Nej, ikke hos AaB. Men det gjorde der alle andre steder. Transfermarkt gættede på en beskeden sum på 150.000 euro, hvilket for mig lyder meget sandsynligt.Buzz Killington skrev:
Min pointe var at der intet stod om noget køb i det hele taget. Jönsson stod foran en operation der endte med at sætte ham ud af spillet i mere eller mindre et år, hvilket som du nævner er den tid han havde tilbage af kontrakten. Hvorfor skulle det være så mærkeligt at vi hentede ham gratis, samt at de eneste penge der blev udvekslet mellem klubberne som udlandske medier måske har opsnappet bare var lejen? Ikke at jeg udelukker at vi betalte for ham, for det giver måske god mening. Du udtalte dig bare skråsikkert uden at understøtte det.
At han skulle opereres ændrer intet på at han stadig var Wolfsburgs spiller, og at de f.eks. skulle betale omkostningerne for at have ham gående, og heller ikke ville lade en spiller, som de havde givet 22 mio. for, gå gratis.
Lejen blev betalt for første forløb. Herefter var han altså stadig Wolfsburgs ejendom. Jeg finder det ikke urealistisk, at de har afstået fra beløbet i købsoptionen og er gået med til et, for dem, symbolsk beløb.
Nøjagtig som de gik med til at vi kunne leje ham for et mindre beløb, da de større klubber der var interesserede i et lejemål, inden vi lejede ham, havde droppet interessen som følge af den knæskade han fik på en træningslejr i Wolfsburg. Dette har han selv udtalt sig om.
Selvfølgelig udtaler jeg mig skråsikkert, når alle kilder undtagen AaB skriver at han er købt. Hvis vi havde fået ham kvit og frit, så tror jeg også pressen havde beskrevet det. Men Rasmus Jönsson var ikke fritstillet - han var stadig kontraktligt forpligtet til Wolfsburg, da vi erhvervede ham.
Og nu flueknepper du vist lige rigeligt...