Jeg tror faktisk der er sådan en regel som du efterspørger, der har ihvertfald været det.FlæskeFrank skrev:Jeg tror simpelthen ikke på, at man kan bryde denne arv. Ihvertilfald ikke før der kommer et hold, som AaB2014 og spiller sådan 2-3 sæsoner i træk.
Og jeg accepterer også den præmis, at visse klubber skaber mere interesse for produktet end andre(hvilket de med nogen rimelig bør belønnes for).
Men kan ikke forstå, at de andre klubber accepterer TV-kanalernes fuldstændig ukritiske kampvalg. Indføj, at alle hold skal minimum en gang hver sæson skal spille alle kamptidspunkter. Og særligt holde fast på, at det for Superligaen er vigtigt, at der er kamp søndag kl. 18(uanset hvornår Brøndby spiller) og kampen vises på 1. valgskanalen.
Tror ikke det pengemæssigt vil være væsentlig ringere, 6. valget vil jo så være sikret en Brøndbykamp og dermed betale mere(hvis det reelt er mere attraktiv med Brøndby), selvom 3+ nok vil betale mindre.
Vi skal huske her at det er klubberne selv som fastsætter fordelingen af tv-pengene. Jeg ved ikke hvordan man træffer beslutninger om den slags internt mellem klubberne, men det er jo tydeligt at FCK og Brøndby hidtil har haft held til at få lavet aftaler hvor de tager en stor del af kagen, en del som efter min mening er urimeligt stor, fordi de, som jeg tidligere skrev, har andre fordele ved oftest at være 1. og 2. valg. Det gælder eksponering, men det gælder sandelig også et spilletidspunkt som stort set er fastlagt hver uge, hvilket giver store fordele i forhold til tilskuertal osv.
Det bliver spændende at se om det bliver anderledes efter næste forhandling, hvor de to store vel har mistet et pressionsmiddel overfor de andre klubber efter Brøndbys totalt fejlslagne forsøg på at stå på egne ben.