EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. okt 2015, 07:44

Gamen skrev:
Elscorpio skrev:Hvilket ben er Gillis foretrukne i forhold til den plads han spiller imorgen?

Der er et kort indslag om morgendagens kamp på 24 Nordjyske
Gilli er højrebenet. Og at snakke om Gillis potentiale indebærer vist at man har set ham spille fodbold. Med noget der minder om 160 minutters samlet spilletid, så er der vist ingen der kan påstå at der skulle være noget potentiale at over- eller undervurdere. Han har leveret både fugl og fisk på reserveholdet, og mest af alt levet på sin hurtighed og energi. Umiddelbart er der forhåbentlig ikke nogen (udover Jesper Schmidt) der vil påstå at det er en god idé at spille med en højrebenet som venstre back, efter at have set PK gøre sig der et hav af gange og have bevidnet hvordan et akavet venstreben 9 gange ud af 10 resulterer i et markant dårligere offensivt bidrag fra backen.
Jeg kan umuligt være den eneste. I så fald kan det i hvert fald undre at Jens Jessen fik 2-300 kampe for AaB på venstre back, og det kan vel være et lige så godt eksempel at hive frem som PK, der i virkeligheden ikke har det som sit største trademark at levere markante bidrag til offensiven uanset hvilken plads han har spillet. Jeg kan ikke se der skulle være nogen stor forskel på at spille med en højrebenet venstre back og en højrebenet venstre kant... der er fordele og ulemper ved begge dele, og der er i virkeligheden ikke stor forskel på hvor offensive de to positioner i AaB, i hvert fald i boldbesiddelse. I mine øjne er kvalitet langt vigtigere end hvilket ben en spiller benytter, det gælder over hele banen. Når det er sagt, så har jeg aldrig argumenteret for at Gilli skulle være en varig løsning på venstre back i AaB, men jeg har argumenteret for at det kunne være en investering i fremtiden at give ham spilletid der, fordi jeg ser ham som et godt bud på en fremtidig højre back i AaB, hvis Dalsgaard forlader os.

Hurtighed og energi er vel iøvrigt også en stor del af hvilket potentiale en spiller kan have, det er vigtige ingredienser i dag, og vi har en back i højre side af banen, som netop først og fremmest via de to ting bidrager enormt til vores spil.

I foråret synes jeg det var helt tydeligt at Gilli var ved at blive kørt i stilling som fremtidig højre back i AaB, mens det tydeligvis har set en smule anderledes ud efter Søndergaard har overtaget. Om det er tilfældigt eller om han ser anderledes på Gilli end Kent gjorde vil fremtiden vise.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 19. okt 2015, 09:11

Det er et underligt tidspunkt at begynde at disse Gilli på. Vi har vel ingen indikation af, at han skulle være dårlig på pladsen ?

Og hvem skulle tage pladsen ellers ? Blåbjerg eller Raitala. Blåbjerg har ikke fået det bedste skudsmål denne sæson og Raitala har ikke kunne bide sig fast selvom hans to favoritpladser: backs og midterforsvaret har mandskabsmæssigt været udfordret hele sæsonen.

Så Gilli er vores bedste bud. Men næh nej, han har kun spillet 160 minutter superliga. Man kunne også nævne, at han har spillet 6 landskampe i år - men det passer nok ikke ind i ligningen...

Hvis der er nogen som skal svines her, er det da Ahlmann. Hvad fanden ligner det efter en landskampspause stadig at være småskadet.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 19. okt 2015, 11:52

FlæskeFrank skrev:Det er et underligt tidspunkt at begynde at disse Gilli på. Vi har vel ingen indikation af, at han skulle være dårlig på pladsen ?

Og hvem skulle tage pladsen ellers ? Blåbjerg eller Raitala. Blåbjerg har ikke fået det bedste skudsmål denne sæson og Raitala har ikke kunne bide sig fast selvom hans to favoritpladser: backs og midterforsvaret har mandskabsmæssigt været udfordret hele sæsonen.

Så Gilli er vores bedste bud. Men næh nej, han har kun spillet 160 minutter superliga. Man kunne også nævne, at han har spillet 6 landskampe i år - men det passer nok ikke ind i ligningen...

Hvis der er nogen som skal svines her, er det da Ahlmann. Hvad fanden ligner det efter en landskampspause stadig at være småskadet.
Personligt bekymrer det mig en smule, at Ahlmann end ikke er en del af truppen efter 15 dages kamppause - selv om jeg naturligvis anerkender præmissen om dosering af kampe efter 1 års skadespause.

Under normale omstændigheder ville jeg have betragtet Gilli som en spiller, der blot udgjorde overflødigt fyld i spillertruppen, jf, nærmeste konstante skader og stort set ingen optrædener på Superligaholdet. Jeg synes imidlertid, at han udviser spændende tendenser, når han ikke er skadet, og at han har potentialet til at blive en klassespiller for meget få penge. Men - det skal altså også snart være.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 19. okt 2015, 12:14

Enig i at Ahlmann er synderen her.

