Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Eksil » 9. apr 2015, 19:55

EfBeren skrev: Derudover kan man nu godt præsenterer en træner på et pressemøde, selvom han er ansat i en anden klub. Det gjorde EfB da de ansatte NF. Om det så er dårlig stil ved jeg ikke.
Men Esbjerg og Lyngby spillede ikke i samme liga og havde kampe imod hinanden tilbage. I forvejen er det lidt noget rod når trænere skal møde deres næste klub, men det andet er bare et dårligt signal.

Ellers er jeg meget enig med dine betragtninger. Glæder mig mest til at se hvas LS vil med truppen. Skal der bygges på fysisk eller skal der spilles mere direkte?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. apr 2015, 21:53

Okay, jeg kan læse mig til, at der er tænkt et længere perspektiv ind i Søndergaards kontrakt end de 2 år, som den lyder på. Fint nok.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 9. apr 2015, 22:30

Patmand skrev:
Frygah skrev:
Patmand skrev:
Ala skrev:
frederikshavneren skrev:Så er det officielt http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... i-AaB.aspx

Elendigt valg Gaarde har truffet :S
Når det er sagt håber jeg at Søndergaard gør min store skepsis til skamme.
Hvordan kan du på forhånd udtale at det er et elendigt valg?!
Formodentlig på samme baggrund som dem der siger han er et godt valg.
Altså herunder AaB's ledelse? Der har kørt en proces i 4 måneder for at finde den rette kandidat?
Ja, stor ståhej for ingenting. Men efter 4 måneders søgen efter en træner kapacitet i ind- og udland, måtte man jo konstatere at så godt et navn har AaB altså ikke udenfor Nordjylland (og man er nok heller ikke for vild med at åbne tegnebogen)
Så det blev en fra Ålleren. Der kunne man da vist godt have sparet lidt penge på konsulenter.

Nå, jeg skal ud og ha' en leverpostejsmad. Den gode fra Stryhns. Måske smider jeg noget eksotisk ovenpå.
Det er da godt givet ud af bruge penge på en konsulent. Tror du man har sagt fra starten og vidst fra starten, hvad søndergaard havde af kompetencer og hvordan han var som profil.

Det er altid nemt at være bagklog.

AaB har gjort det helt rigtige gennem de 4 måneder og vi ved ikke om de andre trænere forlangte absurd mange penge for at være træner i AaB.

Vi skal glæde os over, at dette forløb ikke er forløbet som efter Hamren stoppede, for det var et sygt forløb.

Held og lykke til Søndergaard.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 9. apr 2015, 22:43

Kristian skrev:
Patmand skrev:
Frygah skrev:
Patmand skrev:
Ala skrev:
frederikshavneren skrev:Så er det officielt http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... i-AaB.aspx

Altså herunder AaB's ledelse? Der har kørt en proces i 4 måneder for at finde den rette kandidat?
Ja, stor ståhej for ingenting. Men efter 4 måneders søgen efter en træner kapacitet i ind- og udland, måtte man jo konstatere at så godt et navn har AaB altså ikke udenfor Nordjylland (og man er nok heller ikke for vild med at åbne tegnebogen)
Så det blev en fra Ålleren. Der kunne man da vist godt have sparet lidt penge på konsulenter.

Nå, jeg skal ud og ha' en leverpostejsmad. Den gode fra Stryhns. Måske smider jeg noget eksotisk ovenpå.
Det er da godt givet ud af bruge penge på en konsulent. Tror du man har sagt fra starten og vidst fra starten, hvad søndergaard havde af kompetencer og hvordan han var som profil.

AaB har gjort det helt rigtige gennem de 4 måneder og vi ved ikke om de andre trænere forlangte absurd mange penge for at være træner i AaB.

Vi skal glæde os over, at dette forløb ikke er forløbet som efter Hamren stoppede, for det var et sygt forløb.

