Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdet

Indlæg af Gnu » 17. nov 2014, 11:26

Pastorius skrev:
jensemand57 skrev:
Pastorius skrev:
jensemand57 skrev:
Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:Der var engang man lå søvnløs og lyttede til urets tik-tak i spænding på den næste landskamp. Nu er man blot små-irritereret over, at det "koster" en runde i Superligaen.
Tja, jeg tager ud og spiser med konen...
Det ville ikke været sket på en rigtig kampdag.
Nå,nå da, da. Man tænker nok i andre baner end fodbold. :cool:
"Jeg vil hellere have et stykke mad. Og bruger man så kniv og gaffel, så slipper man også for at blive nasset på fingrene." - M&R
Læg til, at man heller ikke bliver så forpustet. :aabfan:
Godt nok er jeg i dårlig form, men jeg når altså ikke rigtig at blive forpustet på de 10-15 sekunder.
Billede

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 17. nov 2014, 12:22

Gnu skrev: Godt nok er jeg i dårlig form, men jeg når altså ikke rigtig at blive forpustet på de 10-15 sekunder.
Billede[/quote]

Jeg lægger mig fladt ned - det var plat.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 18. nov 2014, 15:18

Thomsen (og Lucas) fra start. Herligt.

Forhåbentligt ikke mere end 60 minutter til ham.

Pølsen må også gerne få et par minutter i benene.

Så længe de ikke bliver skadede!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 18. nov 2014, 22:19

63 minutter til Pølsen og 90 til Thomsen.

Lidt for meget af det gode. Well, begge gjorde det fint og der er først kamp på søndag. De er jo vant til mange kampe...

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 20. maj 2015, 19:45

Jeg synes det er rigtig fine udtalelser, Morten Olsen er kommet med ifm. udtagelsen af truppen i dag. Til de, som ikke har hørt det eller læst det, handler det i bund og grund om, at han gerne ser, at tilskuere og fans bakker spillerne op. En spiller som Jon Dahl f.eks, som har lavet flere landskampsmål end Messi på et betydeligt mindre stærkt hold, fik ikke den kredit han egentlig fortjente. Ligeledes Simon Poulsen og Kvist står til mange tæsk i offentligheden. Der er efter min mening alt for megen klagen over landsholdet og dets spillere på et ellers meget succesfuldt landshold (mig bekendt findes der kun et land i verden med omtrent samme befolkningstal som overgår DK, nemlig Uruguay).
Jeg har lige været en tur i Istanbul, hvor man ser tyrkiske flag overalt, og oplever en tyrkisk nationalfølelse, som jeg må sige at misunde. Til det kan tilføjes den samme følelse, når man ser et irsk landshold, der yderst sjældent kvalificere sig til noget, men spiller for fulde huse og entusiastisk publikum.
I bund og grund glæder jeg mig til at se landsholdet hver gang, selvom jeg kan være uenig i mange ting. Når man hakker i landsholdet burde man tænke lidt på de andre europæiske lande på størrelse med DK og deres resultater (Norge, Lituaen, Irland, Bulgarien, Serbien, Schweiz, Østrig, Finland, Slovakiet, Bosnien, Georgien) samt de store europæiske lande der heller ikke kan følge med DK (Tyrkiet, Polen, Rumænien og Ukraine) og så tænke at det er nok ikke så skidt endda, som man går og tror. Måske kunne det endda blive endnu bedre, hvis opbakningen var større!

Med andre ord kan jeg ikke være mere enig i Hr. Olsens ord.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 21. maj 2015, 20:34

Danni skrev:Jeg synes det er rigtig fine udtalelser, Morten Olsen er kommet med ifm. udtagelsen af truppen i dag. Til de, som ikke har hørt det eller læst det, handler det i bund og grund om, at han gerne ser, at tilskuere og fans bakker spillerne op. En spiller som Jon Dahl f.eks, som har lavet flere landskampsmål end Messi på et betydeligt mindre stærkt hold, fik ikke den kredit han egentlig fortjente. Ligeledes Simon Poulsen og Kvist står til mange tæsk i offentligheden. Der er efter min mening alt for megen klagen over landsholdet og dets spillere på et ellers meget succesfuldt landshold (mig bekendt findes der kun et land i verden med omtrent samme befolkningstal som overgår DK, nemlig Uruguay).
Jeg har lige været en tur i Istanbul, hvor man ser tyrkiske flag overalt, og oplever en tyrkisk nationalfølelse, som jeg må sige at misunde. Til det kan tilføjes den samme følelse, når man ser et irsk landshold, der yderst sjældent kvalificere sig til noget, men spiller for fulde huse og entusiastisk publikum.
I bund og grund glæder jeg mig til at se landsholdet hver gang, selvom jeg kan være uenig i mange ting. Når man hakker i landsholdet burde man tænke lidt på de andre europæiske lande på størrelse med DK og deres resultater (Norge, Lituaen, Irland, Bulgarien, Serbien, Schweiz, Østrig, Finland, Slovakiet, Bosnien, Georgien) samt de store europæiske lande der heller ikke kan følge med DK (Tyrkiet, Polen, Rumænien og Ukraine) og så tænke at det er nok ikke så skidt endda, som man går og tror. Måske kunne det endda blive endnu bedre, hvis opbakningen var større!

