Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Ala
1. div
1. div

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Ala » 9. apr 2015, 14:15

thomasjn skrev:
Jesper Schmidt skrev:
thomasjn skrev:
Jacob skrev:
Funky skrev:Velkommen til Lars. Jeg glæder mig. Hvorfor kun en kontrakt på 2 år? Lidt fesent, synes jeg.
Aftalen lyder ifølge aabsport.dk følgende: "Lars Søndergaard, som bliver ansat i AaB på en fortløbende aftale, der er uopsigelig indtil 30. juni 2017"
Den formulering lyder for mig som en funktionærkontrakt, dvs løbende og med opsigelsesvarsel etc som man kender det fra erhvervslivet generelt. Dog med den lille klausul at begge parter har committted sig for minimum 2 år. Det er da ikke nødvendigvis skidt.
Men det lyder noget discountagtigt med en træner på funktionærkontrakt. Derudover virker man jo ikke helt sikre på Søndergaard som fremtidens mand når man kun committer sig helt for to år taget i betragtning det tager fire år at bygge et nyt hold, som vi mere eller mindre skal til. Det udstråler ikke, at man føler sig vildt sikre på at Søndergaard er manden på længere sigt.
Nogen speciel grund til at vi skulle bygge et nyt hold? Det lyder da i mine ører som total volapyk.

Anyways - velkommen til Lars, jeg synes det er et spændende valg... og jo det kan godt være et spændende valg selv om han er pæredansk, nordjyde, hedder noget så kedeligt som Lars, og ikke er en amerikaner der træner en norsk midterklub med blandet succes...

Personligt ser jeg frem til at se noget af Sønderjyskes enorme vilje og indstilling overført til AaB, og så generer det mig absolut ikke at vi får en træner der engang imellem er så engageret i kampene at der bliver sparket en smule til en vandflaske, måske endda tværtimod.
Guldholdet har toppet og de unge vil videre og de gamle er på vej til pension. Den proces startede allerede i sommer og de kommende år mister vi nok mindst to af disse tre; Augu, Würtz og Risgård. Derudover vil Thomsen og Thelander videre + Larsen også kan blive et salgsemne. Lige pludselig står vi med en helt ny stamme om nogle år ifht. det hold der med meget få tilføjelser startede i 2011 og toppede i 2014. Søndergaard blliver manden der skal skabe det næste gode AaB-hold.
De kommende år?! Så vi kan ikke nå at spille nye spillere langsomt ind i mellem tiden?

http://www.nordjyske.dk/nyheder/gaarde- ... 1/112/1513

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 9. apr 2015, 14:18

Da Søndergård var i Red Bull, spillede de så også de hidsige press spil og hurtige omstillinger?

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 9. apr 2015, 14:41

Pastorius skrev:Jeg er lige ved at overbevise mig selv om at man endda, skal sætte en spiller af holdet, hvis ikke han vil forlænge i god tid, og man ikke kan sælge ham, selvom han egentlig er god nok til at være stamspiller, måske endda profil. Det vil gøre ondt på kort sigt, men jeg er overbevist om at det vil kunne betale sig på langt sigt.
Det lyder nu ikke særlig velovervejet, og vil på lang sigt skræmme potentielle nye spillere væk.

Skal spillerne så også lade som om de er skadet og ikke kan spille, såfremt klubben ikke vil forlænge med dem?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 9. apr 2015, 14:43

Ala skrev:
thomasjn skrev:
Jesper Schmidt skrev:
thomasjn skrev:
Jacob skrev:
Funky skrev:Velkommen til Lars. Jeg glæder mig. Hvorfor kun en kontrakt på 2 år? Lidt fesent, synes jeg.
Aftalen lyder ifølge aabsport.dk følgende: "Lars Søndergaard, som bliver ansat i AaB på en fortløbende aftale, der er uopsigelig indtil 30. juni 2017"
Den formulering lyder for mig som en funktionærkontrakt, dvs løbende og med opsigelsesvarsel etc som man kender det fra erhvervslivet generelt. Dog med den lille klausul at begge parter har committted sig for minimum 2 år. Det er da ikke nødvendigvis skidt.
Men det lyder noget discountagtigt med en træner på funktionærkontrakt. Derudover virker man jo ikke helt sikre på Søndergaard som fremtidens mand når man kun committer sig helt for to år taget i betragtning det tager fire år at bygge et nyt hold, som vi mere eller mindre skal til. Det udstråler ikke, at man føler sig vildt sikre på at Søndergaard er manden på længere sigt.
Nogen speciel grund til at vi skulle bygge et nyt hold? Det lyder da i mine ører som total volapyk.

