Buzz lige siden du fjernede mig fra ignore har du svaret på alle mine indlæg.. Kun med stik piller for at jagte en personlig debat i stedet for om emnerne.. Slutter her.. Du er hermed ignoreret.. Er her for ar snakke fodboldBuzz Killington skrev:8 dage sidenAllanPedersen skrev:Har aldrig brugt den retorik...FlæskeFrank skrev:Sjovt at en, som laver så mange indlæg, med så mange hårde ord, bliver så tøsefornærmet, når han får igen af samme mønt...
Det får i lov til at tage selv.. min debat er altid om klubben, om holdet.. og tit negativ om klubben
fordi jeg synes vores klub lige nu er længere fra mesterskabet sidste sommer end vi har været i årtier.
men det er 'jer' der går efter manden når i ikke kan klare debatten mere.
Men tak for dit input... tilbage til emnet?
Og så sent som i dag har du kaldt andre brugere "clueless"Alexis.. det er simpelthen løgn Kusk kun kunne sælges for 4 millioner
Mellem sæson...
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Re: Mellem sæson...
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
Jeg er nødt til at give Allan ret i det han siger. Ja han er måske lidt (muligvis meget) bombastisk i sine udmeldinger, men alle stiller sig også totalt på bagbenene lige så snart han skriver noget.
Som jeg skrev i starten jeg er fortaler for mellem sæsoner med det formål at bygge holdet op til de efterfølgende år. Men Allan har da fuldstændig ret når han siger at det virker totalt nyttelyst at bruge en mellem sæson på noget som alligevel er ødelagt om 1 år igen fordi alle har kontrakt udløb. Efter mit hoved skulle man her til sommer have lavet en totalt målrettet trup som går efter at toppe om 2-3 år. Nicolai og Spalvis har allerede lange kontrakter. Forlæng dog med Ahlmann til 2019, Kasper P har forlænget og KEP han agere makker. Få 100 % melding fra Dalsgaard om han bliver eller ej, giv man et definitivt bud og hvis han ikke vil forlænge så sælg og forlæng 4 år med Gilli. Sælg Thomsen og køb en 22-25 årig spiller på en 4-årig kontrakt som man ved passer. Forlæng med Bruhn og Børsting og lad dem deles om den anden kant om kæmpe om spilletid. Den centrale midt er som den skal være, men giv Abildgaard alle de indhop han kan få, og smæk ham en 5 årig kontrakt til vinter eller sommer hvis han viser talent. Giv Helenius en 4 årig kontrakt i stedet for og lad ham spille fast sammen med Spalvis. Så har vi en opstilling der hedder
Nicolai
Gilli-KEP-Kasper P, Ahlmann
Bruhn/Børsting-Wurtz-Ris-Ny mand
Helenius-Spalvis
Se så vil der være fremtidsmuligheder. Fundamentet vil være fast de næste mange år og vi bliver fri for at bygge holdet op igen næste år, og igen året efter fordi hele holdet har udløb, Og selvfølgelig vil Gilli, Ahlmann, Bruhn, Børsting og Helenius da gerne skrive kontrakt med os, vi skal bare give dem nok, det er jo ikke fordi der er nogen andre klubber som vil tage dem lige nu. De eneste steder der løbende mulighed skal skiftes ud er de 3 gamle, KEP, Wurtz og Ris, men der har man så Blåbjerg, Abildgaard og Patrick/Blomkvist klar, hvis de pludselig falder i niveau. Viser det sig så at de ikke er klar til at overtage jamen så køber vi en ny, og ja vi har råd til at købe 1 spiller om året
Som jeg skrev i starten jeg er fortaler for mellem sæsoner med det formål at bygge holdet op til de efterfølgende år. Men Allan har da fuldstændig ret når han siger at det virker totalt nyttelyst at bruge en mellem sæson på noget som alligevel er ødelagt om 1 år igen fordi alle har kontrakt udløb. Efter mit hoved skulle man her til sommer have lavet en totalt målrettet trup som går efter at toppe om 2-3 år. Nicolai og Spalvis har allerede lange kontrakter. Forlæng dog med Ahlmann til 2019, Kasper P har forlænget og KEP han agere makker. Få 100 % melding fra Dalsgaard om han bliver eller ej, giv man et definitivt bud og hvis han ikke vil forlænge så sælg og forlæng 4 år med Gilli. Sælg Thomsen og køb en 22-25 årig spiller på en 4-årig kontrakt som man ved passer. Forlæng med Bruhn og Børsting og lad dem deles om den anden kant om kæmpe om spilletid. Den centrale midt er som den skal være, men giv Abildgaard alle de indhop han kan få, og smæk ham en 5 årig kontrakt til vinter eller sommer hvis han viser talent. Giv Helenius en 4 årig kontrakt i stedet for og lad ham spille fast sammen med Spalvis. Så har vi en opstilling der hedder
Nicolai
Helenius-Spalvis
Se så vil der være fremtidsmuligheder. Fundamentet vil være fast de næste mange år og vi bliver fri for at bygge holdet op igen næste år, og igen året efter fordi hele holdet har udløb, Og selvfølgelig vil Gilli, Ahlmann, Bruhn, Børsting og Helenius da gerne skrive kontrakt med os, vi skal bare give dem nok, det er jo ikke fordi der er nogen andre klubber som vil tage dem lige nu. De eneste steder der løbende mulighed skal skiftes ud er de 3 gamle, KEP, Wurtz og Ris, men der har man så Blåbjerg, Abildgaard og Patrick/Blomkvist klar, hvis de pludselig falder i niveau. Viser det sig så at de ikke er klar til at overtage jamen så køber vi en ny, og ja vi har råd til at købe 1 spiller om året
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Tjek min indlægshistorik. Det er simpelthen ikke rigtigt hvad du skriver. Men når en brugers hykleri er så tydeligt som her, bliver jeg sgu nødt til at nævne det.AllanPedersen skrev:Buzz lige siden du fjernede mig fra ignore har du svaret på alle mine indlæg.. Kun med stik piller for at jagte en personlig debat i stedet for om emnerne.. Slutter her.. Du er hermed ignoreret.. Er her for ar snakke fodboldBuzz Killington skrev:8 dage sidenAllanPedersen skrev:Har aldrig brugt den retorik...FlæskeFrank skrev:Sjovt at en, som laver så mange indlæg, med så mange hårde ord, bliver så tøsefornærmet, når han får igen af samme mønt...
Det får i lov til at tage selv.. min debat er altid om klubben, om holdet.. og tit negativ om klubben
fordi jeg synes vores klub lige nu er længere fra mesterskabet sidste sommer end vi har været i årtier.
men det er 'jer' der går efter manden når i ikke kan klare debatten mere.
Men tak for dit input... tilbage til emnet?
Og så sent som i dag har du kaldt andre brugere "clueless"Alexis.. det er simpelthen løgn Kusk kun kunne sælges for 4 millioner
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Kunne man forestille sig at du bare NOGLE gange fangede, at ikke alt på debatsiden drejer sig om hvad du har skrevet? Jeg er flintrende ligeglad med hvad du synes om unge talenter på AaB's hold, din mening interesserer mig ikke det fjerneste, og hvis den endelig gjorde, så kunne jeg finde gentagelser af dem i hobevis, side op og side ned med gentagelse på gentagelse og et ufatteligt grimt sprog mod andre debattører, der breder sig som ringe i vandet og forpester enhver form for saglig debat her på siden.AllanPedersen skrev:Jamen det er fint.. Thrane er måske også med.. Bust er også med.
morten Rokkedal er på sigt også med.
Der er mange der på sigt kan være talenter.. ligesom der er på de andre hold.
men vi er gået fra at give de unge spillere muligheder, indhop og chancer.
og krydrer en stabil startopstilling med dem.
Til at satse 100% med arme og ben, og nægte at lave indkøb.. som Gaarde selv siger.
Og det synes jeg er rystende.... rystende at vi kamp efter kamp insisterer på vi har ikke brug for andre spillere
end Blåbjerg.. eller Bruun.. fordi de skal bare have mere chance.
De har altså spillet over 30 kampe...
Jeg anfægter på ingen måde dine holdninger og meninger, for dem har du da helt ret til at have, og nogle gange kan jeg endda have tilbøjelighed til at give dig ret i noget af det du skriver. Men den måde du tiltaler andre debattører og iøvrigt forfatter dine indlæg er simpelthen ikke til at holde ud. Jeg vil næsten håbe Juntaen stadig er optaget af ferie, for ellers synes jeg efterhånden det er direkte ufatteligt at din debatmåde ikke får konsekvenser a'la de konsekvenser du blev mødt med på bold.dk. Det er efterhånden ikke til at holde ud at læse trådene herinde, fordi du får tingene kørt helt op på de høje nagler hele tiden.
Jeg kunne smide dig på ignorelisten, men det ændrer jo ikke på din indvirkning på debatten herinde. Måske virker funktionen ikke engang mere, for du skrev da at du havde sat mig på din...
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg er skam enig i din pointe, det var bare ikke helt det du her uddyber, som Patmand beskrev, og kommentaren var henvendt til ham. Jeg er skam overhovedet ikke i tvivl om at du ikke er enig med Michael GravgaardHovedet skrev:
Du misforstår pointen, tror jeg. Jeg vil ikke gå ind i den her ganske rigtigt latterlige polemik med, hvorvidt andre klubber "fejlede" i sæsonerne 2007/2008 og 2013/2014. Det beror på et helt subjektivt og spekulativt grundlag, medmindre da de nærmeste konkurrenter havde haft 8 profiler skadede gennem hele sæsonen eller lignende. Man kan faktisk med endnu større ret hævde, at FCK/Brøndby delte mesterskaberne mellem sig i perioden 2001 til 2006, fordi provinsklubberne snorksov, jf. meget svage europæiske præstationer i samme periode. Men den diskussion synes at være temmelig politisk ukorrekt i hovedstadsområdet.
AaB var i mine øjne fremragende i begge sæsoner; måske en kende mere solide og stabile i 2008 (hvor de oven i købet havde et meget hårdt europæisk program), men mere sprudlende i 2013/2014, hvor vores hold i mangt og meget mindede om det mesterhold vi havde i 1994/1995. Sidste års mesterskab fik så yderligere guldstøv strøet ud over sig, da AaB før sæsonen blev spået til potentiel nedrykningskamp og havde befundet sig i voldsomt økonomisk uføre gennem flere år. Der var så megen magi i det år, at det næsten rækker til et helt liv. Og lige præcis dér ligger også et problematisk forhold gemt, der kan virke hæmmende i forhold til at gentage triumfen fremfor at leve på den i en uendelig årrække.
Herinde fremstilles det fra tid til anden som en bevidst strategi fra AaBs side, at man nonchalant, med fuldt overlæg og køligt overblik lurepasser en række sæsoner i midten/subtoppen for så med klinisk præcision at ramme en enlig supersæson hvert 7. år, hvorefter cyklussen gentager sig med 6 mellemsæsoner osv. Således karakteriserer jeg ikke mesterskaberne i 2008 og 2014 som "ufortjente", da AaB helt utvivlsomt var landets bedste hold i begge år; men "tilfældige" i den forstand, at de ikke opstod som følge af en strategi fra klubbens side. Man kunne endda være fræk at sige tværtimod, da AaB eksempelvis solgte Superligaens bedste angriber Rade Prica i vinterpausen 2007/2008, hvor man ellers 1. pladsen.
Af samme årsag kan flere AaB-fans få sig en skuffelse i sæsonen 2019/2020, hvor næste supernova (og Bruhns gennembrud) er sat til at finde sted. Jeg er ikke blind for, at situationen i AaB er meget, meget bedre end for bare 2 år siden, og det skal vi værdsætte. Jeg savner imidlertid en overordnet og langsigtet strategi i forhold til at indtage en mere stabil potent position i dansk fodbold, da det er og bliver en skuffelse, at vi i Superligaens 25-årige historie kun i sølle 1 tilfælde har formået at indtage en topplacering 2 år i træk (årene 2010 til 2014 er som følge af det økonomiske morads fritaget fra denne ligning).
Hvad angår det med de manglende kontinuerlige topplaceringer, så tror jeg ikke det er tilfældigt at den eneste gang det er sket, har været med en sekundær placering det første af årene. Nu hverken skal eller vil jeg tale os ned til at være en lille klub, men vi må jo dels indse at det har nogle konsekvenser for en klub der ikke har hverken den økonomiske power, eller den tiltrækningskraft som de to københavnerklubber har, at opnå det ypperste i Danmark, blive mestre og pludselig have attraktive spillere som går rundt på ikke særligt lønmæssigt attraktive kontrakter, med deraf følgende interesse fra andre klubber som man ikke kan stå imod. Derudover mener jeg bestemt heller ikke man skal undervurdere betydningen af at vi de seneste to gange samtidigt med at profiler er smuttet, har haft lange UEFA kampagner, og i både 2008/09 og 2014/15 vel spillede 1/3 flere kampe end de fleste andre hold, med en forholdsvis smal trup som i begge tilfælde reelt var svækket i forhold til mesterskabssæsonerne, hvor det i den perfekte verden selvfølgelig burde have forholdt sig modsat.
Med andre ord - jeg synes næsten det har "kostet" at vi har været så dygtige til at blive mestre hver gang vi har været rigtigt gode, i den forstand at det havde været nemmere at bygge et hold op over en årrække, hvis topresultaterne også kom i lidt mindre grad end det allerstørste hver gang de dukker op. Det betyder ikke at jeg ville undvære mesterskaberne til fordel for f.eks. FCM's stime af sølv og bronzemedaljer, og særligt det seneste mesterskab er jeg ikke i tvivl om reddede AaB's muligheder for at være i toppen af dansk fodbold, i hvert fald hvis man ikke snakker om på den helt lange bane.
