Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Maglau » 8. jun 2015, 10:15

Hanga skrev:Dalle og AK burde altså ikke være voldsomt vanskelige at forlænge med. Ja, de vil uden tvivl have lønforhøjelser, som vi vel alle kan blive enige om er berettigede. Og ja, vi ved også godt, at vi ikke kan tilbyde lige så meget som topklubberne, men Dalle siger direkte at vi er førsteprioritet, og AK er vel ikke varm i topklubberne.

Det overrasker mig at vi ikke allerede har lukket disse 2 forlængelser. Nu kender vi jo ikke beløbene og hvilke muligheder de ellers har, men det lugter lidt af at vi stadig kører med lige lovlig meget mådehold. Nej, vi skal ikke konkurrere med FCK, FCM og BIF, men vi har fået vores økonomiske grundlag på plads og burde altså kunne holde på disse spillere. Begge er rigtig gode ligaspillere, der dog nok ikke har potentiale til mere end superligaen.

Vi kommer fra et uhørt lavt budget og er altså nød til at acceptere, at lønningerne vil stige en del nu her, med mindre vi vil skifte halvdelen af holdet ud. Lad os nu holde på solide spillere som Dalle og AK, der kan bidrage til holdet i mange år fremad.
Jeg er 100% tilhænger af mådehold og sats på egne talenter via en stærk organisation og bagland. Men jeg synes faktisk som du skriver at det vil være beskæmmende hvis vi ikke formår at konkurrere lønmæssigt med vores nærmeste konkurrenter. Lad FCM, BIF og FCK betale det de vil, men hvis vi mister spillere som vi gerne vil beholde men bliver overbudt af AGF, RFC, OB og EFB så synes jeg der er noget galt og vi skyder os i foden.

Jeg tror på at Thygesen har ret når han siger at AK vil kunne få det dobbelte andre steder. Kunne forestille mig at han tjener 45-50k om måneden og hvem af 4 nævnte vil ikke betale 100k for en angriber der endnu ikke har toppet og som har vist at han kan score kasser igennem nu to sæsoner.

Vi SKAL spare og vise økonomisk ansvarlighed og ikke betale for noget der ikke giver værdi, men vi KAN ikke fedte os igennem, man skal betale det en vare koster og den vare AK og Dalsgaard tilbyder os skal vi betale prisen for.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 8. jun 2015, 10:37

Jeg er ikke vild med ideen om Enevoldsen som angriber, slet ikke.
- Jeg ser mig klart som angriber. Det gør alle i klubben også. Det er også derfra, jeg har scoret mål i denne sæson, og der jeg bidrager mest. Skal jeg spille kant, skal det mere være i en 4-3-3, som jeg har gjort i Holland, siger Enevoldsen.
Bold.dk - 08.06.2015 10:08
Jeg håber stadig at truppen bliver holdt sammen. Det var en streg i regningen at Gorter ikke fortsætter, især når han allerede er klar.

Det bekymrer mig stærkt at AaB åbenbart tøver med Helenius. Han er en højklasse spiller som nok ikke vil have det næste udenlands eventyr lige nu og her. Der er mange klubber i Danmark der mangler en angriber, også nogle med penge.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 8. jun 2015, 11:11

Provst i Brovst skrev:Jeg er ikke vild med ideen om Enevoldsen som angriber, slet ikke.
- Jeg ser mig klart som angriber. Det gør alle i klubben også. Det er også derfra, jeg har scoret mål i denne sæson, og der jeg bidrager mest. Skal jeg spille kant, skal det mere være i en 4-3-3, som jeg har gjort i Holland, siger Enevoldsen.
Jeg håber stadig at truppen bliver holdt sammen. Det var en streg i regningen at Gorter ikke fortsætter, især når han allerede er klar.

Det bekymrer mig stærkt at AaB åbenbart tøver med Helenius. Han er en højklasse spiller som nok ikke vil have det næste udenlands eventyr lige nu og her. Der er mange klubber i Danmark der mangler en angriber, også nogle med penge.
Jeg er fuldstændig enig. Hvis vi skulle beholde Enevoldsen, så var det i min optik som kant. Hvis vi kan beholde Helenius, Dalsgaard og AK samt hente to kreative kanter og en venstreback, så er Enevoldsen i min verden overflødig.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 8. jun 2015, 11:29

Arendt skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg er ikke vild med ideen om Enevoldsen som angriber, slet ikke.

Jeg er fuldstændig enig. Hvis vi skulle beholde Enevoldsen, så var det i min optik som kant. Hvis vi kan beholde Helenius, Dalsgaard og AK samt hente to kreative kanter og en venstreback, så er Enevoldsen i min verden overflødig.
Fuldstændig enig!
Jeg er godt klar over helenius kun har vist fordums styrke i glimt, men hans potentiale er langt større end ene's.
Lad os forlænge med ak og dalle, en kontrakt til helenius og en eller to kompetente kanter som erstatning for et evt. Thomsen salg, så er jeg overbevist om vi spiller med om Europa pladserne næste sæson

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 8. jun 2015, 12:46

Tror ikke AaB tøver med Helenius... men mere med Villa!!!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 8. jun 2015, 12:51

hje1980 skrev:

Enig, alle udtalelser har virket strategiske. Man haaber vel Villa vil sende Helenius gratis til AaB, og maaske endda med en god portion loen.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 8. jun 2015, 16:12

Buzz Killington skrev:
hje1980 skrev:

Enig, alle udtalelser har virket strategiske. Man haaber vel Villa vil sende Helenius gratis til AaB, og maaske endda med en god portion loen.
Tror sgu ikke Villa vil betale en ENESTE krone af Helenius's løn EFTER/HVIS de hiver kontrakten i stykker... den del må Helenius selv give afkald på. Det er nok prisen for at blive frigivet af sin kontrakt...

