blev skadet (det er jo også muligt vi prøvede uden held).
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 7. apr 2015, 22:11

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... em/5511780

Mon der ligger en mulighed her og om han kan finde glæden i en ny klub måske?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. apr 2015, 22:56

hje1980 skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... em/5511780

Jeg var da heller ikke glad for, at der blev klappet, da Emil blev skiftet ud i dag, sagde Hansen.

- Så er det da også en anelse svært :D
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 8. apr 2015, 09:51

Han vil gerne tættere på Kbh. Mon ikke han ryger til Farum, nu hvor Brömböh ikke kan lide hans knæ...?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 8. apr 2015, 19:58

le Cid skrev:

Han vil gerne tættere på Kbh. Mon ikke han ryger til Farum, nu hvor Brömböh ikke kan lide hans knæ...?
Ja ville han dengang. Håber Gaarde gør et forsøg.
I form og med glæde er han rigtig god.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 8. apr 2015, 20:40

Emil Larsen er svær at værdisætte. Lige nu er en uskarp Jeppe Curth mere skarp foran mål end Emil Larsen.

Men vi kan alle huske hans topniveau, hvilket jeg også tror, at han finder igen. Problemet er vel, at OB forventer penge for ham og selv en million i den nuværende form synes jeg er i overkanten.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 9. apr 2015, 10:40

FlæskeFrank skrev:Emil Larsen er svær at værdisætte. Lige nu er en uskarp Jeppe Curth mere skarp foran mål end Emil Larsen.

Men vi kan alle huske hans topniveau, hvilket jeg også tror, at han finder igen. Problemet er vel, at OB forventer penge for ham og selv en million i den nuværende form synes jeg er i overkanten.
Hmm... Jeg syntes sgu den er svær. Man kan sagtens se det mulige scoop her, men omvendt tror jeg ikke at han ville passe ind ved os. Kan ikke lige sætte finger på om det er indstilling, mangel på fight eller hvad, men jeg ville være bekymret hvis vi købte ham, selvom jeg medgiver at han på sit topniveau ville være fantastisk. Tror ligesom det er nævnt tidligere, at han ryger til FCN eller evt en tur til Sverige. Kunne måske fungere ok for ham der.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga

Indlæg af Jacob » 9. apr 2015, 10:42

Nu hvor Lars Søndergaard er præsenteret som ny AaB træner fra sommer, er der så nogen der har et overblik om der er nogle Sønderjyske spillere der er værd at forsøge at få med over til os?

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 9. apr 2015, 11:36

Jacob skrev:Nu hvor Lars Søndergaard er præsenteret som ny AaB træner fra sommer, er der så nogen der har et overblik om der er nogle Sønderjyske spillere der er værd at forsøge at få med over til os?
Bjørn Paulsen, Silas Songani og Pierre Kanstrup kunne være udemærkede tilføjelser til vores trup.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 9. apr 2015, 11:46

Kanstrup kunne jeg se som en god og spændende makker til Kanstrup som en afløser for Kent Junior. Paulsen er en god duelspiller, men om han er AaB materiale ved jeg ikke helt, han er dog uden tvivl en god allrounder med nogle lidt andre kvaliteter end Paddy. Songani synes jeg er for ringe. Er med på han har lavet et par gode mål, men han har i store dele af sin SønderjyskE tid haft svært ved bare at komme på deres hold og så godt besat er de heller ikke på højrekanten, hvor de bl.a. bruger Paulsen som nok egentlig er bedst egnet som midtstopper. I Søndergaards nuværende trup er jeg mest interesseret i Marvin Pourie, da Søndergaard ser ud til at kunne tøjle ham og han har det vores angribere manglere - afslutninger. Tror dog ikke FCK er dumme nok til at sælge til os, da det vil gøre os til en udfordrer til guldet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 9. apr 2015, 13:00

Har været stor fan af Songani, men han har snart været længe i SønderjyskE uden at gribe pladsen.

Bjørn Paulsen virker som en rigtig god Patrick K, men frygter også lidt, at han vil have svært ved at erobre en startplads.

Adama Guira virker bare god, men skraldemænd er en svær størrelse.
- FlæskeFrank

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 9. apr 2015, 13:16

Pierre Kanstrup kunne vel også være et bud. Synes han har været rigtig stærk i SønderjyskE. Det er vel også primært på den position vi mangler en mand.

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Indlæg af AaB - Ølstykke » 9. apr 2015, 13:40

Arendt skrev:
Jacob skrev:Nu hvor Lars Søndergaard er præsenteret som ny AaB træner fra sommer, er der så nogen der har et overblik om der er nogle Sønderjyske spillere der er værd at forsøge at få med over til os?
Bjørn Paulsen, Silas Songani og Pierre Kanstrup kunne være udemærkede tilføjelser til vores trup.
Men så skal de godt nok klippes inden de kommer herop. Ved ikke hvad de ligner med det der Bendtner hår :P

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 9. apr 2015, 14:51

Det kan blive et ret vildt vindue det her. Ene væk? Helenius retur? Thomsen videre? Dalsgård forlænget eller solgt?

Der bliver en del løn og transferkroner at bruge for Søndergaard/Gaarde, hvis de allesammen er videre.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 9. apr 2015, 17:47

Den eneste Sønderjyske-spiller jeg kan se spille i AaB er en skadesfri Absalonsen. Om han passer ind i vores nuværende system er tvivlsomt, men på topplan er han i min optik en klassespiller.

Vi går et afgørende vindue i møde. Nogle spillere skal nok videre. Det er bestemt ikke usandsynligt, at Thomsen rygere videre efter en forhåbentlig god indsats i de sidste kampe om U-21 EM. Måske KEP og PK også trænger til luftforandring?

Derudover er Ene og Helenius usikre kort ift næste sæson, ligesom Dalsgaard også må ryge i den pulje. Første- og sidstnævnte ser jeg meget gerne fortsætte i AaB. Helenius har intet vist i mange måneder og ligner ikke en mand, der i nuværende forfatning, kan starte inde i næste sæson. Og han ligger helt sikkert i toppen lønmæssigt.

Jeg ser gerne, at AaB henter en udfordringsspiller, der kan noget på egen hånd og er lidt mere ukonventionel end de andre spillere. Vi mangler sådan en type. Hvem det skulle være, ved jeg ikke. Så godt er jeg ikke inde i diverse spillermarkeder.

I de kommende måneder ser jeg gerne, at Gaarde forlænger med et par spillere. Gerne Ene og Dalsgaard, ligesom der må lægges et år til Jönssons kontrakt, selvom han ikke har vist meget. Jeg har et "soft spot" for ham :-)

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 11. apr 2015, 08:57

Måske er Henrik Dalsgaard på vej væk. Det er i hvert fald bekymrende at der ikke er lavet en aftale med ham. På positivsiden i den forbindelse er til gengæld, at vi er fantastisk godt besat på netop den plads. Det er meget vigtigt, at Patrick Kristensen snart får en stamplads på holdet, så intet er så skidt, at det ikke er godt for noget. Så hvis Dalle ikke vil fortsætte i AaB, må han videre. Jeg er sikker på, at han har muligheden.

Kenneth Emil skal selvfølgelig blive så længe han kan tygge smør. Han bliver voldsomt hårdt bedømt på et par missere. Hvis andre skulle dømmes lige så hårdt som ham, havde vi ingen målmand nu, og Rasmus Würtz' røde kort mod Randers, der sandsynligvis kostede en sejr over de bovlamme krikker, var slemt. Men sådan er fodbold. Den der ikke tager ansvar, laver heller ikke afgørende fejl. Kenneth Emil bliver naturligvis hvis jeg skal bestemme.

AaBs problem i år har været, at vi ikke scorer mål nok. Så må angriberne være elendige? Sådan ser jeg ikke på det. At score mål er en holdopgave, og vi har ikke evnet at sætte Nicklas Helenius op. Det skyldes at vores spil er læst, og at vi ikke har kunnet forny angrebsstrategien. Måske skal vi ikke presse så hårdt på, måske skal vi noget andet. Det har vi en træner til at finde ud af, og jeg er helt sikker på, at hvis det nye trænerteam får udviklet vores angrebsspil, vores evne til at skabe chancer, er vi på vej mod gode tider. Helenius bliver naturligvis i AaB. Han er livsfarlig hvis han får ordentlige arbejdsbetingelser, akkurat som alle andre angribere.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga

Indlæg af Jacob » 11. apr 2015, 09:32

Det er vel egentlig ikke så underlig, at vi ikke har lavet de store kontraktforlængelser endnu. På begge sider har man vel afventet hvem der bliver ny træner. Vi har en trup pt hvor kun ca 4 spillere (mener at det er Spalvis, Ahlman, Blomqvist og Larsen) har en kontrakt ud over 2016. Det giver vel på mange måder en optimal situation for en ny træner til at præge truppen ret hurtigt og give input til hvilke nuværende spillere der skal forlænges med hurtigt og hvor man kan hente nyt blod ind.