Anyways - velkommen til Lars, jeg synes det er et spændende valg... og jo det kan godt være et spændende valg selv om han er pæredansk, nordjyde, hedder noget så kedeligt som Lars, og ikke er en amerikaner der træner en norsk midterklub med blandet succes...

Personligt ser jeg frem til at se noget af Sønderjyskes enorme vilje og indstilling overført til AaB, og så generer det mig absolut ikke at vi får en træner der engang imellem er så engageret i kampene at der bliver sparket en smule til en vandflaske, måske endda tværtimod.
Guldholdet har toppet og de unge vil videre og de gamle er på vej til pension. Den proces startede allerede i sommer og de kommende år mister vi nok mindst to af disse tre; Augu, Würtz og Risgård. Derudover vil Thomsen og Thelander videre + Larsen også kan blive et salgsemne. Lige pludselig står vi med en helt ny stamme om nogle år ifht. det hold der med meget få tilføjelser startede i 2011 og toppede i 2014. Søndergaard blliver manden der skal skabe det næste gode AaB-hold.
De kommende år?! Så vi kan ikke nå at spille nye spillere langsomt ind i mellem tiden?

http://www.nordjyske.dk/nyheder/gaarde- ... 1/112/1513
Selvfølgelig er det en løbende proces og ikke bare bom over natten, men det ændrer ikke på at meget af vores stamme bliver skiftet ud over de næste år og jeg konstaterede egentlig bare, at Lars der bliver manden der skal få det nye hold bygget op og, at to år er kort tid, hvis han for alvor skal få et nyt hold til at toppe.

abbifar
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Indlæg af abbifar » 9. apr 2015, 14:44

Der er tale om en funktionærkontrakt me 2 års uopsigelighed.

Citat fra interview med Gaarde i Tipsbladet:

AaB har i forbindelse med aftalen med Lars Søndergaard meddelt offentligheden, at kontrakten i første omgang løber frem til sommeren 2017. Allan Gaarde fortæller, at det er planen, at Søndergaard herefter skal overgå til en funktionær-lignende aftale uden udløbsdato for at sikre kontinuitet. 

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... endergaard

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 9. apr 2015, 14:57

Patmand skrev:
Frygah skrev:
Patmand skrev:
Ala skrev:
frederikshavneren skrev:Så er det officielt http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... i-AaB.aspx

Elendigt valg Gaarde har truffet :S
Når det er sagt håber jeg at Søndergaard gør min store skepsis til skamme.
Hvordan kan du på forhånd udtale at det er et elendigt valg?!
Formodentlig på samme baggrund som dem der siger han er et godt valg.
Altså herunder AaB's ledelse? Der har kørt en proces i 4 måneder for at finde den rette kandidat?
Ja, stor ståhej for ingenting. Men efter 4 måneders søgen efter en træner kapacitet i ind- og udland, måtte man jo konstatere at så godt et navn har AaB altså ikke udenfor Nordjylland (og man er nok heller ikke for vild med at åbne tegnebogen)
Så det blev en fra Ålleren. Der kunne man da vist godt have sparet lidt penge på konsulenter.

Nå, jeg skal ud og ha' en leverpostejsmad. Den gode fra Stryhns. Måske smider jeg noget eksotisk ovenpå.
Jeg er helt enig, men jeg vil mene, at vores manglende evne til at trække en større kapacitet til den vigtige position som cheftræner i klubbens nuværende situation må tilskrives den sportslige ledelse. Det her er simpelthen ikke godt nok. Jeg erkender, at der var mere amatøragtigt, da vi hentede Pehrsson, men det her er tæt på at være på samme niveau.
Fodbold skal ses med hjertet!

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 9. apr 2015, 15:09

Først og fremmest velkommen til Lars Søndergaard.

Det er godt, at spekulationerne endelig er ovre.
Jeg synes dog stadig, at der er mange store spørgsmål, jeg gerne vil have besvaret. Hvorfor gik det ikke med Bradley og Morientes? Hvor meget satsede AaB? Hvad var økonomien? Og hvem var feltet af kandidater?

Når man læser kommentarer her og på bold virker feltet nogenlunde 50/50 for og imod Lars S.

