Mellem sæson...

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Mellem sæson...

Indlæg af jonas386 » 6. aug 2015, 13:55

Er det bevidst du lyver, Allan?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2015, 13:58

Eksil skrev:Gider du ikke godt bruge 20 sekunder på at se på hvad du skriver AllanP? Det er tæt på ulæseligt.
Gider du holde dig til emnet?
jeg skriver fra en mobil telefon, og nogle gange sker der noget auto correct.
jeg gider desuden heller ikke gå igennem efterfølgende og sætte korrekte kommaer.

Hvis det er problematisk, så behøver du jo bare lade være med at læse det.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2015, 13:59

jonas386 skrev:Er det bevidst du lyver, Allan?
Meget hård anklage.. hvad er det jeg lyver om?

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 6. aug 2015, 14:01

Eksil skrev:Gider du ikke godt bruge 20 sekunder på at se på hvad du skriver AllanP? Det er tæt på ulæseligt.
Det er svært, når man skal skrive et indlæg hvert 14. sekund med samme harcelerende indhold. Men skal vi ikke gætte på, at hvis du ikke kan læse indlæggene, så kan du bare fucke af.

EDIT: Arh, kun næsten.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. aug 2015, 14:01

Til at satse 100% med arme og ben, og nægte at lave indkøb.. som Gaarde selv siger.
Præcis hvor og hvornår har Gaarde sagt at AaB nægter at købe ind?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2015, 14:03

jonas386 skrev:
Til at satse 100% med arme og ben, og nægte at lave indkøb.. som Gaarde selv siger.
Præcis hvor og hvornår har Gaarde sagt at AaB nægter at købe ind?
http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde--ikk ... 7/112/1513

Du kan enten vælge mellem at tage tilbage at kalde mig en løgner.
Eller Kalde Gaarde en løgner.

Derudover
Hvorfor er det så svært at forholde sig til emnet..
Er det virkelig det bedste i har.. at angribe den måde jeg staver på?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. aug 2015, 14:09

Men Gaarde siger jo netop ikke at AaB nægter at købe ind uanset hvad, som du ellers lægger op til.
Han siger endda at hvis vi sælger Thomsen henter vi en spiller til de samme pladser. Det harmonerer ikke rigtigt med at man skulle nægte at købe ind.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2015, 14:11

jonas386 skrev:Men Gaarde siger jo netop ikke at AaB nægter at købe ind uanset hvad, som du ellers lægger op til.
Han siger endda at hvis vi sælger Thomsen henter vi en spiller til de samme pladser. Det harmonerer ikke rigtigt med at man skulle nægte at købe ind.
Jonas jeg beskrev en start 11'er.. hvor Thomsen var på banen.
Hvis ikke han bliver solgt kan vi så blive enige om Gaarde har gjort det klart man ikke vil hente nye?

Det er decideret groft at kalde mig en løgner for blot at citere vores egen sportsdirektør.
Måske ikke sige 'jeg nægter' .. men han har da været helt tydelig i udmeldingen.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. aug 2015, 14:22

AllanPedersen skrev:
Det er decideret groft at kalde mig en løgner for blot at citere vores egen sportsdirektør.
Måske ikke sige 'jeg nægter' .. men han har da været helt tydelig i udmeldingen.
Det gjorde du da ikke. Du nævner en række AaB'ere der måske/måske ikke, har talentet til AaB, hvorefter du konkluderer at AaB nu nægter at købe ind, noget du bakker op med en ikke-eksisterende udtalelse fra Gaarde.
Det er da muligt der ikke bliver købt mere ind i det her vindue, men det betyder jo ikke at Gaarde aldrig laver et indkøb igen.

Du skriver ordret: "Til at satse 100% med arme og ben, og nægte at lave indkøb.. som Gaarde selv siger."
Hvem i AaB har nogensinde nævnt at strategien i fremtiden går på vi kun spiller med egne spillere og aldrig foretager sig et indkøb igen?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. aug 2015, 14:23

Det gjorde du da ikke. Du nævner en række AaB'ere der måske/måske ikke, har talentet til AaB, hvorefter du konkluderer at AaB nu nægter at købe ind, noget du bakker op med en ikke-eksisterende udtalelse fra Gaarde.
Det er da muligt der ikke bliver købt mere ind i det her vindue, men det betyder jo ikke at Gaarde aldrig laver et indkøb igen.

