AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af AllanPedersen » 20. jul 2015, 14:30

jonas386 skrev:Som jeg ser det med Kusk vil det bedste være hvis vi blot ignorerer ham. Han er FCK spiller nu, og bør behandles som enhver anden FCK'er.

Jeg tror ikke der er nogen AaB fans der ikke hellere så Kusk i AaB trøjen, men nu har han valgt FCK, og så er der bare ikke så meget at gøre ved det.
Jeg ville da hvertfald personligt være træt af at buhe af Kusl hvergang han har bolden for så at se ham score det afgørende mål og lave en Solbakken ned mod os. Det vil være guf for københavner pressen at skriver om hvordan den nye FCKer giver svar på tiltale mod de primitive nordjyder
Forstår slet ingen af jer Signal værdien i vi skal vise det ikke er i orden at spille for et andet dansk tophold?
At vi er store nok i Danmark selv..
At vi ikke er en talent klub for FCK?

Det påvirker da de unge spillere.. Børsting, Ahlmann, Bruun osv. De sidder der og hører alle råbe buuuuuh når Kusk kommer på banen.
Men også de helt unge.. de fremtidige superliga spillere u15 u16, der står ude på tilskuerrækkerne og ser kampen

Hvilket forhåbentlig får dem til at tænke
"Jeg skal i hvert fald ikke skifte til en anden dansk klub på den måde!"

Hvis folk står og klapper af Kusk når han kommer på banen, kan det få en U14 spiller til at tænke
"Wow.. jeg vil også spille for FCK en dag"

Det er meget malet, men jeg tror godt i forstår hvad jeg mener.
Det er kun os selv der styrer hvor lille vi skal føle os ved siden af FCK.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. jul 2015, 16:42

Hvem siger vi skal klappe af ham? Kan man ikke bare møde ham med tavshed? Han er ligegyldig nu, og skal behandles sådan.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 21. jul 2015, 07:17

Allan , AaB er lille i forhold til FCK
Det gælder sponsorer , spillere , lønninger , transfers osv
Derfor kan AaB godt drille dem nogen gange

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 21. jul 2015, 08:32

AllanPedersen skrev:
jonas386 skrev:Som jeg ser det med Kusk vil det bedste være hvis vi blot ignorerer ham. Han er FCK spiller nu, og bør behandles som enhver anden FCK'er.

Jeg tror ikke der er nogen AaB fans der ikke hellere så Kusk i AaB trøjen, men nu har han valgt FCK, og så er der bare ikke så meget at gøre ved det.
Jeg ville da hvertfald personligt være træt af at buhe af Kusl hvergang han har bolden for så at se ham score det afgørende mål og lave en Solbakken ned mod os. Det vil være guf for københavner pressen at skriver om hvordan den nye FCKer giver svar på tiltale mod de primitive nordjyder
Forstår slet ingen af jer Signal værdien i vi skal vise det ikke er i orden at spille for et andet dansk tophold?

Det påvirker da de unge spillere.. Børsting, Ahlmann, Bruun osv. De sidder der og hører alle råbe buuuuuh når Kusk kommer på banen.
Men også de helt unge.. de fremtidige superliga spillere u15 u16, der står ude på tilskuerrækkerne og ser kampen

Hvis folk står og klapper af Kusk når han kommer på banen, kan det få en U14 spiller til at tænke

100% korrekt iagttagelse.

Den skal have max gas når han viser sit judas fjæs på Communale.
Bienvenu Bassogog!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jul 2015, 09:22

astonvilla skrev:
AllanPedersen skrev:

100% korrekt iagttagelse.

Den skal have max gas når han viser sit judas fjæs på Communale.
0% rigtig antagelse.
AllanPedersen skrev:Forstår slet ingen af jer Signal værdien i vi skal vise det ikke er i orden at spille for et andet dansk tophold?
Ja, for de 14-15 årige tænker jo, at kan jeg ikke få kontrakt med AaB er det bedre at blive flaskedreng i Netto i stedet for kontrakt med en anden klub...
- FlæskeFrank

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 21. jul 2015, 09:44

Selvfølgelig skal vi byde kusk velkommen til AaB, han er en af de store helte fra mesterskabssæsonen og han vil altid være en legende i mine øjne, derfor skal han naturligvis møde md anstændighed :danmarkfan:

Vi må bare erkende at FCK er en større klub og derved selfølgelig et naturligt karrierevalg for kusk.
AaB - the Nordic gateway to Europe

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 21. jul 2015, 11:56

Brent skrev:Selvfølgelig skal vi byde kusk velkommen til AaB, han er en af de store helte fra mesterskabssæsonen og han vil altid være en legende i mine øjne, derfor skal han naturligvis møde md anstændighed :danmarkfan:

