frederikshavneren skrev:Søgaard skrev:AaB 85 95 99 08 skrev:
2) Det nuværende forløb er næsten lige så amatøragtigt, fordi det igen virker helt oplagt, at Søndergaard ikke er førstevalg (uden at der modsat Haglund er sat direkte navn på favoritkandidaten), og fordi vi igen (til en traditionsklub med en nu OK økonomi og en stærk ungdomsafdeling, som burde være attraktiv) ender med en træner helt uden erfaring fra topfodbold, men derimod med at spille primitivt fodbold med en konstant og fast nedrykningskandidat, hvilket må forventes at blive vores lod i livet fremover. (Hvis det er det, dit "hvorfor" går på).
En 3. plads med Salzburg i 2003, det er da ret tæt på toppen? Hvordan spillede han i den sæson? Sønderjyske siger, at han har tilpasset sig deres koncept dernede, da han blev ansat - du har slet ingen tro på at han så også kan tilpasse sig vores?
For mig er det tydeligt, at han lige præcis er 1. valget, efter at Gaarde har udtalt at lønnen til tyskeren og Bradley ikke var problemet. De har helt sikkert også været interessante langt hen i forløbet, men af en eller anden grund er de blevet fravalgt. Jeg havde da også gerne set Bradley som træner og det havde været mere spændende - men Søndergaard er 1. valget og passer åbenbart til vores vision, så det vil jeg glæde mig over. Synes det virker som et ret professionelt valg. Uanset om det går godt eller skidt.
Det skal Gaarde jo sige. Det ville være temmelig bemærkelsesværdigt hvis Gaarde sagde at Søndergaard var 5. valget.
Jeg ser således på det, at det der for alvor har talt for Søndergaard er at han er en ven af huset. På alle andre parametre burde vi kunne finde en bedre kandidat
Hvilke parametre er det du mener? Tag lige et kig på de øvrige trænere i de klubber der bliver sammenlignet med, FCK, BIF, FCM, AGF... hvor meget erfaring har deres trænere da de tiltrådte?
Ståle; 3 år i HamKam i Norge!!!!!
DiscoGlen: Lidt ungdomsbold hist og her og assistent!!!
Thomas Frank: Også lidt ungdomstræner hist og her
AGF: Vel den træner med mest erfaring... og han er så i 1. division.
OB: Ja de får jo så KN... men det ligner jo et galehus... både på og udenfor banen.
Lars Søndergaard har altså væsentlig mere erfaring - både fra superligaen og udlandet -når han tiltræder end de 3 først nævnte havde!
Nu er det jo ikke trænerens TIDLIGERE holds position der skal afgøre hvor AaB kommer til at befinde sig de næste mange år. Skal vi ikke lade holdets styrke afgøre dette inden vi dømmer AaB med i nedrykningkampen til næste sæson?