Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 6. jul 2015, 14:41

Oldager skrev:Det er egentlig meget enkelt.

1) Stol på at KP, KEP, Blåbjerg, Augo og en talentfuld Rokkedal kan dække ind for tabet af Thelander, som alligevel heletiden var skadet.

2) Lej en stærk venstre back, som kan dække ind indtil Ahlmann igen er klar. Her ville jeg mene, at Konstantin Rausch, som er røget på bænken i Stuttgart, ville være en perfekt tilgang, selvom han vist døjede med en mindre skade i et par uger før sæsonen sluttede.

3) Anskaf en dygtig, ung, driblestærk, målfarlig og gerne venstrebenet kantspiller, som kan lave ravage mod de fleste hold. En sådan spiller er nok ikke helt billig, og måske ville det kræve at Thomsen bliver solgt, så Thrane, Børsting og Bruhn ikke er kilometer fra spilletid. Et godt bud på en sådan kant ville dog, efter min mening, være Pavel Savitskiy, som jeg før har nævnt.

4) Forlæng med Dalle, lad AK gå. AK har en masse kvaliteter, men han kan undværes, når vi har så mange spændende alternativer i angrebet. Dalle har nogle kvaliteter som er langt mere uundværlige på den back, selvom PK gør det glimrende på højre back og Gilli besidder nogle af de samme kvaliteter (fart, fysik og endda teknik). Derfor ville det måske heller ikke være en katastrofe at Dalle forsvandt, selvom jeg håber, at en forlængelse er på vej.

5) Vind ædelmetal eller blot en kobber-tin-legering

De burde betale mig for disse visdomsord. Burde man skifte navn til Nestor?
Hold nu kæft mand!
Det indlæg er som taget ud af min mund fra start til slut :D

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. jul 2015, 15:07

jonas386 skrev:Ifht midterforsvaret kan jeg lige hurtigt smide et par svenske navne jeg synes kunne være interessante hvis Gaarde havde på blokken

Richard Magyar
Sebastian Holmen
Pontus Jansson
Emil Bergström

Alle rimeligt unge spillere der har fået debut på A-landsholdet samt bevist sig i Allsvenskan. Pontus Jansson muligvis det største navn (spiller i Torino), men det ser ikke ud til at han rigtigt har fået spillet sig til en startplads, så måske han er klar på at tage skridtet tilbage og få karrieren på ret køl? BIF og FCK har tidligere været efter ham, men han endte med at skifte på en fri transfer til det italienske sidste år. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er realistisk, men et spændende bud synes jeg.
Jeg er ret sikker på at det er Esbjerg er er gået all-in på Magyar.

Sebastian Holmén kommer vi ikke i nærheden af, tror jeg. Vi er ikke halvt så interessante som fortsat spil i Elfsborg, muligvis med brormand Samuel indenfor de næste 6-12 måneder.

Pontus Jansson er udenfor rækkevidde er jeg helt overbevist om. Bliver udenlands, hvis han tager væk fra Torino. Så attraktive er et midterhold i Superligaen heller ikke, slet ikke med vores lønniveau.

Emil Bergström er en stor profil i DIF, og har en ekstrem vindermentalitet. Her kan vi dog heller ikke være med, er jaget af bl.a. engelske Championship-klubber.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. jul 2015, 16:18

Har Magyar ikke afvist EfB et par gange? Men det var egentlig mest navne jeg faldt over under anden research. Så muligvis ikke de mest realistiske, men om ikke andet for at sætte nogle navne på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 6. jul 2015, 18:18

Gaarde6 skrev:

1) Stol på at KP, KEP, Blåbjerg, Augo og en talentfuld Rokkedal kan dække ind for tabet af Thelander, som alligevel heletiden var skadet.

2) Lej en stærk venstre back, som kan dække ind indtil Ahlmann igen er klar. Her ville jeg mene, at Konstantin Rausch, som er røget på bænken i Stuttgart, ville være en perfekt tilgang, selvom han vist døjede med en mindre skade i et par uger før sæsonen sluttede.

3) Anskaf en dygtig, ung, driblestærk, målfarlig og gerne venstrebenet kantspiller, som kan lave ravage mod de fleste hold. En sådan spiller er nok ikke helt billig, og måske ville det kræve at Thomsen bliver solgt, så Thrane, Børsting og Bruhn ikke er kilometer fra spilletid. Et godt bud på en sådan kant ville dog, efter min mening, være Pavel Savitskiy, som jeg før har nævnt.

4) Forlæng med Dalle, lad AK gå. AK har en masse kvaliteter, men han kan undværes, når vi har så mange spændende alternativer i angrebet. Dalle har nogle kvaliteter som er langt mere uundværlige på den back, selvom PK gør det glimrende på højre back og Gilli besidder nogle af de samme kvaliteter (fart, fysik og endda teknik). Derfor ville det måske heller ikke være en katastrofe at Dalle forsvandt, selvom jeg håber, at en forlængelse er på vej.

Hold nu kæft mand!
Rokkedal?..
Drengen er slet ikke rykket op på superliga holdet?! er det 2016/2017 du er i gang med at planlægge?

Augo er slet ikke hurtig nok mere, eller har spillet den position i årevis, selvom de engang i mellem
påstår han kan spille dernede.
Angriberne ville have en fest mod ham.

Så har du KEP, KP og Blåbjerg.. det er ikke nok.. KEP har gode tendens til at trække sig en karantæne engang i mellem.
Så er der 0... backup på bænken andet end AUGO når det sker.. det er sku for tyndt.
Og der vil slet ikke være nogen konkurrence på pladsen.. KEP og KP vil starte hvergang.

Enhver ved der bør i det mindste være bare LIDT konkurrence på positionerne.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 6. jul 2015, 19:31

AllanPedersen skrev:
Gaarde6 skrev:

Hold nu kæft mand!
Rokkedal?..
Drengen er slet ikke rykket op på superliga holdet?! er det 2016/2017 du er i gang med at planlægge?

Augo er slet ikke hurtig nok mere, eller har spillet den position i årevis, selvom de engang i mellem
Angriberne ville have en fest mod ham.

Så har du KEP, KP og Blåbjerg.. det er ikke nok.. KEP har gode tendens til at trække sig en karantæne engang i mellem.
Så er der 0... backup på bænken andet end AUGO når det sker.. det er sku for tyndt.
Og der vil slet ikke være nogen konkurrence på pladsen.. KEP og KP vil starte hvergang.

Enhver ved der bør i det mindste være bare LIDT konkurrence på positionerne.
Jeg nægter at tro på vi får 3 forstærkninger.
Jeg vægter en venstre back og en ny Kusk højere end en midterforsvar.
Kunne man få det som man ville have det, skulle vi da have 3, men den tror jeg som sagt ikke på.

Som jeg ser det, hvis vi går tilbage til mesterskabs sæsonen.
Så havde vi Ahlmann på venstre back. Kusk eller Thomsen foran.
På højre back havde vi Dalle/PK med Kusk eller Thomsen foran.
4 spillere som alle løb utrolig meget fremad. Der kunne skabes chancer fra både den ene og den anden side.
Mon ikke (uden at vide det) at vi var et af de hold, som skabte flest chancer. Jeg tænkte sommetider: Hvis modstanderen scorer. Så render vi bare op og laver et mål mere.

Hvis vi tager sidste sæson.
Så havde vi en højrebenet på venstre back. Enten PK eller Gilli. Thomsen eller Bruhn, Ene, Børsting foran.
På højre back Dalle med en fra samme kvartet foran.
4 spillere, hvor de 2 (Dalle og Thomsen) løber meget frem. 2 andre, hvor den ene på venstre back garderer mere end han løber med frem, hvilket nok er naturligt når man ikke født venstre benet eller venstre back for den sags skyld. Og så på skift en foran som ikke var den samme, hver gang.
Mon ikke (uden at vide det) at vi var det hold, som skabte færrest chancer overhovedet? I den sæson tænkte jeg hver gang: Hvis modstanderen scorer er vi fucked!

Forskellen på guld sæsonen og sidste sæson var sindssyg stor. Vores angribere sprudlede fordi vi spillede så offensivt. Vores midterakse (I hvert fald Würtz) kunne koncentrere sig om at rydde op. De andre kunne så spille fremad og skabe overtal og chancer.
Hvis man piller en piv offensiv back væk i den ene side og erstatter ham med en højrebenet midtbanespiller. Så skal man fandme ikke tage mange træner licenser for at regne ud, hvor angrebene kommer 9 ud af 10 gange!
hvis man så tilmed erstatter vores hurtigste og mest driblestærke mand på midten (Kusk) og lader 3-4 andre spillere spille på skift (ingen af dem med Kusks evner) Ja så bliver vi bare alt alt for nemme at læse og lukke ned. Så er det klart vi ikke kunne skabe mere end vi gjorde i sidste sæson.
Vi stod generelt 10 meter længere tilbage fordi vi ikke havde de typer vi havde så stor succes med i guld sæsonen.
Jeg tror sgu det er meget naturligt at man ubevist gardere frem for at spille fremad, når Thomsen bliver markeret og de 3 andre ikke formår at tage bolden med hurtigt frem.