Du skriver ordret:
"Der er mange der på sigt kan være talenter.. ligesom der er på de andre hold.

men vi er gået fra at give de unge spillere muligheder, indhop og chancer.
og krydrer en stabil startopstilling med dem.

Til at satse 100% med arme og ben, og nægte at lave indkøb.. som Gaarde selv siger.."
Hvem i AaB har nogensinde nævnt at strategien i fremtiden går på vi kun spiller med egne spillere og aldrig foretager sig et indkøb igen?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2015, 14:55

Forhold dig til tråden..
Denne tråd handler om den nuværende sæson.. det er hvad jeg skriver om
Den eneste der snakker langt ude i fremtiden er dig.. det nævner jeg intet om! ift. indkøb.

Jeg vil godt forholde mig til kontrakter der udløber næste år, men jeg gider godt nok ikke forholde mig til hvad vi køber ind om 2 år..
Tråden handler om dette transfer vindue..

Lige nu.. står vi og ikke vil lave indkøb på hvad jeg og nok mange andre anser som vigtige positioner
(også deriblandt en snarlig ledig højreback)

Og lige nu har vi efter min mening erstattet vigtige brikker med egne talenter, som ikke er klar
Og samtidig har Gaarde efter brøleren i FCN meldt ud han har tiltro til
at vi bruger talenter og vil ikke selv købe flere medmindre Thomsen ryger.

Det er også præcis det jeg skriver..
At vi er gået fra at krydre med talenter til nu satser vi 100% på dem..
Med Bruun og Blåbjerg og Børsting

jeg kan ikke gøre for du ikke formår at forstå tråden handler om dette vindue.
og jeg tillader mig at tale lidt hårdt nu hvor du så flot fik mig kaldt en løgner.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. aug 2015, 15:13

Din kommentar, både i denne og alle andre tråde, er tydeligvis mere generel omkring AaBs strategi, men selvom vi kun snakker denne sæson, så er det du skriver jo stadig forkert. Gaarde har ikke sagt man nægter at købe ind. Han siger faktisk endda at man køber ind når/hvis Thomsen smutter. Virker det ikke meget fornuftigt at man venter med at investere i en masse spillere til man har flere penge at gøre godt med?
Og lige nu har vi efter min mening erstattet vigtige brikker med egne talenter
Er Raitala eget talent? Du, og andre, skreg efter en forstærkning til venstre back, det har vi fået, og stadigvæk hyler i op om at der ingenting sker, og at der slet ikke købes spillere. Det er jo bare ikke sådan tingene hænger sammen.
Det rigtige havde selvfølgelig været at Gaarde havde sagt at visse spillere aldrig burde røre en bold igen, og at Gaarde nu havde taget et personligt lån på 200 millioner så AaB kan hente 7 nye spillere til starteren.
Men det du skriver er jo forkert.
Børsting har kun fået spilletid som venstre back i den her sæson, ligesom Andreas Bruhn ikke har startet inde i alle kampe. Hvis du ser på vores start-11'er, så er der 2-3 unge spillere pr. kamp. Sidste kamp startede Blåbjerg og Bruhn inde, resten var vel hvad man kan betegne som rutinerede superligaspillere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 6. aug 2015, 15:23

Sjovt at en, som laver så mange indlæg, med så mange hårde ord, bliver så tøsefornærmet, når han får igen af samme mønt...
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 6. aug 2015, 15:39

