Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 13. jul 2015, 23:30

Buzz Killington skrev:
Min pointe var at der intet stod om noget køb i det hele taget. Jönsson stod foran en operation der endte med at sætte ham ud af spillet i mere eller mindre et år, hvilket som du nævner er den tid han havde tilbage af kontrakten. Hvorfor skulle det være så mærkeligt at vi hentede ham gratis, samt at de eneste penge der blev udvekslet mellem klubberne som udlandske medier måske har opsnappet bare var lejen? Ikke at jeg udelukker at vi betalte for ham, for det giver måske god mening. Du udtalte dig bare skråsikkert uden at understøtte det.
Nej, ikke hos AaB. Men det gjorde der alle andre steder. Transfermarkt gættede på en beskeden sum på 150.000 euro, hvilket for mig lyder meget sandsynligt.

At han skulle opereres ændrer intet på at han stadig var Wolfsburgs spiller, og at de f.eks. skulle betale omkostningerne for at have ham gående, og heller ikke ville lade en spiller, som de havde givet 22 mio. for, gå gratis.

Lejen blev betalt for første forløb. Herefter var han altså stadig Wolfsburgs ejendom. Jeg finder det ikke urealistisk, at de har afstået fra beløbet i købsoptionen og er gået med til et, for dem, symbolsk beløb.
Nøjagtig som de gik med til at vi kunne leje ham for et mindre beløb, da de større klubber der var interesserede i et lejemål, inden vi lejede ham, havde droppet interessen som følge af den knæskade han fik på en træningslejr i Wolfsburg. Dette har han selv udtalt sig om.

Selvfølgelig udtaler jeg mig skråsikkert, når alle kilder undtagen AaB skriver at han er købt. Hvis vi havde fået ham kvit og frit, så tror jeg også pressen havde beskrevet det. Men Rasmus Jönsson var ikke fritstillet - han var stadig kontraktligt forpligtet til Wolfsburg, da vi erhvervede ham.
Og nu flueknepper du vist lige rigeligt...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. jul 2015, 23:52

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Min pointe var at der intet stod om noget køb i det hele taget. Jönsson stod foran en operation der endte med at sætte ham ud af spillet i mere eller mindre et år, hvilket som du nævner er den tid han havde tilbage af kontrakten. Hvorfor skulle det være så mærkeligt at vi hentede ham gratis, samt at de eneste penge der blev udvekslet mellem klubberne som udlandske medier måske har opsnappet bare var lejen? Ikke at jeg udelukker at vi betalte for ham, for det giver måske god mening. Du udtalte dig bare skråsikkert uden at understøtte det.
Nej, ikke hos AaB. Men det gjorde der alle andre steder. Transfermarkt gættede på en beskeden sum på 150.000 euro, hvilket for mig lyder meget sandsynligt.

At han skulle opereres ændrer intet på at han stadig var Wolfsburgs spiller, og at de f.eks. skulle betale omkostningerne for at have ham gående, og heller ikke ville lade en spiller, som de havde givet 22 mio. for, gå gratis.

Lejen blev betalt for første forløb. Herefter var han altså stadig Wolfsburgs ejendom. Jeg finder det ikke urealistisk, at de har afstået fra beløbet i købsoptionen og er gået med til et, for dem, symbolsk beløb.
Nøjagtig som de gik med til at vi kunne leje ham for et mindre beløb, da de større klubber der var interesserede i et lejemål, inden vi lejede ham, havde droppet interessen som følge af den knæskade han fik på en træningslejr i Wolfsburg. Dette har han selv udtalt sig om.