Derfor vægter jeg en naturlig venstre back og driblestærk kant højre end en midterforsvar.
Kunne vi få alle 3 ville det være fedt. Jeg tror helt ærligt ikke på vi får en eneste. Og i så fald tror jeg vi står overfor en lige så svær sæson som sidste sæson. Håber inderligt jeg tager fejl!

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 6. jul 2015, 20:04

jeg forstår slet ikke hvad det er som er så urealistisk

vi har mistet en stopper.. i den faste 11'er.. vi har brug for en ny..
Vi har pt. ikke mistet så vidt jeg ved på nogle andre positioner.. jo Gorter som var ude hele året.

http://www.bold.dk/nyt/AaB-traener-vil- ... ra-stopper

Vores egen træner nævner specifikt det er en stopper han gerne vil have.
Og siger at det ikke er en som skal ind og være 4. valg.
Hvis Thomsen så også ryger, til ca. 15 mill.. hvorfor skulle vi så ikke kunne få 3 spillere?
Det ville give allermest mening kun at leje en venstreback.

Sidste sommer fik vi 4., vi lejede Enevoldsen, Helenius, og Købte Jønsson.
Samt købte Thrane, måske flere? kan ikke huske dem.

Så kan ikke se det skulle være så urealistisk at leje en venstreback, købe en stopper
og så bruge nogle af Thomsen salget (hvis han ryger) til at støtte en ny midtbane.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 6. jul 2015, 21:19

AllanPedersen skrev:Rokkedal?..
Det er jeg klar over, tak. Jeg placerer ham som 5.-valg, som Blåbjerg også agerede, da han ikke endnu ikke var 100% førsteholdsspiller.
AllanPedersen skrev:Augo er slet ikke hurtig nok mere, eller har spillet den position i årevis, selvom de engang i mellem
Angriberne ville have en fest mod ham
Så kunne man jo, hvis uheldet skulle være ude, ikke stå så højt i banen, som vi har gjort under kendt. Hvis uheldet skulle være ude. Augo har desuden aldrig været hurtig.
AllanPedersen skrev:Så har du KEP, KP og Blåbjerg.. det er ikke nok.. KEP har gode tendens til at trække sig en karantæne engang i mellem.
Ja, han er lidt af en spilopmager ham KEP. Det var han også sidste sæson, hvor Thelander kun var i spil til en startplads i 16 af 33 superligarunder. Der stod vi tilbage med KEP, KP og Blåbjerg. Jeg synes også du afskriver Blåbjerg ret så hurtigt i den ligning. Hvorfor skulle KEP og KP starte hver gang? I mine øjne er Blåbjerg da i høj grad i spil til en startplads i sæsonen 15/16.
Jeg kan i øvrigt godt forstå dine bekymringer, men man må jo prioritere og vurdere, når man ikke kan få alt.
AllanPedersen skrev:Enhver ved der bør i det mindste være bare LIDT konkurrence på positionerne.
Ja.
AllanPedersen skrev: vi har mistet en stopper.. i den faste 11'er.. vi har brug for en ny..
Vi har pt. ikke mistet så vidt jeg ved på nogle andre positioner.. jo Gorter som var ude hele året.
Nå, så fordi Gorter var ude i foråret, så har vi ikke mistet ham? Thelander var vel også blot med i tre kampe her i foråret. Vi kunne godt beskrive truppen som intakt.
AllanPedersen skrev:Sidste sommer fik vi 4., vi lejede Enevoldsen, Helenius, og Købte Jønsson.

Så kan ikke se det skulle være så urealistisk at leje en venstreback, købe en stopper
og så bruge nogle af Thomsen salget (hvis han ryger) til at støtte en ny midtbane.
Jævnfør din sidste kommentar, så har vi vel ikke rigtig haft Jönsson og Thrane, som har døjet med skader.

P.s. ;)
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 6. jul 2015, 22:30

Det ændrer ikke på vi fik 4 spillere sidste sommer, så hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre denne sæson.
Du ignorer også det faktum vores egen træner efterspørger en stopper i medierne.

Jakob Blåbjerg trænede med førsteholdet når han spillede for førsteholdet...
Rokkedal træner med u19.. han kommer ikke til at blive udtaget til kampe, tror du det?

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 6. jul 2015, 23:02

Ikke fordi jeg vil blande mig i jeres diskussion men i det link du skriver siger Søndergaard netop at man kan bruge Augo og Rokkedal (u19) på den korte bane. Og han nævner også at de undersøger markedet. Dvs. at finder de ikke en interessant midtstopper i dette vindue så må de vente til næste og spille med hvad vi har. Så teknisk set har I begge ret :thumbsup:

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 7. jul 2015, 00:05

AllanPedersen skrev:Det ændrer ikke på vi fik 4 spillere sidste sommer, så hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre denne sæson.
Det kan også sagtens ske, og det har jeg heller ikke benægtet. Den sidste del af mit indlæg var udelukkende spørgende, selvom farvekoden forblev uændret.
AllanPedersen skrev:Du ignorer også det faktum vores egen træner efterspørger en stopper i medierne.
Jeg ignorerer bestemt ikke noget faktum. Jeg har aldrig berettet om, at Lars Søndergaard og jeg selv skulle besidde de samme tanker om holdets bedste, da jeg ridsede min mening omkring et ideelt transfervindue op, selvom vi begge er intelligente, charmerende og joviale. Hvis du mener, at Lars Søndergaards udtaleser skulle medgive, at vi behøver en erstatning for Thelander, så nævner han jo også netop i den artikel, som du har linket til, at Augo og Rokkedal kunne være alternativer til positionen, hvis uheldet skulle være ude.
AllanPedersen skrev:Jakob Blåbjerg trænede med førsteholdet når han spillede for førsteholdet...
Ja, det gjorde han i hvert fald. Det er der også mange u19-spillere der gør, skal jeg hilse at sige.
AllanPedersen skrev:Rokkedal træner med u19.. han kommer ikke til at blive udtaget til kampe, tror du det?
Rokkedal træner også med superligaholdet. Ikke hver gang, nej, men Blåbjerg var også knyttet til u19-holdet, da han spillede sin første kamp for os.
Om jeg tror han bliver udtaget til kampe? Altså, nu nævner LS jo netop, at der er alternativer til stopperpositionen i u19-truppen, og her anser jeg Rokkedal som det kvalificerede bud på et alternativ (sammen med Oliver Knudsen). Hvis han så skal blive aktuel i truppen eller, gud forbyde det, på banen, så skal Murphys lov først røvpule os noget så grusomt, hvilket jeg anser for højst usandsynligt, så mit svar på dit spørgsmål må være nej; jeg tror ikke han bliver udtaget til kampe.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 7. jul 2015, 05:25

AllanPedersen skrev:Det ændrer ikke på vi fik 4 spillere sidste sommer, så hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre denne sæson.
Du ignorer også det faktum vores egen træner efterspørger en stopper i medierne.

Jakob Blåbjerg trænede med førsteholdet når han spillede for førsteholdet...
Rokkedal træner med u19.. han kommer ikke til at blive udtaget til kampe, tror du det?
Det er da heller ikke fordi det ikke kan ske.
Jeg tror bare ikke det sker. Jeg synes ikke det ligger i kortene at der bliver hentet forstærkning. Ja Søndergaard peger på en midtstopper og det kan også være der bliver hentet en. Men 3-4 nye tror jeg simpelthen ikke på selvom jeg krydser alt, hvad krydses kan. (Tæller du Ene og Helenius med kan vi selvfølgelig godt ende på 3-4) Men jeg snakker Venstre back, Kant spiller ala Kusk og en midtstopper som jeg synes der mangler.

Bliver Thomsen solgt er situationen selvfølgelig en anden.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 7. jul 2015, 13:22

Ønsker mig mest af alt den ganske gratis Kevin Conboy. Giv ham et 1års aftale, så kan han søge guld udenlands næste år og AaB har en dygtig venstre back for et år.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 7. jul 2015, 17:02

AllanPedersen skrev:jeg forstår slet ikke hvad det er som er så urealistisk

vi har mistet en stopper.. i den faste 11'er.. vi har brug for en ny..

http://www.bold.dk/nyt/AaB-traener-vil- ... ra-stopper

Vores egen træner nævner specifikt det er en stopper han gerne vil have.
Og siger at det ikke er en som skal ind og være 4. valg.
Hvis Thomsen så også ryger, til ca. 15 mill.. hvorfor skulle vi så ikke kunne få 3 spillere?
Det ville give allermest mening kun at leje en venstreback.