Jesper Schmidt skrev:
Patmand skrev:
Hovedet skrev:
limey skrev:
Alexis skrev:Vi er i en klub som AaB nødt til at acceptere mellem sæsoner, hvis vi nogensinde vil spille med om guld. Vi kan da sikkert godt gøre som OB, Randers, FCM og Brøndby (med 1 outlier de sidste 10 år) længe har gjort og konsekvent bygge holdet op til at kunne blive nr 3-5 hvert eneste år. Men er vi virkelig villige til at ofre 1 mesterskab for 3 bronzemedaljer? Jeg er bestemt ikke. Mellem hellere bygge et hold op med to mellem sæsoner som nr 7 og 5 og så vinde, end at blive 3,3,3. Vi kommer ALDRIG til at have de bedste spillere fordi der simpelthen er 4 klubber som til evig tid vil have flere penge end os. Men vi kan søge mod at få det bedste "hold" en gang i mellem og så håbe der kan komme et mesterskab ud af det.
Det er ikke fordi, der ikke er noget rigtigt i det, du skriver. Jeg synes bare, at der nærmest nu bliver konkluderet af en mellemsæson nærmest er garanti for succes de følgende år, og det tror jeg ikke meget på. Selvfølgelig giver det mulighed for at køre unge spillere ind, men det gjorde vi jo allerede i stor stil sidste år - hvilket så må betyde at vi skal peake i år. Jeg tror på, at et langsigtet arbejde går hånd i hånd med at forsøge at yde sit allerbedste i hver sæson er den rette formel.
Jeg tror ganske rigtigt, man skal være ualmindelig varsom med at drage den konklusion, at AaB pr. automatik vinder et mesterskab ca. hvert 6. år, fordi det har været tilfældet i 2008 og 2014. Jeg vil ikke et øjeblik tøve med at karakterisere begge mesterskaber som helt tilfældige, og det er lidet sandsynligt, at vi i fremtiden kommer til at opleve den her enlige supersæson, der lyser op som en supernova på en ellers gråmeleret og halvtrist himmel, og i øvrigt forblænder vores udsyn i flere år.
Ha! En gang imellem er der nogle herinde der i den grad rammer hovedet på sømmet.

Jeg har længe haft lyst til at skrive om, at miraklet i 2014 lader til i væsentlig grad at have forblændet en masse fans.
Det er nærmest blevet en sandhed at man igennem talentudvikling ville kunne hive et mesterskab hjem hvert 6-7. år. De andre klubber talentudvikler også - og de bruger også flere penge på deres trup. 2014 var helt unik idet vores talenter bragede igennem, og de etablerede spillere præsterede på et for dem usædvanligt højt niveau. Samtidigt fejlede alle de andre klubber.
Hvad er sandsynligheden for det sker igen? Den er vel et eller andet sted ekstremt lille. I mine øjne er det mere sandsynligt at man skal vente 50 år på det næste mesterskab med den nuværende kurs.

Jeg tror virkelig man skal værdsætte det mirakel der indtraf i sæsonen 2013/14, men lad det ikke blive en sovepude.
Så det var et billigt mesteskab - et mirakel, som indtraf fordi de andre fejlede? Er det dig Michael Gravgaard?
Du misforstår pointen, tror jeg. Jeg vil ikke gå ind i den her ganske rigtigt latterlige polemik med, hvorvidt andre klubber "fejlede" i sæsonerne 2007/2008 og 2013/2014. Det beror på et helt subjektivt og spekulativt grundlag, medmindre da de nærmeste konkurrenter havde haft 8 profiler skadede gennem hele sæsonen eller lignende. Man kan faktisk med endnu større ret hævde, at FCK/Brøndby delte mesterskaberne mellem sig i perioden 2001 til 2006, fordi provinsklubberne snorksov, jf. meget svage europæiske præstationer i samme periode. Men den diskussion synes at være temmelig politisk ukorrekt i hovedstadsområdet.

AaB var i mine øjne fremragende i begge sæsoner; måske en kende mere solide og stabile i 2008 (hvor de oven i købet havde et meget hårdt europæisk program), men mere sprudlende i 2013/2014, hvor vores hold i mangt og meget mindede om det mesterhold vi havde i 1994/1995. Sidste års mesterskab fik så yderligere guldstøv strøet ud over sig, da AaB før sæsonen blev spået til potentiel nedrykningskamp og havde befundet sig i voldsomt økonomisk uføre gennem flere år. Der var så megen magi i det år, at det næsten rækker til et helt liv. Og lige præcis dér ligger også et problematisk forhold gemt, der kan virke hæmmende i forhold til at gentage triumfen fremfor at leve på den i en uendelig årrække.

Herinde fremstilles det fra tid til anden som en bevidst strategi fra AaBs side, at man nonchalant, med fuldt overlæg og køligt overblik lurepasser en række sæsoner i midten/subtoppen for så med klinisk præcision at ramme en enlig supersæson hvert 7. år, hvorefter cyklussen gentager sig med 6 mellemsæsoner osv. Således karakteriserer jeg ikke mesterskaberne i 2008 og 2014 som "ufortjente", da AaB helt utvivlsomt var landets bedste hold i begge år; men "tilfældige" i den forstand, at de ikke opstod som følge af en strategi fra klubbens side. Man kunne endda være fræk at sige tværtimod, da AaB eksempelvis solgte Superligaens bedste angriber Rade Prica i vinterpausen 2007/2008, hvor man ellers 1. pladsen.

Af samme årsag kan flere AaB-fans få sig en skuffelse i sæsonen 2019/2020, hvor næste supernova (og Bruhns gennembrud) er sat til at finde sted. Jeg er ikke blind for, at situationen i AaB er meget, meget bedre end for bare 2 år siden, og det skal vi værdsætte. Jeg savner imidlertid en overordnet og langsigtet strategi i forhold til at indtage en mere stabil potent position i dansk fodbold, da det er og bliver en skuffelse, at vi i Superligaens 25-årige historie kun i sølle 1 tilfælde har formået at indtage en topplacering 2 år i træk (årene 2010 til 2014 er som følge af det økonomiske morads fritaget fra denne ligning).

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 6. aug 2015, 16:53

Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Patmand skrev:
Hovedet skrev:
limey skrev:
Alexis skrev:Vi er i en klub som AaB nødt til at acceptere mellem sæsoner, hvis vi nogensinde vil spille med om guld. Vi kan da sikkert godt gøre som OB, Randers, FCM og Brøndby (med 1 outlier de sidste 10 år) længe har gjort og konsekvent bygge holdet op til at kunne blive nr 3-5 hvert eneste år. Men er vi virkelig villige til at ofre 1 mesterskab for 3 bronzemedaljer? Jeg er bestemt ikke. Mellem hellere bygge et hold op med to mellem sæsoner som nr 7 og 5 og så vinde, end at blive 3,3,3. Vi kommer ALDRIG til at have de bedste spillere fordi der simpelthen er 4 klubber som til evig tid vil have flere penge end os. Men vi kan søge mod at få det bedste "hold" en gang i mellem og så håbe der kan komme et mesterskab ud af det.
Det er ikke fordi, der ikke er noget rigtigt i det, du skriver. Jeg synes bare, at der nærmest nu bliver konkluderet af en mellemsæson nærmest er garanti for succes de følgende år, og det tror jeg ikke meget på. Selvfølgelig giver det mulighed for at køre unge spillere ind, men det gjorde vi jo allerede i stor stil sidste år - hvilket så må betyde at vi skal peake i år. Jeg tror på, at et langsigtet arbejde går hånd i hånd med at forsøge at yde sit allerbedste i hver sæson er den rette formel.
Jeg tror ganske rigtigt, man skal være ualmindelig varsom med at drage den konklusion, at AaB pr. automatik vinder et mesterskab ca. hvert 6. år, fordi det har været tilfældet i 2008 og 2014. Jeg vil ikke et øjeblik tøve med at karakterisere begge mesterskaber som helt tilfældige, og det er lidet sandsynligt, at vi i fremtiden kommer til at opleve den her enlige supersæson, der lyser op som en supernova på en ellers gråmeleret og halvtrist himmel, og i øvrigt forblænder vores udsyn i flere år.
Ha! En gang imellem er der nogle herinde der i den grad rammer hovedet på sømmet.

