Kent vil ha AaB angriber til OB

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Frygah
Allstar
Allstar

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Frygah » 17. jun 2015, 12:50

gravballe skrev:Jeg er faktisk enig med Allan..

Da AK viste sit værd, var det tåbeligt man ikke forsøgte at forlænge allerede der. Det har så tit været dyrt for os, at vi altid lige venter til sidste øjeblik. Vi kan dog kun gætte på om man har forsøgt eller ej. Ud fra hvordan AaB har ageret indtil nu, vil jeg tro man ikke havde forsøgt.
Sådan af ren nysgerrighed, hvordan ved du at AaB ikke har forsøgt i sommers? Og i øvrigt, hvor dyr tror du en AK der lige havde vundet the double ville koste at forlænge med? Og hvad det i øvrigt ville betyde for vores kontrakter med resten af spillerne der havde været med til at sikre vores bedste sæson nogensinde?

Jeg tror det havde været en dyr, dyr fornøjelse.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 17. jun 2015, 12:56

Så med den ene hånd synes du ikke han havde bevist sit værd..
og med den anden hånd mener du han ville være for dyr at forlænge med.

Det var ikke for dyrt at skrive kontrakt med Jønsson. en bundesliga spiller?
Men Anders K. fra 1. div.. det ville ikke kunne lade sig gøre?
Og selv hvis han var dyrere hvilket han da nok ville være... tror du så vi kunne sælge ham nu for penge..
penge der kunne opveje den ekstra løn han ville få?

Synes du der mangler noget her?.. du ved.. logik...
Dit argument er helt væk.

Anders K scorede mål for os og sikrede os Europa.. så vi skal ikke forlænge fordi det ville være dyrt.
<-- Det må være tæt på den største tabermentalitets kommentar jeg har set herinde i årevis
Hvis han er en dyrere kontrakt værd skal han have en dyrere kontrakt..

Og det var han, han scorede 10 mål, og nu står vi til at få 0kr.

lad mig lige spørge dig om noget Frygah.
Tror du Anders K er billigere eller dyrere at skulle forlænge med nu, hvor han sidder og må kigge på kontrakter fra andre klubber?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

ebbejeppe
2. div
2. div

Indlæg af ebbejeppe » 17. jun 2015, 13:53

FlæskeFrank skrev:Det med at sælge AK, fordi han muligvis ikke vil forlænge. Det hænger ikke sammen.

Han er på kontrakt hos os i ½ år endnu. Det skal vi bare glæde os over. Kontrakten med ham har været en rigtig god handel for AaB.

Hvis han lige vil se den nye træner an og særligt, hvor tænker AaB AK i deres angrebshierarki, så kan ingen fortænke ham i det.

Han har det målmagergen, som gør at man ikke kan se medspillerne, når målet i er i nærheden. På godt og ondt. Den type har vi ikke set længe i AaB.

Angrebsmæssigt har vi altså Jönsson, Spalvis, Ahlmann og Pohl. Truppen mister Enevoldsen og Helenius til angrebet. Så selvfølgelig siger vi ikke farvel til Helenius, Enevoldsen og AK uden at der kommer nyt ind. Men de fire vi har kan godt løfte opgaven de første kampe, hvis AK bliver solgt i morgen.
Enig!
Jeg synes, der er en tendens til at AK's salgspotentiale overvurderes i den her debat ala "hvis han ikke vil forlænge skal han bare sælges". Jeg har svært ved at se, hvem der er interesseret i AK, men også hvem AK er interesseret i. Udenlandske klubber kimer næppe Gaarde ned, nok heller ikke nogle af klubberne over os i suppen. Så er der Hobro, Sønderjyske, OB, AGF og lignende tilbage. Efter to stærke sæsoner, er AK så interesseret i dette?

Så hvis OB ikke har mod på at give AK et skud mere, så har jeg svært ved at se det oplagte match.

Derfor tror jeg ikke, man skal forvente hverken et salg eller en forlængelse i de kommende måneder...

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 17. jun 2015, 19:07

I sommeren 2014 var vi lige blevet danske mestre. Vores topscorerliste så således ud:

Kasper Kusk - 12 mål
Lukas Spalvis - 8 mål
Anders K Jacobsen - 7 mål
Rasmus Jönsson - 6 mål.

I de foråret spillede AK kun i de sidste 8 runder, hvor han scorede to mål, hvilket iøvrigt fandt sted i samme kamp.
Efter sæsonen stod man altså med:

Lukas Spalvis, der scorede mål i vildskab.
Rasmus Jönsson, som blev signet på baggrund af sin glimrende sæson.
Viktor Ahlmann, som upcoming talent.
AK, som ikke havde haft noget specielt godt forår.