Alt andet vil altså være underligt...

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 8. jun 2015, 16:22

hje1980 skrev:
Buzz Killington skrev:
hje1980 skrev:

Tror sgu ikke Villa vil betale en ENESTE krone af Helenius's løn EFTER/HVIS de hiver kontrakten i stykker... den del må Helenius selv give afkald på. Det er nok prisen for at blive frigivet af sin kontrakt...

Cornelius fik da penge i hånden for at skride fra Cardiff -ved godt der også var en transfersum, men stadig..

Du skal tænke på Villa's alternativ. Helenius kan nægte alle transfers og blive hængende som Silberbauer - eller der kan bare være nul interesse for ham, fra klubber som kan matche lønniveauet i PL - det er ikke så urealistisk. Så hedder det 2 års løn i udgift og de kan ikke bruge ham til noget. Lad os sige han får 500k om md., det er -12 mio. Eller de kan give ham et par millioner for at smutte, og så hedder det -2 mio..

Edit: og det er så et år tilbage, så lidt mindre beløb, men samme princip - og mere sandsynligt at lave en Silberbauer.
Aalborg BK 1885!

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 8. jun 2015, 16:38

hje1980 skrev:Tror sgu ikke Villa vil betale en ENESTE krone af Helenius's løn EFTER/HVIS de hiver kontrakten i stykker... den del må Helenius selv give afkald på. Det er nok prisen for at blive frigivet af sin kontrakt...

Der tror jeg du tager fejl. Aston Villa kan se at Helenius kommer de aldrig til at gøre brug af. Han har 1 år tilbage og det forlyder han tjener 8 mio. kr. brutto om året.
Begge parter vil gerne videre. Mon ikke Helenius vil prøve at få f.eks. 4 mio. med i hånden.
Så har Aston Villa "sparet" 4 mio. og Helenius vil måske forlange 2.5 mio. i den nye klub og vil så miste ca. 1.5 mio. Men vil kunne komme videre i sin fodboldkarriere.
Jeg kender jo ikke de eksakte beløb, men det er sådan cirka sådan det foregår når man læser i medierne, at en kontrakt er blevet ophævet.
Det er jo sjældent at en spiller som ikke har slået til i en klub pludselig får et endnu bedre økonomisk tilbud fra en anden klub. Derfor følger der oftest en pose skrup-af penge med når en kontrakt ophæves.

Edit: Og så måske få en sign-on fee i forbindelse med skiftet til en ny klub. Som sagt er beløbene bare en rettesnor.

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Geografisk sted: 9340!

Indlæg af duncan88 » 9. jun 2015, 15:42

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... ensen.aspx

Meget fair han får 3 år mere, glæder mig til at se mere til ham
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 9. jun 2015, 15:56

duncan88 skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... ensen.aspx

Helt klart. Hans potentiale er tydeligt. Havde endda håbet på 4 år til ham, men det havde måske været for stort et sats for begge parter med den lille mængde spilletid han endnu har fået, samt hans skadeshistorik.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 9. jun 2015, 16:03

duncan88 skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... ensen.aspx

Lækkert, syntes han har vist nogle rigtig gode takter

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 9. jun 2015, 16:14

Helt perfekt, og nok fint med 3 år selvom jeg havde håbet på mere.
Gilli var en af de spillere, som jeg var bange for kunne ryge med til Odense.
Et Hjerte - En Klub

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 9. jun 2015, 16:16

Er ganske tilfreds med forlængelsen med Gilli. Både længden af kontrakten og timingen er sådan set glimrende.

Gilli har vist et stort potentiale og jeg tror vi er en del der har undret os over at Kent ikke har brugt ham noget mere, baseret på det han har præsteret i superligaen. Omvendt har han kun spillet få kampe og har tidligere haft en skadeshistorik så en 5 årig kontrakt ville måske være i overkanten.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Nitten
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Nitten » 9. jun 2015, 17:04

Super med 3 år mere til Gilli. Den smule vi har set ham spille her i foråret tyder godt. Det har undret mig og alle dem lige omkring hvorfor han ikke har fået mere spilletid for han har set rigtig god ud, både de gange han har skiftet med PK og her sidst hvor han kom ind på toppen. Hel vild speed og et godt blik for spillet. Glæder mig til at se ham starte inde.

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Geografisk sted: 9340!

Indlæg af duncan88 » 12. jun 2015, 14:17

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... enger.aspx

Endnu en god nyhed, med 3 år mere i trøjen :aabfan:
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 12. jun 2015, 14:47

duncan88 skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... enger.aspx

Det stærkt, han har en fin fremtid !

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 12. jun 2015, 16:21

Sanchez94 skrev:

God nyhed!

MO spåede efter Zagreb hjemmekampen Blåbjerg en fremtid på landsholdet. Tiden vil vise om Blåbjerg driver det så vidt.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 12. jun 2015, 17:41

frederikshavneren skrev:
Sanchez94 skrev:

God nyhed!

MO spåede efter Zagreb hjemmekampen Blåbjerg en fremtid på landsholdet. Tiden vil vise om Blåbjerg driver det så vidt.
Han har hvert fald "DBU-kvaliteter". Han virker rolig og boldsikker.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 12. jun 2015, 21:19

Er svært tilfreds med Gilli og Blåbjerg på nye kontrakter!
lad os så for pokker få forlænget med Dalle og AK også!

Besvar