Selvfølgelig udtaler jeg mig skråsikkert, når alle kilder undtagen AaB skriver at han er købt. Hvis vi havde fået ham kvit og frit, så tror jeg også pressen havde beskrevet det. Men Rasmus Jönsson var ikke fritstillet - han var stadig kontraktligt forpligtet til Wolfsburg, da vi erhvervede ham.
Og nu flueknepper du vist lige rigeligt...
Igen, det var for at få en uddybning, hvilket du nu har givet. Intet flueknep i det. Du må bare acceptere at din troværdighed er udfordret på et anonymt forum. Men jeg er sikker på du har ret, og jeg har selv fundet et link til Gaarde der kalder det en "fornuftig handel", hvilket i mine øjne er nok til at understøtte din påstand om at han ikke skiftede kvit og frit.

http://sporten.tv2.dk/2014-07-21-AaB-l% ... ndk%C3%B8b
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 14. jul 2015, 00:23

Pointen er, at når du kigger på listen, så er det underordnet om Rasmus Jönsson kom gratis eller for et beskedent beløb, Mathias Thrane kom for 50.000 kr. eller Gilli Sørensen kom for 150.000, så har Gaarde gjort det virkelig godt, når vi kigger på afgange og tilgange.

Jeg synes derfor, at kritikken er meget usaglig og usandfærdig, når vi kigger overordnet på hans periode. Gaarde kunne sandsynligvis have handlet anderledes, men han har økonomiske retningslinjer fra bestyrelsen, og dem er han nød til at følge.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 14. jul 2015, 00:29

AllanPedersen skrev:
Arendt skrev:Allan og telefonnummeret kan have en pointe i, at nogle spillere er blevet solgt for billigt.

Afgange i Gaardes tid
Nicklas Helenius 12 mio. kr.
Kasper Kusk 4.75 mio. kr.
Lasse Nielsen 2.2. mio. kr.
Rasmus Thelander Ukendt transfersum

Tilgange i Gaardes tid
Rasmus Jönsson Gratis
Kasper Risgård Gratis
Mathias Thrane Gratis
Nicklas Helenius Gratis
Thomas Enevoldsen Gratis
Andreas Blomqvist 1.1 mio. kr.
Anders K. Jacobsen 500.000 kr.
Gilli Sørensen Gratis

Kasper Kusk blev solgt for 4.75 mio. kr., fordi Lynge Jakobsen, på grund af vores økonomi, var nødt til det. Hvis vi havde ladet kontrakten løbe ud, så havde vi ikke fået det danske mesterskab til Nordens Paris. 4.75 mio. kr. er isoleret set billigt, men med et mesterskab og mulighed for europæisk gruppespil har Kasper Kusk været med til at indbringe os rigtig mange penge.

Lasse Nielsen blev solgt for 2.2 mio. kr, hvilket også isoleret set er billigt for en forsvarsspiller, som har været omkring landsholdet. Han blev dog solgt et halvt år før udløb. Hvis vi havde solgt ham tidligere, havde vi sandsynligvis ikke ligget på 2. pladsen ved vinterpausen, da Rasmus Thelander ikke ved sæsonstart, var klar til at udfylde rollen som makker til KEP. Med det in mente synes jeg, at det er et rigtig godt salg, da Rasmus Thelander var klar til at overtage pladsen ved siden af KEP.

12 mio. kr. for Nicklas Helenius synes jeg, er godkendt, da vi på daværende tidspunkt var presset økonomisk. Vi har i dette transfervindue hentet ham gratis igen, hvilket han med 3 mål i 3 testkampe har vist, at det kan være en virkelig god signing. Jeg glæder mig til at følge Helenius i denne sæson, da jeg kan se tegninger til, at vi ser hans gamle niveau.

Rasmus Thelander er solgt for en ukendt transfersum, men det ligger sandsynligvis omkring 4-5 mio. kr, da han har et år tilbage af kontrakten, og vi ikke var tvunget til at sælge. Det synes jeg er et godkendt salg, da Thelander var meget skadesplaget, og vi har Kasper P og Jakob Blåbjerg, som allerede på nuværende tidspunkt banker alvorligt på i startopstillingen.

Gaarde har forsøgt at forlænge med AK siden sommer 14, mens Gaarde ligeledes har forsøgt at forlænge med Dalsgaard, som søger udfordringer i udlandet. AK forsøges muligvis for solgt allerede i dette vindue, da han ikke fik spilletid i kampen mellem AaB-AGF eller AaB-Nybergsund. Henrik Dalsgaard har vi fået gratis, og lige p.t skal vi overveje, om det bedst kan betale sig at beholde ham indtil kontraktudløb og igen forsøge at give ham et forbedret tilbud, eller om vi skal sælge ham nu.
Jeg er sikker på, at Dalsgaard er mere værdifuld end det millionbeløb, som vi kan få for ham i øjeblikket.

Nikolaj Thomsen blev forsøgt solgt for 15 mio. kr., hvilket jeg mener er en rigtig god pris for ham. Er folk også efter Gaarde ved dette salg, eller skal de mulige udløb af Dalsgaard og AK's kontrakter vise det generelle billede af Gaardes arbejde? De økonomiske perioder kan ikke sammenlignes, da vi på nuværende tidspunkt har en langt bedre økonomi efter aktieemissionen og Europa, hvilket medfører, at vi kan tillade os at takke nej til tilbud. Det vil automatisk presse prisen op for vores spillere.
Jeg synes, at Gaarde har leveret et stykke arbejde over al forventning, da han har hentet kvalitet ind for billige penge og har lavet et enkelt stort salg af Helenius. Gaarde kunne intet gøre ved Kusk' klausul.

Til sidst vil jeg kommentere i forhold til folk, der kritiserer AaB for ikke at have hentet spillerne ind til første kamp i sæsonen. Når vi kigger på tilgange, så viser denne liste med alt tydelighed, at vi har været rigtig dygtige til at hente spillere, som har været gratis eller købt for sporadiske summer. Det må vi også forvente denne gang, så derfor er Gaarde nødt til at have is i maven og hente de sidste spillere ind i august måned, når vi virkelig kan få kvalitet for pengene. Jeg tror derfor på, at vi får tilgang af en central forsvarsspiller og en kant, hvis Thomsen bliver solgt i august måned. Jeg vil blive overrasket, hvis vi får flere spillere ind i dette vindue.

Hvorfor skriver du Jønnsson var gratis?? Stod der ikke over alt vi måtte købe ham fri af wolfsburg for noget..

Rettidig omhu er det jeg eftersøger. Få nu en pejling af de spillere inden de må forhandle med andre klubber. Eller hader de allesammen AaB og ønsker at presse os alt de kan? Sådan virket det ikke til. Og sådan sker det ikke i de andre klubber.

Lad mig spørge dig:
Hvis de havde spurgt Dalsgaard til forlængelse i vinters og opdaget de ikke kunne mødes. Tror du så ikke de kunne have solgt ham for noget og dermed undgået han nu kan rende på fri transfer? For det virker til der er nok som gerne vil skrive med ham.

Eller havde han sagt "haha nej jeg vil hellere gå her til meget lavere løn i et år end jeg kan få på en ny kontrakt i udlandet... Kun så i ikke tjener på mig.. mwhahahah"

Hvis du skal gætte hvad tror du så ærligt på?
Hvordan ved du, at vi ikke har indledt samtalerne med ham angående en kontrakt?

Dalsgaard havde været meget skadet i foråret 14, og han kom først i gang i efteråret 14. Hvordan ved du, at vi kunne have solgt ham? Hvordan kan du være sikker på, at der havde været nogen interesserede købere? Hvordan skulle Allan Gaarde vide, at Dalsgaard blev skadesfri og dermed en profil igen efter et halvt års pause?

Dalsgaard har gjort det fremragende, og nogle gange kommer sådan en situation, hvor en spiller desværre ikke vil forlænge med os. Her skal vi tilbage til mit oprindelig indlæg, hvor vi skal afgøre, hvorvidt spillerens værdi på banen i efteråret overstiger spillerens salgsværdi. I dette tilfælde tror jeg, at spillerens værdi på banen er højere, og derfor går han på fri transfer, hvis han ikke vil forlænge med os.

Er det nogle overvejelser, som du har gjort dig, eller er du stirret dig blind på at kritisere AaB og Allan Gaardes arbejde, således at du glemmer nuancerne i stedet for, at det hele tiden skal være sort/hvidt?
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jul 2015, 01:04

Pkt. 1 Kusk. Pt. var de mio. kr. som vi fik for ham en fantastisk pris, da han jo netop ikke kunne komme på hold i udlandet. Om han så bliver god igen ved ingen af os, men naturligvis forventer vi fleste det. Men Helenius og Cornelius er vel beviset på, at udlandet ikke nødvendigvis gør godt. De har begge skulle bruge et år at komme i form. Så kan man sige, at der er forskellige grunde herfor, men faktum er, at de ikke spillede en ½-1 sæson og det bliver de bare ikke skarpe af. Og en stor del vil jo netop ikke have spillere, som vi skal bruge en sæson på at spille i form.

Pkt. 2 Jönsson. Hvis vi har betalt for ham, har det været forsvindende lidt. Maks. 1 mio kr. Manden var skadet, havde en god kontrakt med bundesligahold. Så mon ikke "pakken" har været, at Wolfsburg har sluppet for et års løn(vi kunne jo blot have ventet til vinter med at hente ham, hvis han var skadet). Jeg tror, at vores betaling udelukkende har været lønkroner. Om vi så har betalt svarende til Jönsson bundesligaløn i efteråret for en toårig kontrakt er muligt. FCK betalte jo også en del af Søren Frederiksen løn, da han kom til os.
- FlæskeFrank

Gamen

Indlæg af Gamen » 14. jul 2015, 01:29

Arendt skrev:Pointen er, at når du kigger på listen, så er det underordnet om Rasmus Jönsson kom gratis eller for et beskedent beløb, Mathias Thrane kom for 50.000 kr. eller Gilli Sørensen kom for 150.000, så har Gaarde gjort det virkelig godt, når vi kigger på afgange og tilgange.

Jeg synes derfor, at kritikken er meget usaglig og usandfærdig, når vi kigger overordnet på hans periode. Gaarde kunne sandsynligvis have handlet anderledes, men han har økonomiske retningslinjer fra bestyrelsen, og dem er han nød til at følge.
Jeg er ikke nødvendigvis uenig.

Det ændrer bare ikke på, at vi generelt (set over en årrække) har haft store problemer med at få nok penge for vores spillere ifht. vores konkurrenter som det så glimrende er illustreret herinde. Og det skulle man nok nærmere benævne talenter, for jeg kan ikke huske at vi siden Prica har købt en god spiller som en investering, som så har mangedobledes ved et salg.

Kritikken ifht. Kusk, Nielsen mv. går jo netop på manglende kontraktforlængelser, og der kan man altså ikke undskylde sig med at påstå at spillerne først topper når kontrakterne udløber, eller der er 1 år tilbage.

Og det der med at have is i maven - så skal vi igen til at spille spillere ind på holdet undervejs i en sæson. Det er en evigt tilbagevendende diskussion herinde, men i min optik er det ikke optimalt og forstyrrer holdet og trænerens arbejde unødigt midt under en hektisk sæsonstart. Og så mange gode spillere har vi vist heller ikke hentet sidst i vinduerne, til at det kan præsenteres som en større åbenbaring at have is i maven.