Derudover spøgte Helenius i kulissen.

Man har altså stået med 2 gode angribere, et talent på vej, en tidligere topscorer som kunne lokkes til klubben, og AK som havde scoret 5 mål i starten af sæsonen, og derudover brændt et hav af store chancer i et skuffende forår.

Jeg forstår godt, at man i sæsonpausen har tøvet med at skrive kontrakt med AK, og i stedet har arbejdet på Helenius og Jönsson.

AK starter sæsonen i ekstremt tempo, sikrer med to gyldne scoringer et europaeventyr, men derudover bliver AK vel i store perioder haglet ned grundet sin voldsomme ineffektivitet.

Han ender med at have en fin sæson, og han udvikler sig henover sæsonen til en spiller, der rent faktisk lægger en stor arbejdsindsats og et højt pres (langt om længe), og den AK, vi har i dag ville jeg da ønske, at vi havde forlænget med.

Men den AK vi har i klubben i dag er ingenlunde den spiller, vi havde efter sidste sæson. Jeg har i hvert fald tit og ofte bandet ham langt væk grundet ineffektivitet og manglende arbejdsindsats - noget han i den grad har lagt fra sig.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 17. jun 2015, 20:22

Viktor Ahlmann - giver ingen mening du nævner ham.. jeg er lige så tæt på start 11'eren som han er..
Han er på ingen måde noget du kan bruge som belæg for at AK ikke fik kontrakt.

Jønsson, vidste vi igennem hele sommeren var skadet og skulle opereres.. vi købte ham velvidende at han ville være ude et år.
kan du huske det?

Spalvis får sin korsbåndsskade d. 12 august.. mens vi spiller champions league kval.. vi har ikke engang spillet europa league kval endnu her.

Rolf toft forsvinder i juli

så inden midten af august står vi med.

Een netop tilbage lejet Helenius som har været uden spilletid i et år, og har været dødeligt syg og desuden gennemgået en depression.

og så AK.. en spiller vi ved er på vej ind i sidste år af sin kontrakt, og på dette tidspunkt må forventes at være fast mand
både pga. af færdigheder og pga. af andres skader.
En spiller der skal spille hele sæsonnen får os på toppen.. og som vi ved kan skrive med hvem han vil når sæsonnen er slut.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 17. jun 2015, 20:48

AllanPedersen skrev:Viktor Ahlmann - giver ingen mening du nævner ham.. jeg er lige så tæt på start 11'eren som han er..

Jønsson, vidste vi igennem hele sommeren var skadet og skulle opereres.. vi købte ham velvidende at han ville være ude et år.
kan du huske det?

Spalvis får sin korsbåndsskade d. 12 august.. mens vi spiller champions league kval.. vi har ikke engang spillet europa league kval endnu her.

Een netop tilbage lejet Helenius som har været uden spilletid i et år, og har været dødeligt syg og desuden gennemgået en depression.

og så AK.. en spiller vi ved er på vej ind i sidste år af sin kontrakt, og på dette tidspunkt må forventes at være fast mand
En spiller der skal spille hele sæsonnen får os på toppen.. og som vi ved kan skrive med hvem han vil når sæsonnen er slut.
Det er bagklogskabsudtalelse. Viktor Ahlmann blev hevet op i truppen sidste sommer. Så han kunne ligeså godt have braget igennem.

I din logik er Jannik Pohl altså også bare ligeså talentløs for han har jo ikke vist noget endnu.

Og i din ligning glemmer du også Søren Frederiksen. Her var måske også en angriber, som kunne være fast mand i efteråret. Men det var jo også en katastrofe at hans kontrakt fik lov at løbe ud i vinters.
AllanPedersen skrev:Jønsson, vidste vi igennem hele sommeren var skadet og skulle opereres.. vi købte ham velvidende at han ville være ude et år.
kan du huske det?
Hvornår vidste du han ville være ude et helt år ??? Alle regnede med at han skulle spille sidst på efteråret.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. jun 2015, 21:51

AllanPedersen skrev:Viktor Ahlmann - giver ingen mening du nævner ham.. jeg er lige så tæt på start 11'eren som han er..

kan du huske det?

Jönssons kontrakt udløber om et år, er det en skandale den ikke er blevet forlænget endnu, eller brokker du dig først over det når han har scoret 15 mål i næste sæson?