Kald mig overfladisk eller FCMsk eller hvad ved jeg, men jeg havde ærligt talt håbet på noget større og mere bombastisk fra AaBs side - Lars S er måske et fornuftigt valg, men sindsoprivende er det i den grad ikke. Jeg havde håbet på noget, der sagde "nu vil vi satme etablere os i toppen af dansk fodbold! Nu får den et ordentligt spark!" - Jeg havde håbet på pressekonferene, også selvom det er 'så sidste år', at AaB udmeldte mål og ambitioner for ansættelsen, marketingmateriale med den nye træner, tog stillingen til kommende transferspørgsmål i forhold til den nye træner og i det hele taget tiltrak sig mere opmærksomhed og udstrålede entusiasme og optimisme.
Medierne må også være skuffede, når al spekulationen endnu engang blot ender med lidt trænerrotationer fra en klub til en anden i superligaen - ligeledes må de store sponsorer også være ret skuffede - denne middelmådige linje giver dem næppe mere eksponering og trækker næppe heller nye interessante investeringer til.
Vi vandt the double sidste år! Vi har altså lov til at lave store armbevægelser.

Alt det være sagt støtter jeg naturligvis fra og med nu op om Lars Søndergaard og håber på alt det bedste for hans fremtidige arbejde i AaB -. Så held og lykke herfra.

Ala
1. div
1. div

Indlæg af Ala » 9. apr 2015, 15:10

AaB 85 95 99 08 skrev:
Patmand skrev:
Frygah skrev:
Patmand skrev:
Ala skrev:
frederikshavneren skrev:Så er det officielt http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... i-AaB.aspx

Altså herunder AaB's ledelse? Der har kørt en proces i 4 måneder for at finde den rette kandidat?
Ja, stor ståhej for ingenting. Men efter 4 måneders søgen efter en træner kapacitet i ind- og udland, måtte man jo konstatere at så godt et navn har AaB altså ikke udenfor Nordjylland (og man er nok heller ikke for vild med at åbne tegnebogen)
Så det blev en fra Ålleren. Der kunne man da vist godt have sparet lidt penge på konsulenter.

Nå, jeg skal ud og ha' en leverpostejsmad. Den gode fra Stryhns. Måske smider jeg noget eksotisk ovenpå.
Jeg er helt enig, men jeg vil mene, at vores manglende evne til at trække en større kapacitet til den vigtige position som cheftræner i klubbens nuværende situation må tilskrives den sportslige ledelse. Det her er simpelthen ikke godt nok. Jeg erkender, at der var mere amatøragtigt, da vi hentede Pehrsson, men det her er tæt på at være på samme niveau.
Hold kæft I tuder - Tror I det er Real Madrid I holder med?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 9. apr 2015, 15:16

dyhrmaN skrev:Først og fremmest velkommen til Lars Søndergaard.

Jeg synes dog stadig, at der er mange store spørgsmål, jeg gerne vil have besvaret. Hvorfor gik det ikke med Bradley og Morientes? Hvor meget satsede AaB? Hvad var økonomien? Og hvem var feltet af kandidater?

Når man læser kommentarer her og på bold virker feltet nogenlunde 50/50 for og imod Lars S.

Kald mig overfladisk eller FCMsk eller hvad ved jeg, men jeg havde ærligt talt håbet på noget større og mere bombastisk fra AaBs side - Lars S er måske et fornuftigt valg, men sindsoprivende er det i den grad ikke. Jeg havde håbet på noget, der sagde "nu vil vi satme etablere os i toppen af dansk fodbold! Nu får den et ordentligt spark!" - Jeg havde håbet på pressekonferene, også selvom det er 'så sidste år', at AaB udmeldte mål og ambitioner for ansættelsen, marketingmateriale med den nye træner, tog stillingen til kommende transferspørgsmål i forhold til den nye træner og i det hele taget tiltrak sig mere opmærksomhed og udstrålede entusiasme og optimisme.
Medierne må også være skuffede, når al spekulationen endnu engang blot ender med lidt trænerrotationer fra en klub til en anden i superligaen - ligeledes må de store sponsorer også være ret skuffede - denne middelmådige linje giver dem næppe mere eksponering og trækker næppe heller nye interessante investeringer til.
Vi vandt the double sidste år! Vi har altså lov til at lave store armbevægelser.

Alt det være sagt støtter jeg naturligvis fra og med nu op om Lars Søndergaard og håber på alt det bedste for hans fremtidige arbejde i AaB -. Så held og lykke herfra.
Helt enig, det er yderst skuffende med den leverpostej-mentalitet. Kom nu med nogle ambitioner om at få udviklet klubben.

