Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 29. jul 2015, 16:15

AllanPedersen skrev:Jeg er meget uenig

jeg mener der er enorm mængde nepotisme i det.
jeg tror hellere vi vil have en skade Thomas Enevoldsen på en ufordelagtig kontrakt.
End en tilsvarende dygtig spiller i form på en 3 årig kontrakt.
Hvad får dig dog til at antage at Gaarde/klubben er så uansvarlige?
AllanPedersen skrev:Jeg mener vi har handlet for mange spillere de sidste 2 år.. som vi har set have et højere nivaue.. men ikke har set det længe
Enevoldsen, Helenius, Jønsson... og så bare krydset fingre.
Igen, hvad får dig dog til at tilskrive Gaarde/klubben en mængde inkompetence der ville være helt og aldels uhørt på det niveau?

Og så gentager jeg lige dele af mit indlæg, som du vist overså:

Alternativet til at købe Enevoldsen og de andre, er ikke at købe andre spillere på 3-4 år. Alternativet er at købe andre spillere betydeligt dyrere, eller betydeligt dårligere på 3-4 år. Der er intet hokus pokus i dette. Det er en klart afvejning. Jeg forstår på dit indlæg at du er uenig, og at du mener man kunne have bundet de pågældende spillere på længere kontrakter. Hvad baserer du det på? Man må gå ud fra at man har skrevet med spillerne så længe som overhovedet muligt, med mindre der har været store usikkerheder omkring spillerens fysik/tendens til at få skader, eller fordi spilleren har nægtet.

Og angående Nicki Bille, og Leon og de 3-årige kontrakter. Når der er gået 3 år, så har Enevoldsen og Helenius været i AaB i tre år. De er dermed de facto under samme vilkår som Leon og Nicki. Eller lad mig høre, er der en relevant forskel her?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 29. jul 2015, 16:18

AllanPedersen skrev:
le Cid skrev:
AllanPedersen skrev:Hvad er problem med de 2 årige?
problemet er jo så at hvis alle vores profiler går rundt på en 2 årig kontrakt.. hvordan skal vi så nogensinde tjene penge på at sælge igen?
Helenius begynder at hamre mål inde igen...
får vi noget for ham? næ
Jønsson ? næ..
Enevoldsen ? næ..

Er det den smarte måde at lave en forretning på? .. at skifte holdet ud hvert 2. år.. og lade folk gå.. og så betale et nyt signon fee ?
til en spiller i 2 år.. fordi vi ikke kan få dem i længere tid?
Synes jeg personligt ikke.
Har det ikke alle dage været sådani AaB? Har det været et problem tidligere, at vores spillere er røget på en fri transfer?
Det har vel kun været i tiden med mange udlændinge i truppen, hvor vi alligevel ikke havde råd til at forlænge ud over de første tre år...
Hvad mener du med er det et problem vores spillere ryger på fri transfer?
Vi er en selv erklæret udviklings klub... selvfølgelig er det et problem? At sælge en spiller som Helenius til 11 millioner eller lade ham gå på fri transfer kan da være afgørende for hele årets budget.
Lad mig formulere det tydligere: Har vi set mange fortilfælde, hvor spillere har forladt os på en fri transfer?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 29. jul 2015, 16:20

Kæmpe relevant forskel.. Du argumentere for Bille kostede Esbjerg 3 mill..

Og Helenius ikke koster os det samme..
Og det er til vores fordel..

Lad mig spørge dig om noget.. Tror du Helenius kommer til at repræsentere en salgsværdi igen? Hvad med Bille?

Det er let at se fordelen til os hvis der ikke lige var det ved det man kan sælge fodboldspillere igen.. Eller dvs de andre kan
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 29. jul 2015, 16:21

le Cid skrev:
AllanPedersen skrev:
le Cid skrev:
AllanPedersen skrev:Hvad er problem med de 2 årige?
problemet er jo så at hvis alle vores profiler går rundt på en 2 årig kontrakt.. hvordan skal vi så nogensinde tjene penge på at sælge igen?
Helenius begynder at hamre mål inde igen...
får vi noget for ham? næ
Jønsson ? næ..
Enevoldsen ? næ..