Iøvrigt tror jeg ikke der er ret mange fodboldspillere i Danmark med udlandslængsel som har nogen som helst intentioner om at forlænge deres kontrakter 1-1½ år før udløb, medmindre det er helt unge talenter som får markant bedre kontrakter.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 17. jun 2015, 22:36

Jeg kommer aldrig til at forstå din evigt nedladende tone. Men det må du om.
Det ændrer jo ikke på, at han lige var blevet hevet op i truppen. Ingen af os anede, hvad han kunne ift. AK, som havde spillet et dårligt forår. AK havde altså ikke spillet en god sæson - men et godt efterår.
AllanPedersen skrev:Jønsson, vidste vi igennem hele sommeren var skadet og skulle opereres.. vi købte ham velvidende at han ville være ude et år.
kan du huske det?
Der kan man se. Det vidste jeg ikke. Jeg vidste, at ved signingen var man usikker, og at AaB selv meldte ud, at man ikke ville se ham på banen før september, men der kan man se. Det vidste du åbenbart.
AllanPedersen skrev:Spalvis får sin korsbåndsskade d. 12 august.. mens vi spiller champions league kval.. vi har ikke engang spillet europa league kval endnu her.
Spalvis blev skadet i den kamp, hvor AK scorede to mål. Og vi har altså ikke spillet Europa League kvalifikation. Altså begyndte AK først at score mål efter Spalvis' skade. Og vi snakker altså ikke om, at AK gik målamok. I de første 17 superligakampe scorede AK 4(!) mål fordelt på 3 kampe. Han brændte derimod ekstremt mange chancer, og herinde på debatsiden blev han bandet langt væk.
AllanPedersen skrev:Rolf toft forsvinder i juli
Ham har jeg jo så ikke engang nævnt.
AllanPedersen skrev:AK.. en spiller vi ved er på vej ind i sidste år af sin kontrakt, og på dette tidspunkt må forventes at være fast mand
En spiller, som har brændt et hav af chancer, en spiller, som i store dele af sæsonen har vist en ekstremt ligegyldig attitude på banen, en spiller, som virker til at være direkte uvenner med vores anden angriber. Samtidig med at det forventes, at Helenius må da komme i gang, Jönsson må da komme i gang, Enevoldsen må da komme i gang, Spalvis skal nok komme tilbage og måske viser Ahlmann det potentiale, som alle omkring klubben har kendt, siden han var 15 år.

AK har spillet et ekstremt flot forår, hvor han har været (nogenlunde) effektiv og har kæmpet for hver en bold, hvilket han på ingen måde gjorde i efteråret. Lige nu er det da ekstremt bittert, at man ikke har tegnet en kontrakt med ham tidligere, men virkeligheden var altså en anden i sommers, og jeg forstår sgu godt, hvis AK ikke var førsteprioritet hos Gaarde.

Og det er jo for fanden stadig bare din egen gisning, at klubben ikke har henvendt sig i sommers. Måske har AK afvist med tanken: "Jeg har halvandet år tilbage, og jeg ved, jeg kan gøre det bedre end det her og give mig selv en bedre forhandlingssituation." Måske har AK rent faktisk haft tiltro til egne evner og spillet sit eget spil. Det ville da lægge ganske tæt på ham som type.

Måske har Gaarde bare være nølende. Du ved det ikke. Vi ved det ikke.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 7. jul 2015, 11:13

Mon ikke AK's OB-eventyr er skrinlagt, efter OB hentede AK-klonen Festersen...?

Men er der nogen, der ved, hvorfor AK ikke er udtaget til dagens træningskamp i Skagen? Er han skadet?

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 7. jul 2015, 11:33

KJ skrev:Mon ikke AK's OB-eventyr er skrinlagt, efter OB hentede AK-klonen Festersen...?

Men er der nogen, der ved, hvorfor AK ikke er udtaget til dagens træningskamp i Skagen? Er han skadet?
"Jakob Ahlmann, Kasper Pedersen, Gilli Sørensen og Anders K. Jacobsen sidder alle over, mens der ses bort fra Asger Bust, Oliver Abildgaard og Jannik Pohl, ligesom Nicolaj Thomsen afholder ferie efter at have deltaget i U/21 EM-slutrunden."

Jeg læser det som om, at han er skadet.

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. jul 2015, 13:57

Sauer skrev:
Jungletrommerne lyder at han ikke er specielt lykkelig i Aalborg. Det har intet med selve klubben at gøre, mere med at et par af de spillere han omgikkes allermest er skiftet væk, og det kendte faktum at kæresten skal læse i Odense.
Jeg tror ikke der er den store chance for at han bliver i AaB, og slet ingen chance for at han forlænger.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2015, 15:02

Jeg har set utallige billeder af AK og Thelander sammen.
Så lyder meget plausibelt.. for det første er han jo fra Odense.
For det andet forguder han Kent Nielsen..

Tror ikke på vi forlænger med ham.. så spørgsmålet er om vi kan få noget for ham nu eller han skal gå gratis til jul.
Jeg håber på det første.

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 7. jul 2015, 22:02

Jeg har læst at Kent Nielsen har fået tilbudt AK eller Festersen af OB. Begge forslag fra Kent. Og valget faldt på Festersen. Så mon ikke han spiller efteråret i Aalborg.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. jul 2015, 23:19

Gamen skrev:
Sauer skrev:
Jungletrommerne lyder at han ikke er specielt lykkelig i Aalborg. Det har intet med selve klubben at gøre, mere med at et par af de spillere han omgikkes allermest er skiftet væk, og det kendte faktum at kæresten skal læse i Odense.
Jeg tror ikke der er den store chance for at han bliver i AaB, og slet ingen chance for at han forlænger.
Helt ærligt, hvis det der er rigtigt, så ser jeg for første gang et eksempel på en AaB spiller som ikke har den rette mentalitet. Det kan da godt ske han er træt af at hans kammy Thelander ikke er i AaB mere, men han kan jo ikke rejse med ham til Grækenland, så hvad skulle det hjælpe at skifte klub? Og jeg kan da også godt se det er træls kæresten skal til Odense og læse, men de har vel for pokker talt om realiteterne. Vil han sige nej til udlandet, og i det hele taget alle klubber der ikke ligger tæt på Odense, fordi kæresten flytter?

Jeg ved ikke rigtigt om jeg køber den.

Samtidig vil jeg dog sige at jeg under alle omstændigheder ikke rigtigt tror på han forlænger. Hvis det skulle ske, tror jeg det skulle være sket før Helenius blev hentet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 8. jul 2015, 14:23

Spændende. OB kunne godt gå hen og blive en magtfaktor i den kommende sæson. Så må vi se, hvad det kaster af sig i AaB af penge og evt. nyindkøb.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. jul 2015, 14:28

Man havde set den komme. Men derfor er det ikke mindre skuffende at se ham i OB.

Jeg tænker lidt om AaB lader ham gå kontrakten ud eller om OB henter ham nu mod et mindre transferbeløb?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Indlæg af Gamen » 8. jul 2015, 14:31

Det er i hvert fald lidt trist at se klubber som EfB, OB og AGF hente spillere, mens vi bare sidder og lurepasser til trods for at vi har mistet to faste startere.

Den der mådeholdssnak er ved at være kvalmende at høre på. Vi er mere velpolstrede end nogensinde, og skal fra næste sæson kunne hænge på vores konkurrenter omkring top 6, ellers kan vi godt glemme alt om at hente gode spillere og tjene penge. Jeg er helt med på at forrige sæson var super, men sidste sæson viste hvor sårbare vi er med så ungt et hold. I meget, meget få kampe fandt vi noget der bare mindede om spillemæssigt gode takter, og vores offensiv var horribelt ringe. At vi rammer 1 god sæson hver 5. år ændrer ikke på, at vi ligger lige omkring top 6 hvert år, men nu ser vi formodentlig to konkurrenter der forstærker sig markant så vi skal være endnu skarpere i de næste par sæsoner.

Sidst pissede vi vores flotte koefficient væk ved at være uambitiøse, bl.a. i forbindelse med Dila Gori-kampene, hvor vi stillede med det ringeste angreb i mands minde. Vi skal ikke begå samme fejl igen, og det ville også være en irriterende måde at smide 1 sæsons super-præstationer væk på.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 8. jul 2015, 14:35

Velkommen til danmarksserien.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. jul 2015, 14:36

Gamen skrev:Det er i hvert fald lidt trist at se klubber som EfB, OB og AGF hente spillere, mens vi bare sidder og lurepasser til trods for at vi har mistet to faste startere.

Den der mådeholdssnak er ved at være kvalmende at høre på. Vi er mere velpolstrede end nogensinde, og skal fra næste sæson kunne hænge på vores konkurrenter omkring top 6, ellers kan vi godt glemme alt om at hente gode spillere og tjene penge. Jeg er helt med på at forrige sæson var super, men sidste sæson viste hvor sårbare vi er med så ungt et hold. I meget, meget få kampe fandt vi noget der bare mindede om spillemæssigt gode takter, og vores offensiv var horribelt ringe.
Tja, jeg foretrækker nu AaB's mådehold. Vi har lært at tidligere tiders storforbrug. Nu kan vi rent faktisk køre rundt!

Hvis jeg skal vælge mellem potentiel succes her og nu med stor finansiel risiko eller udvikling potentiel fremtidig succes med lav finansiel risiko, vælger jeg klart det sidste.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar