AllanPedersen skrev:Gaarde6 skrev:Oldager skrev:Det er egentlig meget enkelt.
1) Stol på at KP, KEP, Blåbjerg, Augo og en talentfuld Rokkedal kan dække ind for tabet af Thelander, som alligevel heletiden var skadet.
2) Lej en stærk venstre back, som kan dække ind indtil Ahlmann igen er klar. Her ville jeg mene, at Konstantin Rausch, som er røget på bænken i Stuttgart, ville være en perfekt tilgang, selvom han vist døjede med en mindre skade i et par uger før sæsonen sluttede.
3) Anskaf en dygtig, ung, driblestærk, målfarlig og gerne venstrebenet kantspiller, som kan lave ravage mod de fleste hold. En sådan spiller er nok ikke helt billig, og måske ville det kræve at Thomsen bliver solgt, så Thrane, Børsting og Bruhn ikke er kilometer fra spilletid. Et godt bud på en sådan kant ville dog, efter min mening, være Pavel Savitskiy, som jeg før har nævnt.
4) Forlæng med Dalle, lad AK gå. AK har en masse kvaliteter, men han kan undværes, når vi har så mange spændende alternativer i angrebet. Dalle har nogle kvaliteter som er langt mere uundværlige på den back, selvom PK gør det glimrende på højre back og Gilli besidder nogle af de samme kvaliteter (fart, fysik og endda teknik). Derfor ville det måske heller ikke være en katastrofe at Dalle forsvandt, selvom jeg håber, at en forlængelse er på vej.
5) Vind ædelmetal eller blot en kobber-tin-legering
De burde betale mig for disse visdomsord. Burde man skifte navn til Nestor?
Hold nu kæft mand!
Det indlæg er som taget ud af min mund fra start til slut

Rokkedal?..
Drengen er slet ikke rykket op på superliga holdet?! er det 2016/2017 du er i gang med at planlægge?
Augo er slet ikke hurtig nok mere, eller har spillet den position i årevis, selvom de engang i mellem
påstår han kan spille dernede.
Angriberne ville have en fest mod ham.
Så har du KEP, KP og Blåbjerg.. det er ikke nok.. KEP har gode tendens til at trække sig en karantæne engang i mellem.
Så er der 0... backup på bænken andet end AUGO når det sker.. det er sku for tyndt.
Og der vil slet ikke være nogen konkurrence på pladsen.. KEP og KP vil starte hvergang.
Enhver ved der bør i det mindste være bare LIDT konkurrence på positionerne.
Jeg nægter at tro på vi får 3 forstærkninger.
Jeg vægter en venstre back og en ny Kusk højere end en midterforsvar.
Kunne man få det som man ville have det, skulle vi da have 3, men den tror jeg som sagt ikke på.
Som jeg ser det, hvis vi går tilbage til mesterskabs sæsonen.
Så havde vi Ahlmann på venstre back. Kusk eller Thomsen foran.
På højre back havde vi Dalle/PK med Kusk eller Thomsen foran.
4 spillere som alle løb utrolig meget fremad. Der kunne skabes chancer fra både den ene og den anden side.
Mon ikke (uden at vide det) at vi var et af de hold, som skabte flest chancer. Jeg tænkte sommetider: Hvis modstanderen scorer. Så render vi bare op og laver et mål mere.
Hvis vi tager sidste sæson.
Så havde vi en højrebenet på venstre back. Enten PK eller Gilli. Thomsen eller Bruhn, Ene, Børsting foran.
På højre back Dalle med en fra samme kvartet foran.
4 spillere, hvor de 2 (Dalle og Thomsen) løber meget frem. 2 andre, hvor den ene på venstre back garderer mere end han løber med frem, hvilket nok er naturligt når man ikke født venstre benet eller venstre back for den sags skyld. Og så på skift en foran som ikke var den samme, hver gang.
Mon ikke (uden at vide det) at vi var det hold, som skabte færrest chancer overhovedet? I den sæson tænkte jeg hver gang: Hvis modstanderen scorer er vi fucked!
Forskellen på guld sæsonen og sidste sæson var sindssyg stor. Vores angribere sprudlede fordi vi spillede så offensivt. Vores midterakse (I hvert fald Würtz) kunne koncentrere sig om at rydde op. De andre kunne så spille fremad og skabe overtal og chancer.
Hvis man piller en piv offensiv back væk i den ene side og erstatter ham med en højrebenet midtbanespiller. Så skal man fandme ikke tage mange træner licenser for at regne ud, hvor angrebene kommer 9 ud af 10 gange!
hvis man så tilmed erstatter vores hurtigste og mest driblestærke mand på midten (Kusk) og lader 3-4 andre spillere spille på skift (ingen af dem med Kusks evner) Ja så bliver vi bare alt alt for nemme at læse og lukke ned. Så er det klart vi ikke kunne skabe mere end vi gjorde i sidste sæson.
Vi stod generelt 10 meter længere tilbage fordi vi ikke havde de typer vi havde så stor succes med i guld sæsonen.
Jeg tror sgu det er meget naturligt at man ubevist gardere frem for at spille fremad, når Thomsen bliver markeret og de 3 andre ikke formår at tage bolden med hurtigt frem.
Derfor vægter jeg en naturlig venstre back og driblestærk kant højre end en midterforsvar.
Kunne vi få alle 3 ville det være fedt. Jeg tror helt ærligt ikke på vi får en eneste. Og i så fald tror jeg vi står overfor en lige så svær sæson som sidste sæson. Håber inderligt jeg tager fejl!