Gamen

Indlæg af Gamen » 14. jul 2015, 01:36

FlæskeFrank skrev: Pkt. 2 Jönsson. Hvis vi har betalt for ham, har det været forsvindende lidt. Maks. 1 mio kr. Manden var skadet, havde en god kontrakt med bundesligahold. Så mon ikke "pakken" har været, at Wolfsburg har sluppet for et års løn(vi kunne jo blot have ventet til vinter med at hente ham, hvis han var skadet). Jeg tror, at vores betaling udelukkende har været lønkroner. Om vi så har betalt svarende til Jönsson bundesligaløn i efteråret for en toårig kontrakt er muligt. FCK betalte jo også en del af Søren Frederiksen løn, da han kom til os.
Jeg tvivler stærkt på, at vi kunne have hentet en raskmeldt Jönsson ved kontraktudløb. Vi har demonstreret en ualmindelig stor mængde goodwill, ved at tilbyde en skadet spiller en plads hos os. Det har han været så glad for, at han ville skrive med os for en kort periode, da muligheden kom og han kunne fortsætte genoptræningen mod at kunne levere på sit gamle niveau, i et miljø som han er tryg ved. Velvidende at han stadig havde et stykke træning tilbage før man kunne tale om en spiller der kunne gå direkte i startopstillingen. Og det har han stadig ikke lignet det første år her.

Men som han selv har nævnt andetsteds var der helt andre og større klubber inde i billedet, inden han gik i stykker under træningslejren i 2013. I ren desperation insisterede han alligevel på at komme væk, trods et kommende langvarigt skadesforløb, og AaB må have været nogle af de eneste der bed til bolle.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 14. jul 2015, 05:23

Gud fri mig vel "nogle gange opstår der en situation hvor spillere ikke vil forlænge" det er jeg som AaB fan sku godt klar over. Vi er verdensmestrer i det.
Men vi kunne have opdaget det i bede tid.

Nu går dit argument på Dalsgaard kun har fået interesseret købere i foråret. Og den køber jeg ikke en skid. Han er en klasse spillere med flere interessanter. Of spillede Europa i efteråret

Sidst men ikke mindst har jeg ikke tænkt mig at rose Gaarde for næsten at sælge Thomsen.. Ligesom jeg ikke hoverer når jeg kun næsten vinder i Matador.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 14. jul 2015, 06:02

Eksil skrev:
Mike80 skrev:
Eksil skrev:Givet at de kunne få 20 mio i vinters er 10 ret dårligt.
Der blev eftersigende budt 12 mio (aldrig 20 mio?) tæt på lukning af vinduet fra en kinesisk klub i vinters. Det takkede man nej til velvidende, at man stod over for den vigtigste halvsæson i klubbens historie, og ikke formåede at lande en tilsvarende profil i 11 time. At man 6 mdr. Efter med 1,5 år istedet for 2 år tilbage på kontrakten, INGEN mulighed for forlængelse samt målet om guldmedalje i hus synes jeg det ok at vi ikke tog de 2-3 mio ekstra i vinters.

Mike
BT skrev, at der kom et bud på 3 mio euro. Herefter shoppede FCM desperat rundt i danske spillere der kunne erstatte ham - Thomsen, Bech, (Kusk?) - men ingen af dem ville til Herning, da det ikke et skrid op. Desuden er prisen denne gang vidst ikke 10 mio, men mellem 6 og 9 mio, ifølge Tipsbladet.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... sk-fodbold

Forstår sagtens hvorfor FCM ikke solgte, det var deres mulighed for at hente et mesterskab det hang på, men det er stadig en bet at tage omkring 50 mindre ind et halvt år senere.
Jeg har aldrig set et 3 mio euro bud være nævnt på Sly, så den må du meget gerne følge op med et link. Det var Klaus Ekelund der breakede historien i vinters og prisen var ifølge ham og EB 11,3 mio.

http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=22 ... 397,198475

Det var iøvrigt nogenlunde samme tal der var fremme da Valladolid også bød på ham forrige vinter og man også dengang takkede nej. Jeg tror ikke du får nogen til at mene at det en bet at sælge Igboun 2-4 mio billigere hvis det var beslutningen som var med til at sikre klubbens første titel. Den lever vi med;)

Mike

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 14. jul 2015, 09:17

Eksil skrev:Omkring Dalsgaard og AK, Hvad skal man gøre når de ikke vil forlænge? Håber virkelig at Gaarde kan overbevise Dalsgaard om at blive i 3-4 år mere, men med mindre han tager en kniv med, hvordan skal man tvinge ham? Realistisk har hans tid i AaB peaket med double og CL kval, og nu vil nok bare afsted til udkantsverden og tjene noget mønt.
En god sportsdirektør kan netop fastholde og tiltrække de bedste spillere ved at præsentere en god plan og et godt projekt for dem, så pengene ikke længere er det vigtigste. Det er ikke kun pengene, der har drevet AK til Odense - det er hans tilknytningsforhold, hans personlige udvikling og det projekt, han ser for sig. Alt sammen ting, som Gaarde kunne have påvirket og bearbejdet.