Jeg håbede sådan dit indlæg var dybt ironisk efter at have læst de første par linier, men det virker oprigtigt?

Morten Olsen er ikke andet en gammel stædig forstokket nar. Hans udtalelser om at klubberne bør frigive spillere til landsholdet i sidste superligarunde er håbløs, og selvfølgelig preller kritikken fra flere superligatrænere af på ham. Han er helt blank.

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 22. maj 2015, 11:47

Califfen skrev:
Danni skrev:Jeg synes det er rigtig fine udtalelser, Morten Olsen er kommet med ifm. udtagelsen af truppen i dag. Til de, som ikke har hørt det eller læst det, handler det i bund og grund om, at han gerne ser, at tilskuere og fans bakker spillerne op. En spiller som Jon Dahl f.eks, som har lavet flere landskampsmål end Messi på et betydeligt mindre stærkt hold, fik ikke den kredit han egentlig fortjente. Ligeledes Simon Poulsen og Kvist står til mange tæsk i offentligheden. Der er efter min mening alt for megen klagen over landsholdet og dets spillere på et ellers meget succesfuldt landshold (mig bekendt findes der kun et land i verden med omtrent samme befolkningstal som overgår DK, nemlig Uruguay).

Jeg håbede sådan dit indlæg var dybt ironisk efter at have læst de første par linier, men det virker oprigtigt?

Morten Olsen er ikke andet en gammel stædig forstokket nar. Hans udtalelser om at klubberne bør frigive spillere til landsholdet i sidste superligarunde er håbløs, og selvfølgelig preller kritikken fra flere superligatrænere af på ham. Han er helt blank.
Om han er blank eller hvad han er, skal jeg ikke kunne svare på. Hans evner som træner har dog bragt ham forbi en semifinale i uefaen med Brøndby samt dansk mesterskab, The Double med Ajax, to sæsoner i Bundesligaen, to EM-slutrunder og to VM-slutrunder, en EM-kvartfinale og en 1/8-delsfinale ved VM, herunder har Danmark ved slutrunder slået hold ud af turneringen som Italien, Uruguay, Holland og de daværende verdensmestre Frankrig.
De resultater han har nået med Danmark kan man da kun lette på hatten for. Det sjove er, at de fleste af dem, der kritisere Morten Olsen også kritisere spillerne. Det er jo dobbeltmoralsk. Det han har opnået med et hold, der ofte har bestået af bænkevarmere fra deres klubber tvivler jeg på mange andre end ham kunne have gjort.
Når han så samtidig er manden der bar anførerbindet på det fremragende 80'er hold og har spillet over 100 kampe for Danmark med en professionalisme mange kunne lære af, så har jeg bare svært ved at forstå, hvad den mand skal kritiseres for.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 8. jun 2015, 20:17

Viborg har fået et smukt stadion. Virker dejligt helt og lukket, i modsætning til vores eget.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Landsholdet

Indlæg af 9520AaB » 8. jun 2015, 21:07

Om ikke andet, er det da en befrielse at se, at reserver på et nedrykket hold fra den næstbedste engelske række, er god nok til startopstilling.
Tror at Wurtz, delaney og andre med rette kan føle sig overset.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 8. jun 2015, 21:25

Buzz Killington skrev:Viborg har fået et smukt stadion. Virker dejligt helt og lukket, i modsætning til vores eget.
Det kunne vi jo ikke få pga. naboerne m.v.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 8. jun 2015, 21:32

Provst i Brovst skrev:
Buzz Killington skrev:Viborg har fået et smukt stadion. Virker dejligt helt og lukket, i modsætning til vores eget.
Det kunne vi jo ikke få pga. naboerne m.v.
Ved jeg skam godt. Tillader mig alligevel at drømme.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

seamann

Indlæg af seamann » 8. jun 2015, 21:34

9520AaB skrev:Om ikke andet, er det da en befrielse at se, at reserver på et nedrykket hold fra den næstbedste engelske række, er god nok til startopstilling.
Tror at Wurtz, delaney og andre med rette kan føle sig overset.
Delaney er udtaget, men der var Superliga igår.

Det er værre at Lucas ikke får spilletid, selv når et halvt hold er skiftet.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 8. jun 2015, 21:56

Han fik heldigvis spilletid :)
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 9. jun 2015, 20:52

Det er decideret vanvittigt - jeg skal i Parken i weekenden og se DK - Serbien. Jeg sagde ja til forslaget uden at vide, hvad det kostede og 425 kr. er godt nok voldsomt for at se det danske landshold. Med de priser er det intet under, at de har svært ved at fylde Parken og skabe opbakning. Sådan skårret ud i pap så ville jeg hellere sælge billetterne til det halve, hvis der så kommer dobbelt så mange mennesker + det vil generere ekstra penge i boderne. Det kan sikkert ikke sættes så firkantet op, men den pris skal nok skræmme en del potentielle tilskuere væk.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 10. jun 2015, 08:36

thomasjn skrev:Det er decideret vanvittigt - jeg skal i Parken i weekenden og se DK - Serbien. Jeg sagde ja til forslaget uden at vide, hvad det kostede og 425 kr. er godt nok voldsomt for at se det danske landshold. Med de priser er det intet under, at de har svært ved at fylde Parken og skabe opbakning. Sådan skårret ud i pap så ville jeg hellere sælge billetterne til det halve, hvis der så kommer dobbelt så mange mennesker + det vil generere ekstra penge i boderne. Det kan sikkert ikke sættes så firkantet op, men den pris skal nok skræmme en del potentielle tilskuere væk.
Problemet er, at DBU betaler et meget betydeligt beløb (jeg har hørt 150 kr.) pr. fremmødt tilskuer til Parken. Derfor er det simpelthen en direkte underskudsforretning at sælge billetterne til Superliga-priser. Salget fra boderne mener jeg i øvrigt stadig Parken står for.

Så vil mange sige at man bare kunne vælge et andet stadion end Parken. Men hvad ville det så gøre ved tilskuerinteressen at spille kampe ude i Brøndby - hvor besparelsen i øvrigt næppe ville være mærkbar?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 27. jun 2015, 21:44

Den nier u21 har er jo elendig.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. jun 2015, 22:40

Ja, det er helt imponerende. Allan Gaarde er nok heller ikke helt tilfreds. Kunne han tage en ordentlig første berøring var Thomsen røget for 25+ efter turneringen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 25. aug 2015, 14:04

Jeg har efterhånden helt opgivet at få følelserne i kog over landsholdet (håber dog det ændrer sig i en post-Olsen-tid).

Men jeg vil bare lige høre, om jeg er den eneste, som synes, det er kul-sort, og Jannick Vestergaard ikke er med- Han burde da efterhånden være fast mand i forsvaret.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 25. aug 2015, 14:36

AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg har efterhånden helt opgivet at få følelserne i kog over landsholdet (håber dog det ændrer sig i en post-Olsen-tid).

Men jeg vil bare lige høre, om jeg er den eneste, som synes, det er kul-sort, og Jannick Vestergaard ikke er med- Han burde da efterhånden være fast mand i forsvaret.
Vestergaard kan nå det endnu:
Fra bold.dk: "Olsen pointerer dog, at han muligvis udtager et par stykker mere i løbet af ugen og givetvis til det centrale forsvar."

Men Vestergaard kan vel ikke forvente at være i start-11'eren på A-landsholdet med "sølle" 2 optrædender indtil videre. Når man ser bort fra skadesperioder, har han vel som minimum Agger, Bjelland, Kjær og Okore foran sig i køen.
Ud fra hans præstationer under U21-EM kunne det da godt være, at han skal have chancen fra start. Men er Agger og Kjær klar må det blive dem.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 25. aug 2015, 14:55

jernskjorten skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg har efterhånden helt opgivet at få følelserne i kog over landsholdet (håber dog det ændrer sig i en post-Olsen-tid).

Vestergaard kan nå det endnu:
Fra bold.dk: "Olsen pointerer dog, at han muligvis udtager et par stykker mere i løbet af ugen og givetvis til det centrale forsvar."

Men Vestergaard kan vel ikke forvente at være i start-11'eren på A-landsholdet med "sølle" 2 optrædender indtil videre. Når man ser bort fra skadesperioder, har han vel som minimum Agger, Bjelland, Kjær og Okore foran sig i køen.
Ud fra hans præstationer under U21-EM kunne det da godt være, at han skal have chancen fra start. Men er Agger og Kjær klar må det blive dem.
Enig. Jeg synes bare, det er vildt, at en mand, der i hans alder gennem længere tid har spillet fast i Bundesligaen i flere klubber, ikke er mere inde i varmen. Jeg kan ikke gennemskue, hvad det er, fodboldoraklet Olsen ikke kan lide ved ham. Han er jo for pokker fremtidens mand.
Fodbold skal ses med hjertet!

Besvar