Jeg har længe haft lyst til at skrive om, at miraklet i 2014 lader til i væsentlig grad at have forblændet en masse fans.
Det er nærmest blevet en sandhed at man igennem talentudvikling ville kunne hive et mesterskab hjem hvert 6-7. år. De andre klubber talentudvikler også - og de bruger også flere penge på deres trup. 2014 var helt unik idet vores talenter bragede igennem, og de etablerede spillere præsterede på et for dem usædvanligt højt niveau. Samtidigt fejlede alle de andre klubber.
Hvad er sandsynligheden for det sker igen? Den er vel et eller andet sted ekstremt lille. I mine øjne er det mere sandsynligt at man skal vente 50 år på det næste mesterskab med den nuværende kurs.

Jeg tror virkelig man skal værdsætte det mirakel der indtraf i sæsonen 2013/14, men lad det ikke blive en sovepude.
Så det var et billigt mesteskab - et mirakel, som indtraf fordi de andre fejlede? Er det dig Michael Gravgaard?
Du misforstår pointen, tror jeg. Jeg vil ikke gå ind i den her ganske rigtigt latterlige polemik med, hvorvidt andre klubber "fejlede" i sæsonerne 2007/2008 og 2013/2014. Det beror på et helt subjektivt og spekulativt grundlag, medmindre da de nærmeste konkurrenter havde haft 8 profiler skadede gennem hele sæsonen eller lignende. Man kan faktisk med endnu større ret hævde, at FCK/Brøndby delte mesterskaberne mellem sig i perioden 2001 til 2006, fordi provinsklubberne snorksov, jf. meget svage europæiske præstationer i samme periode. Men den diskussion synes at være temmelig politisk ukorrekt i hovedstadsområdet.

AaB var i mine øjne fremragende i begge sæsoner; måske en kende mere solide og stabile i 2008 (hvor de oven i købet havde et meget hårdt europæisk program), men mere sprudlende i 2013/2014, hvor vores hold i mangt og meget mindede om det mesterhold vi havde i 1994/1995. Sidste års mesterskab fik så yderligere guldstøv strøet ud over sig, da AaB før sæsonen blev spået til potentiel nedrykningskamp og havde befundet sig i voldsomt økonomisk uføre gennem flere år. Der var så megen magi i det år, at det næsten rækker til et helt liv. Og lige præcis dér ligger også et problematisk forhold gemt, der kan virke hæmmende i forhold til at gentage triumfen fremfor at leve på den i en uendelig årrække.

Herinde fremstilles det fra tid til anden som en bevidst strategi fra AaBs side, at man nonchalant, med fuldt overlæg og køligt overblik lurepasser en række sæsoner i midten/subtoppen for så med klinisk præcision at ramme en enlig supersæson hvert 7. år, hvorefter cyklussen gentager sig med 6 mellemsæsoner osv. Således karakteriserer jeg ikke mesterskaberne i 2008 og 2014 som "ufortjente", da AaB helt utvivlsomt var landets bedste hold i begge år; men "tilfældige" i den forstand, at de ikke opstod som følge af en strategi fra klubbens side. Man kunne endda være fræk at sige tværtimod, da AaB eksempelvis solgte Superligaens bedste angriber Rade Prica i vinterpausen 2007/2008, hvor man ellers 1. pladsen.

Af samme årsag kan flere AaB-fans få sig en skuffelse i sæsonen 2019/2020, hvor næste supernova (og Bruhns gennembrud) er sat til at finde sted. Jeg er ikke blind for, at situationen i AaB er meget, meget bedre end for bare 2 år siden, og det skal vi værdsætte. Jeg savner imidlertid en overordnet og langsigtet strategi i forhold til at indtage en mere stabil potent position i dansk fodbold, da det er og bliver en skuffelse, at vi i Superligaens 25-årige historie kun i sølle 1 tilfælde har formået at indtage en topplacering 2 år i træk (årene 2010 til 2014 er som følge af det økonomiske morads fritaget fra denne ligning).
Det skal ikke forstås som om at 5 mellem sæsoner pr. automatik giver et mesterskab i den 6. Men jeg tror nærmere at det giver en MULIGHED for et mesterskab. VI kan sagtens bygge et hold op i nogle år, der så er sat til at peeke i et bestemt år men så kun bliver nr2 fordi der er et andet hold der bare peeker endnu mere. Der er også meget subjektivitet i det. Jeg er personligt mere til at blive nr 5,8,6,7, og så nr 1, end at blive nr 2,4,2,3 og så nummer 3 igen. Der er også utroligt mange faktorer som skal i spil. Vores top sæson er nødt til at komme en sæson hvor de andre hold ikke rammer deres topniveau. Det er faktum. Vi kommer aldrig til at have de bedste spillere i ligaen, så vores måde at vinde mesterskaber på en gang i mellem er at vores hold er det bedst sammenspillede, som rammer deres absolutte topniveau samtidig med konkurrenterne ikke gør det. Det sker måske kun hver 7,8,9 år. Men hellere det en evige lige-ved-og-næsten sæsoner

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2015, 16:59

jonas386 skrev:Din kommentar, både i denne og alle andre tråde, er tydeligvis mere generel omkring AaBs strategi, men selvom vi kun snakker denne sæson, så er det du skriver jo stadig forkert. Gaarde har ikke sagt man nægter at købe ind. Han siger faktisk endda at man køber ind når/hvis Thomsen smutter. Virker det ikke meget fornuftigt at man venter med at investere i en masse spillere til man har flere penge at gøre godt med?
Og lige nu har vi efter min mening erstattet vigtige brikker med egne talenter
Er Raitala eget talent? Du, og andre, skreg efter en forstærkning til venstre back, det har vi fået, og stadigvæk hyler i op om at der ingenting sker, og at der slet ikke købes spillere. Det er jo bare ikke sådan tingene hænger sammen.
Det rigtige havde selvfølgelig været at Gaarde havde sagt at visse spillere aldrig burde røre en bold igen, og at Gaarde nu havde taget et personligt lån på 200 millioner så AaB kan hente 7 nye spillere til starteren.
Men det du skriver er jo forkert.
Børsting har kun fået spilletid som venstre back i den her sæson, ligesom Andreas Bruhn ikke har startet inde i alle kampe. Hvis du ser på vores start-11'er, så er der 2-3 unge spillere pr. kamp. Sidste kamp startede Blåbjerg og Bruhn inde, resten var vel hvad man kan betegne som rutinerede superligaspillere.
Og dem der er faldet allermest igennem er de unge... uden sammenligning.
Forsvar det alt det du vil. .selv Kasper Risgaard går i medierne og siger "hvad sker der? hvor er det nye blod?"

Det her er ikke bare min ene og alene holdning.. se dig omkring.
Se på FCN kampen.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2015, 17:01

FlæskeFrank skrev:Sjovt at en, som laver så mange indlæg, med så mange hårde ord, bliver så tøsefornærmet, når han får igen af samme mønt...
Har aldrig brugt den retorik...
Det får i lov til at tage selv.. min debat er altid om klubben, om holdet.. og tit negativ om klubben
fordi jeg synes vores klub lige nu er længere fra mesterskabet sidste sommer end vi har været i årtier.

men det er 'jer' der går efter manden når i ikke kan klare debatten mere.
Men tak for dit input... tilbage til emnet?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. aug 2015, 17:50

AllanPedersen skrev:
FlæskeFrank skrev:Sjovt at en, som laver så mange indlæg, med så mange hårde ord, bliver så tøsefornærmet, når han får igen af samme mønt...
Har aldrig brugt den retorik...
Det får i lov til at tage selv.. min debat er altid om klubben, om holdet.. og tit negativ om klubben
fordi jeg synes vores klub lige nu er længere fra mesterskabet sidste sommer end vi har været i årtier.

men det er 'jer' der går efter manden når i ikke kan klare debatten mere.
Men tak for dit input... tilbage til emnet?
8 dage siden
Alexis.. det er simpelthen løgn Kusk kun kunne sælges for 4 millioner
Og så sent som i dag har du kaldt andre brugere "clueless"
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. aug 2015, 17:54

Og dem der er faldet allermest igennem er de unge... uden sammenligning.
Forsvar det alt det du vil. .selv Kasper Risgaard går i medierne og siger "hvad sker der? hvor er det nye blod?"
Men det er jo ikke relevant. Jeg har intet nævnt om hvorvidt de unge spillere har gjort det bedre, eller dårligere end andre. Så kan ikke helt se hvad jeg skal forsvare.

Jeg forstår egentlig fint skuffelsen over den sidste kamp, og de manglende mål her i starten, men det er sgu for nemt at skyde skylden på truppens yngste. Du nævner feks selv Risgaard der har efterlyst forstærkninger, men har Risgaard spillet specielt godt i de første par kampe? Burde Thomsen ikke have scoret på en chance eller 3? Samme med Ene, Jönsson og Helenius.

Vi har vel 2-3 spillere som kan betegnes som talenter pr kamp, men så er der altså stadig 7-8 rutinerede spillere på banen. Det er ikke nogen helt urimelig balance.
Det her er ikke bare min ene og alene holdning.. se dig omkring.
Se på FCN kampen.
Det er for nemt at sige alt er galt oven på en dårlig kamp, spillet på en bane hvor vi traditionelt har haft det rigtig svært tidligere. At mange folk er enige betyder jo ikke at jeg bør være det samme, såvidt jeg ved stemte halvdelen af Danmarks befolkning på enten Soc.Dem eller DF, det betyder jo ikke at jeg bør gøre det samme.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. aug 2015, 17:56

AllanPedersen skrev:Buzz: Jeg er helt enig i at hvis man havde 11x 18 årige Lucas Andersen.. kunne det være det ville give mening.
Men det har vi ikke.. så det giver ingen mening i AaB. Og jeg håber det i orden jeg forholder mig til hvad der er vores situation.
For det er ikke vores situation.

Lad os tage et kig på vores måske bedste start 11'er. (subjektiv vurdering, men du er nok tæt på enig)

Larsen

Ahlmann
KEP
Kasper Pedersen
Dalsgaard

Thomsen
Wurtz
Risgaard
Bruun/Børsting/Enevoldsen

Helenius
Jønsson

-------------------------------------------------------------------------

Thomsen ryger nok nu
Dalsgaard hvis ikke han forlænges er også snart væk.
Helenius, Jønsson, Enevoldsen, Ahlmann.. de har kontrakt udløb om 1 og 2 år.. og ingen af dem kommer vi nok til at tjene på
Wurtz, Risgaard, KEP dem er der ingen penge i.
Larsen behøver vi vidst ikke tage en mellemsæson pga.

Der er 2... salgsobjekter i vores start 11'.. hvor vi kan sige 'vi tillader os at tage en mellemsæson pga. af dem'
Kasper P. og Bruuhn..

thats it... 2...
Og så ja har du et hav på bænken af spillere.. som eks. Jannik Pohl der nok ikke får noget spilletid.
men det kan ikke passe du selv synes man skal tage mellemsæsonner pga. af bænkevarmere?
Og nu er det derudover sådan at Kasper P, Bruun, Blåbjerg og Børsting.. de er sku ikke purunge talenter mere..
Der er 20,21 og 22..
Jeg er ikke lige med. Er din påstand at vores unge spillere ikke kan forbedre sig? Er din påstand at ingen af spillerne på mellemlange/korte kontrakter kan sælges? Er din påstand at vores spillere ikke er villige til at forlænge deres kontrakter? Er din påstand at der ikke kommer nye spillere op nedefra? Er din påstand at der ikke kommer salgspotentielle spillere til udefra? Kun hvis du kan udelukke alle ovenstående, kan det begrunde at vi ikke kan tage et step op næste år med udgangspunkt i denne mellemsæson. Jeg påstår ikke at det er nødvendigvis vil gå sådan, men du syntes at udelukke muligheden totalt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar