Kamptråd: FC Vestsjælland - AaB, lørdag d. 18. april 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Vestsjælland - AaB, lørdag d. 18. april 2015

Indlæg af Hanga » 18. apr 2015, 17:17

dyhrmaN skrev:Hvad fanden siger Kent til dem i pausen? Altså, seriøst, hvad sker der i de pauser - det er stort set hver kamp nu, at niveauet i første halvleg er godt for derefter at smelte fuldstændigt sammen i anden halvleg. Hvordan kan 15 minutter i et omklædningsrum ændre så meget, hvad foregår der dernede??

Jeg kunne ikke se anden halvleg, og tænkte, at den her skulle AaB nok tage. Men ok, vi må vænne os til, at AaB helst skal føre 4-0 ved pausen, ellers bliver det smidt væk i anden halvleg, for i Aalborg er det blevet moderne kun at spille en halvleg. Den der anden halvleg, det er bare noget moderne pjat.

Det skete i Randers, mod Esbjerg, mod Sønderjyske, mod Hobro - i alle de seneste kampe minus mod FCM, hvor man dog alligevel formåede at sætte føringen over styr.
Lad nu Allan Kuhn tage resten af sæsonen.
Ikke at jeg er uenig, men du husker altså forkert mht. Randers kampen. Vi var dårlige i 1. halvleg men kom så rigtig godt ud til 2. halvleg og får fortjent udlignet, og havde formentlig vundet kampen hvis ikke det havde været for Würtz hjerneblødning.

Det ænder dog ikke ved, at vi tilsyneladende kun kan præstere i 30-45 min. i hver kamp.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Re:

Indlæg af BoomZ0R » 18. apr 2015, 17:34

Zee skrev:Plejer at være lorte kampe i Slagelse! Lad os håbe vi snart hiver nogen point imod dem!
For lige at citere mig selv... Altid lort i Slagelse! Lad os håbe vi aldrig kommer til at spille der igen!

Pagerbo
1. div
1. div

Indlæg af Pagerbo » 18. apr 2015, 17:40

Har ikke læst tråden, men synes godt nok ikke de kan være sig selv bekendt.
Næste skridt bliver Magnus Persson tilbage, der er ingen vilje de gider ikke spille fodbold.
Sæt spillerne på provisions løn så kan vi få mange flere penge i kassen.
Sidder og kommer i tanke om da AaB havde et ishockey hold, tilbage i boksen.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. apr 2015, 18:28

Jeg har det lidt sådan at som professionel fodboldspiller så skal du kunne sætte dig op til alle kampene og gøre dit bedste uanset om træneren er på vej ud af døren, eller man selv gerne vil videre. Det er da muligt at det er sjovere at spille mod Kiev end Vestsjælland og SønderjyskE, men det er en del af jobbet, og jeg forstår ikke man gang på gang kan vise ligegyldighed overfor arbejdsgiveren på den måde blot fordi den stillede opgave ikke er den mest interessante.

Når det er sagt kan jeg i og for sig godt sætte mig ind i man ikke nødvendigvis har den store motivation for at udføre et stykke arbejde som i sidste ende kun er en fordel for en leder der snart skifter arbejdsplads. Jeg så ikke 2. halvleg da jeg var ude af døren, og jeg kan ikke sige hvordan spillet var men der er vel ikke megen tvivl om at Kent havde fået mest ud af en AaB sejr idag da hans kommende arbejdsgiver så langt fra er reddet fra stregen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 18. apr 2015, 18:44

astonvilla skrev:
doukas skrev:I bagklogskabens ulidelige klare lys, er det desværre meget klart, at det var en fejl ikke at fyre KN.

Det havde været langt bedre, at Allan Kuhn og Co havde haft mulighed for at styre skibet imod næste sæson, eller endnu bedre at have have vores nye træner på plads i vinters.

Nu har vi en spildt et halv års udviklingsmuligheder på at holde fast i OBs kommende træner.
Ikke megen bagklogskab over det.

Vi var mange som sagde det fra dag ét.

Fjern ham og tag KEP med. Ellers rådner vi op.
Selvfoelgelig er det bagklogskab, da intet tydede paa at traenerskiftet skulle paavirke resultaterne. Der var intet andet end grundloes spekulation til grund for den spaadom. Vi ved endda stadig ikke om det er den faktor der har spillet ind.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 18. apr 2015, 19:45

KENT RAUS

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 18. apr 2015, 20:21

KENT STAY!!!

Players - fight for fucking sake!!!

PS - ikke tiden til interne svinere - vel, bus 3 på pladsen!!!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. apr 2015, 20:55

Truppen er mentalt smadret; det startede med monster-fiaskoen ude mod EFB, og de følgende 2.halvlegs-flop har kun forstærket tendensen. Lige nu er AaB formentlig ligaens 3 nemmeste point, og når bærende kræfter som Wurtz og KEP personligt også sælger holdet med ego-flip, og Helenius ikke kan ramme en ladeport om så den væltede ned over ham, så kan man kun se frem mod de sidste kampe med stor bekymring.

Situationen omkring 1. mål til FCV var jo helt barok. En høj bold ind i feltet, og TRE FCV-spillere står komplet umarkerede. TRE!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Nitten
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Nitten » 18. apr 2015, 21:57

Ærgerligt at der skal spildes en sæsson på at der søgennemføres et trænerskifte. De sidst mange dårlige resultater og nu seneste denne her i Slagelse skyldes efter min mening at truppen har mistet den gnist der skal til for at vinde og at det hænger sammen med at KN er er på vej væk. Det er efter min mening en klar ledelsesmæssig fejl at lade KN fortsætte efter han selv har sagt op. Og det er den ledelsesmæssige fejl der er årsag til den nuværende krise. Jeg har ellers dyb respekt for gaarde men her har han fejlet. KN skulle være blevet bedt om at stemple ud lige på det tidspunkt han meldte sig ind i Odense.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 18. apr 2015, 22:51

Har lige genset et par højdepunkter fra kampen. Der var klart hands på Thomsen i forbindelse med vores mål, det var meget heldigt at det ikke blev dømt.
Larsen så halvskidt ud ved Slagelses sejrsmål. Det var et sløjt hovedstød fra Kure, som Larsen nok burde have reddet.

Der var mange dårlige præstationer, men den der underpræsterede mest var nok Børsting. Jeg er ikke imponeret over det han har vist i forårssæsonen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. apr 2015, 23:51

Skræmmende så mange gange i sæsonen, hvor vi ikke er klar efter pausen.

Måske der skal skiftes ud i pausen, så spillerne ikke bare tror de kan fortsætte uændret ?

Men det bliver heller ikke nemt, når vi nu konsekvent skal have 2-3 mand i straffeboksen.

Kunne godt se, at midtbanen centralt næste gang blev Augu og Würtz. Enevoldsen og Thomsen må så skabe noget på kanterne. Desværre bliver det nok Thomsen centralt og så Enevoldsen og Bruhn på kanterne.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 19. apr 2015, 02:34

Sæsonen har slet og ret været uacceptabel og kræver dyb selvransagelse i AaB. Endnu engang har et mesterskab været en sovepude og ikke et springbræt for klubben, der er ved at ende som de facto sattelitklúb for Randers og FC Midtjylland. Kom nu ind i kampen for pokker!!!

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 19. apr 2015, 03:28

MrBangDK skrev:KENT STAY!!!

Du har ret i de to første sætninger..
Men interne svinere, hmm.. Jeg ville gerne have fyret en af til dig i dag.
Men sådan er det jo.

Vi vinder aldrig i Slagelse, Herning vinder guld og vi rykker ikke ned, bum! Næste sæson, videre!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 19. apr 2015, 07:24

Dot Bot skrev:
MrBangDK skrev:KENT STAY!!!

Du har ret i de to første sætninger..
Men interne svinere, hmm.. Jeg ville gerne have fyret en af til dig i dag.
Men sådan er det jo.

Vi vinder aldrig i Slagelse, Herning vinder guld og vi rykker ikke ned, bum! Næste sæson, videre!
Enig i det sidste... Lad det blive juli!

Svin du mig bare til - jeg kan klare det!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 19. apr 2015, 07:25

Ser man på vores spillere, har vi mange dygtige individualiser, og spiller for spiller måske en af de bedste trupper nogensinde.
Problemet er at vi ikke har noget "hold", man gider ikke kæmpe for sidemanden, og vores angrebsspil er fuldstændig idéforladt modsat sidste sæson, derudover er det meget bekymrende at hvis Würtz ikke er med kan holdet slet ikke fungere, al ære og respekt for Augu, men der skal findes en anden løsning.
L S er mere end velkommen næste sæson, vi skal have gejsten og motivationen tilbage :danmarkfan:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 19. apr 2015, 08:07

Det er i orden at være kritisk mod KEP og også mod Nikolaj. Men ser man på de kolde facts er det altså i den anden ende vi har svigtet. Vi er det hold, der har lukket 5. Flest mål ind. Ikke prangende, men alligevel lysår bedre end vores offensiv. Vi er holdet med færrest afslutninger af alle, og Kun 4 hold har scoret mindre end os. Så hvor smertefuldt det end er, må vi se på vores offensiv. Et problem er, at vores trup er så smal, at nogle spillere simpelthen er sikre på holdet uanset hvordan de spiller. Som eksempler kan nævnes Risgård og Thomsen. Begge er nogle af mine favoritspillere, men niveauet har i år været skræmmende lavt i mange kampe. Alligevel er de sikre på udtagelse næste gang og bliver sjældent skiftet ud. Jeg har tidligere nævnt Bruhn som en spiller, der på trods af rigtig mange chancer ligner en, der har brug for noget længere tid inden han skal på ligaholdet. Dermed forsvinder konkurrencen fra midtbanen, hvor Børsting vel er den eneste, der rigtigt har budt ind med mere end man

Vi har i den grad brug for alternativer på midten. Vel at mærke rigtige alternativer, der rent faktisk kan gå ind og spille pladserne her og nu... Alternativer, der kan slå vores gamle spillere af, når de ikke præsterer og skærpe konkurrencen i truppen.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 19. apr 2015, 08:19

Man sidder med en frygt af at vi taber samtlige kampe der er tilbage, hvor er det bare typisk AaB at lige så snart der ikke er noget at spille om, så går man mentalt i seng inde på banen :-(

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 19. apr 2015, 09:00

Vi rykker ikke ned, men hvor vi i vinter havde udsigt til er spændende halvår med Europa, pokal og bronze, handler det blot om at komme hæderligt i mål de sidste 8 kampe.

Det er dybt skuffende, at vi ikke har præsteret bedre. Men vi må sande, at den brede trup, vi troede at have, ikke findes endnu. Blåbjerg koster udligningen i går ved at forlade sin zone, og hverken Helenius eller Jönnsson er i nærheden af maksimal ydeevne.

Jeg undrer mig over, at Blomqvist slet ikke er i spil. En mand, der lavede 7 mål i Allsvenskan sidste år, burde da kunne give noget på holdet. Som andre er inde på, er det offensiven, der har haltet hele året. Vi mangler ide, fart, især på kanten.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 19. apr 2015, 12:24

Der er slutrunde næste sommer, så næste sæson starter vel gudskelov tidligt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 19. apr 2015, 12:53

Remark skrev:Vi rykker ikke ned, men hvor vi i vinter havde udsigt til er spændende halvår med Europa, pokal og bronze, handler det blot om at komme hæderligt i mål de sidste 8 kampe.

Det er dybt skuffende, at vi ikke har præsteret bedre. Men vi må sande, at den brede trup, vi troede at have, ikke findes endnu. Blåbjerg koster udligningen i går ved at forlade sin zone, og hverken Helenius eller Jönnsson er i nærheden af maksimal ydeevne.

Jeg undrer mig over, at Blomqvist slet ikke er i spil. En mand, der lavede 7 mål i Allsvenskan sidste år, burde da kunne give noget på holdet. Som andre er inde på, er det offensiven, der har haltet hele året. Vi mangler ide, fart, især på kanten.
Forårssæsonen har været dybt skuffende. Det var ikke så underligt at vi røg ud til stærke Club Brügge, men det er uacceptabelt at vi har præsteret så dårligt i pokalen og i ligaen.
Resten af sæsonen ligner en lang ørkenvandring hvor der ikke er det store på spil. Om spillerne kan motivere sig til at kæmpe for en top 6 placering og om, at undgå den totale ydmygelse ved at ende som Nordjyllands næstbedste hold må tiden vise.

Jeg undrer mig også over den manglende spilletid til Blomquist. Jeg ser en del bold fra Allsvenskan, her var Blomquist stærkt spillende sidste sæson på et svagt bundhold. Jeg ved godt at Kent har snakket om tilvænningstid, men jeg havde forventet at se mere til svenskeren.
Om den manglende spilletid skyldes at han evt. ikke er god til træningerne og i reserveholdskampene ved jeg ikke. Risgård har trods et par flotte mål været sløjt spillende i forårssæsonen, hvorfor det vil være gavnligt med mere konkurrence på pladsen.

Anyway så har Risgård karantæne mod Haderslev. Måske Blomquist får chancen, men jeg kan godt have min tvivl.

Besvar