Jeg synes også, at det er meget lidt betryggende at han efter 14 dages pause ikke er klar. Men OK han har kun spillet 167 min. Superligabold denne sæson og det er jo et bevis for, at han er rystende usikker på pladsen. Så måske meget godt han ikke er med.
- FlæskeFrank

Gamen

Indlæg af Gamen » 19. okt 2015, 14:48

FlæskeFrank skrev:Enig i at Ahlmann er synderen her.

Jeg synes også, at det er meget lidt betryggende at han efter 14 dages pause ikke er klar. Men OK han har kun spillet 167 min. Superligabold denne sæson og det er jo et bevis for, at han er rystende usikker på pladsen. Så måske meget godt han ikke er med.
Høhøhøhø, den var sjov.

Man skal bestemt ikke udelukke, at det kan have indvirkning på om Ahlmann kan/vil spille eller ej, at han har haft et langt værre forløb end Spalvis. Hvad der sætter sig psykisk, kan også sagtens sætte sig fysisk.
Risikoen for nye skader er størst indenfor de første 9-12 måneder, og det ved han godt.
Han havde også pludselig smerter i knæet, da man troede at han var klar igen og må formodes at have bestået de tests man plejer at gennemgå. Jeg frygter lidt, at han kan være meget on/off resten af sæsonen, og så er det næppe så smart at vi tilsyneladende har erhvervet en afløser i Raitala som ikke er god nok til at spille :-) Vi har i hvert fald set på få kampe, hvor meget mere kvalitet der er over at have en naturlig venstre back på den position.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 19. okt 2015, 16:58

I skal lige huske om Ahlmann, at der lige har været et interview med ham i Tipsbladet som frederikshavnerern refererer til i Ahlmann tråden. Jeg citerer:
Efter korsbåndoperationen har Ahlmann haft problemer med en sene under knæet (lægerne brugte noget af senen til det nye korsbånd), han regner med først at være tilbage på fuld styrke til forårsssæsonen og må dermed formentlig stå over i nogle af kampene her i efteråret.

Så det er forventeligt, at han sidder over i ny og næ. Hele efteråret.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 19. okt 2015, 17:57

Dalsgaard er blevet klar.

Bekræftet startopstilling:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Rolantsson
Børsting - Würtz - Risgård - Thomsen
Jönsson
Spalvis

Bænken:

CC
Patrick
Blåbjerg
Augu
Abildgaard
Bruhn
Helenius

:aabfan:

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 19. okt 2015, 18:03

frederikshavneren skrev:Dalsgaard er blevet klar.

Larsen
Jönsson
Spalvis

Bænken:

CC
Patrick
Blåbjerg
Augu
Abildgaard
Bruhn
Helenius

AaB har rettet startopstillingen på Twitter. Patrick i stedet for Dalsgaard.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 19. okt 2015, 18:06

thomasjn skrev:
frederikshavneren skrev:Dalsgaard er blevet klar.

Larsen
Jönsson
Spalvis

Bænken:

CC
Patrick
Blåbjerg
Augu
Abildgaard
Bruhn
Helenius

AaB har rettet startopstillingen på Twitter. Patrick i stedet for Dalsgaard.
Gad vide om det bliver Patrick på venstre back og Rolantsson på højre back?

Pohl overtager den overskydende plads på bænken.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 19. okt 2015, 18:20

Det er helt underligt, at vi har to midterforsvarere til at spille fast.

Det er 6. kamp i streg, hvor de to starter inde.
- FlæskeFrank

Ron Paul
2. div
2. div

Indlæg af Ron Paul » 19. okt 2015, 18:46

Hvis nogen har link til kampen, modtager jeg det med glæde.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 19. okt 2015, 18:50

thomasjn skrev:Hvis Esbjergs forsvar bliver Stenderup, Almebäck, MJ og Jessen skal vi for en gangs skyld spille mod et hold med et dårligere forsvar. KEP og Kasper P er bedre end Almebäck og MJ any day og Stenderup er mere malplaceret på en hvilken som helst back end Patrick er på venstre. De må virkelig grine i Brøndby over først at kunne afsætte Stenderup og Esbjerg så endda kom tilbage og også hjalp dem af med Almebäck.
Esbjerg spiller med Stenderup, Almebäck, MJ og Jessen i forsvaret

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 19. okt 2015, 19:13

Esbjerg for stoppet os godt pt.... vi er ikke rigtigt lykkes med omstillingerne endnu, og de virker til at have et lille overtag...

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 19. okt 2015, 19:20

Jeeeeez...
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 19. okt 2015, 19:20

for satan.....

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 19. okt 2015, 19:21

1-0 bille....larsen så ikke godt ud :thumbsdown:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 19. okt 2015, 19:22

Det var fandme underligt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 19. okt 2015, 19:23

Ikke andet at sige end at det bare er et klokkeklart målmandsdrop

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 19. okt 2015, 19:24

Elendigt målmandsspil. Nuvel hvis Gilli kan spille sådan på venstre back er jeg helt tryg ved at Dalle smutter til nytår, så Gilli kan overtage højre. Livlig spiller.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 19. okt 2015, 19:24

Jeg synes altså stadig, at Gilli er interessant.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar