Tjoh, så skal man så bare lige spørge sig selv hvad det var der gjorde ham indflydelsesrig...Jesper Schmidt skrev: Selvfølgelig har en mand som Henning G fjender, jeg er iøvrigt heller ikke selv nogen fan af ham. Men jeg synes nu det er dig som er blåøjet, hvis du tror at han, trods hans "anderledes" fremtoning, ikke er en af de mest indflydelsesrige personer set over et årti eller to. Man skal aldrig skue en hund på hårene, og i særdeleshed ikke Henning G, som mange efter min mening undervurderer til at være den der naive og klodsede bamsefar vi allesammen har krummet tæer over.
Nej jeg hentydede ikke til Enggaard, som jeg synes det er lidt blåøjet hvis du tror er den eneste stærke forbindelse Henning G har. Jeg hentydede til det vi kender som investorgruppen. Sammenfaldet mellem at han trådte ind i bestyrelsen da han trådte tilbage som borgmester, er der vel iøvrigt ikke noget ulogisk i... man ville vel næppe kunne forestille sig en borgmester i Aalborg have tid til bestyrelsesarbejde i AaB. Jeg køber på ingen med at det skulle være nogen vennestjeneste, men jeg kan godt se du har dannet din holdning om det, så ingen grund til yderligere debat om det.
Henning G. har bestemt sine gode forbindelser blandt sine favoritter, men der er ved gud også mange i der ikke kan fordrage ham og hans facon. Det er klart, at der er nogle typer som han kender godt, men jeg håber ikke vi skal basere vores fremtid på nogen der udnyttede AaB, da det stod værst til... Og de personer udgør vel stadig dele af investorgruppen.
Altså, det kan godt nage mig lidt at du nogen gange fremstår fuldstændig ukritisk ifht. AaB, og også de personer der sidder i bestyrelsen.