Vi må bare erkende at FCK er en større klub og derved selfølgelig et naturligt karrierevalg for kusk.
Så du forventer at hele stadion hylder Kusk hvis han eksempelvis bliver matchvinder når FCK gæster Aalborg?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 21. jul 2015, 12:34

Brent skrev:Selvfølgelig skal vi byde kusk velkommen til AaB, han er en af de store helte fra mesterskabssæsonen og han vil altid være en legende i mine øjne, derfor skal han naturligvis møde md anstændighed :danmarkfan:

Jeg synes også vi skal huske tonen. Som om det har nogen betydning at han har valgt at ansættelse hos et andet firma, så er han jo stadig den samme Kusk som vi husker. Nu har han bare andre kollegaer og skal køre til en ny adresse om morgenen efter han har lavet madkasse og afleveret børnene. Jeg håber han hygger sig med sit nye arbejde og at de har nogle gode teambudilingskurser i det københavnske. Man skal også huske på at når Kusk arbejder i København har han lettere adgang til forskellige fagligt relevante kurser så han kan opkvalificere sig og stadig finde motivation i den daglige trummerum på kontoret eller samlehallen. :danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan:
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 21. jul 2015, 12:35

Det er jo en af den slags evige diskussioner, der aldrig opnår enighed. Lige som den med, om man skal holde med andre danske hold i Europa eller ej. Derfor bliver det sikkert en omgang spredt hetz mod Kusk, når han kommer til Aalborg igen, mens andre vil insistere på deres ret til at hylde ham. Og begge dele er i orden med mig.

Jeg vil ikke selv hylde Kusk. Der er grænser for, hvor meget jeg vil svine ham til, men jeg får ikke ondt i røven over, at andre gør det. Så længe man nøjes med det verbale på stadion, er det helt fint med mig. For rent ud sagt: Manden har skuffet sine egne i flere omgange. Ikke så meget ved at vælge FCK frem for AaB, men ved at gøre det så hurtigt uden at søge andre muligheder i et langt transfervindue. Og som en anden er inde på: Ham og hans agents udnyttelse af AaB's dødedans på kanten af afgrunden, scorer heller ikke point på popularitetskontoen. AaB kunne snildt have tjent mere på ham, end den latterligt lave klausul gjorde det muligt, uden at det havde forhindret ham i at komme af sted.

Jeg vil altid huske ham for hans store bidrag til The Double 2014. Og jeg vil huske ham for at afvise Brøndby og FCM. Det tæller meget op. Men bagsiden af medaljen er bare ikke køn i tilfældet Kasper Kusk. Og den er grimmere, end den var med Silberbauer og Würtz. Jeg er så rationel, at jeg godt kan forstå og acceptere Kasper Kusks behov for at tjene penge, men han er sikkert også så rationel og inderst inde så meget AaB-mand, at han godt kan forstå, hvorfor så mange er skuffede over ham.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 21. jul 2015, 16:24

sulakvelidze skrev:Det er jo en af den slags evige diskussioner, der aldrig opnår enighed. Lige som den med, om man skal holde med andre danske hold i Europa eller ej. Derfor bliver det sikkert en omgang spredt hetz mod Kusk, når han kommer til Aalborg igen, mens andre vil insistere på deres ret til at hylde ham. Og begge dele er i orden med mig.

Jeg vil ikke selv hylde Kusk. Der er grænser for, hvor meget jeg vil svine ham til, men jeg får ikke ondt i røven over, at andre gør det. Så længe man nøjes med det verbale på stadion, er det helt fint med mig. For rent ud sagt: Manden har skuffet sine egne i flere omgange. Ikke så meget ved at vælge FCK frem for AaB, men ved at gøre det så hurtigt uden at søge andre muligheder i et langt transfervindue. Og som en anden er inde på: Ham og hans agents udnyttelse af AaB's dødedans på kanten af afgrunden, scorer heller ikke point på popularitetskontoen. AaB kunne snildt have tjent mere på ham, end den latterligt lave klausul gjorde det muligt, uden at det havde forhindret ham i at komme af sted.

Jeg vil altid huske ham for hans store bidrag til The Double 2014. Og jeg vil huske ham for at afvise Brøndby og FCM. Det tæller meget op. Men bagsiden af medaljen er bare ikke køn i tilfældet Kasper Kusk. Og den er grimmere, end den var med Silberbauer og Würtz. Jeg er så rationel, at jeg godt kan forstå og acceptere Kasper Kusks behov for at tjene penge, men han er sikkert også så rationel og inderst inde så meget AaB-mand, at han godt kan forstå, hvorfor så mange er skuffede over ham.
Holdningen herinde synes jo også at være et utvetydigt enten det ene eller det andet. Selvfølgelig skal manden ikke hyldes, når han er skiftet til en national konkurrent. Det ville være direkte absurd med taktfaste klapsalver og hallelujaråb mod himlens hvælvinger, fordi manden engang har optrådt på et AaB-hold, der blev mestre.

Derimod skal vi droppe diverse mishagsytringer, der blot er udtryk for provinsiel afmagt og absolut ikke vil blive opfattet som andet andre steder i landet. Derimod vil det skabe respekt og være et tegn på den storhed, vi forhåbentlig ønsker at tillægge os, hvis vi blot behandler Kusk som en hvilken helst anden spiller, der optræder i Aalborg. På den måde beviser vi, at vi virkelig er noget.

Et vigtigt skridt i retning af at skabe en stor klub er opgøret med den underligt dobbeltbundne retorik, der har præget AaB siden doubletitlen i fjor; på den ene side er vi små og fattige, og på den anden side er vi så fantastisk en klub, at gud og hvermand vil spille for os for enhver pris. I virkelighedens verden oplever vi, at store profiler såsom Kusk og Kent Nielsen forlader eller fravælger klubben, og at vi ikke hele tiden udvikler unge spillere på mirakuløst niveau, der uden videre overtager - vi kan måske stille spørgsmålstegn ved, om det er AaB eller profilerne, der har et problem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 21. jul 2015, 16:27

Du har ret faktisk bør vi lade ham score et mål i det første minut.. bare for at sige tak.
Der var også de knap 4 millioner vi fik ud af hans kontrakt, efter John Sivebæk havde ringet til alle numre i telefon bogen og fortalt frikøbs klausulen.

Måske bør vi give ham nogle af de penge? .. du ved bare som tak for mesterskabs sæsonnen...
Hmmm what else.. hvad med TIFO indsamling til Kasper Kusk?..
Vi kan også rejse en bronze statue.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 21. jul 2015, 18:50

Det kunne hjælpe lidt på realitet sansen hos de fleste, hvis de begyndte at indse at fodbold i dag mere end noget andet drejer sig om én ting: cool cash! Og her er det fuldstændigt ligegyldigt om vi kigger i spillernes, klubbernes eller forbundenes retning for den sags skyld. De eneste der holder patriotismens fane højt er klubbernes fans. De samme klubber gør det kun, hvis det ikke koster dem noget. På den konto brækker jeg mig i øvrigt langt mere end over Kusk hos FCK, når spillere har travlt med at udmelde: Jeg nægter at juble, scorer jeg mod min gamle klub. Jow goddaw do. Den samme klub du forlod fordi du kunne få 325.000 kr. om ugen i stedet for 300.000 og dit seneste mål i øvrigt var for to sæsoner siden.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 24. jul 2015, 14:18

Har ikke set den her før nu.

http://www.bold.dk/nyt/avis-broendby-ov ... e-schwartz

Selvom vi umiddelbart ikke har behov for en angriber, så vil det godt nok løbe mig koldt ned ad ryggen, at se sorte i den pisgule... Håber han en dag gør comeback i den røde :)

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 24. jul 2015, 23:26

Jeg er helt færdig med at hylde Kusk. Det skyldes ikke alene skiftet til FCK, men nærmere de udtalelser han kom med før skiftet til Twente. Dengang var AaB hans eneste danske klub, og han håbede en dag at komme tilbage. Et år senere er alle de smukke ord glemt og han skifter til en af vores konkurrenter. Hvis folk alligevel vil klappe ham på banen, så gør bare det. Jeg for min part har ikke en skid til overs for ham. Og jeg ved godt, at jeg er romantikker , naiv og at AaB sammenlignet med FCK bare er en lille ubetydelig klub. Men i min bog har Kusk gjort noget utilgiveligt, og det håber jeg at han opdager, når FCK kommer på besøg.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 24. jul 2015, 23:31

Klaus skrev:Jeg er helt færdig med at hylde Kusk. Det skyldes ikke alene skiftet til FCK, men nærmere de udtalelser han kom med før skiftet til Twente. Dengang var AaB hans eneste danske klub, og han håbede en dag at komme tilbage. Et år senere er alle de smukke ord glemt og han skifter til en af vores konkurrenter. Hvis folk alligevel vil klappe ham på banen, så gør bare det. Jeg for min part har ikke en skid til overs for ham. Og jeg ved godt, at jeg er romantikker , naiv og at AaB sammenlignet med FCK bare er en lille ubetydelig klub. Men i min bog har Kusk gjort noget utilgiveligt, og det håber jeg at han opdager, når FCK kommer på besøg.
Bare rolig, det har vi en lang og stolt traditon for. Kusk skal nok få at vide han er en homo, hans mor er en luder og skulle en slægtning have kræft kommer det nok også op.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 25. jul 2015, 09:24

