Jeg er 100% tilhænger af mådehold og sats på egne talenter via en stærk organisation og bagland. Men jeg synes faktisk som du skriver at det vil være beskæmmende hvis vi ikke formår at konkurrere lønmæssigt med vores nærmeste konkurrenter. Lad FCM, BIF og FCK betale det de vil, men hvis vi mister spillere som vi gerne vil beholde men bliver overbudt af AGF, RFC, OB og EFB så synes jeg der er noget galt og vi skyder os i foden.Hanga skrev:Dalle og AK burde altså ikke være voldsomt vanskelige at forlænge med. Ja, de vil uden tvivl have lønforhøjelser, som vi vel alle kan blive enige om er berettigede. Og ja, vi ved også godt, at vi ikke kan tilbyde lige så meget som topklubberne, men Dalle siger direkte at vi er førsteprioritet, og AK er vel ikke varm i topklubberne.
Det overrasker mig at vi ikke allerede har lukket disse 2 forlængelser. Nu kender vi jo ikke beløbene og hvilke muligheder de ellers har, men det lugter lidt af at vi stadig kører med lige lovlig meget mådehold. Nej, vi skal ikke konkurrere med FCK, FCM og BIF, men vi har fået vores økonomiske grundlag på plads og burde altså kunne holde på disse spillere. Begge er rigtig gode ligaspillere, der dog nok ikke har potentiale til mere end superligaen.
Vi kommer fra et uhørt lavt budget og er altså nød til at acceptere, at lønningerne vil stige en del nu her, med mindre vi vil skifte halvdelen af holdet ud. Lad os nu holde på solide spillere som Dalle og AK, der kan bidrage til holdet i mange år fremad.
Jeg tror på at Thygesen har ret når han siger at AK vil kunne få det dobbelte andre steder. Kunne forestille mig at han tjener 45-50k om måneden og hvem af 4 nævnte vil ikke betale 100k for en angriber der endnu ikke har toppet og som har vist at han kan score kasser igennem nu to sæsoner.
Vi SKAL spare og vise økonomisk ansvarlighed og ikke betale for noget der ikke giver værdi, men vi KAN ikke fedte os igennem, man skal betale det en vare koster og den vare AK og Dalsgaard tilbyder os skal vi betale prisen for.