De andre forlangte ikke absurd mange penge: http://www.bold.dk/nyt/gaarde-overraske ... -interesse
"- Jeg har været overrasket over, hvor mange store, internationale trænere, der har haft lyst til at komme til AaB. En af de første ting, vi gjorde i den her proces, var at fortælle alle vores kandidater, hvad de kunne få i løn i AaB, så det har ikke været en debat, vi har haft senere hen, siger han til TV2 Sport."

Rockafellar
2. div
2. div
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Indlæg af Rockafellar » 10. apr 2015, 00:07

:thumbsup:
dyhrmaN skrev:Først og fremmest velkommen til Lars Søndergaard.

Det er godt, at spekulationerne endelig er ovre.
Jeg synes dog stadig, at der er mange store spørgsmål, jeg gerne vil have besvaret. Hvorfor gik det ikke med Bradley og Morientes? Hvor meget satsede AaB? Hvad var økonomien? Og hvem var feltet af kandidater?

Når man læser kommentarer her og på bold virker feltet nogenlunde 50/50 for og imod Lars S.

Kald mig overfladisk eller FCMsk eller hvad ved jeg, men jeg havde ærligt talt håbet på noget større og mere bombastisk fra AaBs side - Lars S er måske et fornuftigt valg, men sindsoprivende er det i den grad ikke. Jeg havde håbet på noget, der sagde "nu vil vi satme etablere os i toppen af dansk fodbold! Nu får den et ordentligt spark!" - Jeg havde håbet på pressekonferene, også selvom det er 'så sidste år', at AaB udmeldte mål og ambitioner for ansættelsen, marketingmateriale med den nye træner, tog stillingen til kommende transferspørgsmål i forhold til den nye træner og i det hele taget tiltrak sig mere opmærksomhed og udstrålede entusiasme og optimisme.
Medierne må også være skuffede, når al spekulationen endnu engang blot ender med lidt trænerrotationer fra en klub til en anden i superligaen - ligeledes må de store sponsorer også være ret skuffede - denne middelmådige linje giver dem næppe mere eksponering og trækker næppe heller nye interessante investeringer til.
Vi vandt the double sidste år! Vi har altså lov til at lave store armbevægelser.

Alt det være sagt støtter jeg naturligvis fra og med nu op om Lars Søndergaard og håber på alt det bedste for hans fremtidige arbejde i AaB -. Så held og lykke herfra.
Swing Like God's Own Dick

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 10. apr 2015, 00:10

Kristian skrev:
Patmand skrev:
Frygah skrev:
Patmand skrev:
Ala skrev:

Jeg er helt enig i, at det er vigtigt, at vi undgik det samme farceagtige forløb, som da Hamrén ophørte i klubben. Under alle omstændigheder har AaB i Lars Søndergaard fået en rutineret og driftssikker kapacitet med international erfaring og stort kendskab til både AaB og modstanderne i Superligaen. Det her kan aldrig gå helt galt som med først Rioch og siden Pehrsson, skønt sidstnævnte dæleme heller ikke havde attraktive arbejdsvilkår.

Der er ganske rigtigt også lidt gråmeleret leverpostej over denne løsning, og personligt er jeg også ved at være en smule træt af, at AaB efterhånden konsekvent omtales som en slags B-klub i forhold til klubber som FCK (OK, fair nok), men også Brøndby og FCM. Jeg synes, tiden er ved at være moden til, at AaB igen tager et skridt op ad rangstigen, som vores klubs størrelse og historie og efterhånden også økonomi berettiger til.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 10. apr 2015, 09:11

Hovedet skrev: Der er ganske rigtigt også lidt gråmeleret leverpostej over denne løsning, og personligt er jeg også ved at være en smule træt af, at AaB efterhånden konsekvent omtales som en slags B-klub i forhold til klubber som FCK (OK, fair nok), men også Brøndby og FCM. Jeg synes, tiden er ved at være moden til, at AaB igen tager et skridt op ad rangstigen, som vores klubs størrelse og historie og efterhånden også økonomi berettiger til.
Helt enig, jeg er sådan set mere træt af den udvikling end at træneren blev Lars Søndergaard der blev træner. Jeg er stadig lidt loren ved ham, men jeg er meget mere træt af klubben ikke gør noget for at positionere sig som en af de store klubber herhjemme. AaBs naturlige position burde være nr. 3-5 i dansk fodbold, men vi opfører som nogen der aldrig kan blive mere end nummer 8.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 10. apr 2015, 09:31

thomasjn skrev:
Hovedet skrev: Der er ganske rigtigt også lidt gråmeleret leverpostej over denne løsning, og personligt er jeg også ved at være en smule træt af, at AaB efterhånden konsekvent omtales som en slags B-klub i forhold til klubber som FCK (OK, fair nok), men også Brøndby og FCM. Jeg synes, tiden er ved at være moden til, at AaB igen tager et skridt op ad rangstigen, som vores klubs størrelse og historie og efterhånden også økonomi berettiger til.
Helt enig, jeg er sådan set mere træt af den udvikling end at træneren blev Lars Søndergaard der blev træner. Jeg er stadig lidt loren ved ham, men jeg er meget mere træt af klubben ikke gør noget for at positionere sig som en af de store klubber herhjemme. AaBs naturlige position burde være nr. 3-5 i dansk fodbold, men vi opfører som nogen der aldrig kan blive mere end nummer 8.
Hvad er det specifikt ved valget af Lars Søndergaard som gør, at man ikke vil positionere sig som nr. 3-5 men nærmere nummer 8?
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 10. apr 2015, 09:43

MrBangDK skrev:Hvad er det specifikt ved valget af Lars Søndergaard som gør, at man ikke vil positionere sig som nr. 3-5 men nærmere nummer 8?
Det er den grå leverpostej...

Mere alvorligt, så tror jeg vi får en rigtig god træner, som godt kan holde os nr. 3-5. De to eneste tvivlspunkter jeg har ved Søndergaard, er:
1) SønderjyskE har haft serier/perioder, hvor intet lykkes. Altså frygter jeg lidt det er en tendens som AaB kan havne i, at man taber nogle kampe på stribe. Det er skidt, hvis man skal holde sig i toppen.
2) Han har haft en uheldig tendens til en gang imellem at svine dommere, andre helt unødigt. Det klæder ikke en superligatræner(ja ja jeg ved godt at Glen og Ståle gør det, men de klæder heller ikke nogen). Her kunne jeg godt savne lidt mere raffinement i hans udtalelser
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. apr 2015, 09:59

FlæskeFrank skrev:
MrBangDK skrev:Hvad er det specifikt ved valget af Lars Søndergaard som gør, at man ikke vil positionere sig som nr. 3-5 men nærmere nummer 8?
Det er den grå leverpostej...

Mere alvorligt, så tror jeg vi får en rigtig god træner, som godt kan holde os nr. 3-5. De to eneste tvivlspunkter jeg har ved Søndergaard, er:
1) SønderjyskE har haft serier/perioder, hvor intet lykkes. Altså frygter jeg lidt det er en tendens som AaB kan havne i, at man taber nogle kampe på stribe. Det er skidt, hvis man skal holde sig i toppen.
2) Han har haft en uheldig tendens til en gang imellem at svine dommere, andre helt unødigt. Det klæder ikke en superligatræner(ja ja jeg ved godt at Glen og Ståle gør det, men de klæder heller ikke nogen). Her kunne jeg godt savne lidt mere raffinement i hans udtalelser
1) Historisk set har AaB også haft sine runs, og perioder hvor intet fungerer - også under Kent. Jeg tror det er ret universelt for fodboldhold. Dem der ender som vinderhold er ofte dem, der klarer sig bedst i deres dårlige perioder.

2) Det har hele tiden været mit eneste ankepunkt mod ham. Det vidner om mangel på det format, som jeg har holdt så meget af Hamén og Kent for, og som jeg mener er en vigtig del af AaBs værdisæt - nemlig at man opfører sig ordenligt. Hvis det nu kun giver sig udtryk i nogle uheldige bemærkning med høj puls, så kan vi måske leve med det, men menneskelige egenskaber har det med at være bredt dækkende - og den egenskab (ikke at bevare roen, i situationer hvor der er pres på) er jeg ikke helt tryg ved - men nu skal han have chancen for at bevise at jeg tager fejl her.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 10. apr 2015, 10:27

Kunji skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Patmand skrev:
Frygah skrev:
Patmand skrev:
Ala skrev: Hvordan kan du på forhånd udtale at det er et elendigt valg?!

Jeg er helt enig, men jeg vil mene, at vores manglende evne til at trække en større kapacitet til den vigtige position som cheftræner i klubbens nuværende situation må tilskrives den sportslige ledelse. Det her er simpelthen ikke godt nok. Jeg erkender, at der var mere amatøragtigt, da vi hentede Pehrsson, men det her er tæt på at være på samme niveau.
Hvorfor?
1) Det var lidt mere amatøragtigt med Pehrsson, fordi Lynge der entydigt og endegyldigt havde meldt ud, at han ville have en anden (Haglund), og så på kort tid måtte trække en kandidat ind, som stort set ingen havde hørt om, og som havde praktisk talt ingen erfaring på topniveau - og som endte med at være en af de største fiaskoer i klubbens historier. (Hvis det er det, dit "hvorfor" går på).

2) Det nuværende forløb er næsten lige så amatøragtigt, fordi det igen virker helt oplagt, at Søndergaard ikke er førstevalg (uden at der modsat Haglund er sat direkte navn på favoritkandidaten), og fordi vi igen (til en traditionsklub med en nu OK økonomi og en stærk ungdomsafdeling, som burde være attraktiv) ender med en træner helt uden erfaring fra topfodbold, men derimod med at spille primitivt fodbold med en konstant og fast nedrykningskandidat, hvilket må forventes at blive vores lod i livet fremover. (Hvis det er det, dit "hvorfor" går på).
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 10. apr 2015, 10:42

AaB 85 95 99 08 skrev: 2) Det nuværende forløb er næsten lige så amatøragtigt, fordi det igen virker helt oplagt, at Søndergaard ikke er førstevalg (uden at der modsat Haglund er sat direkte navn på favoritkandidaten), og fordi vi igen (til en traditionsklub med en nu OK økonomi og en stærk ungdomsafdeling, som burde være attraktiv) ender med en træner helt uden erfaring fra topfodbold, men derimod med at spille primitivt fodbold med en konstant og fast nedrykningskandidat, hvilket må forventes at blive vores lod i livet fremover. (Hvis det er det, dit "hvorfor" går på).
En 3. plads med Salzburg i 2003, det er da ret tæt på toppen? Hvordan spillede han i den sæson? Sønderjyske siger, at han har tilpasset sig deres koncept dernede, da han blev ansat - du har slet ingen tro på at han så også kan tilpasse sig vores?

For mig er det tydeligt, at han lige præcis er 1. valget, efter at Gaarde har udtalt at lønnen til tyskeren og Bradley ikke var problemet. De har helt sikkert også været interessante langt hen i forløbet, men af en eller anden grund er de blevet fravalgt. Jeg havde da også gerne set Bradley som træner og det havde været mere spændende - men Søndergaard er 1. valget og passer åbenbart til vores vision, så det vil jeg glæde mig over. Synes det virker som et ret professionelt valg. Uanset om det går godt eller skidt.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 10. apr 2015, 11:11

Søgaard skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev: 2) Det nuværende forløb er næsten lige så amatøragtigt, fordi det igen virker helt oplagt, at Søndergaard ikke er førstevalg (uden at der modsat Haglund er sat direkte navn på favoritkandidaten), og fordi vi igen (til en traditionsklub med en nu OK økonomi og en stærk ungdomsafdeling, som burde være attraktiv) ender med en træner helt uden erfaring fra topfodbold, men derimod med at spille primitivt fodbold med en konstant og fast nedrykningskandidat, hvilket må forventes at blive vores lod i livet fremover. (Hvis det er det, dit "hvorfor" går på).
En 3. plads med Salzburg i 2003, det er da ret tæt på toppen? Hvordan spillede han i den sæson? Sønderjyske siger, at han har tilpasset sig deres koncept dernede, da han blev ansat - du har slet ingen tro på at han så også kan tilpasse sig vores?

For mig er det tydeligt, at han lige præcis er 1. valget, efter at Gaarde har udtalt at lønnen til tyskeren og Bradley ikke var problemet. De har helt sikkert også været interessante langt hen i forløbet, men af en eller anden grund er de blevet fravalgt. Jeg havde da også gerne set Bradley som træner og det havde været mere spændende - men Søndergaard er 1. valget og passer åbenbart til vores vision, så det vil jeg glæde mig over. Synes det virker som et ret professionelt valg. Uanset om det går godt eller skidt.
Jeg håber godt nok ikke, han er ansat på en enkelt tredjeplads med en østrigsk hold i medvind. Jeg er helt med på, at denne signing er hvad ledelsens evner rakte til. Jeg tillader mig blot det synspunkt, at man som ekstern observatør godt - med en vis rette - kunne havde haft en forventning om noget mere, og det synspunkt, at vi for en årrække må forventes at skulle se langt efter toppen af dansk fodbold. Heldigvis får vi så en træner, som ved, hvad det vil sige at kæmpe med ryggen mod muren. Så må vi bare håbe, han i det mindste kan overføre den mentalitet til vores klub, så det ikke går galt i AGF'ske dimensioner.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 10. apr 2015, 11:20

AaB 85 95 99 08 skrev:
Søgaard skrev:

Jeg håber godt nok ikke, han er ansat på en enkelt tredjeplads med en østrigsk hold i medvind. Jeg er helt med på, at denne signing er hvad ledelsens evner rakte til. Jeg tillader mig blot det synspunkt, at man som ekstern observatør godt - med en vis rette - kunne havde haft en forventning om noget mere, og det synspunkt, at vi for en årrække må forventes at skulle se langt efter toppen af dansk fodbold. Heldigvis får vi så en træner, som ved, hvad det vil sige at kæmpe med ryggen mod muren. Så må vi bare håbe, han i det mindste kan overføre den mentalitet til vores klub, så det ikke går galt i AGF'ske dimensioner.
Du vil jo kunne sige nøjagtig det samme om den mest succesfulde træner i AaBs historie - Kent Nielsen, han havde heller ikke præsteret nogle nævneværdige resultater udover en forventet tredjeplads med BIF.
AaB - the Nordic gateway to Europe

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 10. apr 2015, 12:57

Søgaard skrev:

Det skal Gaarde jo sige. Det ville være temmelig bemærkelsesværdigt hvis Gaarde sagde at Søndergaard var 5. valget.

Jeg ser således på det, at det der for alvor har talt for Søndergaard er at han er en ven af huset. På alle andre parametre burde vi kunne finde en bedre kandidat

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 10. apr 2015, 13:10

frederikshavneren skrev:
Søgaard skrev:

Det skal Gaarde jo sige. Det ville være temmelig bemærkelsesværdigt hvis Gaarde sagde at Søndergaard var 5. valget.

Jeg ser således på det, at det der for alvor har talt for Søndergaard er at han er en ven af huset. På alle andre parametre burde vi kunne finde en bedre kandidat
Hvilke parametre er det du mener? Tag lige et kig på de øvrige trænere i de klubber der bliver sammenlignet med, FCK, BIF, FCM, AGF... hvor meget erfaring har deres trænere da de tiltrådte?

Ståle; 3 år i HamKam i Norge!!!!!
DiscoGlen: Lidt ungdomsbold hist og her og assistent!!!
Thomas Frank: Også lidt ungdomstræner hist og her
AGF: Vel den træner med mest erfaring... og han er så i 1. division.
OB: Ja de får jo så KN... men det ligner jo et galehus... både på og udenfor banen.

Lars Søndergaard har altså væsentlig mere erfaring - både fra superligaen og udlandet -når han tiltræder end de 3 først nævnte havde!
Nu er det jo ikke trænerens TIDLIGERE holds position der skal afgøre hvor AaB kommer til at befinde sig de næste mange år. Skal vi ikke lade holdets styrke afgøre dette inden vi dømmer AaB med i nedrykningkampen til næste sæson?

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 10. apr 2015, 13:22

frederikshavneren skrev:
Søgaard skrev:

Såfremt vi skal have en træner der er bedre på alle parameter, kan det vist ikke ske uden at håndplukke en toptræner fra en anden klub.
Jeg synes det er en anelse naivt at tro vi bare kan det, med mindre du forventer at ledelsen er ligeglade med klubbens økonomi og render rundt med hovedet under armen.

Ledelsen har officielt meldt ud, at de har valgt at ansætte Søndergaard som 1. valg, idet de har vurderet at han er den af alle kandidaterne der opfylder de krav ledelsen har opstillet (under de rammer der er til rådighed).

Om han så reelt har været 1. valg eller 5. valg, det er gisninger. Jeg har ikke set noget i medierne der indikerer at andre skulle have været foran ham.

Jeg er fuldt ud tryg ved ledelsens valg, ISÆR fordi det blev Søndergaard. Han er vel den af alle de af medierne nævnte trænere, som ledelsen kender bedst og samtidig også har haft bedst mulighed for at indhente oplysninger om (f.eks. stærke og svage sider).

seamann

Indlæg af seamann » 10. apr 2015, 13:41

Hold kæft hvor skal man lede længe efter så negative, udokumenterede og dermed uintelligente holdninger som ligges for dagen her. Det ligner snart SSO.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. apr 2015, 13:52

Jeg får lange, grå løg af de latterlige kommentarer om leverpostej og middelmådeighed. Jeg ringeagter jer der skriver det pis.
Fair nok at I synes AaB skulle have valgt anderledes men I har INTET at argumentere med, I ved intet om hvorfor man har valgt som mam har valgt og I har højst sansynligt intet begreb om hvordan man kører en fodboldklub (det har jeg heller ikke selv, nej). Så stop med jeres latterlige floskler om leverpostej og middelmådighed.

Undskyld, jeg har en dårlig dag og er indebrændt. Trængte til at få lidt luft.
Janteloven eksisterer IKKE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. apr 2015, 14:15

Gaarde har udtalt at Søndergaard var den føste de havde samtaler med, og den ENESTE som har fået tilbudt jobbet... han må være så tæt på at være førstevalget som man kan komme i sådan en situation, og jeg synes kun man kan give masser af roser til AaB og Gaarde for at have gennemført en grundig scoutingprocess, og haft en større gruppe af trænere til uddybende samtaler. At der så ved nogle har vist sig ikke at være match før man nåede særlig langt i forløbet er der vel intet underligt i, og når man ser nogle af Gaardes (iøvrigt som altid fantastisk fornuftige) udtalelser vedr. processen og AaBs krav til en kommende træner synes jeg der springer flere ting i øjnene, som man med det samme kan se kan være meget sandsynlige årsager til nogle trænere røg i svinget. Det handler f.eks. om tilpasning, lederstil, flittighed og vilje til at følge grundigt med i de øvrige kampe og klubber i dansk fodbold, og det handler om personlighed.

Og så er det meget muligt at det er et kedeligt valg at hyre Sønderjyskes træner, det er jeg helt med på, men jeg synes godt nok der bliver whinet til den store guldmedalje herinde. Jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor så mange vælger at springe let og elegant over at Søndergaard af AaB trænere vel kun overgåes i international rutine af Rioch, og at han har erfaring som chef for talentafdelingen i en klub som er LANGT over hvad danske klubber kan præstere på det område, i en periode hvor Salzburg storsatsede på at skabe egne talenter.

I stedet skriges der på en spanier uden nogen som helst erfaring som seniortræner, og en amerikaner som træner et norsk midterhold uden nogen særlig succes, og så råbes der middelmådighed og vennetjeneste overfor manden med det langt bedre CV?

Nå jo, fordi han har floppet i Viborg med et helt fantastisk hold...

Besvar