NIN den fromme skrev:
Klaus skrev:Jeg er helt færdig med at hylde Kusk. Det skyldes ikke alene skiftet til FCK, men nærmere de udtalelser han kom med før skiftet til Twente. Dengang var AaB hans eneste danske klub, og han håbede en dag at komme tilbage. Et år senere er alle de smukke ord glemt og han skifter til en af vores konkurrenter. Hvis folk alligevel vil klappe ham på banen, så gør bare det. Jeg for min part har ikke en skid til overs for ham. Og jeg ved godt, at jeg er romantikker , naiv og at AaB sammenlignet med FCK bare er en lille ubetydelig klub. Men i min bog har Kusk gjort noget utilgiveligt, og det håber jeg at han opdager, når FCK kommer på besøg.
Bare rolig, det har vi en lang og stolt traditon for. Kusk skal nok få at vide han er en homo, hans mor er en luder og skulle en slægtning have kræft kommer det nok også op.

Ja, da - det er det niveau man kan svinge sig op til. Selv primater vil ryste på hovedet. Ubegribeligt provins-ævl og lavmålet af opførsel, men så sandelig noget man kan forvente af de "kreative" fans.

Personligt rager det mig hvem der spiller hvor, for tiden med klubfølelser er forbi, og de enkelte spillere søger hen hvor lønnen er størst. Hyld dem vi har, støt dem vi har og for guds skyld glem dem vi havde, thi de skænker ikke os en tanke medmindre der lige er et kamera og en journalist, hvortil de lige kan promovere deres egne egoer i en ti sekunder.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. jul 2015, 10:34

Henriksen skrev:
NIN den fromme skrev:

Ja, da - det er det niveau man kan svinge sig op til. Selv primater vil ryste på hovedet. Ubegribeligt provins-ævl og lavmålet af opførsel, men så sandelig noget man kan forvente af de "kreative" fans.

Personligt rager det mig hvem der spiller hvor, for tiden med klubfølelser er forbi, og de enkelte spillere søger hen hvor lønnen er størst. Hyld dem vi har, støt dem vi har og for guds skyld glem dem vi havde, thi de skænker ikke os en tanke medmindre der lige er et kamera og en journalist, hvortil de lige kan promovere deres egne egoer i en ti sekunder.
"Provins-ævl"? Når en spiller skifter fra Barcelona til Real Madrid og tilskuerne er på nakken af ham synes alle det er vildt fedt. Når en spiller skifter fra Brøndby til FCK er medierne vilde med at puste det op og synes det er vildt fedt at tilskuerne "hader" hinanden og har international klasse. Men når det er i AaB så er vi bare nogle bonderøve der ikke fatter en skid.

Det giver ikke mening.
Janteloven eksisterer IKKE!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 25. jul 2015, 11:06

Nu er Barcelona jo også en provinsby :P

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 25. jul 2015, 12:18

Selvfølgelig giver det mening. Vi er jo klubben hvor der er en helt speciel og unik stemning spillerne, klubben og tilskuerne imellem. Vi er en stor familie. Et sted spillerne er og trives fordi de kan li’ at være her. Vil de væk og prøve sig af i en større liga, ja står vi ikke i vejen. Vi tager som regel ikke engang penge for det. Vi er anderledes end alle andre danske klubber, så sammenligningen med FCK og Brøndby giver ingen mening. De er et sort hul af kommerciel udhuling og fattigdom. De har ingen sjæl og deres spillere er stregkoder. FCM køber statistik. FCK køber alt og Brøndby køber i panik. Vi køber sjældent og når vi gør, er det af kærlighed. Vi er større end primitive skældsord, banaer og smædesanger på halve versefødder.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 25. jul 2015, 12:36

NIN den fromme skrev:Selvfølgelig giver det mening. Vi er jo klubben hvor der er en helt speciel og unik stemning spillerne, klubben og tilskuerne imellem. Vi er en stor familie. Et sted spillerne er og trives fordi de kan li’ at være her. Vil de væk og prøve sig af i en større liga, ja står vi ikke i vejen. Vi tager som regel ikke engang penge for det. Vi er anderledes end alle andre danske klubber, så sammenligningen med FCK og Brøndby giver ingen mening. De er et sort hul af kommerciel udhuling og fattigdom. De har ingen sjæl og deres spillere er stregkoder. FCM køber statistik. FCK køber alt og Brøndby køber i panik. Vi køber sjældent og når vi gør, er det af kærlighed. Vi er større end primitive skældsord, banaer og smædesanger på halve versefødder.
Med fare for at falde i et afgrundsdybt hul af ironi og sarkasme, må jeg erklære mig fuldstændigt enig. Hvis vi ikke holder os for gode til at opføre os som gemene brøndbytosser, er vi heller ikke bedre end dem. Viser vi til gengæld format og overskud, osse når Kusk for en kort stund spiller i en lorteklub imod os, er vi som klub og fans langt større end de andre, og meget vigtigere end den enkelte spiller som måtte skifte til eller fra os.

Besvar