Sidste sommer fik vi 4., vi lejede Enevoldsen, Helenius, og Købte Jønsson.

Som jeg har sag det (mange gange) før, så handler det jo også om at man er på udkig efter en ægte general til den bagerste kæde. En Jozo/Bård/Ib type der med ro og overblik styrer slagets gang nede fra de bagerste rækker.
Det betyder uendeligt meget for balancen på holdet at have en sådan klippe dernede.
Den general har vi ikke i truppen - hverken Kasper, Jakob og slet ikke KEP er en sådan type.
Det ville være fantastisk at få en ny Jozo ind.
Men de koster jo ikke gratis sådan nogle. Men jeg tror altid man er på udkig efter et scoop derhen ad.

"Vi skal ikke kigge efter et 4. valg - men en ny forsvarsgeneral - og hvis det rigtige ikke dukker op (både spiller og økonomisk) så klarer vi os med det vi har" = Sund fornuft!
Bienvenu Bassogog!

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 7. jul 2015, 17:58

Jeg er ganske uenig. Det er en grov nedvurdering af Kenneth Emil, der netop er dirigenten af vores forsvar. Der er absolut ingen grund til at lege med vores forsvar, som agerer solidt og professionelt. Vi var aldrig blevet danske mestre hvis Kenneth Emil ikke havde ydet en fremragende indsats. Giv nu manden den kredit han fortjener, og lad ikke enkelte øjebliksbilleder ødelægge din dømmekraft.
Jeg mener faktisk også, at jeg ikke står ret alene med den mening. Han var næppe blevet udpeget som viceanfører hvis holdledelsen havde delt det synspunkt, så fortsæt det gode arbejde KEP. Det er i hvert fald påskønnet herfra.

seamann

Indlæg af seamann » 7. jul 2015, 18:02

Freddie skrev:Jeg er ganske uenig. Det er en grov nedvurdering af Kenneth Emil, der netop er dirigenten af vores forsvar. Der er absolut ingen grund til at lege med vores forsvar, som agerer solidt og professionelt. Vi var aldrig blevet danske mestre hvis Kenneth Emil ikke havde ydet en fremragende indsats. Giv nu manden den kredit han fortjener, og lad ikke enkelte øjebliksbilleder ødelægge din dømmekraft.
Jeg mener faktisk også, at jeg ikke står ret alene med den mening. Han var næppe blevet udpeget som viceanfører hvis holdledelsen havde delt det synspunkt, så fortsæt det gode arbejde KEP. Det er i hvert fald påskønnet herfra.
Hørt!

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 7. jul 2015, 18:41

seamann skrev:
Freddie skrev:Jeg er ganske uenig. Det er en grov nedvurdering af Kenneth Emil, der netop er dirigenten af vores forsvar. Der er absolut ingen grund til at lege med vores forsvar, som agerer solidt og professionelt. Vi var aldrig blevet danske mestre hvis Kenneth Emil ikke havde ydet en fremragende indsats. Giv nu manden den kredit han fortjener, og lad ikke enkelte øjebliksbilleder ødelægge din dømmekraft.
Hørt!
Hørt * 2

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 7. jul 2015, 18:56

9520AaB skrev:
seamann skrev:
Hørt!
Hørt * 2
[selvjustits]Guys, det er ikke fucking facebook eller en eller anden slags popularitetskonkurence. Folk logger ind for at høre jeres vise ord, ikke for at se jeres likes.[/selvjustits]

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Billede
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 7. jul 2015, 20:46

Buzz Killington skrev:
9520AaB skrev:
seamann skrev:
Hørt!
Hørt * 2
[selvjustits]Guys, det er ikke fucking facebook eller en eller anden slags popularitetskonkurence. Folk logger ind for at høre jeres vise ord, ikke for at se jeres likes.[/selvjustits]

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Billede
Ok Thomas BlachmannBillede

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 8. jul 2015, 13:54

Deleted
Fodbold skal ses med hjertet!

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 8. jul 2015, 13:56

Så er AK i OB fra 1/1-16

Låst