Derudover har Søndergaard også min fulde støtte fra nu af. Jeg støtter de spillere og ledere der kæmper for AaB omend jeg synes AaB som klub går i den forkerte retning.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 9. apr 2015, 15:16

Nej, men jeg havde håbet, det var niveauet over Slagelse, Haderslev eller Silkeborg.
Fodbold skal ses med hjertet!

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 9. apr 2015, 15:28

thomasjn skrev:Hvor kedelig og middelmådig er vores klub lige blevet? Man holder ikke en gang et pressemøde når en ny træner præsenteres. Det er godt nok blevet tyndt og middelmådigt det hele. Vi har jo snart mindre armbevægelser end Vendsyssel og Hobro. Har vi overhovedet brug for en pressechef længere?
Hvis du tror en pressechefs fornemmeste opgave er at afholde pressemøder, så er du i den grad misinformeret. Det svarer til, at en marketingschefs fornemmeste opgave er at stå på hovedbanegården og dele flyers ud.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 9. apr 2015, 15:34

Som mange andre har skrevet før mig, så er det nødvendigt at give manden chancen.
Det er meget imponerende, at han ikke er rykket ned med Sønderjyske. De spiller ikke champagnebold, men over de senere år har de udviklet spillestilen i en positiv retning. Ganske som Kent gjorde med Horsens, men måske i endnu højere grad. Opholdet i Viborg var noget hø.

Lars Søndergaard kan sagtens blive en fantastisk træner, og vi skal ikke som fans lade os forblænde af store navne som Morientes og Bradley. især førstnævntes bedrifter har jeg svært ved at finde.

Det er ikke sikkert, at Lars Søndergaard vinder mesterskaber og sælger billetter - men han kan forhåbentlig bringe klubben ind i en fortsat positiv udvikling. Velkommen til.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 9. apr 2015, 15:38

Det vil da i den grad være dumt, at gå ud og satse vores penge endnu engang. Nu har vi endelig penge på kistebunden, og en økonomi der virker fornuftig. Hvis sponser indtægterne og andet, ikke giver mere råderum end vi har pt, så er de sådan det er. Der er sku ingen grund til at brænde 100m af i et håb om at vinde noget. Især ikke når adgangen til CL er blevet endnu sværer, samtidig med OB har fået blanke check til sommer af deres leasy mand, FCM har fået smidt store summer i nakken fra england, BIF stadig brænder løs lidt endnu, kombineret med FCK penge tank. Det vil da være tåbeligt at begynde at oversatse nu, så heller bygge stille og roligt op endnu engang, og slå til når de andre har brændt deres penge af endnu engang. (selv om det da bestemt vil være skønt hvis AaB kunne blive til en fast top klub, men når der ikke er store penge mænd bag klubben, som bare kaster pengene i nakken af AaB, så er det svært)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 9. apr 2015, 16:24

AnyFellow skrev:
Pastorius skrev:Jeg er lige ved at overbevise mig selv om at man endda, skal sætte en spiller af holdet, hvis ikke han vil forlænge i god tid, og man ikke kan sælge ham, selvom han egentlig er god nok til at være stamspiller, måske endda profil. Det vil gøre ondt på kort sigt, men jeg er overbevist om at det vil kunne betale sig på langt sigt.
Det lyder nu ikke særlig velovervejet, og vil på lang sigt skræmme potentielle nye spillere væk.

Skal spillerne så også lade som om de er skadet og ikke kan spille, såfremt klubben ikke vil forlænge med dem?
Det er som antydet også sat kraftigt på spidsen. Det skal i hvert fald ikke være officiel transferpolitik, men det gør ikke noget at det ligger i luften st vejen til succes og store tranfers som AaB-spiller går gennem lange kontrakter og tillid til at man får lov at gå ved gode bud (i modsætning til i FCM fx)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 9. apr 2015, 16:27

AaB 85 95 99 08 skrev:
Patmand skrev:
Frygah skrev:
Patmand skrev:
Ala skrev:

Så passer det jo fint med at din plade også kører i samme rille som altid.
Det er godt de er så heldige ude på Hornevej, at de deres åbenlyse inkompetence til trods, alligevel skraber et mesterskab, europæisk succes, eller sågar en double hjem med jævne mellemrum.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 9. apr 2015, 16:49

AaB 85 95 99 08 skrev:
Patmand skrev:
Frygah skrev:
Patmand skrev:
Ala skrev:

Hvorfor?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 9. apr 2015, 17:15

Han var ikke min favorit, men velkommen tilbage til Lars. Må det blive godt!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. apr 2015, 19:21

Det er et interessant perspektiv at Gaarde kender Søndergaard som træner da Gaarde var spiller i AaB, det er et grundigere kendskab end nogen test eller andet kan give. Her har Gaarde virkelig dyb førstehånds indsigt i hvilken træner Søndergaard er i hverdagen og på kampdagen.

Historien om de andre trænere der angiveligt afviste AaB, det kunne jo være at det var AaB der fravalgte dem, men de også skal slippe igennem ansættelsesprocessen uden at tabe ansigt. Sådan tror jeg det hænger sammen. Det er klasse af AaB!
Gaarde: Lars skal bygge ovenpå

- Den enkelte årsag er, at Lars er en rigtig, rigtig dygtig træner. De ting, vi har ønsket, har Lars opfyldt. Han køber ind på de værdier, vi har i AaB. Han køber ind på, at talentudvikling er vigtig, og han køber ind på, at helheden er vigtig, siger sportsdirektør Allan Gaarde, der også forventer en arbejdshest som klubbens nye træner.

- Lars var faktisk den første, vi havde til samtale, fordi det var ret åbenlyst, at Lars kunne være et interessant emne for os. Men fordi vi ville være professionelle, ville vi have nogen at sammenligne ham med. Men så viser det sig, at den første mand, vi havde til samtale, også er den, vi ønsker at have med videre og også er rigtig glade for at have lavet en aftale med, siger Allan Gaarde.

- Vi har også talt med masser af andre udenlandske trænere, som folk vil mene har større X-Factor og er større navne i fodboldverdenen internationalt set, men når vi kradser ind under overfladen og ind i kernen, er Lars den dygtigste, og ham vi gerne vil arbejde med, siger sportsdirektøren.
http://nordjyske.dk/sport/gaarde--lars- ... 11/24/1547
--
AaB vil præge toppen af Danmark med Søndergaard

Til sommer vender Lars Søndergaard tilbage til AaB, når han tiltræder som permanent cheftræner, og manden som har ansat ham, var også med dengang for 18 år siden. Allan Gaarde er i dag sportsdirektør, men han husker godt Søndergaards første periode i AaB.

- Det var en super god periode, for vi vandt jo næsten det hele, siger Allan Gaarde med et grin i telefonen fra Aalborg på en travl dag, hvor den forsvarende danmarksmester har ansat ny træner.

- Jeg vil gerne sige, at vi har haft flere samtaler med kandidater, som folk vil kalde store navne med X-faktor. I sidste ende er der blevet lagt fuldstændig samme filter ned over alle kandidater. Vi har haft samme ønsker til alle trænere uanset, hvad de har heddet. Hvis nogen spekulere i det økonomiske, kan jeg sige, at vi ved den første kontakt til alle kandidater har sagt, hvad vi kan rent økonomisk. På den måde har vi ikke spildt nogens tid. Ved alle kandidater, vi er gået videre med, har der ikke været et økonomisk issue, fortæller Allan Gaarde om en proces, der har været grundig.

- Vi har lavet en form for ønskeliste og jobbeskrivelse for at definere, hvordan den perfekte træner ser ud for os. Det er det filter, vi har kørt ned over alle vores kandidater. Vi har brug for en stærk leder, der både kan involvere og samarbejde, men også sætte en retning for holdet og for staben. Det gælder ikke kun for holdet, men også for staben. Han skal kunne lytte til kompetencer og ekspertiser, der er rundt om holdet. Det har vi mange af i AaB.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 9. apr 2015, 19:41

Provst i Brovst skrev:Det er et interessant perspektiv at Gaarde kender Søndergaard som træner da Gaarde var spiller i AaB, det er et grundigere kendskab end nogen test eller andet kan give. Her har Gaarde virkelig dyb førstehånds indsigt i hvilken træner Søndergaard er i hverdagen og på kampdagen.

Historien om de andte trænere der angiveligt afviste AaB, det kunne jo være at det var AaB der fravalgte dem, men de også skal slippe igennem ansættelsesprocessen uden at tabe ansigt. Sådan tror jeg det hænger sammen. Det er klasse af AaB!
Gaarde: Lars skal bygge ovenpå

- Den enkelte årsag er, at Lars er en rigtig, rigtig dygtig træner. De ting, vi har ønsket, har Lars opfyldt. Han køber ind på de værdier, vi har i AaB. Han køber ind på, at talentudvikling er vigtig, og han køber ind på, at helheden er vigtig, siger sportsdirektør Allan Gaarde, der også forventer en arbejdshest som klubbens nye træner.

- Lars var faktisk den første, vi havde til samtale, fordi det var ret åbenlyst, at Lars kunne være et interessant emne for os. Men fordi vi ville være professionelle, ville vi have nogen at sammenligne ham med. Men så viser det sig, at den første mand, vi havde til samtale, også er den, vi ønsker at have med videre og også er rigtig glade for at have lavet en aftale med, siger Allan Gaarde.

- Vi har også talt med masser af andre udenlandske trænere, som folk vil mene har større X-Factor og er større navne i fodboldverdenen internationalt set, men når vi kradser ind under overfladen og ind i kernen, er Lars den dygtigste, og ham vi gerne vil arbejde med, siger sportsdirektøren.
http://nordjyske.dk/sport/gaarde--lars- ... 11/24/1547
--
AaB vil præge toppen af Danmark med Søndergaard

Til sommer vender Lars Søndergaard tilbage til AaB, når han tiltræder som permanent cheftræner, og manden som har ansat ham, var også med dengang for 18 år siden. Allan Gaarde er i dag sportsdirektør, men han husker godt Søndergaards første periode i AaB.

- Det var en super god periode, for vi vandt jo næsten det hele, siger Allan Gaarde med et grin i telefonen fra Aalborg på en travl dag, hvor den forsvarende danmarksmester har ansat ny træner.

- Jeg vil gerne sige, at vi har haft flere samtaler med kandidater, som folk vil kalde store navne med X-faktor. I sidste ende er der blevet lagt fuldstændig samme filter ned over alle kandidater. Vi har haft samme ønsker til alle trænere uanset, hvad de har heddet. Hvis nogen spekulere i det økonomiske, kan jeg sige, at vi ved den første kontakt til alle kandidater har sagt, hvad vi kan rent økonomisk. På den måde har vi ikke spildt nogens tid. Ved alle kandidater, vi er gået videre med, har der ikke været et økonomisk issue, fortæller Allan Gaarde om en proces, der har været grundig.

- Vi har lavet en form for ønskeliste og jobbeskrivelse for at definere, hvordan den perfekte træner ser ud for os. Det er det filter, vi har kørt ned over alle vores kandidater. Vi har brug for en stærk leder, der både kan involvere og samarbejde, men også sætte en retning for holdet og for staben. Det gælder ikke kun for holdet, men også for staben. Han skal kunne lytte til kompetencer og ekspertiser, der er rundt om holdet. Det har vi mange af i AaB.
Hvis man på den måde har afklaret det økonomiske ved første kontakt, så virker Dennis Søndergaards oplysninger om den dyre Bundesliga-tysker jo som en and. Det er uanset hvad fornuftige ord, der kommer ud af munden på Gaarde, synes jeg.

EfBeren
Drenge
Drenge

Indlæg af EfBeren » 9. apr 2015, 19:50

Jeg forstår egentligt godt manges skepsis omkring Lars Søndergaard, da han nu tager 1 skridt eller 2 opad stigen, hvor der helt naturligt vil være flere forventinger, da han er kommet til en større klub. Den samme følelse sad mange EfB-fans med, da Niels Frederiksen blev hentet i sin tid, hvor han tog et skridt der på mange punkter minder om det Lars Søndergaard nu tager. NF har i EfB egentligt gjort det ganske udmærket, og førte os som bekendt i 1/16 dels finale imod Fiorentina i EL. At det pt er ret middelmådigt i EfB skyldes mere ledelsen end træneren som jeg ser det.

Mht Kent Nielsen så fik han selvfølgelig også skabt en fin organisation på jeres hold, ellers var I jo aldrig blevet mestre og pokalvindere, men er der noget jeg tror Lars Søndergaard vil tilfører jer, så er det en stærk organisation. Selvfølgelig er spillerne i SønderjyskE et andet materiale end i Aalborg, men jeg tror han kan få oparbejdet noget godt forsvarsspil fra jeres side. Talenter er dog ikke noget man har det store fokus på i Haderslev, så han får lidt andre arbejdsbetingelser hos jer, men samtidig også med en noget større økonomi. Så er det spændende om han kan stå for det større pres.

Derudover kan man nu godt præsenterer en træner på et pressemøde, selvom han er ansat i en anden klub. Det gjorde EfB da de ansatte NF. Om det så er dårlig stil ved jeg ikke.

Under alle omstændigheder håber jeg det bliver en succes for jer. Som skrevet før, så har AaB min sympati.

Besvar