Dermed ikke sagt at Gaarde ikke er dygtig til sit job. Hans resultater taler jo for sig selv og han har netop formået det ovenstående med spillere som Ene, Helenius og Jönsson, der reelt er rigtig flotte navne at få til klubben. Jeg mener bare det er et tyndt argument at de "ikke ville forlænge". Det er netop lederens job at få dem overbevist om det fordelagtige ved at blive i AaB. Og det er jo ikke Paul Pogba og Sergio Aguero, vi snakker om her. Det er to spillere, der ville være i udkanten af ligalandsholdet. Det burde være muligt for os at skrive med den slags spillere.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 14. jul 2015, 09:19

Nu har jeg læst nogle gange herinde at der er lang tid til vinduet lukker. Det kan også udnyttes. Feks krævede Søndergaard en midtstopper til start opstilling da Thelander smuttede. Ham kunne man måske hente i 11 time for at redde sig en god handel (selvom jeg ikke synes det er tit det sker) Vi har 3 gode spillere til 2 pladser. Det er naturligvis 1 for lidt!

Det er mig så bare stadigvæk en gåde, at vi en uge før sæson start ikke har en venstre back som er klar?! Jeg synes det er skræmmende! Findes der i øvrigt nogle klubber foruden os som spiller uden venstre back i 4-4-2 her hjemme? Gaarde har haft alt tid i verden til at få en på plads og det er ikke sket endnu. Dukker der ikke en op i løbet af ugen, vil jeg kalde det dumpet med et brag!

Det samme må siges omkring Kusk stadig ikke er erstattet! Når man sælger en landsholdsspiller så vil der fandme da opstå et hul. Få det da lappet for pokker da!!

AK mener jeg godt vi kan undvære.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 14. jul 2015, 09:31

Yankee skrev:
Eksil skrev:Omkring Dalsgaard og AK, Hvad skal man gøre når de ikke vil forlænge? Håber virkelig at Gaarde kan overbevise Dalsgaard om at blive i 3-4 år mere, men med mindre han tager en kniv med, hvordan skal man tvinge ham? Realistisk har hans tid i AaB peaket med double og CL kval, og nu vil nok bare afsted til udkantsverden og tjene noget mønt.
En god sportsdirektør kan netop fastholde og tiltrække de bedste spillere ved at præsentere en god plan og et godt projekt for dem, så pengene ikke længere er det vigtigste. Det er ikke kun pengene, der har drevet AK til Odense - det er hans tilknytningsforhold, hans personlige udvikling og det projekt, han ser for sig. Alt sammen ting, som Gaarde kunne have påvirket og bearbejdet.

Dermed ikke sagt at Gaarde ikke er dygtig til sit job. Hans resultater taler jo for sig selv og han har netop formået det ovenstående med spillere som Ene, Helenius og Jönsson, der reelt er rigtig flotte navne at få til klubben. Jeg mener bare det er et tyndt argument at de "ikke ville forlænge". Det er netop lederens job at få dem overbevist om det fordelagtige ved at blive i AaB. Og det er jo ikke Paul Pogba og Sergio Aguero, vi snakker om her. Det er to spillere, der ville være i udkanten af ligalandsholdet. Det burde være muligt for os at skrive med den slags spillere.
Men også to spillere hvis karriere kom sent i gang og som derfor har tjent færre penge end deres kolleger har midt i tyverne. Derfor betyder penge helt sikkert noget for dem. Noget andet er, jeg godt kan have svært ved at se hvad mere de kan opleve med AaB? AK kommer hjem til øen, får 5 år til helt sikkert gode gode penge og får lov at være sikkert førstevalg. Håber stadig Dalsgård forlænger hen over efteråret, men tror klart at penge betyder rigtigt meget her.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 14. jul 2015, 10:08