Hele den her smøre er også grund til at jeg mener den plan man følger i AaB i øjeblikket er den rigtige. Jeg synes ikke det ville være fornuftigt at bruge en stor del af de mange millioner på kistebunden til at skabe resultater her og nu, tildels fordi man har brug for den økonomiske slagkraft næste gang det forhåbentlig lykkes at komme helt til tops, men også fordi historien har belært os om hvor hurtigt man kan få brug for at hente penge ind udefra, og det er altså ikke mere end knap to år siden AaB stod i en situation hvor troen på at AaB var en god investering var så lille at det så ud til at blive svært at tiltrække de nødvendige millioner.
Men planen man følger går jo samtidig, så vidt jeg i hvert fald kan forstå, ud på at man gradvist øger investeringerne i det sportslige setup, i såvel faciliteter som personale omkring truppen, og selvfølgelig i selve spillertruppen. Om stigningen på den kurve så er stor nok til at være med helt fremme sportsligt, og om fordelingen af midlerne mellem øgning af spillerbudgettet og andre opgraderinger så er den rigtige, synes jeg måske stadig det er for tidligt at sige - især så længe dette transfervindue stadig er åbent. Men én ting er jeg sikker på: Hvis den plan skal lykkes, og vi skal drille de hold som har langt større spillerbudgetter end vores, så SKAL AaB være dygtigere end dem på stort set alle parametre. Der er ikke plads til ret mange fejltagelser, hverken i forhold til at få talenterne til at blomstre op, eller i forhold til transfers. Hvis vi ikke ser Blomquist blomstre op og gøre en forskel i denne sæson er han f.eks. en af de fejl der ikke er råd til at lave, det samme gør sig gældende hvis vi ikke ser mere stabile gode præstationer fra i hvert fald nogle af de de unge som nu er i gang med deres 2. og 3. sæson.
Jeg ser det nu heller ikke som nogen naturlov at AaB pr. definition bare dukker op og vinder mesterskaber med en vis årrække imellem. Men jeg tror omvendt heller ikke det er nogen tilfældighed at AaB's præstationer, set over superligaens levetid, ligner en sinuskurve. Jeg tror nemlig bestemt det har noget med at gøre at man hele tiden har den absolutte top som målet, og handler (og nogle gange satser) derefter. Det har f.eks. kun været i ganske korte perioder at AaB har hentet de der "stabile superligaspillere" som andre klubber henter i strid strøm, og skaber glimrende resultater med udfra deres målestok... i øjeblikket kan vi vel se Randers, Hobro, Viborg og AGF som eksempler på dette. Glimrende fodboldhold, og i hestenes tilfælde et hold med medaljepotentiale, men mestre - det bliver de ikke, og jeg tror heller ikke at det er det de bygger deres hold op efter, som ambition. Til gengæld præsterer de stabilt.
Ambitionen i AaB er en anden, det mener jeg den stort har været konstant siden 97-98 hvor opbygningen af 99 holdet var sat i verden - ikke nødvendigvis for den sæson man har været i gang med eller for den næste, men på den lange bane. Den eneste periode jeg mindes at have set AaB hente spillere i større antal som lignede spillere med stabilt højt superliga potentiale snarere end spillere med top potentiale (jo jo, mange viste sig ikke at have det alligevel), var i perioden hvor indkøbene var Bidstrup, Stefan Schmidt, Lennart Bak m.fl. Da lignede strategien mere den vi ser fra f.eks. Randers. Men ellers er det jo ofte de chancer AaB har taget i deres transfers som har givet pote... navne som Ståle, Strandli, Prica og i dag Jönsson, Helenius og Enevoldsen, hvor man tager chancer man strengt taget ikke behøver, hvis man "bare" vil skabe et godt superligahold, fordi man stræber efter at skabe det bedste. Andre sats end dem jeg nævner har selvfølgelig været knap så heldige, og det er jo også medskyldigt i en del af dårligdommene i de sæsoner hvor man ikke lykkes, men det er efter min mening en konsekvens af de ambitioner man har.
Der er i mine øjne ikke nogen tvivl om at ambitionerne om at skabe og forme et mesterhold har gjort at AaB nogle (læs: en del/mange) sæsoner har præsteret dårligere end man havde kunnet gøre, hvis man satte ambitionerne lidt lavere, og stillede sig tilfreds med at være de bedste af de næstbedste. Vi kunne have hentet en glimrende og stabile superligaspiller i stedet for Friedheim Holm eller for den sags skyld Blomquist, og helt sikkert have stået stærkere i den pågældende tid, ligesom vi sikkert i øjeblikket ville stå stærkere, hvis vi hentede Egholm i Hobro eller Paulsen og Absalonsen i Sønderjyske, fremfor at tro på at de talenter som er i klubben kan komme op på et højere niveau end de nævnte.
- Ser jeg det som givet at AaB bliver mestre igen indenfor "den sædvanlige" årrække?
Nej, men jeg tror chancerne for det sker er ganske store, også større end mange af de klubber vi kan sammenligne os med, selv om jeg godt kan have en fornemmelse af at tidshorisonten kunne blive lidt længere med den nuværende strategi/plan for fremtiden.
Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været i så negativt et humør hvad angår AaB, end det nuværende!
Jeg er 100% enig i, at man selvfølgelig skal gå efter en så ambitiøs topplacering som overhovedet muligt år efter år i Superligaen. Kan holdet kontinuerligt ligge i toppen, vil der automatisk blive efterspørgsel efter klubbens spilledere, og dermed også en mulig/nødvendig indtægtskilde for klubben.
Hvis vi tager det sportslige først, så mener jeg, at AaB har sovet i timen.
Der er vel ikke ret mange, hvis nogen, herinde, der vil anfægte, at AaB skal satse massivt på talentudvikling, og at spillere derfra skal være med til at forme holdets rygrad. MEN - unge talenter gør det ikke alene! Det mener jeg heller ikke, at AaB agerer som om - men jeg mener, at det efterhånden må stå klart for de fleste, at den nuværende kurs ikke er holdbar for et hold med AaB's ambitioner.
Personligt mener jeg ikke, at hverken Bruhn eller Blaabjerg har klassen til en startplads. Med Kasper Pedersen ude, tilsyneladende i længere tid, efterlader det et stort problem i midterforsvaret. Jeg synes Blaabjerg er for langsom i tanke og handling, og det koster på pladsen som central forsvarsspiller.
Bruhn mener jeg godt kan fungere som en joker-type, når modstanderne er trætte. Men i min verden er han milevidt fra at være klar til en startplads - han er usynlig, uskarp, og laver alt for mange fejl.
Jeg synes, det fungerede bedre med Blaabjerg på kanten end centralt - som med Bruhn - han er en breddespiller, men i min verden ikke god nok til startelveren. Det samme mener jeg er tilfældet med Børsting.
Største skuffelse i mange år var for mig, at Kusk skiftede til FCK. Dels er jeg skuffet over ham personligt - og dels er jeg skuffet over, at AaB ikke er villig til at investere/satse nogle kroner i den profil, som om nogen var manden bag det seneste mesterskab. Hvor ville det have været godt at have ham på den kant i stedet for Bruhn. Ville han have valgt FCK, hvis AaB ville have købt ham fri for det samme beløb - og kunne tilbyde ham en god kontrakt?? Ville hele hans AaB-historik og baggrund i klubben ikke også have betydet noget??
At se ham i FCK-trøjen lave den ene assist og det ene mål efter det andet, er virkelig til at blive i dårligt humør over. Her kunne jeg have ønsket, at man havde været villig til at investere nogle millioner i en spiller af den kaliber, som ville kunne gå lige tilbage på holdet i en helt afgørende rolle.
Derudover er der kontraktforlængelserne og AaB's tilbagevendende problem med at tjene penge på deres transfers. Det er virkelig også til at blive i dårligt humør over, at andre klubber i Superligaen gang på gang laver store millionsalg - og det stort set hver gang for AaB ender med, at man får peanuts i bytte for de store profiler.
Måske det havde været bedre at holde på Thelander, når man økonomisk ikke kunne få mere for ham?
Jeg er også helt enig i, at kontraktlængderne på 2 år virker som en garanti for, at den nuværende utilfredsstillende kurs kommer til at fortsætte. Spillerne får storhedsvanvid, når de har en smule succes - dem man satser på skal have længerevarende kontrakter 3-4-5 år - det er alt for nemt for dem at lade kontrakten løbe ud for at score kassen på at sidde på bænken i udlandet efterfølgende. Det er til at brække sig over.
Ligesom det også er til at brække sig over, at først Kent Nielsen - og derefter AK hellere vil til OB end AaB. AK har været bedste angriber et stykke tid nu, og det er virkelig noget pis, at det ikke har været muligt at forlænge med ham heller.
Dalsgaard ser ud til at blive den næste :-(. Selv om han HELLER ikke har vist det store indtil videre.
Thomsen ryger vel også, om end Nantes nok skal få en klækkelig rabat for de store "problemer" med hans øje...... Så ryger han måske for 8-9 mio. kr. mens FCK afviser bud på 45 mio. kr. for Amartey.
Den manglende skarphed ift. at kunne score mål, synes jeg til gengæld ikke, man kan klandre AaB for. Udover at de ikke har fået Kusk tilbage.
Holdet - burde - være stærkt besat på angrebspladserne, selv uden AK.
Det er UFATTELIGT, hvordan Helenius f.eks. kan score i alle træningskampe op til sæsonen - og så ellers gå i total måltørke. Eller hvor Jönssons tidligere så store klasse er blevet af.... :-( Og at Thomsen åbenbart ikke mener, at han selv skal prøve at score i stedet for altid at sætte de andre op til chancer.
Det jeg ikke er enig i, er at man ikke prøver noget andet så. Giv Spalvis chancen fra start, og sæt Enevoldsen på kanten fra start og glem alt om, at hans favoritposition er angriber. Jeg tror ALDRIG, han bliver en skarp angriber, mens jeg til gengæld tror på, at han godt kan blive en god offensiv midtbanespiller igen. Sæt Helenius og/eller Jönsson på bænken og en tur på reserveholdet for at prøve at score nogle mål igen.
Jeg savner noget mere engagement og VILDSKAB i holdet - uforudsigelighed! Og håber inderligt det kommer mod FCM! Jeg synes for mange af spillerne er for sikre på deres startpladser på holdet - uanset hvor dårligt og anonymt de spiller. Det er fint nok til en grænse at give spillerne tillid og spilletid - men der må også sendes nogle signaler om, at der skal præsteres mere!
Af få lyspunkter synes jeg Raitala virker som en fornuftig disposition. Og han kan vel også rykkes over i højre side, når Ahlmann bliver klar igen. Ahlmanns vildskab og kompromisløshed savner jeg også og glæder mig meget til, at han kommer tilbage!
Abilgaard virker også som en spiller med vildskab og potentiale.
Men overordnet set er det godt nok mest trist pt :-(
Mange herinde er nok ligeglade med de andre danske klubbers præstationer i Europa, men personligt holder jeg med dem i disse kampe. At FCM ikke kan vise mere på en ellers så svært bane som deres hjemmebane i Herning - at Randers ikke kan score og ryger ud til et dårligere hold - at FCK trods en 1-0 udebaneføring alligevel ryger ud........ Det er virkelig ringe og med til at sende dansk fodbold længere mod bunden.
Det er ikke meget at glæde sig over for tiden!
Jeg er 100% enig i, at man selvfølgelig skal gå efter en så ambitiøs topplacering som overhovedet muligt år efter år i Superligaen. Kan holdet kontinuerligt ligge i toppen, vil der automatisk blive efterspørgsel efter klubbens spilledere, og dermed også en mulig/nødvendig indtægtskilde for klubben.
Hvis vi tager det sportslige først, så mener jeg, at AaB har sovet i timen.
Der er vel ikke ret mange, hvis nogen, herinde, der vil anfægte, at AaB skal satse massivt på talentudvikling, og at spillere derfra skal være med til at forme holdets rygrad. MEN - unge talenter gør det ikke alene! Det mener jeg heller ikke, at AaB agerer som om - men jeg mener, at det efterhånden må stå klart for de fleste, at den nuværende kurs ikke er holdbar for et hold med AaB's ambitioner.
Personligt mener jeg ikke, at hverken Bruhn eller Blaabjerg har klassen til en startplads. Med Kasper Pedersen ude, tilsyneladende i længere tid, efterlader det et stort problem i midterforsvaret. Jeg synes Blaabjerg er for langsom i tanke og handling, og det koster på pladsen som central forsvarsspiller.
Bruhn mener jeg godt kan fungere som en joker-type, når modstanderne er trætte. Men i min verden er han milevidt fra at være klar til en startplads - han er usynlig, uskarp, og laver alt for mange fejl.
Jeg synes, det fungerede bedre med Blaabjerg på kanten end centralt - som med Bruhn - han er en breddespiller, men i min verden ikke god nok til startelveren. Det samme mener jeg er tilfældet med Børsting.
Største skuffelse i mange år var for mig, at Kusk skiftede til FCK. Dels er jeg skuffet over ham personligt - og dels er jeg skuffet over, at AaB ikke er villig til at investere/satse nogle kroner i den profil, som om nogen var manden bag det seneste mesterskab. Hvor ville det have været godt at have ham på den kant i stedet for Bruhn. Ville han have valgt FCK, hvis AaB ville have købt ham fri for det samme beløb - og kunne tilbyde ham en god kontrakt?? Ville hele hans AaB-historik og baggrund i klubben ikke også have betydet noget??
At se ham i FCK-trøjen lave den ene assist og det ene mål efter det andet, er virkelig til at blive i dårligt humør over. Her kunne jeg have ønsket, at man havde været villig til at investere nogle millioner i en spiller af den kaliber, som ville kunne gå lige tilbage på holdet i en helt afgørende rolle.
Derudover er der kontraktforlængelserne og AaB's tilbagevendende problem med at tjene penge på deres transfers. Det er virkelig også til at blive i dårligt humør over, at andre klubber i Superligaen gang på gang laver store millionsalg - og det stort set hver gang for AaB ender med, at man får peanuts i bytte for de store profiler.
Måske det havde været bedre at holde på Thelander, når man økonomisk ikke kunne få mere for ham?
Jeg er også helt enig i, at kontraktlængderne på 2 år virker som en garanti for, at den nuværende utilfredsstillende kurs kommer til at fortsætte. Spillerne får storhedsvanvid, når de har en smule succes - dem man satser på skal have længerevarende kontrakter 3-4-5 år - det er alt for nemt for dem at lade kontrakten løbe ud for at score kassen på at sidde på bænken i udlandet efterfølgende. Det er til at brække sig over.
Ligesom det også er til at brække sig over, at først Kent Nielsen - og derefter AK hellere vil til OB end AaB. AK har været bedste angriber et stykke tid nu, og det er virkelig noget pis, at det ikke har været muligt at forlænge med ham heller.
Dalsgaard ser ud til at blive den næste :-(. Selv om han HELLER ikke har vist det store indtil videre.
Thomsen ryger vel også, om end Nantes nok skal få en klækkelig rabat for de store "problemer" med hans øje...... Så ryger han måske for 8-9 mio. kr. mens FCK afviser bud på 45 mio. kr. for Amartey.
Den manglende skarphed ift. at kunne score mål, synes jeg til gengæld ikke, man kan klandre AaB for. Udover at de ikke har fået Kusk tilbage.
Holdet - burde - være stærkt besat på angrebspladserne, selv uden AK.
Det er UFATTELIGT, hvordan Helenius f.eks. kan score i alle træningskampe op til sæsonen - og så ellers gå i total måltørke. Eller hvor Jönssons tidligere så store klasse er blevet af.... :-( Og at Thomsen åbenbart ikke mener, at han selv skal prøve at score i stedet for altid at sætte de andre op til chancer.
Det jeg ikke er enig i, er at man ikke prøver noget andet så. Giv Spalvis chancen fra start, og sæt Enevoldsen på kanten fra start og glem alt om, at hans favoritposition er angriber. Jeg tror ALDRIG, han bliver en skarp angriber, mens jeg til gengæld tror på, at han godt kan blive en god offensiv midtbanespiller igen. Sæt Helenius og/eller Jönsson på bænken og en tur på reserveholdet for at prøve at score nogle mål igen.
Jeg savner noget mere engagement og VILDSKAB i holdet - uforudsigelighed! Og håber inderligt det kommer mod FCM! Jeg synes for mange af spillerne er for sikre på deres startpladser på holdet - uanset hvor dårligt og anonymt de spiller. Det er fint nok til en grænse at give spillerne tillid og spilletid - men der må også sendes nogle signaler om, at der skal præsteres mere!
Af få lyspunkter synes jeg Raitala virker som en fornuftig disposition. Og han kan vel også rykkes over i højre side, når Ahlmann bliver klar igen. Ahlmanns vildskab og kompromisløshed savner jeg også og glæder mig meget til, at han kommer tilbage!
Abilgaard virker også som en spiller med vildskab og potentiale.
Men overordnet set er det godt nok mest trist pt :-(
Mange herinde er nok ligeglade med de andre danske klubbers præstationer i Europa, men personligt holder jeg med dem i disse kampe. At FCM ikke kan vise mere på en ellers så svært bane som deres hjemmebane i Herning - at Randers ikke kan score og ryger ud til et dårligere hold - at FCK trods en 1-0 udebaneføring alligevel ryger ud........ Det er virkelig ringe og med til at sende dansk fodbold længere mod bunden.
Det er ikke meget at glæde sig over for tiden!
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Er det virkelig ufatteligt at en angriber ikke scorer i tre kampe i træk?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Ja ja, point taken - men så ufatteligt at denne angriber kan score i alle kampene op til sæsonen (forventningerne stiger efter en særdeles målfattig indsats i sidste sæson), og så snart det igen er betydende kampe, er der igen ingen mål.Provst i Brovst skrev:Er det virkelig ufatteligt at en angriber ikke scorer i tre kampe i træk?
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Mellemsæson er når vi ikke vinder alle kampene i superligaen. Man er kun de sande mestre, hvis man efter sæsonen står med 99 point.
Vi har den sæson allerede smidt 5 point. MELLEMSÆSON IGEN IGEN !!!!

Vi har den sæson allerede smidt 5 point. MELLEMSÆSON IGEN IGEN !!!!
- FlæskeFrank
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Nu var jeg den der startede den her debat - hvor jeg ligesom fik pointeret at jeg kan godt forstå AaB sætte sig tilfreds med en "mellemsæson" i og med, at vi til næste år SKAL være i top 6, og vi derfor skal have fundet ud af hvem af de unge vi skal satse på og hvem vi ikke skal, og give dem noget hår på brystet. Samtidig med at vi "spare" sammen...Alexis skrev:Jeg er nødt til at give Allan ret i det han siger. Ja han er måske lidt (muligvis meget) bombastisk i sine udmeldinger, men alle stiller sig også totalt på bagbenene lige så snart han skriver noget.
Nicolai
Helenius-Spalvis
MEN
Igennem denne her debat, har jeg faktisk også indsæt at der er 2 ting som springer lidt i øjne:
1) De der talenter vi skal give spilletid og hår på brystet, har for det første ikke så lange kontrakter endnu, og de spiller jo heller ikke specielt meget. Så der synes jeg, hvis det er den strategi som AaB vælger, at de skal fokusere mere her på!
2) Plus - hvad nytter det at have 4 gode talenter som vi gerne vil satse på, hvis alle de erfarende er væk, fordi vi ikke har fornyet deres kontrakter. Så her skal vælges 4 styks - en i hver kæde (plus målmand) som er kulturbærende og skal være med til at skabe stabilitet på længere sigt - og giv dem så nogle lange kontakter. Her ser jeg pt. angrebet og forsvar mangler - Midtbanen har vi Pølsen indtil han ikke kan gå længere....
Så en god debat der har fået mine øjne lidt op.....og sæt så i gang AaB og være MEGA tydelig i jeres handlinger og kommunikation!!
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Nu er det jo reelt set ni superligakampe siden Helenius sidst scorede. Jeg tror vi alle som en gerne ser manden tilbage på tidligere tids niveau og banke kasser ind og lave oplæg til medspillerne som før han rejste til det engelske. Og havde han nu blot fået en små-skæv åbning på sæsonen og havde 10-12 mål i bagagen fra sidste sæson, ja så ville jeg ikke være bekymret. Men det gjorde han ikke og det kan der sikkert findes mange både gode og gangbare forklaringer på, men i år er han første angriber med både kontrakt og i sit livs form, også skal der komme mål fra hans støvler. Både for hans egen skyld og for holdets. Man kan altid diskutere hvilke spillere der er vigtigste på et hold, men man kommer ikke uden om, at en angriber der scorer mål har alle hold brug for. Både for at vinde kampe, men ligeså meget for at give en ro og tro på blandt medspillerne, at vi har en der smækker dem ind, så der ikke nødvendigvis skal udkæmpes en verdenskrig for hver eneste lille scoring. Lad os håbe målene kommer mod midtjyderne. Det vil være et godt sted at starte.Provst i Brovst skrev:Er det virkelig ufatteligt at en angriber ikke scorer i tre kampe i træk?
-
raekkeettre
- Allstar

For dælen hvor jeg mangler en klar Kommunikationslinie fra AaB. De kan sgu ikke blive ved med at snakke top klub og så samtidig sige det er vigtigt vi sælger vores bedste spillere!!! Som Garde gør i en udtalelse til bold.dk omkring Thomsen!!
Jeg synes vi har en okay fin trup til en 4-7 placering. Vi mangler på den midterste midtbane...og nok også centralt i forsvaret. Men som sagt før af undertegnet, så spare de op i denne her sæson så de kan investere helt rigtigt i næste....
MEN hold inde med at snakke AaB ned under gulvbrædderne og få en klar kommunikation så vi alle ved hva fanden AaB vil!!!
Jeg synes vi har en okay fin trup til en 4-7 placering. Vi mangler på den midterste midtbane...og nok også centralt i forsvaret. Men som sagt før af undertegnet, så spare de op i denne her sæson så de kan investere helt rigtigt i næste....
MEN hold inde med at snakke AaB ned under gulvbrædderne og få en klar kommunikation så vi alle ved hva fanden AaB vil!!!
- Elvis lever
- Superliga

- Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten
Er det ikke kun dig og en håndfuld brugere herinde, som er forvirret??raekkeettre skrev:For dælen hvor jeg mangler en klar Kommunikationslinie fra AaB. De kan sgu ikke blive ved med at snakke top klub og så samtidig sige det er vigtigt vi sælger vores bedste spillere!!! Som Garde gør i en udtalelse til bold.dk omkring Thomsen!!
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.
-
raekkeettre
- Allstar

Min udtalelse er selvfølgelig lavet i bestemheder. Men mener du at vi snakker i top 6....Gaarde snakker om at det er vigtigt vi sælger vores bedste spillere så unge kan se de kan komme til AaB, og AaB faktisk ikke er nået at stræbe efter men BARE en klub hvor de skal væk fra igen, hvis de virkelig vil opnå nået med deres fodbold....samtidig har vi en masser skader på den midterste aksel i forsvaret og midtbanen og vi havde tid til at hente forstærkninger, hvis man var alvorlige i sine top 6 ambitioner....jeg synes ikke handling og kommunikation hænger sammen overhovedet...Elvis lever skrev:Er det ikke kun dig og en håndfuld brugere herinde, som er forvirret??raekkeettre skrev:For dælen hvor jeg mangler en klar Kommunikationslinie fra AaB. De kan sgu ikke blive ved med at snakke top klub og så samtidig sige det er vigtigt vi sælger vores bedste spillere!!! Som Garde gør i en udtalelse til bold.dk omkring Thomsen!!
Og jeg er træt af at sidde med en følelse af at vi kommunikere så pisse defensivt hele tiden...det er som om man er holdt op med at have ambitioner længere...og det hele er blevet økonomi...økonomi...økonomi....som hovedtema i alt hvad AaB kommunikere...og i deres handlinger...det er sgu det eneste der passer sammen...men det er som om det er eneste målsætning, og fodbold er sekundært.
Alt hvad klubben gør på de indre linier og i organisationen bliver ikke som led i en overordnede kommunikation, som AaB kan trække frem og bruge aktivt...men mere bare nogle enkelt stående løsninger.....jeg kunne blive ved.!!! Måske man skulle skifte ud i deres Kommunikationstab, for de sidste år har det simpelthen ikke fungeret. Man slapper af...
Men det kan jo også bare være mig...
Der er kommunikeret, også sådan man kan forstå det, men det nytter jo ikke meget, hvis man kun vil høre uddrag.raekkeettre skrev:
Min udtalelse er selvfølgelig lavet i bestemheder. Men mener du at vi snakker i top 6....Gaarde snakker om at det er vigtigt vi sælger vores bedste spillere så unge kan se de kan komme til AaB, og AaB faktisk ikke er nået at stræbe efter men BARE en klub hvor de skal væk fra igen, hvis de virkelig vil opnå nået med deres fodbold....samtidig har vi en masser skader på den midterste aksel i forsvaret og midtbanen og vi havde tid til at hente forstærkninger, hvis man var alvorlige i sine top 6 ambitioner....jeg synes ikke handling og kommunikation hænger sammen overhovedet...
Og jeg er træt af at sidde med en følelse af at vi kommunikere så pisse defensivt hele tiden...det er som om man er holdt op med at have ambitioner længere...og det hele er blevet økonomi...økonomi...økonomi....som hovedtema i alt hvad AaB kommunikere...og i deres handlinger...det er sgu det eneste der passer sammen...men det er som om det er eneste målsætning, og fodbold er sekundært.
Alt hvad klubben gør på de indre linier og i organisationen bliver ikke som led i en overordnede kommunikation, som AaB kan trække frem og bruge aktivt...men mere bare nogle enkelt stående løsninger.....jeg kunne blive ved.!!! Måske man skulle skifte ud i deres Kommunikationstab, for de sidste år har det simpelthen ikke fungeret. Man slapper af...
AaB har kommunikeret, at den vil satse på spillere af egen avl, der skal uddannes til at blive topspillere. Samtidig vil man holde øjnene åbne for at gribe unge spillere andre steder fra, der passer sammen med den strategi. Når der er nogen, der mener, at AaB ikke investerer, er det fordi de ikke tænker på, at der investeres ganske pænt i trænerkræfter, som skal understøtte ønsket om at skabe topspillere fra egen ungdomsafdeling.
Desuden har man meldt ud, at pengene skal passe, og at man vil udvikle organisationen.
Så kan det godt være, at der er nogle fans, der gerne vil noget andet. De får så bare ikke det de gerne vil.
Salg af spillere er forudsætningen for, at der kommer nye ind, men selvfølgelig skal lønsum og overgangssum passe til selskabets grundlæggende strategi.
Salg af spillere er jo nærmest en nødvendighed, da de unge spillere vil videre ud i verden. Så kan de altid komme luskende hjem til FCK når de har mistet tålmodigheden i det store udland. Enten sælger man mens spillerne er noget værd, eller også forsvinder de alligevel, bare uden transfersum ved kontraktudløb, og så er der ingen midler til at købe nyt blod for.
Ambitionerne er der skam. Man vil være med i toppen af dansk fodbold. Så kan man diskutere hvad det betyder, for der er omkring 1.650 fodboldklubber i Danmark, og sidste sæson blev vi nummer 5. Året før nummer 1, hvis nogen skulle have glemt det.
-
raekkeettre
- Allstar

Jeg høre hvad du siger - men jeg synes ikke du tager højde for den samlede kommunikation og den kontekst den sætter AaBs handlinger ind i.Freddie skrev:Der er kommunikeret, også sådan man kan forstå det, men det nytter jo ikke meget, hvis man kun vil høre uddrag.raekkeettre skrev:
Min udtalelse er selvfølgelig lavet i bestemheder. Men mener du at vi snakker i top 6....Gaarde snakker om at det er vigtigt vi sælger vores bedste spillere så unge kan se de kan komme til AaB, og AaB faktisk ikke er nået at stræbe efter men BARE en klub hvor de skal væk fra igen, hvis de virkelig vil opnå nået med deres fodbold....samtidig har vi en masser skader på den midterste aksel i forsvaret og midtbanen og vi havde tid til at hente forstærkninger, hvis man var alvorlige i sine top 6 ambitioner....jeg synes ikke handling og kommunikation hænger sammen overhovedet...
AaB har kommunikeret, at den vil satse på spillere af egen avl, der skal uddannes til at blive topspillere. Samtidig vil man holde øjnene åbne for at gribe unge spillere andre steder fra, der passer sammen med den strategi. Når der er nogen, der mener, at AaB ikke investerer, er det fordi de ikke tænker på, at der investeres ganske pænt i trænerkræfter, som skal understøtte ønsket om at skabe topspillere fra egen ungdomsafdeling.
Desuden har man meldt ud, at pengene skal passe, og at man vil udvikle organisationen.
Så kan det godt være, at der er nogle fans, der gerne vil noget andet. De får så bare ikke det de gerne vil.
Salg af spillere er forudsætningen for, at der kommer nye ind, men selvfølgelig skal lønsum og overgangssum passe til selskabets grundlæggende strategi.
Salg af spillere er jo nærmest en nødvendighed, da de unge spillere vil videre ud i verden. Så kan de altid komme luskende hjem til FCK når de har mistet tålmodigheden i det store udland. Enten sælger man mens spillerne er noget værd, eller også forsvinder de alligevel, bare uden transfersum ved kontraktudløb, og så er der ingen midler til at købe nyt blod for.
Ambitionerne er der skam. Man vil være med i toppen af dansk fodbold. Så kan man diskutere hvad det betyder, for der er omkring 1.650 fodboldklubber i Danmark, og sidste sæson blev vi nummer 5. Året før nummer 1, hvis nogen skulle have glemt det.
Jeg synes vi høre konstant - defensive udmeldinger i gennem pressen. Vi skal sælge, vi skal tænke på økonomi, vi har en af landes mindste budgetter, vi kan ikke købe nogle etc. etc. - når så der sker noget positivt, som investeringerne i deres stab, så kommer det bare til at stå som kontrast til de andre udmeldinger og ikke som en helstøbt plan! Derfor forbliver AaBs kommunikation igennem medierne usammenhængende, og for midt vedkommen bliver det bare trættende at høre den klub jeg har holdt med i 25 år ikke har større ambitioner.....hvad vil AaB om 5 år, hvordan ser de dem selv, hvordan ser de deres organisation, hvad er de sportslige og de økonomiske ambitioner, hvad er de langemålsætninger!!?? Jeg høre det de siger nu, jeg høre MÅSKE, selvom jeg ikke rigtig høre dem gentage deres top6 ambitioner så meget mere - men det længste jeg kan høre nogle i AaB tænke er det næste halve år!!! Og mit issue er ikke, at jeg ikke tror de tænker længere frem, for det tror jeg sgu - jeg mener bare, at deres branding i deres kommunikation af AaB er SYGT dårligt!!
Og det der fik det til at flyde over var Gaards udmelding i Bold.dk - Det er vigtigt for os at sælge Thomsen...arghhh!!!! Hvem er målgruppen for den udmelding, hvis det er kommende spillere, så er den sgu malplaceret...hvis det er investorer, så skal de sgu finde en anden platform. Hvis det er fans som mig, så ser jeg bare på dem sælge ud af mit hold....jeg forstår det bare ikke!!
Og det er faktisk derfor jeg startede denne tråd - omkring mellem sæson!! For det tror jeg, nogle tror nået andet, nogle tror de spare lidt op, nogle mener det her er toppen.....Men for dælen da, lav da en kommunikationsplan der kan bringe et samlede billede af hvad AaB vil og hvornår!! Så vi kan se en rødtråd - så vi ved hvorfor de agere som de gør på den lange bane - ikke kun på den korte bane!
SÅDAN får man loyale fans, interesserede, investorer - som ikke lade sig gå på, hvad der sker på den korte bane, men kan se, og stå inde for på deres arbejdsplader, i skolen, i fritiden den måde AaB agere på! Så bygger man på sin fanskare og ikke kun oplever det vi kalder "medløber" fans. Husk lige på, her snakker jeg ikke om de 20% der er på stadion hver gang - de er "hardcore" - de er der fandme om så vi lå i 2. division. Men for at bygge på AaB, skal vi have de andre med - og jeg tror nogle gange de bliver frustreret, eller høre andres frustrationer over handlingerne, når de ikke kan sættes ind i et samlet langsigtet billede, som de 20% kan hjælpe AaB med at kommunikere.
Enhver modtager af et budskab, er en potential afsender!! Jeg synes AaB glemmer at bruge den logik der findes i dagens sociale medie billede! Brug os nu, se os som jeres vigtigste medarbejdere - for os til at hjælpe jer AaB! - klæd os på......og kom ud af busken med en langsigtet plan, og sæt ALLE jeres handlinger i relation til den plan - hele tiden - uafbrudt. Ikke bare nogle gange - kommunikere den HELE tiden!!
Hvis den samlede informationsmængde skaber problemer, kan det skyldes, at du henter dem fra alle mulige kilder, og tror på hvert ord, der kommer på debatten og i dagspressen. Jeg har det sådan, at der er ikke noget, der er sandt, før det har stået på aabsport.dk. Ellers kommer info i alle mulige udgaver og retninger, men jeg er sikker på, at det irriterer lige så meget på Hornevej.
raekkeettre skrev:
Jeg høre hvad du siger - men jeg synes ikke du tager højde for den samlede kommunikation og den kontekst den sætter AaBs handlinger ind i.
Jeg synes vi høre konstant - defensive udmeldinger i gennem pressen. Vi skal sælge, vi skal tænke på økonomi, vi har en af landes mindste budgetter, vi kan ikke købe nogle etc. etc. - når så der sker noget positivt, som investeringerne i deres stab, så kommer det bare til at stå som kontrast til de andre udmeldinger og ikke som en helstøbt plan! Derfor forbliver AaBs kommunikation igennem medierne usammenhængende, og for midt vedkommen bliver det bare trættende at høre den klub jeg har holdt med i 25 år ikke har større ambitioner.....hvad vil AaB om 5 år, hvordan ser de dem selv, hvordan ser de deres organisation, hvad er de sportslige og de økonomiske ambitioner, hvad er de langemålsætninger!!?? Jeg høre det de siger nu, jeg høre MÅSKE, selvom jeg ikke rigtig høre dem gentage deres top6 ambitioner så meget mere - men det længste jeg kan høre nogle i AaB tænke er det næste halve år!!! Og mit issue er ikke, at jeg ikke tror de tænker længere frem, for det tror jeg sgu - jeg mener bare, at deres branding i deres kommunikation af AaB er SYGT dårligt!!
Og det der fik det til at flyde over var Gaards udmelding i Bold.dk - Det er vigtigt for os at sælge Thomsen...arghhh!!!! Hvem er målgruppen for den udmelding, hvis det er kommende spillere, så er den sgu malplaceret...hvis det er investorer, så skal de sgu finde en anden platform. Hvis det er fans som mig, så ser jeg bare på dem sælge ud af mit hold....jeg forstår det bare ikke!!
Og det er faktisk derfor jeg startede denne tråd - omkring mellem sæson!! For det tror jeg, nogle tror nået andet, nogle tror de spare lidt op, nogle mener det her er toppen.....Men for dælen da, lav da en kommunikationsplan der kan bringe et samlede billede af hvad AaB vil og hvornår!! Så vi kan se en rødtråd - så vi ved hvorfor de agere som de gør på den lange bane - ikke kun på den korte bane!
SÅDAN får man loyale fans, interesserede, investorer - som ikke lade sig gå på, hvad der sker på den korte bane, men kan se, og stå inde for på deres arbejdsplader, i skolen, i fritiden den måde AaB agere på! Så bygger man på sin fanskare og ikke kun oplever det vi kalder "medløber" fans. Husk lige på, her snakker jeg ikke om de 20% der er på stadion hver gang - de er "hardcore" - de er der fandme om så vi lå i 2. division. Men for at bygge på AaB, skal vi have de andre med - og jeg tror nogle gange de bliver frustreret, eller høre andres frustrationer over handlingerne, når de ikke kan sættes ind i et samlet langsigtet billede, som de 20% kan hjælpe AaB med at kommunikere.
Enhver modtager af et budskab, er en potential afsender!! Jeg synes AaB glemmer at bruge den logik der findes i dagens sociale medie billede! Brug os nu, se os som jeres vigtigste medarbejdere - for os til at hjælpe jer AaB! - klæd os på......og kom ud af busken med en langsigtet plan, og sæt ALLE jeres handlinger i relation til den plan - hele tiden - uafbrudt. Ikke bare nogle gange - kommunikere den HELE tiden!!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu kunne AaB jo også mene, at de godt kan opfylde top6 målet uden nyindkøb.
Ligesom de godt kan mene, at målet er at sælge spillere og vise AaB er et trinbræt ud i verden. Der står jo ingen steder, at man ikke vil erstatte dem med nye og stadig opfylde målet om top6.
Salg og topplacering er på ingen måde modstridende.
Ligesom de godt kan mene, at målet er at sælge spillere og vise AaB er et trinbræt ud i verden. Der står jo ingen steder, at man ikke vil erstatte dem med nye og stadig opfylde målet om top6.
- FlæskeFrank
-
raekkeettre
- Allstar

Jeg henter mine informationer omkring AaB på de kanaler som AaB vælger at bruge til at kommunikere til mig, og det er selvfølgelig på deres egen side, men de bruger jo lige så meget medierne som alle andre. Og de ting der irritere mig er, når man kan se de ikke kun bare svare på et spørgsmål fra en journalist, men nået af det er generet igennem AaB, og derved bevist og forhåbentligt strategis.Freddie skrev:Hvis den samlede informationsmængde skaber problemer, kan det skyldes, at du henter dem fra alle mulige kilder, og tror på hvert ord, der kommer på debatten og i dagspressen. Jeg har det sådan, at der er ikke noget, der er sandt, før det har stået på aabsport.dk. Ellers kommer info i alle mulige udgaver og retninger, men jeg er sikker på, at det irriterer lige så meget på Hornevej.
raekkeettre skrev:
Jeg høre hvad du siger - men jeg synes ikke du tager højde for den samlede kommunikation og den kontekst den sætter AaBs handlinger ind i.
Men hvis de svare på spørgsmål fra pressen, falder Gaarde mange gange tilbage til det nemme, til det HAN kender, nemlig økonomi...og defensive svar...
-
raekkeettre
- Allstar

Jow - hvis man ikke køber ind på samme hylde, men vælger at erstatte dem med unge spiller som har potentiale. Men HEJ...hvis bare det var det - så meld det ud som den langsigtet strategi for AaB:FlæskeFrank skrev:Nu kunne AaB jo også mene, at de godt kan opfylde top6 målet uden nyindkøb.
AaB fastslår en ny 2020 plan som skal bringe stabilitet til Nordjyllandsflagskib. På et bestyrelsesmøde i aftes er det bestemt hvilen rute AaB skal tage de næste 5 år. Nogle af de mest betydelige punkter i planen er følgende:
1) AaB skal i 2020 have mindst 3 spillere på hver af ungdomslandsholdene
2) AaB skal være i Top3 i de 2 ungdomsrækker
3) AaBs senior hold skal bestå af 50% egne spillere
4) Der budgetteres altid med et nul - uden spiller salg og europæisk deltagelse.
5) 50% af spillersalg skal bruges til geninvestering i nye spillere
6) AaBs alders gennemsnit skal være omkring 25 år i senior truppen
7) AaBs træningsforhold, og her tænkes trænere, anlæg, etc skal være i top 3 i Denmark, og nået som skal sikre AaB er attraktive for spillere
8) AaBs omsætning skal stige med 5% hvert år. Her tænkes indtægter fra mulig Europæisk fodbold og spiller salg ikke ind.
9) AaB skal være i slutspillet 4 ud af de næste 5 år.
10) Tilskuer gennemsnittet skal stige med 5% hvert år
Gaarde glæder sig til at tage fat på 2020 planen.....