Jeg forventer dog, at Gaarde efter en dialog med Søndergaard, nu sætter gang i/mere fart på processen med kontraktforlængelser til først Kuhn (skulle være i process) og så med nogle nøgle spillere som f.eks. Dalsgaard og Thomsen og sikkert også en del flere.

Ligeledes må den umiddelbare situation her til sommer med Ene og Helenius vel også hurtigt skulle afklares og evt erstatninger udpeges (enten nye spillere eller internt i klubben/truppen). Ikke sikkert at alt dette kommunikeres offentligt (nok næppe), men det må vel være her Gaarde bruger en pæn del af sin tid de næste par måneder.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 11. apr 2015, 10:35

Freddie skrev:Måske er Henrik Dalsgaard på vej væk. Det er i hvert fald bekymrende at der ikke er lavet en aftale med ham. På positivsiden i den forbindelse er til gengæld, at vi er fantastisk godt besat på netop den plads. Det er meget vigtigt, at Patrick Kristensen snart får en stamplads på holdet, så intet er så skidt, at det ikke er godt for noget. Så hvis Dalle ikke vil fortsætte i AaB, må han videre. Jeg er sikker på, at han har muligheden.

Kenneth Emil skal selvfølgelig blive så længe han kan tygge smør. Han bliver voldsomt hårdt bedømt på et par missere. Hvis andre skulle dømmes lige så hårdt som ham, havde vi ingen målmand nu, og Rasmus Würtz' røde kort mod Randers, der sandsynligvis kostede en sejr over de bovlamme krikker, var slemt. Men sådan er fodbold. Den der ikke tager ansvar, laver heller ikke afgørende fejl. Kenneth Emil bliver naturligvis hvis jeg skal bestemme.

AaBs problem i år har været, at vi ikke scorer mål nok. Så må angriberne være elendige? Sådan ser jeg ikke på det. At score mål er en holdopgave, og vi har ikke evnet at sætte Nicklas Helenius op. Det skyldes at vores spil er læst, og at vi ikke har kunnet forny angrebsstrategien. Måske skal vi ikke presse så hårdt på, måske skal vi noget andet. Det har vi en træner til at finde ud af, og jeg er helt sikker på, at hvis det nye trænerteam får udviklet vores angrebsspil, vores evne til at skabe chancer, er vi på vej mod gode tider. Helenius bliver naturligvis i AaB. Han er livsfarlig hvis han får ordentlige arbejdsbetingelser, akkurat som alle andre angribere.
Meget enig i, at det ikke kun er angriberne som er problemet. Helenius har været hylende ringe og Jönsson ude, men vi har stadig haft AK og Ene. Problemet er at vi mangler kvalitet på vores midtbane og man tydelig kan se Gaarde har forsømt at hente noget offensiv kvalitet ind til midtbanen efter tabet af Kusk. Det var alt alt for tidligt og risikabelt at give Bruhn chancen, da han enten slet ikke er god nok eller ikke er i nærheden af at være klar til 1. holdet. Børsting er tilgengæld en god lovende spiller, men jeg mener ikke han skulle satses på som 1. valg til pladsen. Jeg er med på at vi hentede Ene og, at han er en god spiller, men han er ikke den spillertype holdet skriger på og var slet ikke i omdrejninger til det. Jeg mener derfor, at første prioriteten til sommer må være en kantspiller der kan noget selv og gør de andre gode, som er mere moden end Børsting og Bruhn. Børsting skal nok få indhop og Bruhn kan vi passende udleje så han kan blive modnet til seniorfodbold. Ene og Helen må gerne blive, hvis vi kan beholde dem til en fornuftig penge, men den kantspiller jeg beskrev har i mine øjne første prioritet.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga

Indlæg af Jacob » 12. apr 2015, 12:19

Er der nogen der kender noget til Serge Deble fra Viborg? Han skulle efter hvad jeg hører være pænt giftig som kant og angriber. Et hidtil uforløst stortalent åbenbart. Måske han kunne være et emne for os, selvom Viborg nok ikke slipper ham uden en pæn kompensation.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 12. apr 2015, 16:13

Jacob skrev:Er der nogen der kender noget til Serge Deble fra Viborg? Han skulle efter hvad jeg hører være pænt giftig som kant og angriber. Et hidtil uforløst stortalent åbenbart. Måske han kunne være et emne for os, selvom Viborg nok ikke slipper ham uden en pæn kompensation.
Her er fin artikel fra Berlinske på ham: http://www.b.dk/sport/han-er-viborgs-guldfugl

Låst