Eksil skrev:
Yankee skrev:

Men også to spillere hvis karriere kom sent i gang og som derfor har tjent færre penge end deres kolleger har midt i tyverne. Derfor betyder penge helt sikkert noget for dem. Noget andet er, jeg godt kan have svært ved at se hvad mere de kan opleve med AaB? AK kommer hjem til øen, får 5 år til helt sikkert gode gode penge og får lov at være sikkert førstevalg. Håber stadig Dalsgård forlænger hen over efteråret, men tror klart at penge betyder rigtigt meget her.
Når fck eller fcm vinder mesterskabet flygter alle spillerne ikke og siger de ikke kan opleve mere..

Forstår ikke det argument så skulle gælde her.
Hvad kan man opleve i OB som man ikke kan i AaB..

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 14. jul 2015, 10:46

Eksil skrev:
Yankee skrev:

Jeg er enig, omend det bider sig selv lidt i halen. AK og Dalle vil væk fordi der ikke er mere at opleve i AaB. Men en af grundende til der ikke er mere at "opleve", er fordi vi ikke er villige til at give dem en konkurencedygtig løn, og fordi vi ikke er et permanent tophold der kan love dem europæisk gruppespil hvert år. Hvis vi, på magisk vis vel at mærke, var i stand til at give dem mere i løn, så kunne vi fastholde dem, og dermed opnå permanent europabold, og dermed give dem mere i løn og dermed sælge dem på et mere optimalt tidspunkt... hvilket ville gøre os i stand til at holde på spillerne længere osv osv.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 14. jul 2015, 11:07

DIGTER DIGTER DIGTER HC : ANDERSEN

DALLE HAR ALDRIG SAGT han vil væk!!!!!:. han siger konstant igen og igen i medierne han gerne vil blive i Aalborg.
I beder mig så tit om at forholde mig til fakta.. hvad med i gør det samme

:S :S

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 14. jul 2015, 11:12

AllanPedersen skrev:DIGTER DIGTER DIGTER HC : ANDERSEN

DALLE HAR ALDRIG SAGT han vil væk!!!!!:. han siger konstant igen og igen i medierne han gerne vil blive i Aalborg.

Fakta er, at Dalle ikke er væk fra AaB, og der er DIG der bliver ved med at sige, at han smutter på en fri transfer. Det har du INGEN belæg for at sige!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 14. jul 2015, 11:13

AllanPedersen skrev:DIGTER DIGTER DIGTER HC : ANDERSEN

Her siger han, at han gerne vil blive i AaB, men han siger også at han ikke vil afvise at kigge på interesse udefra.

Citat fra http://nordjyske.dk/nyheder/dalsgaard-h ... c/112/1513:
- Det er første gang, at jeg har skullet forlænge kontrakten med AaB, hvor det måske kunne være aktuelt med interesse ude fra. Så vi må se, hvad der sker. Mit udgangspunkt er dog stadig, at jeg gerne vil blive i AaB, siger Henrik Dalsgaard
Her siger han, at han er åben overfor at skifte til udlandet.

Citat fra http://nordjyske.dk/nyheder/dalsgaard-k ... 1/112/1513:
- Jeg føler, at jeg efterhånden har alderen til at prøve mig af i udlandet, så hvis der kommer en henvendelse, vil jeg være åben over for det, siger Henrik Dalsgaard.
At forholde sig til fakta er ikke at udvælge den del af fakta der passer til din verden, men at forholde sig til fakta hele vejen rundt.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 14. jul 2015, 11:16

Han siger AaB er hans første prioritet...

1. AaB
2. Udlandet

kan ikke være så forbandet svært at regne ud det er op til os selv om vi vil give ham en kontrakt eller ej.*
Selvom det er meget nemmere at skrive "Dalsgaard kan ikke opleve mere i AaB.. derfor vil han væk"

Det er bare ikke det der står nogen steder. der står han først og fremmest gerne vil blive.

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 14. jul 2015, 11:19

[quote="AllanPedersen"]Gud fri mig vel "nogle gange opstår der en situation hvor spillere ikke vil forlænge" det er jeg som AaB fan sku godt klar over. Vi er verdensmestrer i det.
Men vi kunne have opdaget det i bede tid.

Nu går dit argument på Dalsgaard kun har fået interesseret købere i foråret. Og den køber jeg ikke en skid. Han er en klasse spillere med flere interessanter. Of spillede Europa i efteråret

Sidst men ikke mindst har jeg ikke tænkt mig at rose Gaarde for næsten at sælge Thomsen.. Ligesom jeg ikke hoverer når jeg kun næsten vinder i Matador.[/quote]

AllanPedersen, du kritiserer AaB's købmandsskab og manglen på rettidighed omhu. Hvad synes du om disse økonomiske resultater fra perioden 2010-2014:

2010: -40 mio.
2011: -24 mio.
2012: -28 mio.
2013: -7 mio.
2014: -14 mio.

De sportslige resultater fra samme periode lyder på: 0 mesterskaber og 0 europæiske gruppespil (det sidste frit fra hukommelsen).

Der er tale om FC Midtjylland. Hvori består deres gode købmandsskab? De har taget utallige chancer (Kristian Bach Bak med 10 mio. sign-on fee og 4 mio. årsløn) og har satset, og satset, og gamblet, på at de kunne tjene penge på spillersalg og gruppespil. De har bare satset forkert. Deres indkøb har været for dyre, deres lønninger alt for høje og deres kontrakter for lange når man kigger på slutfacit. Ja, de har lavet gode salg, men det er isoleret set uinteressant. Man skal indregne, hvad de betaler for indkøb, sign-on fees og lønninger. Kigger man på faktum, er FCM ikke godt købmandsskab. Hvad hjælper det, at de kan sælge Sviatchenko for 12 mio., hvis han har fået et fee ved forlængelsen af kontrakten på 10 mio. og går til en årsløn på 4 mio.?

AaB udviser - langt om længe, og som en af de få klubber i DK - rettidig omhu. Vi er ikke længere et casino, der er AFHÆNGIG af udfaldet af feriepengevoldgiftssager og investorers barmhjertighed. Længe leve AaB :-)

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 14. jul 2015, 11:30

Konstant skal jeg høre på at nu er vi endelig på fode og kan sige nej til transfers.

hvad har det resulteret i ?
Vores topscorer går på fri transfers, og det ligner måske vores måske bedste forsvarsspiller også gør.

Samtidig skriver vi 2 år med Helenius, 2 år med Enevoldsen og har 1 år tilbage af Jønsson..
Så vi ved med sikkerhed dem kommer vi ikke til at tjene penge på.

AaB viser.. ikke.. en skid rettidig omhu... hvor skal vores transfer indtægt komme fra de næste par år?..
Alle vores bedste spillere har 2 årige kontrakter.. er det Viktor Ahlmann som står nr. 4 i køen der pludselig er 20mill værd?

Har du regnet med at Sisto forventer man kan sælges for ca. 50 millioner..
2012: -28 mio.
2013: -7 mio.
2014: -14 mio.

Bum... væk med 1 transfers... pist borte er de sidste 3 års regnskab, med 1 transfers.
Hvis vi nu skrev en 4 årig med Helenius og om 2 år solgte ham for 10 mill igen.
Det ville kunn betale alle de andres spillere løn i 2 år.

Tænker i slet ikke den bane nogensinde? er det kun mig.
Hvad ville der ske hvis vi skrev 4 år med Helenius?
Og inden du svarer.. spørg dig selv.. repræsenterer han en salgsværdi ?

Låst