Jeg er helt uenig. Thomsen i halvanden år ekstra er ikke 10-12 millioner kr. værd. Så afgørende har han heller ikke været for os. Et salg i dette transfervindue eller til vinter kan sikre, at vi kan få en fornuftig erstatning og samtidig forstærke holdet på andre pladser. Det ville da være dumt at lade ham gå gratis, fordi ingen klubber vil betale det vi mener han koster. Hvis ingen klubber vil betale over 10-12 millioner kr., så er han jo ikke mere værd. Så nytter det ikke noget, at Gaarde sætter sig over i hjørnet og spiller kostbar.gravballe skrev:Nu skal du ikke skyde mig en masse i skoene, jeg kunne aldrig finde på at brokke mig over vi ikke fik noget for ham, hvis det ender sådan. Jeg tror det vil være sundt for klubben at begynde at tænke lidt mere langsigtet. Vil Nantes ikke give en ordenlig pris, fint så lad os beholde thomsen, og lade ham smutte på en fri transfer, så må Nantes jo tage chancen der. Så kan man håbe at sådan en omgang, vil lære andre klubber at man i fremtiden ikke vil acceptere små bud, bare fordi man ikke byder andet.Trickster skrev:Nu har brømbø jo så lige en bestyrelsesformand der tilfældigvis er milliardær(...), så det kunne tænkes, at Brøndby ikke på samme måde har været tvunget til at sælge ud for at holde biksen kørende.gravballe skrev:Når de pis gule kan sælge deres målmand til 18m selv om deres økonomi er elendig så kan man vel ikke rigtig bruge argumentet om at grunden til vi altid har solgt så billigt var pga dårlig økonomi, det har simpelthen været dårlig købmandskab. At sælge thomsen for under 15 vil være pinligt.
Gaarde kan da også holde fast i 15 millioner, men hvis så ingen klubber byder sig til, så vil du formentlig være en af de første til at brokke dig over, at vi ingen penge får for vores bedste spillere... altså hvis ingen klubber vil give mere end 10-11 millioner kr. i slutningen af transfervinduet, så er det dét han er værd, og det kan selv Låsby-Svendsen ikke gøre noget ved. 15 mil for en 22-årig Thomsen fra den danske liga, med ét år tilbage på kontrakten og et blindt øje - det er sgu yderst tilfredsstillende og snarere en rigtig, rigtig god pris for AaB, end at det skulle være pinligt at sælge for mindre. Det er i hvert fald min vurdering. Det er jo ikke fordi Thomsen på nogen måde er målfarlig, eller en assistkonge for den sags skyld.
Man kan så her vurdere og argumentere for, at det sportsligt - med Thomsen i halvandet år - er 10-12 millioner kr. værd, men det har jeg godt nok svært ved at se.