Er det den smarte måde at lave en forretning på? .. at skifte holdet ud hvert 2. år.. og lade folk gå.. og så betale et nyt signon fee ?
til en spiller i 2 år.. fordi vi ikke kan få dem i længere tid?
Synes jeg personligt ikke.
Har det ikke alle dage været sådani AaB? Har det været et problem tidligere, at vores spillere er røget på en fri transfer?
Det har vel kun været i tiden med mange udlændinge i truppen, hvor vi alligevel ikke havde råd til at forlænge ud over de første tre år...
Hvad mener du med er det et problem vores spillere ryger på fri transfer?
Vi er en selv erklæret udviklings klub... selvfølgelig er det et problem? At sælge en spiller som Helenius til 11 millioner eller lade ham gå på fri transfer kan da være afgørende for hele årets budget.
Lad mig formulere det tydligere: Har vi set mange fortilfælde, hvor spillere har forladt os på en fri transfer?
I år er det 1 og nok også dalle.. 2 profiler..
2 alt for mange

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 29. jul 2015, 18:04

AllanPedersen skrev:Kæmpe relevant forskel.. Du argumentere for Bille kostede Esbjerg 3 mill..

Lad mig spørge dig om noget.. Tror du Helenius kommer til at repræsentere en salgsværdi igen? Hvad med Bille?

Det er let at se fordelen til os hvis der ikke lige var det ved det man kan sælge fodboldspillere igen.. Eller dvs de andre kan
Det er en anden problemstilling eller mere generel problemstilling. Ligenu forkuserer vi, efter din anvisning, på kontraktforhold. Og, I forhold til den isolerede problemstilling med korte vs. lange kontrakter, så er situationen for Helenius og Enevoldsen tilsvarende Bille's og Leon's. De er alle i deres klubber minimum 3 år, hvilket i forhold til at øge sandsynligheden for at får en god salgspris for dem, er tilsvarende. Er du uenig heri? Og hvis du er, hvorfor? Når du har svaret her, kan vi evt. diskutere om AaB, alt andet lige, er ligeså gode, bedre, eller dårligere til at sælge spillere end EFB.

Derudover ville det være fint hvis du ville forholde dig til hele mit indlæg. Så er der en chance for at diskussionen udvikler sig i en frugtbar retning.

Jeg gentager dermed:

jeg tror hellere vi vil have en skade Thomas Enevoldsen på en ufordelagtig kontrakt.
AllanPedersen skrev:Jeg mener vi har handlet for mange spillere de sidste 2 år.. som vi har set have et højere nivaue.. men ikke har set det længe
Igen, hvad får dig dog til at tilskrive Gaarde/klubben en mængde inkompetence der ville være helt og aldels uhørt på det niveau?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 29. jul 2015, 18:48

Buzz Killington skrev:
AllanPedersen skrev:Kæmpe relevant forskel.. Du argumentere for Bille kostede Esbjerg 3 mill..

Det er en anden problemstilling eller mere generel problemstilling. Ligenu forkuserer vi, efter din anvisning, på kontraktforhold. Og, I forhold til den isolerede problemstilling med korte vs. lange kontrakter, så er situationen for Helenius og Enevoldsen tilsvarende Bille's og Leon's. De er alle i deres klubber minimum 3 år, hvilket i forhold til at øge sandsynligheden for at får en god salgspris for dem, er tilsvarende. Er du uenig heri? Og hvis du er, hvorfor? Når du har svaret her, kan vi evt. diskutere om AaB, alt andet lige, er ligeså gode, bedre, eller dårligere til at sælge spillere end EFB.

Derudover ville det være fint hvis du ville forholde dig til hele mit indlæg. Så er der en chance for at diskussionen udvikler sig i en frugtbar retning.

Jeg gentager dermed:

Selvfølgelig er det ikke det samme?..
Esbjerg har 2 år til at sælge Bille i.. Vi skal enten sælge eller indstille os på Helenius kan gå på fri transfer til sommer..Så han SKAL slå igennem i år hvis vi skal have mønt.. Esbjerg har 2 ekstra vinduer m. Og kan læne sig tilbage i 3 år nu...

Forstår ikke hvordan du mener det er det samme..
Pointen med at skrive lange kontrakter er man ikke er tvunget ud i er forhastet salg og truppen kan vokse sammen..

Og ja jeg tror der er nepotisme i AaB.. Selvfølgelig.. Helt historisk er vi da vilde med at hente vores gamle spillere? Og vi dækkede superligaens bedste spiller med en skadet Enevoldsen fordi vi kunne huske han var god i 2009...

Synes det er ret åbenlyst det var aldrig sket hvis han ikke var en gammel Aalborg dreng

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 29. jul 2015, 19:06

AllanPedersen skrev:
Buzz Killington skrev:

Jeg gentager dermed:

Selvfølgelig er det ikke det samme?..
Esbjerg har 2 år til at sælge Bille i.. Vi skal enten sælge eller indstille os på Helenius kan gå på fri transfer til sommer..Så han SKAL slå igennem i år hvis vi skal have mønt.. Esbjerg har 2 ekstra vinduer m. Og kan læne sig tilbage i 3 år nu...

Forstår ikke hvordan du mener det er det samme..
Pointen med at skrive lange kontrakter er man ikke er tvunget ud i er forhastet salg og truppen kan vokse sammen..

Og ja jeg tror der er nepotisme i AaB.. Selvfølgelig.. Helt historisk er vi da vilde med at hente vores gamle spillere? Og vi dækkede superligaens bedste spiller med en skadet Enevoldsen fordi vi kunne huske han var god i 2009...

Synes det er ret åbenlyst det var aldrig sket hvis han ikke var en gammel Aalborg dreng
Lige en rettelse til dig. Helenius og Ene har to år tilbage af kontrakten pt. De kan dermed ikke gå på fri transfer til sommer. Man kan først skrive kontrakt med ½ år tilbage.

Derudover, Helenius (og Ene) kom til os på en lejeaftale sommeren 2014. Der er nu gået et år. Han har lige skrevet kontrakt med os til sommeren 2017. Det er i alt 3 år. Dvs. at Leon og Nicki til næste sommer er i samme situation som vi er pt. med Helenius og Ene. Enig? De færreste spillere bliver solgt indenfor det første år, enig? Ergo er vi med de to spillere i samme båd. De får samme mængde tid til at vise sig frem for en evt. udelandsk klub (3 år), og har - såfremt vi antager at de ikke bliver solgt i det første år - samme sandsynlighed - alt andet lige - for at indbringe markedsværdien ved et salg.

Derudover har du ikke begrundet at der skulle være tale om neoptisme i Enevoldsens tilfælde i en grad hvor:
"vi [hellere] vil have en skade Thomas Enevoldsen på en ufordelagtig kontrakt [end] en tilsvarende dygtig spiller i form på en 3 årig kontrakt.". Jovist, vi har haft succes med at hente tidligere spillere, men det bliver generelt opfattet som at vi formår at hente spillere der reelt set er for gode og for dyre til vores klub, end at vi gør' spillerne en kæmpe tjenste ved overhovedet at ville skrive en kontrakt med dem. Risgaard og Wurtz har vist deres værdi for klubben med et styk mesterskab, hvor medierne skændtes om hvem af de to der var vigtigst her.

Så uanset hvad du synes , så er det ren og skær grundløs spekulation du er ude i. Der løber masser af gamle falerede AaB'ere rundt som vi aldrig kunne drømme om at skrive med.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 29. jul 2015, 19:09

Der løber også nogle rundt som vi forlænger med indtil 2030 hvis de vil det Augu eks..

Alt hvad vi siger er påstand mod påstand og intet andet.. Men det er min holdning..

Og du har intet at rette.. Hvis Helenius ikke sælges eller forlænges næste sommer.. Så lukker vinduet.. Og når set åbner igen kan han skrive frit som AK.. Så jo det er sidste udkald der

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 29. jul 2015, 19:27

AllanPedersen skrev:Der løber også nogle rundt som vi forlænger med indtil 2030 hvis de vil det Augu eks..
Jeg kan ikke se hvordan Augo's kontrakt understøtter noget som helst her. Han er ansat som kulturbærer, backup og som en fremtidig del af salgsorganisation. Du må argumentere selvstændigt for at dette er en dårlig handel fra vores side, hvis det skal understøtte din påstand om at AaB køber spillere alene fordi de er nuværende eller tidligere AaB'ere, uafhængigt af hvor meget de bidrager med i klubben/organisationen.
AllanPedersen skrev:Alt hvad vi siger er påstand mod påstand og intet andet.. Men det er min holdning..
Jeg er klar over det er din holdning. Holdninger er ikke specielt interessante i sig selv. Det bliver de først hvis man kan underbygge sine holdninger med gode argumenter. Det har du dog ikke formået med din påstand om at vores indkøb basere sig på nepotisme, og ikke sportlig og økonomisk fornuft. Normalt er bevisbyrden hos den der fremsætter den kotroversielle påstand (i.e. dig). Og følgende er meget kontroversielle påstande, der antager at Gaarde og resten af klubben arbejder på så et absurd lavt niveau, at de kræver langt bedre argumenter end "det syntes jeg altså bare":
AllanPedersen skrev:jeg tror hellere vi vil have en skade Thomas Enevoldsen på en ufordelagtig kontrakt.
[...]
Jeg mener vi har handlet for mange spillere de sidste 2 år.. som vi har set have et højere nivaue.. men ikke har set det længe
AllanPedersen skrev:Og du har intet at rette.. Hvis Helenius ikke sælges eller forlænges næste sommer.. Så lukker vinduet.. Og når set åbner igen kan han skrive frit som AK.. Så jo det er sidste udkald der
Så må du være tydeligere i hvad du skriver. For vi kan stadig nå at sælge begge i dette vindue, det næste, og det næste igen. Det må være det relevante her, og i den henseende er vi i samme båd som med EFB's nye spillere under antagelse af at deres spillere ikke bliver solgt før efter til næste sommer.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 29. jul 2015, 20:38

Vi kan sagtens bare skrive de samme ting igen og igen og igen hvis du er interesseret i det?
1 års leje + 2 års kontrakt
Er ikke.. har aldrig været... og bliver aldrig det samme som en 3 årig kontrakt.
Esbjerg har dobbelt så lang tid til at sælge deres spiller i.. Vi kan IKKE! sælge en spiller som vi kun har lejet..

Derudover er der en stribe andre ting du ikke regner med.. det at vide man har en spiller i 3 år
(vi anede ikke om vi kunne få Helenius og Enevoldsen her til sommer)
Det at man ikke skal ud og forhandle løn 2 gange.

Inden du nu skriver igen.. at det giver 3 år i alt ligesom med Bille.. så lad mig spare dig bøvlet og sige
Du får mig aldrig overbevist om det pludselig skulle være samme situation.. det er det ikke..
Vi har 2 vinduer til at sælge Helenius i.. til jul eller til sommer.. Esbjerg har 4 vinduer i streg.

mht. til Nepotismen.. så har jeg givet de argumenter jeg mener understøtter min sag.
Og hvis ikke du synes det understøtter den.. så er det bare sådan det er...

Thomas Enevoldsen er et godt eksempel på det. Vi fik 4 millioner for Kusk.. vi valgte
at erstatte ham med en skadet ex AaB spiller.. I stedet for en som kunne have hjulpet os fra starten, måske ligefrem spillet os med i Champions League..
Det er nepotisme at AaB prioritere at Hente Enevoldsen fremfor at hente en som er klar til at træde direkte ind på holdet..
og jo! vi kan sku godt leje en spiller lige så god som Thomas Enevoldsen uden han behøver være skadet..
For husk lgige der var tale om lejemål...

Det har vi altså gjort før.. ligemeget hvad du siger.. Duncan er et godt eksempel.
Mindst lige så dygtig spiller som Enevoldsen og med ligeså stort CV. (mindst)

Vi vandt mesterskabet... vi skulle spille med om champions league, og manglede forstærkninger.
Det vi gjorde var at leje 2 tidligere AaB spillere.
Begge to havde det tilfælles ingen af dem havde spillet fodbold i et år.. og den ene var skadet.

Resultatet af sæsonen blev en 5. plads.. exit af champions league.. og hurtig ude af pokal.
Og så er jeg hamrende ligeglad om du ikke synes det er gode nok argumenter og en kontroversiel udtalelse.
At kalde det nepotisme.

Men jeg mener transfer vinduet sidste sæson kostede os både champions league og en plads udenfor top 4.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jul 2015, 21:08

Vi har faktisk ikke længere en af de yngste startopstillinger. Pt. er vores gennemsnitlige startopstilling i denne sæson(2 kampe :D ) faktisk kun den 7. yngste.

Det viser nok, at vi ikke har et 17 årig supertalent i startopstillingen, men truppen er måske også rutineret nok ? Altså kan det måske godt være, at en ny mand godt kan være 21-23 år. Snittet er 25 år og 249 dage pt. FCN fører an med 23 år og 248 dage, mens AGF lukker med 27 år og 265 dage.

Det er ikke Benhams maskine, men måske et fingerpeg om, at aldersmæssigt, så skal vi ikke være bekymret. Sidste år havde vi den 3. yngste gennemsnitlige startopstilling.
- FlæskeFrank

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 29. jul 2015, 21:46

Nu prøver jeg lige at hoppe ind i diskussionen så det ikke bare bliver "jeg siger-du siger" til en uendelighed. Jeg er bestemt også tilhænger af at vi skriver længere kontrakter end hvad vi har gjort længe, både fordi det giver mere stabilitet, men også fordi de øger mulighederne for at salg. Men jeg mener til gengæld ikke at kunne finde situationer hvor vi tidligere har tabt en masse penge på spillere fordi de havde kontraktudløb, det hele handler om efterspørgsel. Se fx Kusk, alle råbte og skreg over at vi kun fik 4 mil for ham pga. klausulen. Men sagen var bare den at der ikke var efterspørgsel til meget mere end det. Kusk kontrakt med Twente trak meget ud og var flere gange ved at gå i stå undervejs pga deres økonomi. Der var ikke indtryk af at nogen andre klubber var vildt interesserede i ham, og hvis der nu var nogle som fx mente han var 10 mil værd, jamen så havde de da bare givet Kusk de ekstra 6 mil i sign-on og så var han deres. Der var simpelthen ikke efterspørgsel til meget mere end 4 mil for Kusk. Det samme med AK nu. hvis nogen her tror at der er en eneste klub som kunne tænke sig at købe AK for 5 mil på noget som helst tidspunkt i løbet af hans kontrakt så havde AaB da gjort det. Og hvis nogen mener AKs nuværende værdi er i nærheden af 5 mil, så havde de bare givet AK de 5 mil og så røg han ikke til OB. Samme med Dalsgaard. Hvis der vitterligt er nogle klubber i verden som syntes han er 2 mil værd, så havde de skam bare givet AaB de 2 mil og så havde vi solgt ham. Der er en utrolig tendens til at gøre vores spillere meget mere værd end de er, når overhovedet ikke virker til at være nogen form for efterspørgsel efter vores spillere. Grunden til Thomsen ikke er solgt endnu for 15-20 mil er fordi der ikke er en eneste klub i verden der mener han er 15-20 mil værd.
Og så lige en slutkommentar. Come on Buzz du kan da umuligt mene at en 1-årig leje + 2 årig kontrakt medfører de samme salgsmuligheder som en 3 årig kontrakt. Det er da simpel logik. Havde Helenius bombet 20 mål ind sidste sæson havde vi ikke fået ham nu. Bomber Nicki Bille 20 mil ind sælger Esbjerg ham for 15 mil.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 29. jul 2015, 21:50

AllanPedersen skrev:Vi kan sagtens bare skrive de samme ting igen og igen og igen hvis du er interesseret i det?
1 års leje + 2 års kontrakt
Er ikke.. har aldrig været... og bliver aldrig det samme som en 3 årig kontrakt.
Esbjerg har dobbelt så lang tid til at sælge deres spiller i.. Vi kan IKKE! sælge en spiller som vi kun har lejet..

Derudover er der en stribe andre ting du ikke regner med.. det at vide man har en spiller i 3 år
(vi anede ikke om vi kunne få Helenius og Enevoldsen her til sommer)
Det at man ikke skal ud og forhandle løn 2 gange.

Inden du nu skriver igen.. at det giver 3 år i alt ligesom med Bille.. så lad mig spare dig bøvlet og sige
Du får mig aldrig overbevist om det pludselig skulle være samme situation.. det er det ikke..
Vi har 2 vinduer til at sælge Helenius i.. til jul eller til sommer.. Esbjerg har 4 vinduer i streg.
Det er normalt anset for intellektuel uærligt og argumentresistent at fremsætte at man ikke er villig til at skifte mening uanset modargumenterne. Så hvis du vil tages seriøst er her en kærlig opfordring om at ændre stil.

Angående sammenligneligheden i kontraktforhold: Vi kan starte med at spørge hvorfor en lang kontrakt er fordelagtig mht. salg. En af hovedgrundende er at spilleren får et godt stykke tid til at finde og bevise sit niveau, før andre klubber får øjnene op for ham. Hvor lang tid har Helenius nu haft? 1 år, det samme som Nicki og Leon om et år. Nogle spillere bliver solgt allerede efter et år, men det er meget sjældent, netop fordi et gennembrud tager tid. Hvis vi havde skrevet en ordenlig 3-årig kontrakt med Helenius sidste år, var han dermed næppe blevet solgt i dette vindue. Men hvis en klub byder til, kan vi stadig nå det, selvom vi først lige har skrevet kontrakt med ham nu. Men reelt set, er der ingen forskel på om vi skrev kontrakt med ham i år, eller sidste år. De facto er han på en 3-årig kontrakt, ligesom Nicky og Leon. Din opgave er nu at påpege hvorfor Helenius' situation er relevant forskellig fra Nicki's og Leons. Jeg har allerede nævnt at forskellen er at EFB kan sælge deres spillere i indenfor det første år, dvs. i et transfervindue mere. Men mener du (og ja, jeg har spurgt før, men du svarede ikke) at det er sandsynligt at en af de spillere (Leon eller Nicki) sælges allerede i næste transfervindue?
AllanPedersen skrev:mht. til Nepotismen.. så har jeg givet de argumenter jeg mener understøtter min sag.
Og hvis ikke du synes det understøtter den.. så er det bare sådan det er...

Jeg kan ikke få øje på nogle argumenter fra din side.
AllanPedersen skrev: Thomas Enevoldsen er et godt eksempel på det. Vi fik 4 millioner for Kusk.. vi valgte
at erstatte ham med en skadet ex AaB spiller.. I stedet for en som kunne have hjulpet os fra starten, måske ligefrem spillet os med i Champions League..
Det er nepotisme at AaB prioritere at Hente Enevoldsen fremfor at hente en som er klar til at træde direkte ind på holdet..
og jo! vi kan sku godt leje en spiller lige så god som Thomas Enevoldsen uden han behøver være skadet..
For husk lgige der var tale om lejemål...
For at den sammenligning skal holde, kræver det at eksemplerne er sammenlignelige. Din påstand er hermed at vi kunne få en spiller der var bedre end Enevoldsen, spillede på et højere niveau, og var villig til at skrive en længere kontrakt end leje, plus en forventet kontrakt efter endt leje, til tilnærmelsesvist samme pris. Er det plausibelt? Jeg tvivler.
AllanPedersen skrev:Det har vi altså gjort før.. ligemeget hvad du siger.. Duncan er et godt eksempel.
Mindst lige så dygtig spiller som Enevoldsen og med ligeså stort CV. (mindst)
Jeg forstår ikke sammenligningen. Vi lejede Duncan, og der var ikke nogen forventning om en permanent kontrakt efterfølgende. Jeg troede du var imod at leje spillere. Er det ikke netop din hovedanke, at vi ikke kan sælge spillerne? Derudover, angående nepotismen, så er det vel ikke fordi du er imod at spillerne har en fortid i AaB som sådan. Dit problem er derimod at vi hente spillere over markedsværdi fordi de er AaBere. Den påstand kræver dog at du understøtter dette. Det har du ikke gjort, og da slet ikke ved at pege på lejemålet af Duncan.
AllanPedersen skrev: Vi vandt mesterskabet... vi skulle spille med om champions league, og manglede forstærkninger.
Det vi gjorde var at leje 2 tidligere AaB spillere.
Begge to havde det tilfælles ingen af dem havde spillet fodbold i et år.. og den ene var skadet.

Resultatet af sæsonen blev en 5. plads.. exit af champions league.. og hurtig ude af pokal.
Og så er jeg hamrende ligeglad om du ikke synes det er gode nok argumenter og en kontroversiel udtalelse.
At kalde det nepotisme.

Men jeg mener transfer vinduet sidste sæson kostede os både champions league og en plads udenfor top 4.
Du glemmer et par ting her, bl.a. vores præstationer i europa med "2 tidligere AaB spillere" på holdet, hvor Ene scorede og var med til at sikre point mod både steaua bukarest og Dinamo Kiev. Det får dit argument til at blegne en smule. Derudover, så ved jeg ikke om du så FCM i går tabe til Apoel Nicosia med et hold der på papiret var stærkere end vores, samme Apoel som fik fine resultater mod nogle af Europa's topklubber. Så det kræver godt nok en smule bedre argumenter end du har fremsat hvis du skal påvise at vi til samme pris som Helenius og Ene, kunne have hentet spillere der havde gjort forskellen mod Nicosia, eller at disse lejemål er udtryk for nepotisme.

edit: nå, på yderst elegant vis løb han vist tør
.
.
.
.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 29. jul 2015, 21:56

Alexis skrev:Nu prøver jeg lige at hoppe ind i diskussionen så det ikke bare bliver "jeg siger-du siger" til en uendelighed. Jeg er bestemt også tilhænger af at vi skriver længere kontrakter end hvad vi har gjort længe, både fordi det giver mere stabilitet, men også fordi de øger mulighederne for at salg. Men jeg mener til gengæld ikke at kunne finde situationer hvor vi tidligere har tabt en masse penge på spillere fordi de havde kontraktudløb, det hele handler om efterspørgsel. Se fx Kusk, alle råbte og skreg over at vi kun fik 4 mil for ham pga. klausulen. Men sagen var bare den at der ikke var efterspørgsel til meget mere end det. Kusk kontrakt med Twente trak meget ud og var flere gange ved at gå i stå undervejs pga deres økonomi. Der var ikke indtryk af at nogen andre klubber var vildt interesserede i ham, og hvis der nu var nogle som fx mente han var 10 mil værd, jamen så havde de da bare givet Kusk de ekstra 6 mil i sign-on og så var han deres. Der var simpelthen ikke efterspørgsel til meget mere end 4 mil for Kusk. Det samme med AK nu. hvis nogen her tror at der er en eneste klub som kunne tænke sig at købe AK for 5 mil på noget som helst tidspunkt i løbet af hans kontrakt så havde AaB da gjort det. Og hvis nogen mener AKs nuværende værdi er i nærheden af 5 mil, så havde de bare givet AK de 5 mil og så røg han ikke til OB. Samme med Dalsgaard. Hvis der vitterligt er nogle klubber i verden som syntes han er 2 mil værd, så havde de skam bare givet AaB de 2 mil og så havde vi solgt ham. Der er en utrolig tendens til at gøre vores spillere meget mere værd end de er, når overhovedet ikke virker til at være nogen form for efterspørgsel efter vores spillere. Grunden til Thomsen ikke er solgt endnu for 15-20 mil er fordi der ikke er en eneste klub i verden der mener han er 15-20 mil værd.
Jeg syntes lige vi skal trække vejret en tår. Ingen argumenterer for at det er ufornuftigt at skrive lange kontrakter. Ja, alt andet lige er det faktisk ideelt. Diskussionen går på om det er muligt, eller om det i nogle situationer er værd at signe en spiller på en kort kontrakt, for overhovedet at få spilleren.
Alexis skrev:Og så lige en slutkommentar. Come on Buzz du kan da umuligt mene at en 1-årig leje + 2 årig kontrakt medfører de samme salgsmuligheder som en 3 årig kontrakt. Det er da simpel logik. Havde Helenius bombet 20 mål ind sidste sæson havde vi ikke fået ham nu. Bomber Nicki Bille 20 mil ind sælger Esbjerg ham for 15 mil.
Det mener jeg heller ikke. EFB har den fordel at de kan sælge en spiller i det første transfervindue efter kontraktunderskrivelsen. Min påstand er dog at det er meget usandsynligt at dette sker jf. historien, samt at dette gør situationerne sammenlignelige. Og naturligvis, hvis spilleren storbomber i lejeperioden, er de sidste 2 år slet ikke muligt, for da ville han være blevet solgt til anden side. Hvis Helenius f.eks havde scoret 20 mål sidste sæson, have Villa nok forsøgt - med held - at sælge ham til en højere bydende klub. Min påstand er dog, at vi ville være i fuldstændig samme situation nu hvis vi havde skrevet en ordenlig 3-årig kontrakt med Helenius for et år siden, som vi står i dag. Han var ikke blevet solgt i dette eller forgående vindue alligevel. Derfor er det en de facto 3 årig kontrakt han er på, hvor vi nu går ind i andet år. Derfor er det mystisk at beklage sig over at vi kun skrev 2 år, sammenligned med EFB.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 30. jul 2015, 00:02

Er træt af at svare det samme til Buzz.. så springer let og elegant videre.

Alexis.. det er simpelthen løgn Kusk kun kunne sælges for 4 millioner og der ikke var mere efterspørgelse.
andre superliga spillere i den klasse(opg under) er år efter år efter år røget for +5mill
Thomsen står vi også og snakker 10-15 mill om. ikke 20 og det skal han nok sælges for...

