Kassen er irrelevant. AaB's ambition er at der skal være balance i driften, hvis vi ender med en 6. plads i suppen, og uden europæisk deltagelse.dyhrmaN skrev:Igen vil jeg tillade mig at spørge, om den kasse nu virkeligt er så slunken endda? Altså, vi så jo selv regnskabet. Det er nævnt i mange tråde før og af mange brugere, og nu nævner jeg det igen. Jeg håber ikke, at AaB er for middelmådige og ambitionsløse til ikke at ville bruge de økonomiske muskler til at hente en 1. divisionsspiller. Kom nu lidt AaB ... vi kan også lulle os selv i søvn.thomasjn skrev:Med tanke på han har ownet 1. division håber jeg helt klart det er en spiller, som AaB holder øje med.mqv skrev:Måske han er for dyr til vores slunkne kasse, men jeg synes sgu ham der Serge Déblé, som render rundt i Viborg, ser spændende ud. Han er målfarlig, er teknisk dygtig og han har speed.
Dvs at vi skal kunne hæve vores indtægter for at kunne hæve lønudgifterne. Det er ikke ligetil, for vi kommer fra et historisk lavt budget, hvor det meste efterhånden er trimmet ned til et absolut minimum.
Vores likvide overskud kan kun bruges til at investere hvor vi kan se at det vil øge vores fremtidige indtægtsgrundlag, men ikke med fugle på taget eller Tom-synergieffekter, men med målbare og sandsynlige indtægter.
Det giver os også mulighed for at agere i situationer hvor vores budget ikke holder. Fx. ved en truende nedrykning, hvor vi ikke i så fald behøver at gå ud med tiggerstaven til erhvervslivet og pantsætte spillere for at kunne gøre hvad der skal til for at undgå nedrykning. Desværre ser det bare ud til at vi har været lidt tilbageholdende med at bruge det middel - ellers ville vi vel have erstattet Gorter, da han blev skadet (det er jo også muligt vi prøvede uden held).