Jeg kan umuligt være den eneste. I så fald kan det i hvert fald undre at Jens Jessen fik 2-300 kampe for AaB på venstre back, og det kan vel være et lige så godt eksempel at hive frem som PK, der i virkeligheden ikke har det som sit største trademark at levere markante bidrag til offensiven uanset hvilken plads han har spillet. Jeg kan ikke se der skulle være nogen stor forskel på at spille med en højrebenet venstre back og en højrebenet venstre kant... der er fordele og ulemper ved begge dele, og der er i virkeligheden ikke stor forskel på hvor offensive de to positioner i AaB, i hvert fald i boldbesiddelse. I mine øjne er kvalitet langt vigtigere end hvilket ben en spiller benytter, det gælder over hele banen. Når det er sagt, så har jeg aldrig argumenteret for at Gilli skulle være en varig løsning på venstre back i AaB, men jeg har argumenteret for at det kunne være en investering i fremtiden at give ham spilletid der, fordi jeg ser ham som et godt bud på en fremtidig højre back i AaB, hvis Dalsgaard forlader os.Gamen skrev:Gilli er højrebenet. Og at snakke om Gillis potentiale indebærer vist at man har set ham spille fodbold. Med noget der minder om 160 minutters samlet spilletid, så er der vist ingen der kan påstå at der skulle være noget potentiale at over- eller undervurdere. Han har leveret både fugl og fisk på reserveholdet, og mest af alt levet på sin hurtighed og energi. Umiddelbart er der forhåbentlig ikke nogen (udover Jesper Schmidt) der vil påstå at det er en god idé at spille med en højrebenet som venstre back, efter at have set PK gøre sig der et hav af gange og have bevidnet hvordan et akavet venstreben 9 gange ud af 10 resulterer i et markant dårligere offensivt bidrag fra backen.Elscorpio skrev:Hvilket ben er Gillis foretrukne i forhold til den plads han spiller imorgen?
Der er et kort indslag om morgendagens kamp på 24 Nordjyske
Hurtighed og energi er vel iøvrigt også en stor del af hvilket potentiale en spiller kan have, det er vigtige ingredienser i dag, og vi har en back i højre side af banen, som netop først og fremmest via de to ting bidrager enormt til vores spil.
I foråret synes jeg det var helt tydeligt at Gilli var ved at blive kørt i stilling som fremtidig højre back i AaB, mens det tydeligvis har set en smule anderledes ud efter Søndergaard har overtaget. Om det er tilfældigt eller om han ser anderledes på Gilli end Kent gjorde vil fremtiden vise.