Ankersen, SLoth, Swartz, Makienok, Cornelius, Helenius, Lucas,
Det her er bare navne der dukker op i hovedet, uden at tjekke listen med sikkert mange flere
hvis man gik på transfermarket vil der nok være en god håndfuld hvert år der ryger for +5..

og Kusk var altså den bedste i heles sæsonnen

Derudover hvad Kusk har fået i signon fee ved du jo heller ikke?
Det kan da sagtens være han har fået 5mill af Twente.. 5 mill mere der kunne have været vores hvis ikke der var den klausul

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 30. jul 2015, 00:26

AllanPedersen skrev:Alexis.. det er simpelthen løgn Kusk kun kunne sælges for 4 millioner og der ikke var mere efterspørgelse.
Det er pænt dårlig stil at påstå andre brugere lyver. Derudover, hvor store bud over 4 milloner takkede AaB nej til i denne periode? Efterspørgsel betyder per definition at nogle villige til at betale. Hvem taler vi om her? Og hvis de ikke bød på ham, hvad er så grunden til de ikke sendte ikke sendte en fax til AaB?

Hvis man ikke bød, så betyder det at 4 millioner var hvad Kusk kunne sælges for.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 30. jul 2015, 00:30

Buzz Killington skrev:
AllanPedersen skrev:Alexis.. det er simpelthen løgn Kusk kun kunne sælges for 4 millioner og der ikke var mere efterspørgelse.
Det er pænt dårlig stil at påstå andre brugere lyver. Derudover, hvor store bud over 4 milloner takkede AaB nej til i denne periode? Efterspørgsel betyder per definition at nogle villige til at betale. Hvem taler vi om her? Og hvis de ikke bød på ham, hvad er så grunden til de ikke sendte ikke sendte en fax til AaB?

Hvis man ikke bød, så betyder det at 4 millioner var hvad Kusk kunne sælges for.
Hvad i alverden snakker du om?... vil du bare diskutere for at diskutere nu.
Selvfølgelig bød folk ikke over 4 mill.. for det var hans frikøbsklausul.. hele europa kendte den..

Fortæller du mig Kusk ikke kunne sælge for 6 millioner eks.. i ramme alvor?

Vi var en joke i alle medierne og for de andre klubber for at have tabt ham til den pris.
Vi sad selv herinde allesammen og bandede over det..

Føler jeg er en del af en holocaust benægtelse..
Hvis du fortsætter den her bare angriben af alt hvad jeg siger..
Så kan du smide mig tilbage på mute, ellers skal jeg nok få det gjort.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 30. jul 2015, 00:39

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 628891.ece

De ti hotteste transfernavne sidste sommer.
Kusk den billigste af alle 10.. og samtidig årets profil.. og igen nævnes det.. at det er pga. af frikøbs klausulen.
Så vidt jeg ved blev nærmest alle de andre solgt?.. for højere beløber.

Men det er måske ikke godt nok? jeg skal kunne bevise hemmelige beskeder sendt til AaB.. som ikke er offentlige for at kunne påstå
at spillere som ham havde en højere værdi?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 30. jul 2015, 00:39

AllanPedersen skrev:
Buzz Killington skrev:

Hvad i alverden snakker du om?... vil du bare diskutere for at diskutere nu.
Selvfølgelig bød folk ikke over 4 mill.. for det var hans frikøbsklausul.. hele europa kendte den..

Fortæller du mig Kusk ikke kunne sælge for 6 millioner eks.. i ramme alvor?

Vi var en joke i alle medierne og for de andre klubber for at have tabt ham til den pris.
Vi sad selv herinde allesammen og bandede over det..

Føler jeg er en del af en holocaust benægtelse..
Hvis du fortsætter den her bare angriben af alt hvad jeg siger..
Så kan du smide mig tilbage på mute, ellers skal jeg nok få det gjort.
Jeg deltager på debatsiden for debattens skyld. Når nogle kommer med dårlige argumenter, og jeg er uenig, så plejer jeg at give et svar. At det lige netop er dig jeg svarer på, har nok mere med antallet af dine indlæg, samt kvaliteten af din argumentation at gøre, end at jeg skulle være efter dig. Jeg har vist også holdt en ordenlig tone, så jeg kan ikke se hvad du beklager dig over.

Angående Kusk, så gik jeg ud fra vi talte om dengang vi skrev kontrakt med ham, altså de tidspunkt omkring da klausulen blev oprettet. Dengang var der ikke udsigt til nogle varme bud. Hvis det ikke var hvad der blev ment, må du/Alexis meget undskylde.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 30. jul 2015, 00:51

Det var ikke det der blev ment for det er ikke det der står

Men jeg gætter på hvis jeg skrev at kokosnødder smager af kokos ville du argumentere for det faktisk er lidt mere mango..
Nu må jeg vist hellere få oprettet min egen ignore liste for første gang, så jeg kan bidrage til den gode tone

Låst